Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 136

Emner: Det danske transferkapløb (indkøb hos de andre tophold og BIF)

  1. #1
    Hassing86 er offline Løvindejagten er gået ind
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    108

    Det danske transferkapløb (indkøb hos de andre tophold og BIF)

    Nu er der foralvor gang i spekulationerne om sommerentranfer.

    Det intressante i år er at OB,FCM og BIF ifølge rygterne konkurrere om nogle af de samme spillere. Mener det kunne være spændende at høre nogle tanker om hvem der har fleste penge at arbejde med, og hvor meget det sportlige kommer til at betyde.

    Brøndby: Gæld og nok et højere lønbudget end de andre klubber, samt er der stadig lidt tranferpenge tilbage? Får nok ikke europæisk til næste år.

    OB: Stærk økonomi pr. tradion, ekstra penge på UEFA-cuppen, slutter 2-3 i år samt i pokalfinalen. spiller europæisk.

    FCM: Spiller europæisk, slutter 2-3, man hvor mange penge koster deres akademi? Hvad har de at arbejde med?

    Følgende spillere er nævnt til de tre klubber.

    Nils-Eric Johansson(Leicester)
    Martin Andresen(Brann)
    Patrice Berniers(Tromsø)

    Kom med nogle tanker om hvem der er mest atraktiv, og hvem der har mest luft i deres budget, hvem satser mest/opruster? Er der andre klubberne bliver sat i forbindelse med?
    "Og Linderoth over hele banen"
    23-08-06 EN ÆRA BEGYNDT

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Det Danske Tranfer-kapløb.(styrkeforholdOB,FCM,BI F)

    Per Bjerregaard har sagt, at Brøndby har 30 mio. at gøre godt med. Det er nok lige så meget som samtlige andre SAS Liga-klubber tilsammen - når man ser bort fra FCK naturligvis. Til sammenligning var OB meget stolte af, at de havde 10 mio. at købe spillere for i vinterpausen.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: Det Danske Tranfer-kapløb.(styrkeforholdOB,FCM,BI F)

    ›Per Bjerregaard har sagt, at Brøndby har 30 mio. at gøre godt
    ›med. Det er nok lige så meget som samtlige andre SAS Liga-klubber
    ›tilsammen

    Dette er nok ikke et beløb man skal lægge alt for meget i, men mere tage som et tegn på, at Bif er parat til at lægge mange penge for at komme tilbage på sporet.

    Jeg antager at de 30 mio mere blev nævnt som udtryk for dette, end som et endeligt beløb man committer sig til i forhold til presse og fans.

    Tror så også det er nødvendigt for Bif at smide langt flere penge for at lokke spillere til end tidligere, da de ikke er så atraktive som for bare et par år tilbage.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Det Danske Tranfer-kapløb.(styrkeforholdOB,FCM,BI F)

    At man har 30 mio. at købe spillere for er ikke ensbetydende med, at man rent faktisk køber spillere for 30 mio. Men der skal ikke herske tvivl om, at Brøndby har mange flere penge at gøre godt med end de andre danske klubber (minus FCK).

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    63

    Re: Det Danske Tranfer-kapløb.(styrkeforholdOB,FCM,BI F)

    Har du et link til disse udtalelser. Jeg har godt se beløbet flukterere på bif-support, men tror simpelthen ikke på at man for den kommende sæson kan acceptere et så markant underskud, som det vil medføre at spendere 30 mio. på indkøb. Der kan ikke være gemt mere i skufferne fra salget af Agger og Skoubo og med udesigt til udelukkende entre- og sponsorindtægter fra SAS ligaen (der har været faldende for BIF) i år og ingen guldfugle at sælge, tror jeg maksimalt på et budget i omegnen af 15 mio. - måske 20 mio. hvis der byder sig helt fantastiske muligheder.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: Det Danske Tranfer-kapløb.(styrkeforholdOB,FCM,BI F)

    Nu er det lidt tidligt, da de respektive hold jo ikke er færdige med at spille turneringen.

    Økonomiske tror jeg ikke der er meget forskel: BIF har sikkert de nødvendige reserver til spillerindkøb fra tidligere salg og deres øvrige aktiviteter, OB har en solid økonomi efter konsolideringen med Odense Kongress center og Europa successen, og FCM har en række stærke og villige investorer bag sig hvis det skulle stramme til med pengene. Så her ser jeg ikke den store forskel i potientiale, men det kommer nok mere an på hvilken indkøbs strategi der vælges (dyre spillere, talenter på vej eller transferfrie etc).

    Hvad mere væsentlig at tage med i betragtningen er tiltrækningskraften ifm af en troværdige ledelse, fremtidudsigter (klub strategien) og vigtigst sportlige persketiver. Og her tror jeg OB pt. står stærkere end Brøndby der stadig holder sig foran FCM grundet Brøndby's stadig gode navn rundt om i europa. Men jeg ser klart OB som Danmarks pt. næst bedste bud på en "top dog" efter os selv.

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Det Danske Tranfer-kapløb.(styrkeforholdOB,FCM,BI F)

    Det helt interessante er vel, at der er blevet rykket ved den tiltrækningskraft, som Brøndby, FCM og OB indbyrdes må forventes at have på spillere udefra. Brøndby har tidligere haft en fordel fremfor FCM og OB ene og alene pga. det navn man har skabt sig i ved lang tids dominans i ligaen og gode præstationer i Europa. Men med balladen på trænerbænken og i bestyrelseslokalet igennem det sidste år, med en historisk svag trup på nuværende tidspunkt og med manglende udsigter til europæisk fodbold, bliver FCM og OB måske mere interessante for de spillere, som flere klubber kunne have en interesse i? Hvilke af de "profiler" som køhlert efterlyser vil risikere at strande i en "has been"-klub, hvis der ikke er udsigt til markante forbedringer af spillertruppen (og dermed placeringen i ligaen næste år) og kan Brøndby overbevise evt. interesserede spillere om, at man vil kunne yde det, der skal til, for at vende skuden? Indtil videre er ham her måske blevet overbevist, men hvor stor en profil er en spiller, der ikke kan få plads i startopstillingen på et hold i 2. Bundesliga så også? I øvrigt er det vel ikke Brøndbys dårligst besatte plads pt.?
    Der er bestemt også åbne spørgsmål mht. både OB og FCM og måske har Brøndby alligevel den økonomiske fordel, der kan tippe tingene deres vej, men under alle omstændigheder er kapløbet om spillere væsentligt tættere i dette transfervindue, end det plejer at være. Selvfølgelig forudsat, at de tre hold overhovedet vil bejle til de samme spillere - eller spillertyper?
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Det Danske Tranfer-kapløb.(styrkeforholdOB,FCM,BI F)

    ›Har du et link til disse udtalelser. Jeg har godt se beløbet
    ›flukterere på bif-support, men tror simpelthen ikke på at man for
    ›den kommende sæson kan acceptere et så markant underskud, som det
    ›vil medføre at spendere 30 mio. på indkøb.

    Grundet afskrivningsregler giver 30. mio. brugt på transfers jo ikke nødvendigvis en tilnærmelsesvis så stor post i regnskabet. Køber du tre spillere á 10 mio. kr. på 3 årige kontrakter, så vil du kun belaste regnskabet med 10 mio. kr. i år (og de følgende to år - alt andet lige osv.).

    BIF kan utvivlsomt godt smide 25-30 mio. kr. efter spillere. Især hvis de kan sælge en del af deres nuværende spillere (for håndører), så de får lidt plads til lønningerne.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Det Danske Transferkapløb. (OB,FCM,BIF etc. mulige indkøb)

    ›Følgende spillere er nævnt til de tre klubber.

    ›Nils-Eric Johansson(Leicester)
    ›Martin Andresen(Brann)
    ›Patrice Berniers(Tromsø)

    ›Kom med nogle tanker om hvem der er mest atraktiv, og hvem der
    ›har mest luft i deres budget, hvem satser mest/opruster? Er der
    ›andre klubberne bliver sat i forbindelse med?

    Brøndby:
    Peter Madsen forhandler med BIF (TV2 Sporten)
    "Angriberen Peter Madsen kan meget vel være på vej fra 1. FC Köln til Brønd­by. Ifølge TV 2 Sportens oplysninger har han torsdag forhandlet med Brønd­by, som også havde ham på kontrakt fra 1995 til 2002, hvor han skiftede til Wolfsburg i Tyskland."

    Nils-Eric Johansson (BT)
    En venstrefodet svensk forsvarsspiller med stor erfaring fra Premier League samt det svenske landshold. 27-årige Nils-Eric Johansson er et navn, der står på Brøndbys liste over potentielle indkøb.
    Svenskeren er i øjeblikket i Leicester, som han dog forlader. Norske, danske og svenske - især IFK Göteborg - klubber har fulgt Johansson, men spillerens agent bekræfter over for B.T., at Brøndby er inde i billedet [...]

    Køhlert vil have ledertyper (BT)
    "Det, vi skal have, er nogle ledertyper, og det kan godt være, at det skal være udenlandske, hvor der hersker en anden kultur [....] Det er altså mere typerne, jeg går efter og ikke bestemte navne. Det skal være markante ledertyper, vi skal ikke have flere på 20 år.

  13. #10
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Det Danske Tranfer-kapløb.(styrkeforholdOB,FCM,BI F)

    ›BIF kan utvivlsomt godt smide 25-30 mio. kr. efter spillere. Især
    ›hvis de kan sælge en del af deres nuværende spillere (for
    ›håndører), så de får lidt plads til lønningerne.

    Njah, jeg tror nu Per B. taler deres formåen lidt op. Ser man på de spillere de er kædet sammen med har spillere som Mika Koppinen, Nils-Eric Johansson, Patrice Bernier og Martin Andreasen et snarligt kontraktudløb som fællesnævner, mens en Peter Madsen næppe kan koste mere end en flybillet fra Köln. Omvendt var BIF allerede sidste år ude efter Kristjan Örn Sigurdsson fra Brann, men da han forlængede kontrakten med Brann og BIF pludselig skulle til at betale for ham, så vendte man rundt og kastede lidt småøre i grams for Mikkel Bischoff.

    Det kan selvfølgelig være at de har pengene og bare ikke er særlig villige til bruge af dem, men slutresultatet kan jo være det samme. Jeg tror ikke vi kommer til at se BIF bruge over maks 5 millioner på en spiller næste transfervindue.

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Det Danske Tranfer-kapløb.(styrkeforholdOB,FCM,BI F)

    ›Det kan selvfølgelig være at de har pengene og bare ikke er
    ›særlig villige til bruge af dem, men slutresultatet kan jo være
    ›det samme. Jeg tror ikke vi kommer til at se BIF bruge over maks
    ›5 millioner på en spiller næste transfervindue.

    Nu er det jo i sig selv heller ikke indkøbsprisen der er afgørende, da de før har hente klasse til den pris (4-5 mille for Elmander). Jeg er ret sikker på, at de vil hente et par markante forstærkninger, og hvis de kan få dem til 5 mille stykket vil de sikkert være glade. Hvis de derimod ikke kan få dem til spotpris, tror jeg de er mere villige til at smide lidt ekstra i dette vindue. De har virkelig noget de skal have rettet op på, og hvis de kan gøre det med et par profiler, er de penge godt givet ud.

    Jeg tror de har lært at de er fucking miles away, hvis de ikke køber sig til profilerne, og det kan de ikke leve med. Illusionen om at deres fantastiske ungdomsarbejde kan bære dem frem til succes er vist bristet.
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    279

    Re: Det Danske Transferkapløb. (OB,FCM,BIF etc. mulige indkøb)

    Det er godt at de stadigvæk har dokterens søn i spidsen for det sportslige. Han har nok lige købt en ny DVD maskine i brasilien (udstillingsmodel), så Han har styr på det. Og har helt sikkert set nogle DVD'er med kommende ledertyper, fra den østlige del af afrika, til at tage over.
    Så mon ikke deres gule skude kan holde sig oven vande i næste sæson.
    Skal de derimod ud og udfordre Byens hold tror jeg de er nødt til at spendere et anseeligt beløb. Og det kræver nok også en rimelig stor udskiftning i deres trup. Så dokteren må nok til lommerne.

    Forza fc

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    175

    Re: Det Danske Tranfer-kapløb.(styrkeforholdOB,FCM,BI F)

    >Per Bjerregaard har sagt, at Brøndby har 30 mio. at gøre godt med. Det er nok lige så meget som samtlige andre SAS Liga-klubber tilsammen - når man ser bort fra FCK >naturligvis. Til sammenligning var OB meget stolte af, at de havde 10 mio. at købe spillere for i vinterpausen.


    Penge er imidlertid altid relative, og 30 mil i hænderne på far og søn Bjerregård kan meget vel vise sig at være mindre værd end 10 mil hos andre mere sagkyndige.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Det Danske Transferkapløb. (OB,FCM,BIF etc. mulige indkøb)

    Jeg finder det mærkeligt, at ingen endnu har nævnt AAB.

    1) De er danmrks tredie rigeste klub.

    2) I den lokale presse snakes der om indkøb fo omkring 15-20 mio.

    3) De har landets mest erfarne sportsdirektør, med et enormt netværk. Af spillere der er købt/spottet af Lynge Jacobsen kan nævnes: Martin Eriksson, Rade Prica, Ståle, Rasmus Würz, Micheal Jacobsen, Grønkjær, Silberbauer, Joso Matovack (stavepalde) m.fl.

    Personligt tror jeg at nordjyderne kommer til at købe stort ind til sommer.

    OB og AAB bliver interessante at følge.

    FCM bliver ligegyldige. De har ikke den samme tiltrækningskræft som andre hold i toppen.

    Brøndby? Jeg tror simpelthen ikke på ledelsen ude i betonnen. Er Peter Madsen det niveau de befinder sig på i deres fremtids planer, så tror jeg vi kommer til at grine meget og længe endnu.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Det Danske Tranfer-kapløb.(styrkeforholdOB,FCM,BI F)

    ›At man har 30 mio. at købe spillere for er ikke ensbetydende med,
    ›at man rent faktisk køber spillere for 30 mio. Men der skal ikke
    ›herske tvivl om, at Brøndby har mange flere penge at gøre godt
    ›med end de andre danske klubber (minus FCK).


    Det er heller ikke ensbetydende med at selvom de køber spillere for 30 millioner så ville de være bedre end dem de kunne få for 5-6 stykker... De er jo komplet elendige til at hente andet end bolden ud af eget net.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  21. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK på tv i udlandet eller andre danske byer
    By Perec in forum Home & Away
    Svar: 313
    Sidste Meddelelse: 13.09.22, 15:02
  2. Følger du andre danske hold i Europa?
    By Benjamin19 in forum De lange linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 06.08.10, 08:12
  3. De danske CL-deltagere hos herrerne
    By FC William in forum Diverse
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 25.06.07, 20:35
  4. Det er ikke slut med indkøb.. overhovedet!!
    By mceppe in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 12.07.03, 13:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •