Side 41 af 47 FørsteFørste ... 3138394041424344 ... SidsteSidste
Viser resultater 601 til 615 af 701

Emner: Rekorder i superligaen

  1. #601
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Rekorder i superligaen

    Med point på fredag vil det være hvertfald anden gang vi bliver mestre den 5.maj. Det må da også være en eller anden rekord med flest mesterskaber på samme dato :)

  2. #602
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas L Se meddelelser
    Er det sket tidligere, at et hold er gået ubesejret igennem en hel sæson i øverste danske liga? Eller i nogen af de sekundære ligaer?
    For lige at forlade det med at gå ubsejret gennem en hel sæson, så lad os lige se på en lidt mere specifik situation: Hvor mange gange har København gået ubesejret gennem en resterende sæson – efter at have vundet titlen?

    Ikke mange ...

    Hvor mesterskabet blev afgjort i sidste kamp:

    • I 2003 slog vi AGF 4-1 og vandt titlen
    • I 2004 slog vi Farum 4-2 og vandt titlen


    Hvor mesterskabet blev afgjort inden sidste kamp, og vi ikke tabte flere kampe:

    • I 2001 vandt vi 3-1 i næstsidste runde over BIF, og vandt også sidste kamp, i Odense
    • I 2009 slog vi Esbjerg 1-0 i næstsidste runde, og fik med nød & næppe 3-3 mod Randers i sidste kamp


    Hvor mesterskabet blev afgjort inden sidste kamp, og der gik hat & briller i det:
    • I 1993 vandt vi titlen med 3-2 ude over Brøndby til næstsidst, og tabte sidste kamp 4-6 til AaB hjemme
    • I 2006 vandt vi DM trods 0-1-nederlag i Odense, og tabte sidste kamp 2-3 hjemme til Silkeborg
    • I 2007 vandt vi DM med 0-1 ude over Brøndby, og tabte en af de sidste fire kampe 1-2 hjemme til Esbjerg
    • I 2010 vandt vi titlen med 4-0 hjemme over Herfølge, og tabte derefter straks 2-0 i Silkeborg
    • I 2011 vandt vi titlen på et OB-nederlag i 26. runde inden vores egen kamp, og tabte en af de sidste 7 kampe - 3-0 i Odense
    • I 2013 vandt vi DM med en slatten 0-0 i Brøndby, og tabte to af de sidste tre kampe, mod Esbjerg og Randers
    • I 2016 vandt vi DM i 4.-sidste runde, fejrede det ikke nok til AGFs smag, og tabte en hyggekamp mod nedrykkede Hobro med 4-2


    Så ud af ni mesterskaber med resterende kampe har vi kun to gange klaret at undgå et nederlag. Og den ene gang blev der ellers gjort et ihærdigt forsøg ;-)

    Det kunne være fantastisk med en ubesejret sæson, men vi har visse traditioner at efterleve.


  3. #603
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Rekorder i superligaen

    Jeg har ledt alle mulige steder og kun fundet antal minutter og pointsnit, så jeg prøver her. Er der nogen der kan belyse hvad e.g. Top 10 listen er for spillerer i ligaen (evt plus pokal) som har vundet flest trofæer.? Vi må da have et par kandidater, såsom Hjalte og William.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  4. #604
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Jeg har ledt alle mulige steder og kun fundet antal minutter og pointsnit, så jeg prøver her. Er der nogen der kan belyse hvad e.g. Top 10 listen er for spillerer i ligaen (evt plus pokal) som har vundet flest trofæer.? Vi må da have et par kandidater, såsom Hjalte og William.
    Jeg har ikke holdopstillinger for pokal-turneringen, så jeg ved ikke præcis hvilke spillere, der kan kalde sig pokalmestre. Men hvis vi tager udgangspunkt i om de spillede superliga-kampe for en pokalvinder, så ser listen for flest trofæer, siden indførelsen af Superliga sådan her ud:

    Kode:
    +--------------------------+-------+-----+-------+----------------------+----------------+
    | navn                     | Trofæ |  DM | Pokal | Mesterår             | Pokalår        |
    +--------------------------+-------+-----+-------+----------------------+----------------+
    | Kim Daugaard             |    10 |   5 |     5 | 96,97,98,02,05       | 94,98,03,05,08 |
    | William Kvist            |     9 |   7 |     2 | 06,07,09,10,11,16,17 | 09,16          |
    | Martin Bergvold          |     9 |   6 |     3 | 03,04,06,07,11,13    | 04,12,13       |
    | Mathias Zanka Jørgensen  |     9 |   5 |     4 | 09,10,11,16,17       | 09,12,15,16    |
    | Per Nielsen              |     9 |   5 |     4 | 96,97,98,02,05       | 98,03,05,08    |
    | Hjalte Bo Nørregaard     |     8 |   6 |     2 | 03,04,07,09,10,11    | 04,09          |
    | Thomas Delaney           |     8 |   5 |     3 | 10,11,13,16,17       | 12,15,16       |
    | Mikael Antonsson         |     8 |   5 |     3 | 09,10,11,16,17       | 09,15,16       |
    +--------------------------+-------+-----+-------+----------------------+----------------+
    Så Kim Daugaard fører, hvor trist og kedeligt kan det være... :-( Kvist, Zanka og Antonsson har naturligvis mulighed for at lægge en ekstra på ved at slå BØF i årets pokalfinale. Dermed kan Kvist nå op på Daugaards 10 titler. Bergvold er mildest talt en overraskelse for mig på den liste. Men han har alligevel været med til at vinde en del titler med København. Nogle af DM-titlerne er dog kommet i hus på meget få kampe - f.eks. 2 stk. i mesterskabet 2012/13 - samme år han vandt pokalen med Esbjerg - og han har spillet i alt 63 liga-kampe i de 6 sæsoner han har vundet DM.

    Og det er jo kun talt op siden indførelsen af superligaen i 1991. Der er desværre nogle væmmelige bøffere, der vandt en del titler i slutningen af firserne, hvor BØF jo tog 5 mesterskaber på 7 sæsoner.
    Sidst redigeret af ougar : 06.05.17 kl. 18:39
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #605
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Rekorder i superligaen

    Supergodt arbejde! Jeg ved ikke hvorfor det ikke er et mere generelt spændende emne end hvem der har højest pointsnit etc.

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Der er desværre nogle væmmelige bøffere, der vandt en del titler i slutningen af firserne, hvor BØF jo tog 5 mesterskaber på 7 sæsoner.
    Efter lidt hurtig gennemgang på Worldfootball.net tjekkede jeg et par af de blågule evighedstravere mellem 1985 og 1999 (11 trofæer for klubben) og fandt følgende:

    John Faxe: 9 trofæer med 7 DM og 1 pokal for bif, samt 1DM som spillende træner for Herfølge. missede DM 90 og pokaler i 89 og 94
    Kim Vilfort: 10 trofæer med 7 DM og 3 pokaler. missede 1 DM i 85, og var ellers med til alt hele vejen til 98.

    Resten var ikke i nærheden af at være med nok gange og derefter er spillerne med i din statistik.

    Dermed kan vi etablere at William Kvist mangler to trofæer for at overgå alle fra motorvejssammenfletningen, ift. trofæer, ligemeget hvornår man tæller fra. Det ville fryde mig helt åndssvagt hvis det kom til at ske, og der er gode chancer for at han når det.
    Sidst redigeret af GatoConBotas : 07.05.17 kl. 06:30
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #606
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Rekorder i superligaen

    Har faxe ikke også et DM med Herfølge?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #607
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Rekorder i superligaen

    God pointe, jeg havde glemt det der med spillende træner. Så er han på 9, hvilket nu er rettet.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  11. #608
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Rekorder i superligaen

    Hvis man medtager træner DM så må Ståle da også ligge godt til på listen? Han har jo også nogle stykker som spiller.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  12. #609
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Hvis man medtager træner DM så må Ståle da også ligge godt til på listen? Han har jo også nogle stykker som spiller.
    Jeg tror at Fixe fik sit mesterskab med Herfølge godskrevet fordi han var spillende træner da de vandt det forhåbentlig sidste DM nogensinde.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.


  13. #610
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    154

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg har ikke holdopstillinger for pokal-turneringen, så jeg ved ikke præcis hvilke spillere, der kan kalde sig pokalmestre. Men hvis vi tager udgangspunkt i om de spillede superliga-kampe for en pokalvinder, så ser listen for flest trofæer, siden indførelsen af Superliga sådan her ud:

    Kode:
    +--------------------------+-------+-----+-------+----------------------+----------------+
    | navn                     | Trofæ |  DM | Pokal | Mesterår             | Pokalår        |
    +--------------------------+-------+-----+-------+----------------------+----------------+
    | Kim Daugaard             |    10 |   5 |     5 | 96,97,98,02,05       | 94,98,03,05,08 |
    | William Kvist            |     9 |   7 |     2 | 06,07,09,10,11,16,17 | 09,16          |
    | Martin Bergvold          |     9 |   6 |     3 | 03,04,06,07,11,13    | 04,12,13       |
    | Mathias Zanka Jørgensen  |     9 |   5 |     4 | 09,10,11,16,17       | 09,12,15,16    |
    | Per Nielsen              |     9 |   5 |     4 | 96,97,98,02,05       | 98,03,05,08    |
    | Hjalte Bo Nørregaard     |     8 |   6 |     2 | 03,04,07,09,10,11    | 04,09          |
    | Thomas Delaney           |     8 |   5 |     3 | 10,11,13,16,17       | 12,15,16       |
    | Mikael Antonsson         |     8 |   5 |     3 | 09,10,11,16,17       | 09,15,16       |
    +--------------------------+-------+-----+-------+----------------------+----------------+
    Så Kim Daugaard fører, hvor trist og kedeligt kan det være... :-( Kvist, Zanka og Antonsson har naturligvis mulighed for at lægge en ekstra på ved at slå BØF i årets pokalfinale. Dermed kan Kvist nå op på Daugaards 10 titler. Bergvold er mildest talt en overraskelse for mig på den liste. Men han har alligevel været med til at vinde en del titler med København. Nogle af DM-titlerne er dog kommet i hus på meget få kampe - f.eks. 2 stk. i mesterskabet 2012/13 - samme år han vandt pokalen med Esbjerg - og han har spillet i alt 63 liga-kampe i de 6 sæsoner han har vundet DM.

    Og det er jo kun talt op siden indførelsen af superligaen i 1991. Der er desværre nogle væmmelige bøffere, der vandt en del titler i slutningen af firserne, hvor BØF jo tog 5 mesterskaber på 7 sæsoner.
    Har Delaney spillet nok minutter i pokalen til at få en medalje for den hvis "rotterne" (forhåbentlig) taber til FCK i finalen?

  14. #611
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Baxxter Se meddelelser
    Har Delaney spillet nok minutter i pokalen til at få en medalje for den hvis "rotterne" (forhåbentlig) taber til FCK i finalen?
    Så vidt jeg lige kan lure udfra denne artikel og tilhørende billede, så fik Amartey ikke en pokalmedalje sidste år, de to rød/hvide medaljer skyldes at både DBU og divsionsforeningen giver en.

    http://mobile.ghanasoccernet.com/eng...wned-champions

  15. #612
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Rekorder i superligaen

    Nu fik Pavlovic heldigvis sat en prop i hullet, men hvor tit sker det egentlig, at vi lukker 6 mål ind ubesvaret?
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  16. #613
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Nu fik Pavlovic heldigvis sat en prop i hullet, men hvor tit sker det egentlig, at vi lukker 6 mål ind ubesvaret?
    https://twitter.com/kghougaard/statu...75011384004608
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #614
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Rekorder i superligaen

    Efter diskussioner og postulater på tribunen igennem tiden så er der en ting jeg håber Ougar kan hjælpe med!
    Det forudsætter, at du i dit datasæt har indkodet hvilken banehalvdel FC København har i hhv. første og anden halvleg.

    Det helt store spørgsmål er nemlig om der i de seneste 11 år (siden sektionens tilblivelse) er en statistisk forskel på, hvor mange mål der bliver scoret i de to ender i Parken? Fornemmelsen er nemlig, at vi scorer markant flere mål mod Sektionen end i den anden ende.
    Men skyldes det "bare" at vi ofte slutter dernede i anden halvleg?
    Og vi statistisk set scorer ligeså mange mål i den anden ende - bare halvlegen er den samme? (uagtet at vi tager modstandernes "styrke" med som variabel)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #615
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Efter diskussioner og postulater på tribunen igennem tiden så er der en ting jeg håber Ougar kan hjælpe med!
    Det forudsætter, at du i dit datasæt har indkodet hvilken banehalvdel FC København har i hhv. første og anden halvleg.

    Det helt store spørgsmål er nemlig om der i de seneste 11 år (siden sektionens tilblivelse) er en statistisk forskel på, hvor mange mål der bliver scoret i de to ender i Parken? Fornemmelsen er nemlig, at vi scorer markant flere mål mod Sektionen end i den anden ende.
    Men skyldes det "bare" at vi ofte slutter dernede i anden halvleg?
    Og vi statistisk set scorer ligeså mange mål i den anden ende - bare halvlegen er den samme? (uagtet at vi tager modstandernes "styrke" med som variabel)
    Jeg har ikke "ende" information. Måske nipserstat har?
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK sætter rekorder i år
    By Gundaris in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 27.05.09, 07:30
  2. EB om spillerlønninger i Superligaen
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 15.03.07, 10:15
  3. 12 ønskehold i superligaen?
    By fc vandmand in forum De korte linier
    Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 30.08.05, 11:33
  4. Lønniveauet i Superligaen?
    By LarsGotItGoing in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 10.06.05, 22:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •