Side 2 af 10 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 136

Emner: Det danske transferkapløb (indkøb hos de andre tophold og BIF)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Det Danske Transferkapløb. (OB,FCM,BIF etc. mulige indkøb)

    Martin Andresen får de helt sikkert ikke og det skal vi i øvrigt være glade for!!
    Kunne godt forestille mig de fik en Koppinen-Bernier og evt Dorsin som også har kontrakt udløb til vinter!!

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Det Danske Transferkapløb. (OB,FCM,BIF etc. mulige indkøb)

    Jeg er egentlig ikke synderligt nervøs for vi udspillede dem lige fuldstændig - vel at mærke i noget der ligner 2. gear og med håndbremsen trukket.

    Det er lige før vi slår dem større hvis de køber bedre spillere, på samme måde som at vi ofte slår medaljeaspiranterne med mere end vi gør dem der bare pakker sig ned.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Det Danske Transferkapløb. (OB,FCM,BIF etc. mulige indkøb)

    Ikke ligefrem breaking news, men alligevel:
    Tipsbladet: Brøndby har indkaldt til pressemøde mandag kl. 15.30 med temaet: ”Forstærkning af Brøndbys A-trup.”
    [..] En af mulighederne er en tilbagekomst i gult og blåt for Peter Madsen, der er strandet uden spilletid i tyske 1. FC Köln.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Det Danske Transferkapløb. (OB,FCM,BIF etc. mulige indkøb)

    ›[..] En af mulighederne er en tilbagekomst i gult og blåt for
    ›Peter Madsen, der er strandet uden spilletid i tyske 1. FC Köln.

    Ham må de gerne købe for min skyld. Han var sej engang og lidt 'magic' men det er saftsusemig længe siden han har vist at hører til i en førsteholdstrup nogen steder.

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    213

    Re: Det Danske Transferkapløb. (OB,FCM,BIF etc. mulige indkøb)

    ›OB og AAB bliver interessante at følge.

    ›FCM bliver ligegyldige. De har ikke den samme tiltrækningskræft
    ›som andre hold i toppen.

    Enig! Jeg synes FCM generelt er overvurderet. Da de stadig er en forholdsvis ny klub tror jeg fortsat vi kommer til at se udsving økonomisk såvel som sportsligt.

    ›Brøndby? Jeg tror simpelthen ikke på ledelsen ude i betonnen. Er
    ›Peter Madsen det niveau de befinder sig på i deres fremtids
    ›planer, så tror jeg vi kommer til at grine meget og længe endnu.

    Nej, som nævnt tidligere i tråden. Nu kan jeg ikke lige huske hvem det var der skrev det, men creds for "at 30mil i hænderne på Bjerregård og søn er svarende til 10mil i hænderne på enhver anden"... haha...

    Tror heller ikke på Brøndby som en dicideret trussel fra næste sæson, måske om 2år, men pt. er der sgu for meget rav i den derude.

    Til det med spillerkapløbet håber jeg at de omtalte spillere i tråden vågner op og ser at brøndby ikke er hvad de har været. For derefter at vælge en anden klub. OB, AAB eller måske FCM...!
    Ovenstående repræsenterer udelukkende skribentens holdning!

    Memoria e amicia
    In memory and friendship

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Det Danske Transferkapløb. (OB,FCM,BIF etc. mulige indkøb)

    ›Enig! Jeg synes FCM generelt er overvurderet. Da de stadig er en
    ›forholdsvis ny klub tror jeg fortsat vi kommer til at se udsving
    ›økonomisk såvel som sportsligt.


    Jeg synes ikke FCM bør gå ud og forstærke sig med dyre profiler, for deres filosofi er jo at selv lave dem. Nu får de jo næppe flere fra afrika, men så dem de stjæler fra Brøndby. Den slags er jo relativt billige, og jeg mener de bør prøve at ride bølgen op de næste par sæsoner og kigge langsigtet. Nøglen er at de ikke sælger ud. Og med den aktuelle meget gunstige plads i sølvkampen skal de nok få nogle flere/bedre sponsorer fra det midtjyske opland.

    ›Tror heller ikke på Brøndby som en dicideret trussel fra næste
    ›sæson, måske om 2år, men pt. er der sgu for meget rav i den
    ›derude.


    Anyhoo, så kommer de nok til at bruge en masse penge og de kommer helt sikkert til at få dækket de helt åbentlyse mangler. De har jo ikke engang en komplet spillertrup, selvom de har 29 mand brutto.

    Men som du også lidt selv siger, så tror jeg ikke at de ekstra millioner kommer til at gøre lige så meget for udfaldet end hvem det er der står for købene. De rammer næppe guld som de gjorde med Elmander (og til dels Skoubo mhp systemet), men de får da nok nogle ok spillere. Jeg er bare glad for at de ikke fik Dan Thomassen.

    ›Til det med spillerkapløbet håber jeg at de omtalte spillere i
    ›tråden vågner op og ser at brøndby ikke er hvad de har været. For
    ›derefter at vælge en anden klub. OB, AAB eller måske FCM...!

    Heldigvis er det nok mest danskere der ser BIt som en storklub lige pt. De har bedre økonomiske muligheder end de andre danske klubber, og med sæsonens pointhøst er de også villige til at gå længere. Så for spillere der ha lyst til at spille i superligaen vil de nok få de bedste af dem, men de kan næppe gøre som os og kunne tilbyde højere niveau til træning samt store europæiske kampe, samt en endnu højere løn. BIt kan ikke pt hamle op med klubber i medgang på samme sportslige niveau, for det kan være svært at overbevise spillere om at gamble med deres karriere for ingen reel grund.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  8. #22
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    20

    Re: Det Danske Transferkapløb. (OB,FCM,BIF etc. mulige indkøb)

    En anden ting med bif er at en spiller som Elmander (ifølge interviews) jo især kom pga. muligheden for at træner under en kapacitet som M. Laudrup. Jeg tvivler på at deres nuværende træner Hr. Kødben har et navn som vil klinge internationalt og lokke stjerne i svøb til klubben ;-)

  9. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Det danske transferkapløb (mulige indkøb hos OB, FCM, BIF, etc.)

    Det kunne måske svare sig med en kort opsummering af det som an sluttes om de tre-fire klubbers strategi (minus København, that is) ud fra de seneste års transferaktivitet.

    BIF
    Brøndby har samme sportslige ledelsesstil som altid. De leder formentlig efter lidt til deres akse, Stephan-PerPer-Lantz-Madsen. Ledertyper siger Køhlert. Det betyder vel erfarne eller KBN-typer. Strategien beror på en tro på at hvis aksen er på plads kan talentfabrikken fylde på til et niveau hvor BIF, når talenterne er lige ved plukkemodne, kan udfordre FCK. Nogle ville hævde at muligheden for at udfordre FCK ikke kan tilvejebringes på denne vis. Og der er helt sikkert forskel på Doktorens forecast og resten af verden mht hvor mange titler BIF kan tilvejebringe (ud over nordiske) med strategien.

    FCM
    FCM satser gerne ungt. Og henter gerne ret og kravl (fx Røll) som man ved har klassen. Akademiet skal bruges i høj grad for at det er rentabelt, og man bruger sjældent boksen på forstærkninger. Dadu og Raska virker som "nye" ift strategien; de kostede penge og var "etablerede" i et eller andet omfang. Man kan forestille sig FCM hente måske en enkelt spiller til et mio beløb, men nok heller ikke mere. Akademiet skal bære og truppen er, til denne strategi, i forvejen ved at være lidt "tung" af ældre kræfter. De skal nok koncentrere sig om at holde niveauet og måske sælge KBN til FCK? (Hvorfor hedder han ikke Kristian Bak Hansen?)

    AaB
    Lyngedrengen er historisk god til at finde nordiske spillere. Brasilianere fra Mineiro er også en mulighed gennem cheftrænerens netværk. Mon ikke der bliver hentet. Würtz er nok også ved at skulle afhændes inden han bliver værdiløs/går på en fri. Strategien er at købe spillere, nordisk-brasiliansk, og at bygge en trup med nogle få egne talenter i rækkerne også. Mindre talentstrategi end FCM, mere end FCK. Det giver formentlig alt-i-alt mere stabilitet hos AaB end hos FCM. Men AaB og Lynge har også vist sig at kunne præstere Bjerregaard-esque trupper med manglende erstatninger for store profiler, så hvis der ryger et par mand (fx Würtz, Winsnes og Jacobsen) så er det spændende og se om AaB holder niveau.

    OB
    Spændende ting er sket i OB de sidste år. Scoutingen bringer spændende nyt fra Balkan og Brasilien. Talentstrategi er et fy-ord. Og OB er et tophold igen. Den økonomiske struktur bag OBs hold er endvidere udbygget til at kunne lægge ryg til et større lønbudget end for 5 år siden ift andre klubber i Danmarks bedste række. OBs trup ligner en komplet en af slagsen - på grænsen til lidt overfyldt. To deciderede angribere er måske lige i underkanten, men man praktiserer alligevel sjældent at spille med to deciderede, så nogen transfer-krævende mangel er det næppe. Dette OB hold har slet ikke vist sit fulde potentiale endnu, og jeg tror ikke vi ser OB signe med mindre de slipper.


    FCK
    Sidst, men ikke mindst, står FCK med en sommerpause hvor man skal videreføre den højst succesrige transferpolitik fra de seneste par år. Jeg venter med spænding på om ledelsens udmelding om ikke at svække holdet kan lade sig gøre i praksis på fx højre back. Vi får se...
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  10. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    9

    Re: Det danske transferkapløb (mulige indkøb hos OB, FCM, BIF, etc.)

    Jeg er nu ikke så sikker på at BIF får hentet de kæmpe forstærkninger som alle (især BIF fans) går og tror og forventer af flere årsager:

    - BIF spiller højst sandsynligt ikke i Europa næste sæson hvilket gør det svært at tiltrække spillere af min. landsholdsklasse (i nordisk målestok)
    - Flere klubber (AaB, FCM og OB) har indhentet BIF indenom og er mindst ligeså interessante at spille for som for BIF. Så enten kommer BIF til at betale dyrt for spillerne eller også får de ikke alle dem de ønsker, som de ville have fået tidligere. Derudover kan AGF komme i spil, såfremt de rykker op, da de sikkert er villige til at slås om samme spillere for at blive i suppen.
    - BIF lever for meget på de gamle dyder som at det skal være en "klub" hvor alle andre i suppen har fundet ud af at det skal køres som forretning.
    - Ansættelsen af Køhlert viser samme. Laudrup ville ud og bruge "store" penge på at hente en/to semistjerner til klubben der ville hæve klubbens niveau; klub mændene Vilfort/Køhlert ville hellere udvikle spillere. Vilfort/Køhlert vandt kampen og skal BIF nu ud og bruge "store" penge på en/to spillere imod to personer med meget magts ønske?
    - Køhlert har ikke navnet til at tiltrække en "semistjerne" og vil sikkert foreslå spillere han kan udvikle eller få tilbage på ret kurs (som f.eks. Peter Madsen)
    - Anders Bjerregaard som sportschef har ikke navnet (eller evnen?) til at tiltrække de rigtige spillere hvilket han indtil videre har vist. Selv med kendt klub i Europa, en træner med et "navn i Europa" fra Man U var det middelmådighed de fik til klubben. Og købet af Peter Madsen, der næsten bliver udråbt som Messias i BIF, siger alt efter min mening; det kan ikke være højt overliggeren ligger i BIF.

    Mvh,
    MR

  11. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Det danske transferkapløb (mulige indkøb hos OB, FCM, BIF, etc.)

    AaB
    Lyngedrengen er historisk god til at finde nordiske spillere.
    ›Brasilianere fra Mineiro er også en mulighed gennem cheftrænerens
    ›netværk. Mon ikke der bliver hentet. Würtz er nok også ved at
    ›skulle afhændes inden han bliver værdiløs/går på en fri.
    ›Strategien er at købe spillere, nordisk-brasiliansk, og at bygge
    ›en trup med nogle få egne talenter i rækkerne også. Mindre
    ›talentstrategi end FCM, mere end FCK. Det giver formentlig
    ›alt-i-alt mere stabilitet hos AaB end hos FCM. Men AaB og Lynge
    ›har også vist sig at kunne præstere Bjerregaard-esque trupper med
    ›manglende erstatninger for store profiler, så hvis der ryger et
    ›par mand (fx Würtz, Winsnes og Jacobsen) så er det spændende og
    ›se om AaB holder niveau.
    Og så røg den første af de nævnte spillere, da det er blevet klart at Frederik Winsnes er officielt klar for Strømgodset. Det må siges at være en svækkelse af AaB eftersom Winsnes har været en af hoveårsagerne til vi har haft problemer med dem i denne sæson.

  12. #26
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    565

    Re: Det danske transferkapløb (mulige indkøb hos OB, FCM, BIF, etc.)

    Har hørt Rygtet Per Nillson til Brøndby :-(... han er altså en SUVERÆN Forsvars spiller der mestre det hele og han 25 år og VIRKELIG god !!!

    http://www.fxt.no/tippeligaen/odd/article1039793.ece >> Denne sæson er han dog gået lidt ned og trænger måske nok til større udfordringer håbber på han kommer til KBH men lige nu er rygtet BIF :-(... ville være godt set af Vilfort og Co.
    EN GANG FC ALTID FC...

    SUCCÉS IS TEMPORARY - LOYALTY IS FOREVER

    TODI VI SAVNER DIG ... :'(... den største af dem alle :(

  13. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    202

    Re: Det danske transferkapløb (mulige indkøb hos OB, FCM, BIF, etc.)

    Og i dag sendes Bøgelund så til Brøndby:

    Rygtet er fra EB, men findes her fra Kunsport.dk

    Han ville jo umiddelbart være et godt supplement til en skadesplaget trup på Vestegnen, men jeg så ham meget hellere i FCK, som en erstatning for Lars - men det hører jo til i en helt anden tråd!

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #28
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Re: Det danske transferkapløb (mulige indkøb hos OB, FCM, BIF, etc.)

    Første måske store, men i hvertfald spændende indkøb, blev så gjort af OB -der har skrevet en 3 årig kontrakt med Christian Bolanos (23 år) fra Costa Rica med 18 landskampe på CV'et. Må indrømme at jeg intet kender til ham, men flere store klubber skulle tidligere have været interesseret i ham.

    http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_f...icle304801.ece

    Her scorer han så et mål for storklubben Saprissa mod Sydney FC:
    http://www.youtube.com/watch?v=a6_U6qKOFgI

    Og sådan ser han ud:


    /Martin A

  16. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    794

    Re: Det danske transferkapløb (mulige indkøb hos OB, FCM, BIF, etc.)



    Så er spørgsmålet hvad AaB gør? 2. keeper Casper Jacobsen er smuttet, men Kenneth Stenild er tilbage efter en sæson som fast mand for FC Hjørring i 2. Division. Men han er kun 19 år gammel, og bliver med stor sikkerhed ikke førstevalg.

    Peter Skov-Jensen
    står uden klub, og har selv udtalt, at han ikke har hørt om interesserede klubber. Spørgsmålet er bare, om han er god nok (jeg har ikke set ham spille i lang, lang tid).

    Theis Rasmussen
    er ung, lovende og sikkert rimelig billig, eftersom Vejle bruger Jan Hoffmann (men måske skal Rasmussen være 1. valg nede i 1. Division?).
    Han er umiddelbart mit bedste bud.

    Casper Ankergren gider sikkert ikke være andetvalg i BIF, så han er også en mulighed.

    Lynge Jacobsen har imidlertid sagt, at AaB har en stor pose penge klar til forstærkninger, og Leicester får nok ikke Jimmy Nielsen gratis (Leicester er en af de seneste klubber overtaget af en ny-rig).
    Så måske sigter de højere?

    Kom gerne med andre forslag :)

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #30
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Det danske transferkapløb (mulige indkøb hos OB, FCM, BIF, etc.)

    En anden mulighed kunne være Karim Zaza som er gratis i øjeblikket.

    Tror faktisk mest på ham og Peter Skov.

Side 2 af 10 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK på tv i udlandet eller andre danske byer
    By Perec in forum Home & Away
    Svar: 313
    Sidste Meddelelse: 13.09.22, 15:02
  2. Følger du andre danske hold i Europa?
    By Benjamin19 in forum De lange linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 06.08.10, 08:12
  3. De danske CL-deltagere hos herrerne
    By FC William in forum Diverse
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 25.06.07, 20:35
  4. Det er ikke slut med indkøb.. overhovedet!!
    By mceppe in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 12.07.03, 13:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •