Side 9 af 47 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 701

Emner: Rekorder i superligaen

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Rekorder i superligaen

    Hvordan ser det ud mht. rekorden for længste serie hvor et hold har scoret min. et mål ?

    Er sikker på at brøndby har rekorden, og mener nok det er 53 kampe i træk.

    Så hvor mange kampe er vi oppe på nu, og har jeg ret mht. brøndbys antal kampe ?
    København for altid.

  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    298

    Re: Rekorder i superligaen

    Hvordan ser det ud mht. rekorden for længste serie hvor et hold har scoret min. et mål?
    Ro på - vi er temmelig langt fra overhovedet at være i nærheden af at sætte nogen som helst form for rekord i den retning.

    Forløbig kører vi på en serie i Superligaen, hvor vi har scoret i 20 kampe i træk. Vi tabte som bekendt med 0-2 på udebane til Silkeborg d. 9/5, 2010.

    Hvis vi så skal se på den sidste målløse kamp hvor F.C. København var involveret - altså hvor ingen af holdene har formået at score, så skal vi kun gå 29 kampe tilbage i tiden med en 0-0-kamp på Energi Arena i Aarhus d. 28/3, 2010 (kan faktisk ikke en gang huske kampen selv).

    Men det tæller vist ikke nogen steder, og er ikke en rekord, der er værd at gå efter i sig selv (findes den overhovedet?)

    Er sikker på at brøndby har rekorden, og mener nok det er 53 kampe i træk.
    Brøndby IF A/S sidder desværre tungt på samtlige rekorder for mål scoret i træk :o(

    Tallene ser således ud:

    Scoringer i træk: 44 kampe

    Scoringer i træk hjemme: 54 kampe

    Scoringer i træk ude: 40 kampe

    Altså tre rekorder, der bliver umådeligt svære at slå for F.C. København.

    Til gengæld er det vel efterhånden det eneste Brøndby-tilhængere efterhånden kan smække i hovedet på os, for de skal efterhånden til at gå langt tilbage i tiden for at have noget at hovere med over for vi, der godt kan lide København :o)

    Venligst
    Vedhæftet fil 4903

    Jeg er enig i at N'Doye er god, men det forhindrer ham ikke i at være et arrogant møgsvin

    - sjampen, 27.10.2011, 23:53

    Spar på mindreværdskomplekserne kære medfan, klasse fornægter sig ej og hold kæft hvor er han god :(
    - Guldager80, 27.10.2011, 22:51

    http://a.bimg.dk/node-images/90/3/60...dby-trning.jpg
    Dét er humor's Avatar

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #123
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Ro på - vi er temmelig langt fra overhovedet at være i nærheden af at sætte nogen som helst form for rekord i den retning.
    Ah, vi slår faktisk rekorder, som netop er "lidt i den retning" :-)

    Her kommer lige lidt mere hyggelig målsnak, samt en rekord af de mere obskure, som vi kan tage i efterårets sidste runde :-)

    Weekendens uproblematiske sejr over Randers viste igen et FCK hold, som slår effektivt til, og scorer mange mål.

    Vi er - for 2. gang i dette efterår - på vej til at slå rekorden for flest kampe i træk, med mindst 2 scorede mål. Som jeg skrev om tidligere i tråden, kunne vi have tangeret den 12 år gamle klubrekord på 8 kampe, hvis vi havde scoret 2 mod Randers tilbage i 11. runde. Men der vandt vi som bekendt kun 1-0.

    Siden har vi dog igen spillet 7 kampe med mindst 2 scoringer. Vi kan dermed igen tangere klubrekorden, hvis vi scorer 2 mål mod Esbjerg på lørdag. Superligarekorden har BIF på 9 kampe, så vi skal altså helst nappe 3 kampe mere, med mindst 2 scoringer, for at tage rekorden alene. (Hvis tingene går som de skal, så er det jo samme runde, vi endelig tager rekorden for flest kampe i træk uden nederlag. Det er udekampen mod AaB *jinx'er amok*).

    Dvs. vi har nu 2 serier på 7 kampe, kun afbrudt af en enkelt 1-0 sejr. Hvis vi tager "rekorder med undtagelser" med i billedet, så er det ny superligarekord for "flest kampe i træk med maksimalt 1 kamp med under 2 scorede mål". En ret væsentlig rekord. Der nåede vi jo 15. Nummer 2 på listen er Lyngby, som spillede 13 kampe tilbage i 1994, med kun en kamp med under 2 scorede mål. Men OK, vi er måske ved at være i kanten af interessante officielle rekorder ;-)

    Til gengæld betød sejren over Randers, at vi tangerede en (lidt) mere reel rekord. Nemlig superligarekorden for flest udekampe i træk med mindst 2 scorede mål. Siden 2-0 nederlaget til Silkeborg i 32 runde sidste sæson har vi scoret i alt 22 mål i 8 udekampe (7 sejre, 1 uafgjort) - og altså mindst 2 mål i hver kamp. Og for en gangs skyld er det ikke Brøndby, der ligger på toppen, men derimod Lyngby, som klarede det samme tilbage i 1995/96 sæsonnen.

    Og jeg lovede også en opskur rekord. Hvis nogen troede det var de ovenstående, så tager de fejl :-) Den kommer her:

    Hvis vi får bare et enkelt point i sidste runde mod Esbjerg, så er det endegyldigt teoretisk sikret, at FCK ikke rykker ned i år. Det vil være første gang i superligaens historie siden afskaffelsen af slutspil, at et hold sikrer sig imod nedrykning allerede i efteråret.

    Vi var tæt på at gøre det samme på 20 kampe i 2006, men der var de 49 point ikke helt nok. Med en smule uheld i foråret, kunne vi stadig rykke ned på dårligere målscorer end de 9 andre hold, der i så fald også skulle ende på præcis 49 point, mens et enkelt hold kunne snige sig op på 51 point. Sønderjyske ville rykke ud sammen med os med 16 point. 13 for efteråret samt en enkelt sejr over FCK i foråret. Det skete ikke, men muligheden var der :-)

    Så vi kan altså sikre os mod nedrykning efter 19 runder, hvilket dermed er 2 runder bedre end den nuværende superligarekord, men 3 runder senere end det teoretisk tidligst mulige. Det kan nemlig gøres efter 16 runder, men det kræver 16 sejre, og en horribel bunke uafgjorte kampe for de resterende hold.

    Så med et point i næste runde, så kan vi hele vinteren glæde os over mindst 1 år til i superligaen :-) God uge til alle.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #124
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Rekorder i superligaen

    ›Så med et point i næste runde, så kan vi hele vinteren glæde os
    ›over mindst 1 år til i superligaen :-) God uge til alle.

    ›ougar

    Fantastisk arbejde Ougar! Kan du se/regne ud, hvor tidligt vi teoretisk kan sikre mesterskabet? Jeg ved, at det er et større regnestykke, men måske har du udviklet et program til formålet..?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  8. #125
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Kan du se/regne ud, hvor tidligt vi teoretisk kan sikre mesterskabet? Jeg ved, at det er et større regnestykke, men måske har du udviklet et program til formålet..?
    Det kan jeg fint. Det er ikke så kompliceret. Hvis vi vinder de næste 5 kampe (blandt andet over BIF og FCM) og både FCM, OB og BIF maksimalt får 3 point hver i de 5 kampe - og ingen andre klubber når over 32 point - så er mesterskabet sikret efter 23 runder. Det er nok ikke voldsomt sandsynligt :-) Men det kunne da på en måde være meget sjovt.

    4 sejre er helt sikkert ikke nok, da vi så maksimalt har et forspring på 31 point, med 11 runder tilbage.

    Det teoretisk tidligste man kan sikre sig et mesterskab er efter 20 runder. Men det kræver ret specielle forhold.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. #126
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Rekorder i superligaen

    ›Hvis vi får bare et enkelt point i sidste runde mod Esbjerg, så
    ›er det endegyldigt teoretisk sikret, at FCK ikke rykker ned i
    ݌r
    .

    Med fare for, at jeg kommer til at fortryde mit åbenlyse spørgsmål, vover jeg pelsen: Hvornår er man teoretisk sikret?
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  10. #127
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Med fare for, at jeg kommer til at fortryde mit åbenlyse spørgsmål, vover jeg pelsen: Hvornår er man teoretisk sikret?
    Ja, altså jeg ser jo bort fra diverse tekniske muligheder, såsom konkurs og tilskuer-uroligheder og den slags.

    Rent pointmæssigt er man sikret, når det ikke længere er muligt at slutte på 11. pladsen. Hvis vi får et point mere, så uddeles der ganske enkelt ikke nok point i resten af superligaen til, at 10 hold kan passere FCK. Uanset hvordan man fordeler pointene.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  11. #128
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Rekorder i superligaen

    ›Ja, altså jeg ser jo bort fra diverse tekniske muligheder, såsom konkurs og tilskuer-uroligheder og den slags.

    ›Rent pointmæssigt er man sikret, når det ikke længere er muligt at slutte på 11. pladsen. Hvis vi får et point mere, så uddeles der ganske enkelt ikke nok point i resten af superligaen, til at 10 hold kan passere FCK. Uanset hvordan man fordeler pointene.
    Tænkte det nok.. Med fare for at blive anklaget for flueknepperi, men er man så ikke de facto sikret mod nedrykning..?
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #129
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Rekorder i superligaen

    ›Det kan jeg fint. Det er ikke så kompliceret. Hvis vi vinder de
    ›næste 5 kampe (blandt andet over BIF og FCM) og både FCM, OB og
    ›BIF maksimalt får 3 point hver i de 5 kampe - og ingen andre
    ›klubber når over 32 point - så er mesterskabet sikret efter 23
    ›runder. Det er nok ikke voldsomt sandsynligt :-) Men det kunne da
    ›på en måde være meget sjovt.

    ›4 sejre er helt sikkert ikke nok, da vi så maksimalt har et
    ›forspring på 31 point, med 11 runder tilbage.

    ›Det teoretisk tidligste man kan sikre sig et mesterskab er efter
    ›20 runder. Men det kræver ret specielle forhold.

    ›ougar

    Tak! Selvom det ikke er sandsynligt efter 23 runder, er "tidligste mesterskab" vel en af de rekorder, vi ligger lunt til at kunne nuppe, med mindre vi løber ind i en længerevarende krise. Husker jeg helt galt, hvis jeg mener, at Brøndby har den rekord med et mesterskab efter 29 runder?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. #130
    copje er offline Frihed til at vælge .....
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    488

    Re: Rekorder i superligaen

    Brøndby har den rekord med et mesterskab efter 29 runder?
    Du kan se det her

    Citat:"Dengang blev Brøndby dansk mester allerede i 30. runde - altså fjerdesidste runde - det tidligste nogensinde."
    "Don't judge a man by the color of his skin, but by the content of his character." Martin Luther King

    "I'm sorry, Frank, I think you missed it. Queen to bishop three, bishop takes queen, knight takes bishop, mate." Stanley Kubrick

  15. #131
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    Husker jeg helt galt, hvis jeg mener, at Brøndby har den rekord med et mesterskab efter 29 runder?
    Citat:"Dengang blev Brøndby dansk mester allerede i 30. runde - altså fjerdesidste runde - det tidligste nogensinde."
    Ja. Dengang - for mange år siden - da BIF vandt deres sidste mesterskab, der var det ganske rigtigt, at rekorden var 30. spillerunde i 1998, da BIF havde et forspring på 11 point, inden de 3 sidste runder.

    Men der bliver bestemt husket HELT galt. For vi har selv taget rekorden siden - og det er bestemt trist, hvis ikke det bliver husket ordentligt. For i jubel-sæsonnen 2007 vandt vi jo mesterskabet allerede efter 29. runde, og vi vandt det oven i købet på Brøndby Stadion. http://nipserstat.dk/nipserstat/Simp...ate=09/05/2007:


    http://uk.youtube.com/v/0tPEiCkymV4
    Jeg beklager den manglende lyd. Det skete dengang jævnligt for mig, at det kiksede med lyden på mine optagelser :-) Det tager jo unægteligt noget af fornøjelsen.

    Efter sejren på 1-0 på Brøndby stadion i 29. runde, havde vi et forspring på 13 point til FC Midtjylland på 2. pladsen. Dermed skal vi altså holde et forspring på mindst 16 point efter 28. runde, for at slå vores egen rekord.

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 01.12.10 kl. 14:36
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #132
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Rekorder i superligaen

    ›Jeg beklager den manglende lyd. Det skete dengang jævnligt for mig, at det kiksede med lyden på mine optagelser :-) Det tager jo
    ›unægteligt noget af fornøjelsen.
    Undskyldning accepteret :-) Og sikke et dejligt gensyn.. Atiba, Hangeland, Gravgaard, Linde, Allbäck osv.. Fandme et godt hold.. Det er ikke nogen nem opgave at vedblive med at holde den berømte overligger status quo... Men i år er det lykkedes :-)

    ›Efter sejren på 1-0 på Brøndby stadion i 29. runde, havde vi et forspring på 13 point til FC Midtjylland på 2. pladsen. Dermed skal vi altså holde et forspring på mindst 16 point efter 28. runde, for at slå vores egen rekord.
    Kan man spille på det? :-) Jeg tror det er et rimelig godt væddemål.. I hvert fald et væddemål, som jeg gerne vil smide en hund efter..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  18. #133
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Rekorder i superligaen

    ›Kan man spille på det? :-) Jeg tror det er et rimelig godt
    ›væddemål.. I hvert fald et væddemål, som jeg gerne vil smide en
    ›hund efter..

    Lige præcis denne rekord er jo meget hyggelig at regne lidt på :-)

    Vi kan konstatere, at vi fører med 19 point for 18 runder. Hvis vi skal tage mesterskabet rigtig tidligt i denne sæson, kan man kan kaste et blik på denne lille tabel med rundenummer, modstander og påkrævet antal points forspring ved rundens afslutning for at sikre titlen matematisk:

    24. runde, 10. april: Randers (hjemme), 28 point
    25. runde, 17. april: FCN (ude), 25 point
    26. runde, 21. april: Lyngby (ude), 22 point
    27. runde, 25. april: Silkeborg (hjemme), 19 point
    28. runde, 1. maj: Sønderjyske (hjemme), 16 point

    Den direkte fremskrivning får FCN-kampen til at ligne et godt bud, da vi pt. fører med ét point mere end antallet af afviklede runder :-) Det ville dog heller ikke gøre noget at sikre guldet i Lyngby skærtorsdag! Derimod ville det nærmest være skuffende at skulle vente helt til 28. runde, som er sidste chance for at forbedre rekorden :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  19. #134
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Rekorder i superligaen

    24. runde, 10. april: Randers (hjemme), 28 point
    25. runde, 17. april: FCN (ude), 25 point
    26. runde, 21. april: Lyngby (ude), 22 point
    27. runde, 25. april: Silkeborg (hjemme), 19 point
    28. runde, 1. maj: Sønderjyske (hjemme), 16 point

    Derimod ville det nærmest være skuffende at skulle vente helt til 28. runde, som er sidste chance for at forbedre rekorden :-)
    Man kan jo under alle omstændigheder se, at mesterskabet formentlig kan fejres ikke alt for langt hjemmefra *überjinx*

    Det ligner en temmelig stor chance for et mesterskab i 25-28 runde, og så er det i hvert fald indenfor S-togs-afstand. Til gengæld er det nok ikke så godt for 76-point-rekorden, hvis vi slutter med 8 "ligegyldige" kampe.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. #135
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Rekorder i superligaen

    ›Til
    ›gengæld er det nok ikke så godt for 76-point-rekorden, hvis vi
    ›slutter med 8 "ligegyldige" kampe.

    Hvilket så også bare understreger at den rekord er lidt la-la, fordi den er lettest at opnå hvis man er hårdt presset og kan være svær at motivere sig til, når man knuser al modstand tidligt :-)

    At tage titlen 6-7-8 runder før turneringens afslutning vil være den ultimative understregning af at vi er lige så gode som de andre er ringe :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 9 af 47 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. FCK sætter rekorder i år
    By Gundaris in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 27.05.09, 07:30
  2. EB om spillerlønninger i Superligaen
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 15.03.07, 10:15
  3. 12 ønskehold i superligaen?
    By fc vandmand in forum De korte linier
    Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 30.08.05, 11:33
  4. Lønniveauet i Superligaen?
    By LarsGotItGoing in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 10.06.05, 22:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •