Side 1 af 47 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 701

Emner: Rekorder i superligaen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Rekorder i superligaen

    Er der nogen der ved hvad rekorden for flest vundne kampe i træk, og flest kampe uden nederlag er i superligaen?
    Har på fornemmelsen at vi nærmer os...
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Rekorder i superligaen

    Uden nederlag er 21, vi er vist på 19 eller 20 nu

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Rekorder i superligaen

    ›Er der nogen der ved hvad rekorden for flest vundne kampe i træk,
    ›og flest kampe uden nederlag er i superligaen?
    ›Har på fornemmelsen at vi nærmer os...
    I går i Tv sagde de at vi var uden nederlag i 18 eller 19 kampe i streg og rekorden var 21.

    Men lad os endelig få lidt rekorder frem i lyset så vi kan jinxe lidt.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    298

    Re: Rekorder i superligaen

    Ifølge DBUs hjemmeside findes der følgende rekorder:
    Klubrekorden der også er delt Superligarekord med Brøndby, fandt sted da FC København var ubesejrede i 21 kampe fra november 2000 til august 2001.
    Hvad kampe på hjemmebane angår:
    Klub- og Superligarekorden (delt med Brøndby) lyder for FCK på 26 hjemmekampe uden nederlag og er fra september 2001 til april 2003.
    Desværre besidder BIF A/S rekorden på denne front:
    Klubrekorden på 10 hjemmesejre i træk, som også er Superligarekord, er blevet sat to gange, fra april 2005 til september 2005 og fra oktober 2005 til maj 2006.
    Ser man pt. på denne sæson, så ser det ganske smukt ud for vore helte:
    FC København er det eneste hold der ikke har tabt på udebane i denne sæson, og holdet er det eneste, der ikke er blevet ramt af en udvisning.
    Et quizspørgsmål i denne forbindelse kunne være HVEM der var den sidste der fik et rødt kort for FCK - og mod hvilket hold (hint: nipserstat er din ven, he he)?

    Kilde: DBUs hjemmeside

    Venligst
    __________________
    Vedhæftet fil 4903

    Jeg er enig i at N'Doye er god, men det forhindrer ham ikke i at være et arrogant møgsvin

    - sjampen, 27.10.2011, 23:53

    Spar på mindreværdskomplekserne kære medfan, klasse fornægter sig ej og hold kæft hvor er han god :(
    - Guldager80, 27.10.2011, 22:51

    http://a.bimg.dk/node-images/90/3/60...dby-trning.jpg
    Dét er humor's Avatar

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Men lad os endelig få lidt rekorder frem i lyset så vi kan jinxe lidt.
    Flest kampe uden nederlag
    Flest kampe uden nederlag er som andre har skrevet 21 kampe, som både FCK og BIF har klaret. FCK havde muligheden for at slå BIFs rekord, men tabte 2-1 til Esbjerg, selvom Esbjerg fik en mand smidt ud efter en halv time... DOH

    Siden er både BIF og FCK kommet ret tæt på med 2 x 19 kampe i streg for FCK (nuværende stime ikke talt med) og 17 og 19 kampe i streg for BIF, men rekorden holder. DEN SKAL NAPPES NU.

    FCK har PT 19 kampe IGEN, efter at sidste nederlag var i sæsonnens 6. kamp (7. runde) mod AAB. Dvs vi kan evt. slå rekorden hjemme mod AAB, d. 5. maj.

    Flest sejre i træk
    Flest sejre i træk er lidt mere tricky :-) Vores egen rekord er 8 kampe i streg (24-31 runde i 2001/02 sæsonnen), dvs vi skal vinde 4 mere, for at overgå det. Hvis vi vinder de næste 3, så kan vi altså nappe rekorden med en sejr på Hjalte park.

    Superligarekorden er til gengæld BIFs, og den er ikke nem at slå, da BIF i 97/98 sæsonnen vandt alle kampe mellem 11 og 22 runde, dvs 12 i træk... Vi skal bare lige tage 8 endnu, hvilket jo er hvad der er tilbage i sæsonnen. Det passer jo perfekt.

    Derudover kan vi kigge på hjemme / ude rekorder, men det bliver en anden gang. Jeg har i øvrigt kun data tilbage fra 96/97 sæsonnen, så jeg kan have glemt en "rekord".

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Rekorder i superligaen

    ›Derudover kan vi kigge på hjemme / ude rekorder, men det bliver
    ›en anden gang. Jeg har i øvrigt kun data tilbage fra 96/97
    ›sæsonnen, så jeg kan have glemt en "rekord".

    Jeg mener bestemt at erindre, at vores run på otte udesejre i træk i 2002 er Superliga-rekord.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2005
    Indlæg
    63

    Re: Rekorder i superligaen

    Der ud over har vi mulighed for at slutte på flest point samlet. Rekorden har Brøndby fra 1998 hvor de vandt med superligaen med 76 point.
    Sidste år havde vi muligheden ved at hente 4 ud af 6 point i de sidste to kampe, men den historie kender vi jo alle sammen.
    I år har vi dog en gylden mulighed, i skrivende stund har vi 60 point, og der er stadig 24 point at spille om.

    Der er også mulighed for at slå rekord i flest point til nummer 2. Så vidt jeg ved har Brøndby også den rekord, i den tid der er spillet 33 kampe, da de vandt med 14 point i 1997. Vi er pt foran med 13 point, så den burde også kunne lade sig gøre..

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Derudover kan vi kigge på hjemme / ude rekorder, men det bliver en anden gang.
    Arbejdet suger, lad mig hygge lidt med rekorderne i stedet :-)

    Hjemmesejre i træk
    Vi halter igen lidt efter her. Vi har aldrig vundet mere end 6 hjemmekampe i streg. Det har vi så til gengæld gjort flere gange. Lige PT har vi jo fabelagtige 2 sejre i træk.

    Superligarekorden (for de sidste 10 år, pga datamangel) er BIFs 10 sejre i træk, som de klarede to gange i træk, kun afbrudt af en enkelt uafgjort mod os i sidste (og forrige) sæson. De nåede jo så lige at tabe til Sønderjydske i sæsonnens sidste kamp. De næste 5 blev så vundet, dvs 25-1-1 i 27 kampe. Det må man sige er OK. Det er sørme heldigt, at de spiller som lort på udebane. Det er den vildeste forskel på ude- og hjemme-statistik. Man fatter det ikke.

    Ubesejret på hjemmebane
    Der har vi jo så rekorden på 26 kampe i streg, BIF har 22 kampe fra inden ovenstående nederlag til Sønderjydske. Vores stime startede efter et nederlag til AB, hvor vi ellers ikke havde tabt i 16 kampe, så vi havde altså 43 kampe med kun et nederlag, også en ret flot rekord. Vi var jo på vej igen med 19 kampe streg, inden det tåbelige nederlag til Silkeborg i sidste kamp i sidste sæson.

    Hvis der er nogen der husker på Midtjyllands gode statistik, da de åbnede SAS arena, så fik de 20 kampe uden nederlag og 9 sejre i træk. Temmelig flot, men kun lige ved og næsten mht. rekorder.

    Udesejre i træk
    Der er rekorden, som /Simon også skriver, vores, og på 8 kampe i træk, som vi lavede samtidigt med, at vi var ved at lave 26-kamps rekorden for ubesejret på hjemmebane. En god tid. Det bliver heller ikke nogen nem rekord at slå :-) Og lige PT har vi jo altså 3 i træk.

    Ubesejret på udebane
    FCK nappede fra 25 runde i 2002/03 til og med 28 runde i 2003/04 atten udekampe i træk uden at tabe, og faktisk kun med 4 uafgjorte. Det er i følge mine data også superligarekord. Til gengæld har vi f.eks. også prøvet at spille 14 kampe i træk på udebane uden at vinde. Lige PT har vi 12 i træk uden nederlag, så det bliver først i 3. udekamp i næste sæson, hvis den rekord skal slås.

    Damn, jeg må kede mig :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,010

    Re: Rekorder i superligaen

    Der er også mulighed for at slå rekord i flest point til nummer
    2. Så vidt jeg ved har Brøndby også den rekord, i den tid der er
    spillet 33 kampe, da de vandt med 14 point i 1997. Vi er pt foran
    med 13 point, så den burde også kunne lade sig gøre..
    Yep. Og der er også en anden lille rekord fra 1997, det kunne være dejligt at slå, bare sådan for gammelt fjendskabs skyld...
    Nemlig den indbyrdes pointforskel mellem FCK og BIF. Forfærdelige 27 (!) point var der dengang fra vores smukke 8. plads til det helt vildt ufortjente (eller noget) gule guld.
    Selv med de nuværende 22 i forskel, bliver det svært - men hey, omvendt er det jo bare to sejre mere end dem, og de må da have et par udekampe endnu i deres program...

    *jinx'er helt gevaldigt for anden gang på en uge - undskylder til sig selv og husker et antijinx*

    Der er dog ingen tvivl om, at sikres mesterskabet med adskellige runder tilbage (hvilket er en forudsætning for alle rekorderne), så går der hat, briller og nederlag til jyder i den, ligesom der plejer når den hjemme, og alle rekordforsøg vil fordampe som dug for solen!

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    kbj

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Rekorder i superligaen

    ›Et quizspørgsmål i denne forbindelse kunne være HVEM der var den
    ›sidste der fik et rødt kort for FCK - og mod hvilket hold (hint:
    ›nipserstat er din ven, he he)?

    Skal vi ikke helt tilbage til forrige sæson for at finde et rødt kort i superligasammenhæng? Var det Bo Svensson i den famøse 5-0??

    Edit: Nipser kom mig til hjælp (tak for det). Rent faktisk var det sidste røde kort i Superligaen til Alvaro d. 22/5-2005! En kamp vi iøvrigt vandt 1-0, i Randers.
    Derudover fik Bo Svensson ikke rødt den ovennævnte kamp, ved ikke lige hvorfor jeg kom på det...
    Sidst redigeret af Prinzen : 19.04.07 kl. 15:50

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    298

    Re: Rekorder i superligaen

    Ohøj, Prinzen:

    Edit: Nipser kom mig til hjælp (tak for det). Rent faktisk var det sidste røde kort i Superligaen til Alvaro d. 22/5-2005! En kamp vi iøvrigt vandt 1-0, i Randers.
    Derudover fik Bo Svensson ikke rødt den ovennævnte kamp, ved ikke lige hvorfor jeg kom på det...
    Du har fuldstændig ret - og har nu vundet retten til i januar, 2008, at tilmelde dig næste års fanfraktionsquiz ;o)

    Du var åbenbart den eneste der fandt at spørgsmålet var en udfordring - flot gået - thumbs up herfra til dig!

    Og som jeg sagde: Nipserstat er din ven!

    Venligst
    Vedhæftet fil 4903

    Jeg er enig i at N'Doye er god, men det forhindrer ham ikke i at være et arrogant møgsvin

    - sjampen, 27.10.2011, 23:53

    Spar på mindreværdskomplekserne kære medfan, klasse fornægter sig ej og hold kæft hvor er han god :(
    - Guldager80, 27.10.2011, 22:51

    http://a.bimg.dk/node-images/90/3/60...dby-trning.jpg
    Dét er humor's Avatar

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: Rekorder i superligaen

    Flest sejer i træk, i alle turneringer. Hvem har rekorden der, og hvad er vores rekord i nævnte kategori? :P Vi er pt. oppe på geniale 8 kampe.. Ser unægtelig ud til at vi Måske har slået rekorden? :P
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    84

    Re: Rekorder i superligaen

    Nu vi snakker rekorder....er der så nogen der ved hvad rekorden er for...

    ...største målforskel?
    ...færrest indkasserede mål?
    ...flest scorede mål?
    Mvh.
    Kenneth

    Vil du være lykkelig i en time - så drik dig fuld
    Vil du være lykkelig i en uge - så bliv gift
    Men vil du være lykkelig resten af livet - så bliv FCK-fan

  17. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    181

    Re: Rekorder i superligaen

    ›Edit: Nipser kom mig til hjælp (tak for det). Rent faktisk var
    ›det sidste røde kort i Superligaen til Alvaro d. 22/5-2005! En
    ›kamp vi iøvrigt vandt 1-0, i Randers.
    ›Derudover fik Bo Svensson ikke rødt den ovennævnte kamp, ved ikke
    ›lige hvorfor jeg kom på det...

    Ja hold da kæft hvor var Alvaro bare et svin den dag! Hele to gange flæskede han en Randersspiller på det groveste. Heldigvis var vores allesammens Michael Svendsen der straks til at få sat en stopper for disse svinestreger!!!111

    (I kan muligvis være A)

    Og til de glemsomme: Svenne Poulsen springer ind i Alvaro da Alvaro skal til at afslutte, hvorefter Alvaro bliver udvist for at ramme Svenne Poulsen...
    Sidst redigeret af Don Corleone : 27.04.07 kl. 15:40

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    91

    Re: Rekorder i superligaen

    En anden rekord som måske står for fald, er rekorden for flest point mellem FCK og BIF ved sæsonafslutning.
    Så vidt jeg kan se er dette den triste rekord som er gældende nu http://www.netsuperligaen.dk/VisStil...?SeasonID=1997
    Håber meget at den bliver visket ud og glemt efter i år.

    Det er måske værd at bemærke at trods rekorden fik BIF kun 68 point og tabte hele 5 kampe i sæsonen. Desuden lukkede de hele 39 mål ind, hvilket vil betyde at vi skal lukke 3 mål ind i hver af de resterede kampe for at nå det tal.
    Citat Fra Sso

    Da vi først kom bagud, gik det op for spillerne, at de rent faktisk godt kunne spille fodbold. Havde vi dog bare været bagud hele kampen, så havde vi jo vundet

Side 1 af 47 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. FCK sætter rekorder i år
    By Gundaris in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 27.05.09, 07:30
  2. EB om spillerlønninger i Superligaen
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 15.03.07, 10:15
  3. 12 ønskehold i superligaen?
    By fc vandmand in forum De korte linier
    Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 30.08.05, 11:33
  4. Lønniveauet i Superligaen?
    By LarsGotItGoing in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 10.06.05, 22:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •