Side 11 af 14 FørsteFørste ... 891011121314 SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 196

Emner: FCN-FCK: kanonslag mm.

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    ›At man så godt kan savne at dem som er der for stemningen
    ›ligesom ligger en mere klar linie, det er noget andet. Og ja, UC,
    ›det er jer, jeg prikker til her. :-) Nu har i fået jeres tribune
    ›efter lang og sej kamp, nu må i satme også tage lidt ansvar, som
    ›i efterhånden også er begyndt at gøre mht. racisme.
    Hej Puma (nu med næse),

    Jeg ved at det kan være svært, at følge med på alt, hvad der sker andre steder end der man selv er. Derfor gør jeg gerne et stykke oplysende arbejde. Mit håb er at man, generelt set, får større indsigt og forståelse for, hvad det egentlig er hvad vi render og laver og ikke laver. Det jeg skriver er i ene og alene mine holdninger, men naturligvis er det i vid udstrækning også at finde i den gruppe jeg er del af.

    Først og fremmest, så er det langt fra første gang vi har "taget ansvar" når det kommer til dit eksempel omkring racisme (og politisk aktivitet) på tribunerne. Det har altid været noget vi har værnet om og de fraktioner vi er bedst bekendt med har ligeledes været interesseret i det samme på dette punkt. Så at vi skriver det på vores forside, er ikke et udtryk for at det er noget vi "er begyndt at gøre". Du skal ikke opfatte det som en lektion, jvf. mit første afsnit.

    For det andet, så er det ikke os der har fået vores tribune. Det er ganske vist os, der som langt den største uofficielle fraktion, har været fortalere for den og været aktive i arbejdet omkring den, men man skal forstå, at der er tale om en tribune der omfatter mange, mange mennesker og fraktioner end UC. Vi er naturligvis toneangivende, men selve UC er ikke mere end omkring 5-7% af den samlede masse på tribunen, hvilket betyder, at vi ikke er altdominerende og ikke kan styre 1600 andre som det passer os. Det ville svare til at skyde skylden på FCKFC, for alle de vanvittige ting, jeg har oplevet på Nedre C og Nedre A gennem de sidste 15 år. Derudover mener jeg heller ikke at problemerne der er anført i tråden her, alene kan falde tilbage på B2 og Sektionen, men det har jeg allerede skrevet et par stile om..

    For det tredje, og her minder jeg dig og andre om min indledende afsnit, så er der flere små ting der sker igår, som, hvis man vidste bedre, ville gøre at vi alligevel lever op til noget af det I ønsker vi skal gøre. På trods af vores relativt lille antal medlemmer: Flere af vores drenge påpeger under kampen, at de ikke finder det skide smart at ødelægge sæder og andre er efter kanonslaget ovre og forklare at det er en dumhed ud over alle grænser.

    På selve Sektionen, har vi jo slet ikke disse problemer og hvis man mener at vi i UC, skal styre at to pattevisne drenge ikke løber på banen, så ved jeg at man forventer for meget. Det kan vi simpelthen ikke styre. Hvis man forventer at vi skal tage afstand fra romerlys og røg, så forventer man også for meget. Det er vi store tilhængere af, hvis vi kan fortsætte med at bruge det under de så kontrollerede former, det har været tilfældet indtil videre. Der er ingen grund til at spille hellig og pudse den manglende glorie.

    Jeg håber du og andre har fået en lidt dybere indsigt og forståelse for det arbejde der lægges i, og omkring, 'Stemningstribunen' og Urban Crew.

    The Usual Suspects.

    Mvh,

    Jimi

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    359

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    Ening gange 10!

    Men samtiddig må i ikke glemme den store status í har i manges øjne. Der er en grund til at ansigterne altid bliver rettet mod netop JER, når der sker noget på sektion12 og ikke mindst på udebane. I er utroligt markante og, efter min mening, på den gode måde og har bidraget kolossalt til at stemningen er på det niveau, som den er i dag. Dette medfører også, at utroligt mange ser op til jer og at det derfor er lige netop jer, der kan gøre den store forskel, med at få sinkerne ned på jorden. Og det gør i skam også, men hold kæft hvor er i ikke meget for at indrømme det, her på SL, eller andre steder, og det virker heller ikke helt som om, i er glade for at sige fra over for sinkerierne i diverse tråde. På en eller anden tvistet måde kommer det altid til at se lidt ud som om at i forsvarer dem. Men det kan måske også godt være fordi i er så vant til altid at skulle forsvare jer?

    Med de venligste hilsner og tak for næsen

    Puma
    Pabres 00:11
    Pema ved mere end man skulle tro ved første øjekast, som hvis man ser en dværg man har lyst til at tæve, og han så kan 16 forskellige slags kampsport.

    caro 00:12
    Pummie er zyg nok!
    Puma's Avatar

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    359

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    Tilføjelse:

    Når det så er sagt, hvad gør DU så for at stoppe sinkerierne? Og her peger jeg rundt på alle dem der kun sidder og skriver sure indlæg på SL og i BBB, efter at have været i nærheden af sinkerier. Hvis i er utilfredse med den måde vores fankultur er ved at udvikle sig på, så gør dog noget ved det. Tag fat i sinkerne når i ser sinkerne begynder at smadre sæder, smadre toge, banke medfans/modfans, hent en kontrollør, ring efter politiet, GØR NOGET, i stedet for at side og råbe at ENDEN ER NÆR, dagen efter i skakten! Det er fanme for nemt.
    Sidst redigeret af Puma : 20.04.07 kl. 00:38
    Pabres 00:11
    Pema ved mere end man skulle tro ved første øjekast, som hvis man ser en dværg man har lyst til at tæve, og han så kan 16 forskellige slags kampsport.

    caro 00:12
    Pummie er zyg nok!
    Puma's Avatar

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #154
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    10

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    Pinligt...

    Pinligt med kanonslag på banen...

    Pinligt at smadre sæder...

    Pinligt at smadre loftet i toget på vejen hjem...

    TAG JER NU SAMMEN FOR HELVEDE...!

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #155
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    283

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    ›som jeg ser det bliver man nød til at slå hårdt ned før det er
    ›for sent.....(Vestegns tilstande)

    ›og Jo kollektiv afstraffelse hjælper.........dem der så føler de
    ›bliver ramt uden grund, er netop med til at sørge for at det ikke
    ›sker mere.


    Så du går altså ind for at straffe/dømme uskyldige?

    med din logik lad os sige at der opstår tumult efter en fodboldkamp og en familiefar bliver "fanget" imellem nogle hooligans som slås og en bliver stukket ned med døden til følge...

    Da politiet ikke er i stand til at identificere gerningsmanden eller se hvem der deltog og ikke deltog så skal ALLE idømmes fængsel for uagtsomt mandrab efter din logik?


    kollektiv afstraffelse er helt i skoven - jeg går ind for man finder den skyldige og giver vedkomne en straf der er til at føle på dog med forbehold for rehabilitering istedet for at tage en håndfuld og så "måske" også fange den skyldige
    Success is Temporary, Loyalty is Forever
    Drengene fra række 13

  10. #156
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    ›Tilføjelse:

    ›Når det så er sagt, hvad gør DU så for at stoppe sinkerierne? Og
    ›her peger jeg rundt på alle dem der kun sidder og skriver sure
    ›indlæg på SL og i BBB, efter at have været i nærheden af
    ›sinkerier. Hvis i er utilfredse med den måde vores fankultur er
    ›ved at udvikle sig på, så gør dog noget ved det. Tag fat i
    ›sinkerne når i ser sinkerne begynder at smadre sæder, smadre
    ›toge, banke medfans/modfans, hent en kontrollør, ring efter
    ›politiet, GØR NOGET, i stedet for at side og råbe at ENDEN ER
    ›NÆR, dagen efter i skakten! Det er fanme for nemt.
    I princippet har du ret. 100p.
    Men folk der smadrer sæder, togvogne, løber på banen og især folk der kaster med kanonslag, er efter min mening bimlende oven i bøtten og derfor i folk jeg har lyst til at gå i rette med.
    Det tør jeg simpelthen ikke. Man ved aldrig ved den slags mennesker kan finde på.
    Mht at hente en kontrollør, så viser min erfaring, at de er helt uden situationsfornemmelse. De beder én udpege synderen fra 5 meters afstand, og hvor meget lyst har man til det.

    "Alle går rundt med et billede af sig selv et sted inde i hovedet. Det er altid et ideelt billede, et heltebillede af en person der altid siger og gør det rigtige. Det helt rigtige i enhver situation. En rigtig god hustler kan være så dygtig at han får folk til at tro på det billede som han selv har skabt inde i sit hoved, men hustleren skal hele tiden huske at dette billede bare er en illusion, som han bilder andre ind er rigtig. Faren er at man selv begynder at tro på billedet af sig selv, som et uovervindeligt principfast menneske. Men de fasteste principper har det med at fordampe ved den mindste udsigt til smerte eller ydmygelse."
    Østkyst Hustlers
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #157
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    359

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    "Alle går rundt med et billede af sig selv et sted inde i hovedet. Det er altid et ideelt billede, et heltebillede af en person der altid siger og gør det rigtige. Det helt rigtige i enhver situation. En rigtig god hustler kan være så dygtig at han får folk til at tro på det billede som han selv har skabt inde i sit hoved, men hustleren skal hele tiden huske at dette billede bare er en illusion, som han bilder andre ind er rigtig. Faren er at man selv begynder at tro på billedet af sig selv, som et uovervindeligt principfast menneske. Men de fasteste principper har det med at fordampe ved den mindste udsigt til smerte eller ydmygelse."
    Østkyst Hustlers
    Ening! Jeg ved godt at jeg lyder RET så frelst, men stadig mener jeg at den eneste måde vi kommer sinkerierne til livs er ved at vise aktivt i fanmiljøet og på tribunerne (curvaerne, for dem der ynder at kalde dem det) at vi ikke gider finde os i det. IKKE at vi skal begynde at slå på tæven eller anden form for selvtægt, men det burde da være muligt enten at melde idioterne til rette instanser og måske endda "mobbe" dem væk fra vore fangrupper.
    Pabres 00:11
    Pema ved mere end man skulle tro ved første øjekast, som hvis man ser en dværg man har lyst til at tæve, og han så kan 16 forskellige slags kampsport.

    caro 00:12
    Pummie er zyg nok!
    Puma's Avatar

  13. #158
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    10

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    ›Jeg er slet ikke uenig, men mener ikke, at udebanekampene er det
    ›eneste sted at arbejde. Derudover er det vigtigt at påpege, at
    ›det kræver selvjustits fra hele tribunen og ikke kun fra f.eks.
    ›mig, fordi jeg repræsenterer Urban Crew. Igår var et meget godt
    ›eksempel på det. Nu så jeg desværre ikke hvad der skete før jeg
    ›kom til området, hvor kanonslaget kom fra, og det tyder på at der
    ›er sket ting jeg personligt ikke er tilhænger af, men jeg
    ›irriteres over, at ingen anden gør noget, så man skal rende 15-20
    ›meter på tværs af en tribune, for at få det stoppet. Så er det
    ›ligegyldigt om manden har kort til det ene, andet eller tredje
    ›sted i Parken.

    ›Jeg mener at den eneste vej frem er at forklare folk, hvordan
    › vi ser fankulturen i fremtiden. Igen og igen og igen og..

    ›Mvh,

    ›Jimi

    Nu står jeg selv på Nedre C, ikke langt fra S12 og kan se at der er idioter derovre, men samtidig også se at LANGT størstedelen er folk der bare har lyst til at fyre den af og give god stemning. Så for at få hele debatten stoppet omkring de der opfører sig som de uintelligente små teenagere de er, så må resten af S12 sørge for at der ikke sker latterlige ting derovre og sige fra overfor dem de heller ikke selv gider have stående!!

    Og lad nu være med at juble og klappe når der løber folk på banen, I burde da tage afstand fra det i stedet for!!!!!!

  14. #159
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,626

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    Igennem debatten kan jeg læse mig frem til, at man ønsker en slags "opdragelse" af nye FCK-fans så de kan lære hvordan man går til fodbold. Dette kunne måske være vejen frem, men så undrer jeg mig bare over hvor FCKFC er henne i denne forbindelse?

    Sakste fra fckfc:

    FCKs medrejsende fans, der måske udgjorde halvdelen af de ca. 8.000 tilskuere, skabte under hele kampen en så fantastisk lydkulisse, at selv de mest hardcore Nordsjællandfans må have tvivlet på, hvilket hold, der havde hjemmebane.
    Kampen på banen blev kun vundet med et enkelt mål, mens kampen på lægterne aldrig blev spændende. Dertil var løvernes sangrøst og opbakning til deres helte for voldsom en udfordring for de lokale supportere.
    Når man læser dette, så kan man undres over, at vi har en 10 sider lang debat omkring kanonslag og generel opførsel på lægterne. For ifølge FCKFC var Farum Away en stor og flot fest...
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer


  15. #160
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    359

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    Det er også derfor jeg mener at K B Hagen er lidt langt fremme i skoene når han dømmer franske og engelske tilstande i FCK. Men ud over det, så er det da stadig et problem når der er nogle tåber der synes det hører med at der skal smides med kanonslag og ødelægges sæder samt tæves medfans.
    Pabres 00:11
    Pema ved mere end man skulle tro ved første øjekast, som hvis man ser en dværg man har lyst til at tæve, og han så kan 16 forskellige slags kampsport.

    caro 00:12
    Pummie er zyg nok!
    Puma's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ras

  17. #161
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,013

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    ›Igennem debatten kan jeg læse mig frem til, at man ønsker en
    ›slags "opdragelse" af nye FCK-fans så de kan lære
    ›hvordan man går til fodbold. Dette kunne måske være vejen frem,
    ›men så undrer jeg mig bare over hvor FCKFC er henne i denne
    ›forbindelse?

    De uofficielle er vel per definition ikke medlem af FCKFC?
    Mvh PIB

    Den eneste forskel mellem Bjarne Riis og de andre cykelryttere er at Bjarne Riis ikke lyver mere.
    pib's Avatar

  18. #162
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    10

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    ››Igennem debatten kan jeg læse mig frem til, at man ønsker en
    ››slags "opdragelse" af nye FCK-fans så de kan lære
    ››hvordan man går til fodbold. Dette kunne måske være vejen frem,
    ››men så undrer jeg mig bare over hvor FCKFC er henne i denne
    ››forbindelse?

    ›De uofficielle er vel per definition ikke medlem af FCKFC?

    Nej det er de vel ikke vil jeg tro - men uden på nogle måder at skære alle over én kamp, så er der vel nogle af dem der kunne have brug for et medlemskab til "de unge løver" og prøve at gå til fodbold med cola og popcorn og lære at fodbold er underholdning og fest og IKKE ødelæggelse og latterlig opførelse!!
    Jeg understreger at dette absolut ikke gælder alle inden for "de uofficielle"

  19. #163
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    ›De uofficielle er vel per definition ikke medlem af FCKFC?
    Kanonslagskastere oa. er vel per definition ikke uofficielle?

    Jimi

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #164
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    10

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    På ingen måde - og der skal ikke sættes i bås!!

    Men den opførsel som flere af de uofficielle lagde for dagen i Farum var under al kritik. Jeg stod selv i blandt dem og var både pinlig og fortørnet over hvad der blev gjort.

    Kan kun igen opfordre dem der har situationsfornemmelse for hvad man gør og ikke gør (hvilket heldigvis er flertallet) til at sige fra overfor fjolserne. Gør det både internt iblandt jer og gør det gerne officielt selvom I er "uofficielle".
    Det må være i alles interesse at fangrupperne kan fungere uden at blive sat i forbindelse med dårlig opførsel...

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #165
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    97

    Re: FCN-FCK: kanonslag mm.

    Der hersker ingen tvivl om at de "unge" drenge giver en flot og vedholdende kulisse, men der er desværre en del, som virker fuldstændig uden for rækkevidde. Jeg kom til at stå lige nedenfor på Farum park. Efter kampen var jeg ked af, at jeg havde glemt mit halstørklæde grundet røgen, og overordentlig glad for at jeg har min plads på Nedre C. Ens temperament kunne jo risikere at løbe af med en.
    Til deres forsvar skal nævnes, at en del af de såkaldte fans både virkede og så ud som om var på noget, de ikke havde fået lov til hjemmefra. Det virkede som om at deres største mission var at gøre opmærksom på, hvor udstødte og uofficielle de var. Dernæst at ødelægge og hærge noget. En anden ting jeg undrede mig over var, at de fik lov til f.eks. at hoppe på sæderne lige foran snotten på kontrollørene. De små pus var ikke ældre end, at hvis kontrolløren havde sagt bø og bedt dem om at gå ned, så tror jeg faktisk at en del af dem havde gjort det. Måske man skulle pakke dem lidt ind i en periode, og plukke de værste fra. Så tror jeg de fleste, som med stor sansynlighed er medløbere ville holde sig til det, som de er bedst til, nemlig at skabe en super lyd kulisse og ikke mindst et meget flot fremmøde på udebane turene. Kom nu ind i kampen og lad være med at kaste med mønter og ligthere på banen, og gem jeres utålelige røg og knaldperler til nytårsaften.
    Bare en lille bøvs.
    Smil du er på

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Kanonslag på Nedre C - tænk dig dog om!
    By FCTorben in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 10.08.10, 20:33
  2. FCK - FCN
    By FCowboys in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.05.06, 20:06
  3. Kanonslag på A?
    By Flerbizky in forum De korte linier
    Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 22.12.05, 14:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •