Side 38 af 47 FørsteFørste ... 2835363738394041 ... SidsteSidste
Viser resultater 556 til 570 af 701

Emner: Rekorder i superligaen

  1. #556
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Rekorder i superligaen

    Hej ougar

    Først tak for alle dine snørklede hyperfede statistikker. Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste, der stornyder at læse dem.

    Jeg kunne godt tænke mig lidt statistisk grundlag til at få nuanceret “Hvis vi er foran med over 2 mål, så slapper vi (de spillere, der er på banen) af i den sidste halve time” (underforstået, så er spillerne mere friske/skadesfri, så vi kan få et bedre resultat i næste kamp).

    Så hvordan ser det efterfølgende resultat ud for vinderholdet i kampe, hvor

    a) Ved 60 minutter foran med mere end 2 mål + scorer 0 eller 1 mål i den sidste del af kampen
    b) Ved 60 minutter foran med mere end 2 mål + scorer over 1 mål i den sidste del af kampen

    Meget gerne med empiri på over 100 kampe, så tendenserne bliver tydelige. Og helst kun kampe, hvor der ikke er mere end 3-5 dage imellem kampene.

    Dbh. Thomas
    Sidst redigeret af Thomas L : 07.08.16 kl. 14:20
    Thomas L

  2. #557
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas L Se meddelelser
    Først tak for alle dine snørklede hyperfede statistikker. Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste, der stornyder at læse dem.
    Mange tak. Jeg er glad for at have fundet min niche :-)

    Jeg kunne godt tænke mig lidt statistisk grundlag til at få nuanceret “Hvis vi er foran med over 2 mål, så slapper vi (de spillere, der er på banen) af i den sidste halve time” (underforstået, så er spillerne mere friske/skadesfri, så vi kan få et bedre resultat i næste kamp).
    Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået dig korrekt. Hvis ikke så må du bare uddybe nærmere, hvis det ikke var det her du tænkte på.

    Her er en oversigt over hvor hvor mange yderligere mål, der scores, når hold er foran med mindst 2 mål efter 60 minutter (1. tabel) og foran med mindst 3 mål efter 60 minutter (2. tabel). Der er kun kigget på hvor mange mål holdet selv efterfølgende scorer. Modstanderholdets mål er fuldstændig ignoreret.

    Foran med 2+ mål efter 60 minutter
    Kode:
    +-------+-------+-----------------+-----------------+-----------------+-----------------+
    | Klub  | Kampe | Ikke flere mål  | 1 mål mere      | 2+ mål mere     | Kampe vundet    |
    |       | i alt +--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+
    |       |       | Antal  | Andel  | Antal  | Andel  | Antal  | Andel  | Antal  | Andel  |
    +-------+-------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+
    | FCK   |   153 |     74 | 48.4%  |     48 | 31.4%  |     31 | 20.3%  |    151 | 98.7%  |
    | AaB   |   103 |     42 | 40.8%  |     34 | 33.0%  |     27 | 26.2%  |    101 | 98.1%  |
    | BØF   |   150 |     74 | 49.3%  |     42 | 28.0%  |     34 | 22.7%  |    145 | 96.7%  |
    | FCM   |    70 |     38 | 54.3%  |     19 | 27.1%  |     13 | 18.6%  |     63 | 90.0%  |
    | Andre |   710 |    366 | 51.5%  |    225 | 31.7%  |    119 | 16.8%  |    657 | 92.5%  |
    +-------+-------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+
    Foran med 3+ mål efter 60 minutter
    Kode:
    +-------+-------+-----------------+-----------------+-----------------+-----------------+
    | Klub  | Kampe | Ikke flere mål  | 1 mål mere      | 2+ mål mere     | Kampe vundet    |
    |       | i alt +--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+
    |       |       | Antal  | Andel  | Antal  | Andel  | Antal  | Andel  | Antal  | Andel  |
    +-------+-------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+
    | FCK   |    45 |     25 | 55.6%  |     14 | 31.1%  |      6 | 13.3%  |     45 | 100.0% |
    | AaB   |    43 |     13 | 30.2%  |     19 | 44.2%  |     11 | 25.6%  |     43 | 100.0% |
    | BØF   |    46 |     15 | 32.6%  |     17 | 37.0%  |     14 | 30.4%  |     46 | 100.0% |
    | FCM   |    20 |     10 | 50.0%  |      6 | 30.0%  |      4 | 20.0%  |     20 | 100.0% |
    | Andre |   194 |     90 | 46.4%  |     65 | 33.5%  |     39 | 20.1%  |    189 | 97.4%  |
    +-------+-------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+
    (Note: Første tabel indeholder også kampene i 2. tabel, da man også fører med 2+ mål hvis man fører med 3+ mål)

    Vær så god at tolke amok. Når man fører med 3, så scorer vi faktisk sjældnere flere mål end de andre gør. Dog er det MEGET lige, hvis man ser på kampe, hvor man fører med 2+ mål. Der er det kun AaB, der scorer lidt ekstra i forhold til alle andre. Generelt er det faktisk AaB, der fremstår som de mest "aggressive" hold, når de fører stort.

    Nu vi snakker om 2-målsføringer, så skal det jo også lige nævnes, at vi har en rigtig god tendens til IKKE at smide 2-0 føringer. 7 gange i historien har vi godt nok ført med 2 og alligevel ikke vundet, men vi skal tilbage til den herlige periode omkring Gorica-fadæsen, for at finde den seneste. Som mange vil huske, så få dage efter Gorica, der nåede man lige at tænke "OK, vi fik hurtigt styr på det" da vi hurtigt kom foran 2-0 mod Viborg, men det endte voldsomt skidt med et 3-2 nederlag og en fortsættelse af den voldsomt dårlige sæsonstart. Det er den ene af kun 2 gange i alt, hvor en 2-målsføring er vekslet til et nederlag. De resterende 5 gange vi har smidt 2-målsføringer, har vi i det mindste fået uafgjort.

    Men siden da, der har vi været foran med 2 mål ikke mindre end 155 gange - og vi har vundet samtlige 155 kampe. Det er en VOLDSOMT god stime. BØF og AaB ligger på en delt 2. plads på den rekordliste med 61 sejre i træk.

    Til sammenligning har BIF har smidt 2-målsføringer i alt 16 gange i Superligaens historie, og indtil sidste uge skulle vi 4 år tilbage for at finde det seneste eksempel. Så set med de briller, der er det jo ret flot, at gøre det 2 uger i træk... Der er dog 5 andre klubber (AB, OB, Midtjylland, Sønderjyske og B1903) der også har gjort det 2 kampe i træk, så BØF har ikke slået nogen rekord.

    Alt i alt sker det i gennemsnit kun ca. 8 gange hver sæson, at et hold smider sejren, efter at have ført med 2. 80% af dem ender uafgjort og 20% smider det helt og taber kampen.

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 09.08.16 kl. 07:20
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  3. #558
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    DTil gengæld har vi scoret lige så mange mål som AB gjorde dengang. 11 stk. uden at inkassere mål. Så hvis vi scorer flere inden vi inkasserer et mål, så slår vi rekorden i "flest-mål-fra-sæsonstart-inden-mål-inkasseres".
    Så kom der alligevel noget ud af kampen i hadeRslev...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #559
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Rekorder i superligaen

    Det går jo godt. Lad os lige tage lidt hyggestats, der er jo slået mange rekorder efterhånden... (flere af dem nævnt en million gange allerede, men vi tager dem alligevel).

    • København er nu ubesejrede i 21 superligakampe i træk. Det er jo 3. gang vi når 21 kampe i træk uden nederlag. BØF nåede 21 kampe helt tilbage i 1991. Siden nåede vi 21 i både 2001 og 2007 og begge gange missede vi at slå BØFs rekord, første gang ved at tabe 2-1 i Esbjerg og anden gang ved at tabe 1-2 til AaB i Parken, efter at have ført 1-0. Så 3. gang er lykkens gang.
    • Vi er nået 19 runder ind i turneringen uden nederlag. Det er en tangering af rekorden fra 10/11, hvor vi klarede alle efterårets 19 runder uden at tabe, men så til gengæld fik stryg 2-0 i forårets første kamp i Herning. Nummer 3 på den liste er vores 16 kampe uden nederlag i 05/06 sæsonen. Blandt Superligaens andre hold, der har Silkeborg rekorden med første nederlag i 15. runde tilbage i 97/98. Så begge de to ovenstående rekorder kan altså slås i Parken i weekendens kamp mod Randers.
    • Og vi kan da også lige tage de nu 40 kampe i træk i Parken uden nederlag. 40 kampe, 34 sejre og 6 uafgjorte. Ganske pænt. Det er nu 809 dage siden vi sidst tabte i Parken. Vi skal holde den frem til 9. juni, hvis vi vil nå 1000 dage.
    • Vi har vundet 7 kampe i træk. Det er 14. gang i Superligaens historie, at et hold klarer det. Heraf står København (7 gange) og BØF (5 gange) for de 12. Klubrekorden er 9 og fra 12/13, så den er der en chance for at tangere i sidste efterårskamp, hvis tingene går som de skal. Superliga-rekorden er BØFs og på 12 kampe (fra 97/98) så der er laaaaang vej endnu.
    • Vi har kun vundet 5 i træk i Parken siden vi spillede 1-1 mod AaB, men inden det vandt vi 11, så vi har nu 16 sejre ud af de sidste 17 kampe. Det gjorde 10/11 holdet kun en enkelt kamp bedre med 17-1-0.
    • De 47 point København har nu er næsthøjeste antal point efter 19. runde nogen sinde. Kun Københavns 10/11-hold er bedre. Hele 4 point bedre (men de tabte jo 20. runde :-)) Det vil dog kræve hele 4 sejre i træk mere, for at overgå den sæson.
    • Forsvaret ser specielt godt ud. Kun 8 mål har vi inkasseret i de første 19 runder. Det er hele 3 mål færre end den tidligere superligarekord, som deles af BØF i 01/02 og 04/05 og København i 09/10.
    • Det er også ny rekord i antal clean sheets efter 19 runder med 12 stk. Randers havde den tidligere rekord på 11, som er fra 2014/15 - så ret ny.
    • Det er første gang et hold kun har lukket 2 mål ind på hjemmebane i de første 9 hjemmekampe.
    • Det er første gang et hold har 7 clean sheets i de første 9 hjemmekampe. (Nu løber jeg vist tør for flere udgaver af få-mål-inkasseret)
    • Men vi har faktisk også scoret en del mål. De 44 mål er 8. bedste i superligaens historie, og næstbedst i klubbens historie. Superliga og klubrekord er de 50 mål København scorede i de første 19 runder i 10/11. Men samlet set betyder det, at vi med +36 i målscorer laver ny superligarekord i bedste målscore efter 19 runder. 1 mål bedre end Københavns 10/11-sæson.
    • Vi fører med 12 point inden BØFs kamp i dag. Det er langt fra rekord. I 10/11 førte vi med 19 point efter 19 runder. Men hvis BØF smider point i dag (7-9-13) så er det det næststørste forspring nogen sinde.
    • Og sidst men ikke mindst, så kan jeg rigtig godt lide handikap-ligaen, og vi ligger PT nummer 1. BØF kan desværre tage 1. pladsen tilbage i aften, men det går alligevel godt, på trods af 2 ærgrelige uafgjorte kampe mod AaB og Lyngby. I 2010/11 vandt vi jo handikap-ligaen og det er den eneste gang nogen sinde, at et hold har være bare i nærheden af så stor dominans i ligaen. Som det tætteste var BØF 12 point fra 1. pladsen i 97/98 sæsonen.
    • Der er sikkert mange flere, men jeg kan ikke lige komme på dem lige nu...


    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  6. #560
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,453

    Re: Rekorder i superligaen

    ougar, også herfra skal du have en stor femtal, Etta Cameron-style, for dit fremragende, statistiske arbejde, det er en kilde til (nærmest) evig glæde.

    Her er en query mere. Jeg har tænkt lidt over det i løbet af sæsonen, og nu fik jeg så lidt tal på via denne opgørelse, der illustrerer, at vi i Superliga-regi har haft 14 forskellige målscorere (og 20 i alt) i dette efterår.

    Spørgsmålet er derfor, som du sikkert har gættet, om det er rekord? Det forekommer mig at være et rimelig højt tal, men hvor rangerer det egentlig i en større sammenhæng, altså både internt og på landsplan?

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #561
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    ougar, også herfra skal du have en stor femtal, Etta Cameron-style, for dit fremragende, statistiske arbejde, det er en kilde til (nærmest) evig glæde.

    Her er en query mere. Jeg har tænkt lidt over det i løbet af sæsonen, og nu fik jeg så lidt tal på via denne opgørelse, der illustrerer, at vi i Superliga-regi har haft 14 forskellige målscorere (og 20 i alt) i dette efterår.

    Spørgsmålet er derfor, som du sikkert har gættet, om det er rekord? Det forekommer mig at være et rimelig højt tal, men hvor rangerer det egentlig i en større sammenhæng, altså både internt og på landsplan?

    duckman
    Vi har PT haft 12 forskellige målscorere i superligaen i år. De 14 du nævner, det er jo mål + assists, og Kvist og Høgli har kun lavet assists. Og jeg kan desværre ikke sige noget om assists. De data har jeg ikke :-(

    De 12 målscorere er ikke noget særligt. Det giver kun en (meget) delt 32. plads på listen over flest forskellige målscorere. Rekorden efter 19. runde er 15, og deles af 5 klubber, bl.a. Midtjylland i år. For en hel sæson er rekorden 19 forskellige målscorere (BØF, FCM og FCN). For FCK er rekorden 17 forskellige målscorere og fra 2014/15. Den sæson havde vi dog kun 10 forskellige efter 19. runde.

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 02.12.16 kl. 13:26
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #562
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,453

    Re: Rekorder i superligaen

    Tak for svar, ougar, og helt rigtigt set med de 12 og ikke 14 forskellige målscorere. Og som ikke er i nærheden af at være rekord (endnu).

    Seks forskellige, nye målscorere i foråret? Hmm, det ligger måske ikke lige for, men Zanka, Kvist, måske Keita og en forhåbentlig skadesfri Danny Amaankwa er da kandidater til listen. Og så måske et nyindkøb eller to, så nærmer vi os da :-)

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  11. #563
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Rekorder i superligaen

    Bashkim, Julian og Okore er vel heller ikke helt usandsynligt.

  12. #564
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,216

    Re: Rekorder i superligaen

    Ougar, kan du ikke smide en opgørelse af stillingen i den nuværende handicapliga?

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #565
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Ougar, kan du ikke smide en opgørelse af stillingen i den nuværende handicapliga?
    Det kan jeg i hvert fald. Selvom det er en trist stilling.

    Kode:
    +---------------+----+------+------+------+------+-------+
    | Klub          | K  | V    | U    | T    | P    | M     |
    +---------------+----+------+------+------+------+-------+
    | BØF           | 20 |   12 |    5 |    3 |   41 | 42-16 |
    | København     | 20 |   12 |    3 |    5 |   39 | 45-28 |
    | Randers       | 20 |   10 |    5 |    5 |   35 | 27-21 |
    | Midtjylland   | 20 |    9 |    5 |    6 |   32 | 40-23 |
    | Lyngby        | 19 |    9 |    4 |    6 |   31 | 21-17 |
    | SønderjyskE   | 19 |    8 |    6 |    5 |   30 | 26-25 |
    | AaB           | 19 |    7 |    5 |    7 |   26 | 22-27 |
    | Horsens       | 20 |    6 |    6 |    8 |   24 | 25-35 |
    | Nordsjælland  | 20 |    6 |    6 |    8 |   24 | 31-35 |
    | AGF           | 20 |    6 |    5 |    9 |   23 | 29-31 |
    | Silkeborg     | 19 |    5 |    7 |    7 |   22 | 25-33 |
    | Viborg        | 20 |    5 |    3 |   12 |   18 | 24-35 |
    | OB            | 20 |    4 |    5 |   11 |   17 | 17-28 |
    | Esbjerg       | 20 |    3 |    7 |   10 |   16 | 22-42 |
    +---------------+----+------+------+------+------+-------+
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #566
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Rekorder i superligaen

    En hurtig update...Handicap ligaen betyder?
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #567
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Mattsson#1988 Se meddelelser
    En hurtig update...Handicap ligaen betyder?
    FCK starter alle kampe 0-1

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #568
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det kan jeg i hvert fald. Selvom det er en trist stilling.

    Kode:
    +---------------+----+------+------+------+------+-------+
    | Klub          | K  | V    | U    | T    | P    | M     |
    +---------------+----+------+------+------+------+-------+
    | BØF           | 20 |   12 |    5 |    3 |   41 | 42-16 |
    | København     | 20 |   12 |    3 |    5 |   39 | 45-28 |
    | Randers       | 20 |   10 |    5 |    5 |   35 | 27-21 |
    | Midtjylland   | 20 |    9 |    5 |    6 |   32 | 40-23 |
    | Lyngby        | 19 |    9 |    4 |    6 |   31 | 21-17 |
    | SønderjyskE   | 19 |    8 |    6 |    5 |   30 | 26-25 |
    | AaB           | 19 |    7 |    5 |    7 |   26 | 22-27 |
    | Horsens       | 20 |    6 |    6 |    8 |   24 | 25-35 |
    | Nordsjælland  | 20 |    6 |    6 |    8 |   24 | 31-35 |
    | AGF           | 20 |    6 |    5 |    9 |   23 | 29-31 |
    | Silkeborg     | 19 |    5 |    7 |    7 |   22 | 25-33 |
    | Viborg        | 20 |    5 |    3 |   12 |   18 | 24-35 |
    | OB            | 20 |    4 |    5 |   11 |   17 | 17-28 |
    | Esbjerg       | 20 |    3 |    7 |   10 |   16 | 22-42 |
    +---------------+----+------+------+------+------+-------+
    Gør det ikke bedre af at tildele BØF en sejr mod Esbjerg, på trods af de kun klarede 1-1 :)

  21. #569
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Rekorder i superligaen

    Gør det ikke bedre af at tildele BØF en sejr mod Esbjerg, på trods af de kun klarede 1-1 :)
    Det kunne ellers være fint hvis vi kunne slå Brøndby, hvis vi havde 0-1 handicap og de havde 1-0 handicap i alle kampe, men det er vist kun Viborg, OB og Esbjerg vi så kan slå.

    Men Brøndbys ekstra sejr er ikke en fejl, men stammer desværre fra runde 7, hvis jeg ellers forstår formatet.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #570
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    Det kunne ellers være fint hvis vi kunne slå Brøndby, hvis vi havde 0-1 handicap og de havde 1-0 handicap i alle kampe, men det er vist kun Viborg, OB og Esbjerg vi så kan slå.

    Men Brøndbys ekstra sejr er ikke en fejl, men stammer desværre fra runde 7, hvis jeg ellers forstår formatet.
    Selvfølgelig - my bad. Jeg havde selvfølgelig ikke den indbyrdes kamp med i hovedet :)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK sætter rekorder i år
    By Gundaris in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 27.05.09, 07:30
  2. EB om spillerlønninger i Superligaen
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 15.03.07, 10:15
  3. 12 ønskehold i superligaen?
    By fc vandmand in forum De korte linier
    Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 30.08.05, 11:33
  4. Lønniveauet i Superligaen?
    By LarsGotItGoing in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 10.06.05, 22:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •