Side 35 af 47 FørsteFørste ... 253233343536373845 ... SidsteSidste
Viser resultater 511 til 525 af 701

Emner: Rekorder i superligaen

  1. #511
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    25

    Re: Rekorder i superligaen

    Fik lige læst denne tråd igennem og da ougar flere gange har efterspurgt inspiration til at nørde lidt, kommer der her et par foreslag


    Hvilken klub har haft Flest runder som nr 2 hhv 3.




    Kan se det hurtigste røde kort der er uddelt kom efter 12 sekunder (http://www.superstats.dk/kort/hurtigste), men hvem har fået det hurtigste røde efter debut ..... Her tænker jeg antonelius er en god kandidat for FC


    Og med hensyn til "den farligste føring"
    http://sidelinien.dk/forums/showthre...441#post568441


    Hvor stor en andel af kampene er hhv. Tabt/uafgjort og vundet efter en 2-0 føring er blevet reduceret til 2-1 .... Med andre ord hvis man får reduceret efter at være kommet bagud med 2 mål virker, reduceringsmålet som en gamechanger.


    En anden sjov statistik ... Hvilken klub har mødt nr 1. I ligaen flest gange på en sæson.... Teoretisk kan en klub vel møde en klub der ligger nr 1 hele 32 gange på en sæson ( der er ingen 1'er i første runde).

    Har kigget en smule på superstats side men kan ikke umiddelbart finde det derinde
    .

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #512
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Rekorder i superligaen

    I dagens kamp mellem Arsenal og Everton nævnte kommentatoren at de 2 første minutter efter en scoring statistisk set er de sværeste. Med dette må vel refereres til hvornår en potentiel udligning falder. Og med bif scorede vi selv 2 min efter deres føringsmål

    Derfor spørgsmålet - Hvordan ser minuttallet ud for udligninger efter et føringsmål? Er det de første minutter der er sværest eller er der andre spændende tendenser?

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #513
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    25

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    I dagens kamp mellem Arsenal og Everton nævnte kommentatoren at de 2 første minutter efter en scoring statistisk set er de sværeste. Med dette må vel refereres til hvornår en potentiel udligning falder. Og med bif scorede vi selv 2 min efter deres føringsmål

    Derfor spørgsmålet - Hvordan ser minuttallet ud for udligninger efter et føringsmål? Er det de første minutter der er sværest eller er der andre spændende tendenser?
    Lige præcis en del af min tanke .. Synes der er en tendens til koncentrationssvigt efter en scoring og det hold der kommer bag ud viser ofte en trodsreaktion... Og med en hurtig reducering kan det ske at der kommer et momentum til det hold der er bagud..... Men mon ikke Ougar kan finde noget der be eller afkræfter dette
    .

  6. #514
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Rekorder i superligaen

    Nu så vi igen i går med Tottenham at udligningen faldt 2 min efter Eriksens mål, så hvis Ougar kan lykkes med et svar her efter den travle juletid er jeg stadig meget interesseret i det.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #515
    Tilmeldingsdato
    Dec 2012
    Indlæg
    80

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    Derfor spørgsmålet - Hvordan ser minuttallet ud for udligninger efter et føringsmål? Er det de første minutter der er sværest eller er der andre spændende tendenser?
    @Ougar. Hmm, det er selvfølgelig et sjovt spørgsmål, men endpoint bør vel ret beset være slut-resultatet, og ikke modstanderens eventuelle udligning (der vel blot er et surrogat-mål for at man antager at en udligning er lig med mistede point). Så for at udvide spørgsmålet lidt bør det vel være:

    1) Hvis man kommer foran med 1 mål, i hvilket tidsinterval efter denne scoring, vil en udligning oftest resultere i en uafgjort/nederlag.

    Man kunne også vende den om og spørge:

    2) Hvis man kommer bagud med 1 mål, i hvilket tidsinterval efter denne scoring, vil vores udligning oftest resultere i en uafgjort/sejr.

    Ad 2) kunne det jo være sjovt at se, hvornår man "statistisk" set burde satse.. Er det de første 5 min efter modstanderen er kommet foran at man bør gå efter udligningen? Eller i de sidste 5 min.

    Jeg ved ikke hvor lange tidsintervaller Ougar skal/kan lave.. 2 min, 5 min eller andet.

    NOTE: ift statistikken i pkt 2, så vil en evt fordel ved at udligne hurtigt selvfølgelig ikke være ens-betydende med at man bør satse i dette interval, idet dette resultat jo formodentligt er fremkommet ved at man ikke nødvendigvis har satset hvis man er kommet bagud efter fx 37 min., men blot har ladet kampen gå sin naturlige gang. Viser statistikken at det er en signifikant fordel at udligne inden for de første 2-4 min af en modstanders scoring, kunne det dog være sjovt, om Ståle eksperimenterede lidt med dette i træningskampe/reserveholdskampe, således at man "satsede" (gik fra 4-4-2 til 3-5-2 / 4-3-3 / 4-2-4 osv) allerede lige efter modstander scoringen.. Omvendt kan en sådan satsning også medføre risikoen for kontra-mål, så det skal selvfølgelig også med i ligningen.. Desværre tvivler jeg på at Ougars database, indeholder stats på hvornår/hvordan hold satser, men man kan måske tillade sig at antage at vi som minimum satser fra det 85. min? Således kan Ougar måske se hvor mange 1-måls-føringer, der er blevet udvidet af os/modstanderen fra det 85.min og frem.

    Puha, det bliver selvfølgelig ret teknisk, men flere og flere sportsgrene bruger statistik virkelig meget, og det kunne da være sjovt at se om vi skulle satse hele butikken i en kort periode, så snart vi er kommet bagud.
    Sidst redigeret af YouWantAnswers : 29.12.13 kl. 12:34

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  10. #516
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Rekorder i superligaen

    Sikke den har ligget stille den her tråd...
    Jeg har skimmet en del kampstatistikker i denne sæson, og jeg synes jeg har lagt mærke til, at det hold der har mest boldbesiddelse er endt med at tabe.
    Kan det mon bekræftes, og hvilke sjove tal er der i den forbindelse?
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  11. #517
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Sikke den har ligget stille den her tråd...
    Jeg har skimmet en del kampstatistikker i denne sæson, og jeg synes jeg har lagt mærke til, at det hold der har mest boldbesiddelse er endt med at tabe.
    Kan det mon bekræftes, og hvilke sjove tal er der i den forbindelse?
    Såfremt det passer så må det vel være en stigende tendens at omstillinger i højere grad belønnes (som man også så det mellem Real Madrid mod Bayern München - men nok ikke i ligeså ekstrem grad). Men kunne være sjovt med lidt tal på det.

  12. #518
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af marwol Se meddelelser
    Er der nogen superligaspillere, der har scoret i samtlige 90 minutintervaller i deres karriere?

    Dvs. scoret i 1. spilleminut, 2. spilleminut ... 90. spilleminut. Selvfølgelig ikke i samme kamp.

    Kom gerne med en top 10 liste for samtlige spillere og kun for FCK'ere. For de sidstes vedkommende tæller kun mål scoret for FCK.

    En mere avanceret liste er at holde sig scoringer for en enkelt klub. Hvem har rekorden der. Dvs. at kun scoringer for samme klub tæller med.

    På forhånd tak.
    Ikke i samme kamp?

    Jeg aner det ikke, men et hurtigt gæt vil være at det er nul. I hele superligaens historie er der kun otte spillere, der har scoret mere end 90 mål (hvilket det selvfølgelig vil kræve) og kun fire af disse har over 108 mål. Dertil kommer at disse mål inkluderer dommerens tillægstid plus at de fleste mål scores i anden halveg (22% i sidste kvarter), så jeg tvivler voldsomt på at der skulle være en eller flere blandt de otte, der har scoret i samtlige minutintervaller.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #519
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Rekorder i superligaen

    Kun 1 hold med max point efter 2 runder. Er det normalt?

  15. #520
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Kun 1 hold med max point efter 2 runder. Er det normalt?
    Nu er jeg godt nok ikke gået længere tilbage end sæsonen 09/10, hvor AGF(!), senest var det eneste hold med max efter to runder. Til gengæld var der i både sæson 11/12 og sæson 12/13 præcis nul hold med max efter to runder.

    Så du kan måske udlede at det ikke er normalt, når det kun er sket en ud af de senest fem sæsoner, men ekstraordinært er det i hvert fald ikke.

  16. #521
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af marwol Se meddelelser
    Det er også mit gæt. Men jeg er interesseret i fakta. Hvem har rekorden for flest minutintervaller? Er det noget Ougars statistik kan svare på?
    Jeg har på fornemmelsen, at det er DR Sportens Duncan-bingo, der har ansporet spørgsmålet?
    Hvis ikke, så se her:http:// https://www.facebook.com/has...41074939269328

    Han er altså et godt bud på en rekordholder
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  17. #522
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: Rekorder i superligaen

    Af ren nysgerrighed, hvem har så spillet færrest superligakampe inden landsholdsdebut? Her tælles selvfølgelig alene fuldboldssuperligaspillere. Og omvendt - hvem har skulle vente længst?
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.

  18. #523
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Bastiano Se meddelelser
    Af ren nysgerrighed, hvem har så spillet færrest superligakampe inden landsholdsdebut? Her tælles selvfølgelig alene fuldboldssuperligaspillere. Og omvendt - hvem har skulle vente længst?
    Hvad menes med fuldboldsuperligaspillere? En superligakamp er vel en superligakamp.

    NJ havde i hvert fald kun 8 superligakampe på CV'et før han fik debut i VM kval mod Tjekkiet. Cornelius havde 10, før debuten i samme landskamp.

  19. #524
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Hvad menes med fuldboldsuperligaspillere? En superligakamp er vel en superligakamp.

    NJ havde i hvert fald kun 8 superligakampe på CV'et før han fik debut i VM kval mod Tjekkiet. Cornelius havde 10, før debuten i samme landskamp.
    Fuldblodssuperligaspiller er vel op til egen definition. Men pointen er vel at pille spillere som NJ fra, da de vil have en naturlig fordel ved at spille kampe i andre ligaer og rekorden vil blive biased. Ellers vil rekorden altid ende med at være 0 med spillere som Højbjerg, der får sit gennembrud andetsteds end Superligaen..
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #525
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Bastiano Se meddelelser
    Af ren nysgerrighed, hvem har så spillet færrest superligakampe inden landsholdsdebut? Her tælles selvfølgelig alene fuldboldssuperligaspillere. Og omvendt - hvem har skulle vente længst?
    Hvis vi ser på lidt nyere tid tror jeg Michael Laudrup er en mulighed. Han havde relativ få kampe for KB og endnu færre for Brøndby inden han debuterede.

    Cornelius kunne også være et godt bud. Det er trods alt mere end to år siden han debuterede på landsholdet og han spillede ikke mange kampe i sin første sæson. Havde nok ikke meget over 10 superliga-kampe da han blev skiftet ind i sin landsholdsdebut.

    Edit: Havde ikke set at scoring også nævnte Corne. NJ er dog lidt snyd, da han jo havde spillet i Tyskland.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. FCK sætter rekorder i år
    By Gundaris in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 27.05.09, 07:30
  2. EB om spillerlønninger i Superligaen
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 15.03.07, 10:15
  3. 12 ønskehold i superligaen?
    By fc vandmand in forum De korte linier
    Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 30.08.05, 11:33
  4. Lønniveauet i Superligaen?
    By LarsGotItGoing in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 10.06.05, 22:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •