Side 20 af 36 FørsteFørste ... 101718192021222330 ... SidsteSidste
Viser resultater 286 til 300 af 535

Emner: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

  1. #286
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Jeg er ikke enig i præmissen om at vi i 16/17 kun har spillet uden flair, forudsigeligt og kedeligt. Jeg vil vove den påstand, at når både Falk, Toutouh og Delaney ramte deres niveau, var det en fornøjelse at se vores spil, da de tre spillere på hver deres måde har været garant for fremadrettet og udfordrende fodbold. Delaney har eksempelvis været en konstant trussel, både i feltet og uden for feltet. Falk og Toutouh har hver især været garant for mål, oplæg og tekniske lækkerier, hvilket har givet plads til vores angribere, som er blevet bedre til at finde hinanden i denne sæson. Samtidig har både Johansson og Zanka været gode til at føre bolden frem og bryde kæderne, hvilket har givet større overtal på midtbanen end tidligere.

    Jeg vil dog medgive, at i 2017 har spillet ikke været så kønt, hvilket jo har været af flere årsager: Delaney er solgt, Falk er skadet, Toutouh er ikke helt oppe på sit topniveau, og så har forspringet i ligaen været så stort, at der i mange kampe ikke har været behov for at skrue helt op for gassen. Især efter vi røg ud til Ajax.

    Næste sæson bliver nok anderledes, siden vi får en anderledes spillende forsvarer i Lüftner og en anderledes angrebskonstellation i Santa-Pavlo, Santa-Pieros eller Pavlo-Pieros. Men hvis der ikke kommer anderledes dynamik og bevægelse i den centrale midtbane, end tilfældet har været i 2017, og hvis vores kanter ikke kommer ud af pausen med god fart, vil det gøre spillet mindre flydende og mere forudsigeligt.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #287
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Det nævnes også, at man er utaknemmelig og uden hukommelse, hvis man ikke er tilfreds med spillet. Men en klub med et så overlegent spillerbudget som FCK skal man naturligvis tiltro evnen til mere offensiv kvalitet. Og nok så vigtigt, så blev klubben rent faktisk dannet med et udtalt ønske om at vinde med stil. Klubbens første mesterhold levede til fulde op til dette. Tvillingerne og Løns kunne på en god dag forvandle Parken til et billardtæppe og topledere som Ivan Nielsen, Pierre Larsen og Manniche garanterede niveauet.
    Det er sjovt som solen altid skinnede i gamle dage, de mange topledere, teknikere og Parkens billardtæppe gav 6 sejre og en målscore på 27-23 det år, heldigvis var det noget bedre på udebane.


  4. #288
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    Det er sjovt som solen altid skinnede i gamle dage, de mange topledere, teknikere og Parkens billardtæppe gav 6 sejre og en målscore på 27-23 det år, heldigvis var det noget bedre på udebane.
    [FLUEKNEPPER_MODE]
    Parken - 10K 2V 5U 3T 16-19
    Østerbro 4K 2V 2U 0T 6-3
    Gentofte 2K 2V 0U 0T 5-1
    [/FLUEKNEPPER_MODE]
    Øvre C'er

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #289
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser

    Det er som om, at nogle mener, at enten ønsker man åbent naivt spil eller gode resultater. Jeg ser ikke disse kontraster.

    Ståle har været træner i FCK i snart ti år og har vel reelt kun spillet rigtig flot fodbold i 10/11

    Så min konklusion: Ja, selvfølgelig kan og skal man forvente bedre spil end det holdet har leveret de seneste år..
    Jeg tillod mig lige at klippe en masse -i øvrigt udmærkede -overvejelser ud.

    Jeg synes nemlig at du her rammer et centralt punkt i, hvad mange skriver om: at det gode fodbold der er underholdende nærmest pr. definition er offensivt orienteret. For mig er det enormt inspirerende og seværdigt at se på de defensivt orienterede hold. Jeg er helt vild med, at vi er ved at finde 'kværnestilen' frem igen, hvor man som tilskuer bare ved, at vi nok skal score et mål og i øvrigt scorer det andet hold ikke, men de blive trætte af at løbe efter bolden eller løbe rundt med den i nyttesløs jagt på en chance. Og i den forbindelse elskede jeg, da Inter over to kampe demonstrerede perfekt defensiv organisering mod Barcelona i CL for nogle år siden.
    Så jeg deler ikke den med, at vi spiller kedeligt eller har gjort det i lange tider.

    Men, hold da op et indlæg i avisen. Eneste positive at sige om det er, at vi har fået en anledning til at give perspektiver på kvalitetsbegrebet i fodbold.
    MCN

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #290
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?r

    Jeg husker ikke 93 så godt (er født i 85), men de øvrige mesterskaber står temmelig klart på lystavlen, og her vil jeg rangere to hold som have værende "sprudlende" i længere perioder af gangen; 10/11-holdet og dette hold (selvfølgelig i lidt højere grad med Nico og Delaney på holdet, men også nu).

    De øvrige mesterhold har haft solide, defensive, fysisk betonede fundamenter og så max et par individualister til at bidrage lidt "ekstra". Jeg har faktisk selv været én af de fans der i perioder var lidt "meeh" selvom vi vandt. Bl.a. tilbage i 06 som jo ellers også går som være en af vore glorværdige perioder (med rette, grundet resultaterne, selvfølgelig!) - dengang ku man virkelig tale om at vi kværnede modstanderen ned med fysik og så scorede vi en enkelt kasse på en dødbold eller ved at fylde modstanderfeltet op med muskler i de sidste 5 minutter; gerne ved at smide Gravgaard op på toppen. Kønt? - Ej! Effektivt? - Meget..!

    Prøv at sammenligne vores spillestil dengang med nu:

    • Fundamentet er det samme, men dertil har vi TO centerforsvarere der kan/tør tæmme bolden og aflevere den i stedet for bare at cleare den.

    • Vi spiller oftest med TO deciderede fløjspillere af forskellig beskaffenhed, hvor vi tidligere ofte har haft en centermidt ude på én af kanterne.

    • Centermidtkonstellationen indeholder nu en balancespiller og en dynamisk type, hvor det tidligere tit har været to mere ens, kontrollerende, defensivt orienterede typer ved siden af hinanden. Bevares, jeg ser også gerne at Williams makker er lidt mere iøjnefaldende offensivt end det har været tilfældet siden Delaney smuttede, men her må man også have realistiske forventninger i forhold til indkøringsperiode, hylden vi henter spillere på og så videre. Pointen er at man i hver fald ønsker at spille med en sådan konstellation derinde.

    • Oppe foran har vi to skure, men de er jo netop ikke bare store boldmongoler - de kan både løbe dybt (se pokalfinalen) og tør også lave nogle frække ting når de bliver ramt rigtigt nedefra. Pavlovic og Pieros-fyren er i øvrigt endnu mere "tekniske" typer, så intentionen om at spille teknisk/attraktivt er jo til stede, samtidigt med at man fortsat vægter fysik/muskler somewhat højt.

    Kort sagt mener jeg at det er FORKERT at påstå at vi spiller kedeligt, hvis det er fordi man længes efter de gode gamle dage. Jeg tror at det må skyldes dét psykologiske fænomen der gør at man har tendens til at huske de gode minder tydeligst. Det har sikkert et navn..
    Sidst redigeret af jonlanghoff : 12.06.17 kl. 11:51 Årsag: Stavefejl og uddybning


  9. #291
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?r

    FCK har lavet følgende tiltag https://www.fck.dk/nyhed/fck-spiller...h-prins-henrik til på Torsdag. Godt tiltag i øvrigt. Men 50 % af kommentarene på FCK's facebookside's opslag af ovenstående, er direkte til denne tråd.

    Her er et eksempel
    NU STOPPER DET latterlige vanvid. Vi er rigtig mange IKKE royalister der lever i 2018 og ikke i middelalderen. PINLIGT FCK jeg er flov over min klub
    *** Facebook opslaget er nu slettet *** Tak Kiwi.
    Sidst redigeret af djurlander : 14.02.18 kl. 13:14

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #292
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?r

    Virkelig grim opførsel. Kan godt forstå, klubben har slettet facebook-opslaget nu. Kæft, hvor er det pinlig opførsel. Man græmmes.

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #293
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?r

    https://www.bt.dk/content/item/1163072

    "BØF's tilhængere er sgu ikke så skræmmende, selv om de kaster med rotter!" Boilesen er bestemt ikke født på Sydskideren.

    Edit: Det var den eneste tråd jeg kunne finde til formålet.
    Sidst redigeret af Devil : 12.03.18 kl. 11:20

  14. #294
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?r

    Da jeg så at der var skrevet nyt indlæg i denne tråd, troede jeg umiddelbart at det handlede om dette indlæg...


  15. #295
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?r


  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  17. #296
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?r

    Det der, skal med i 'Hvad er mest prollet?´-tråden.

  18. De følgende 10 brugere er enige:

  19. #297
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?r

    Det er jo en klokkeklar konsekvens af en SL-Classic debat ang. pyro vs. urinkast..... :P

  20. #298
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?r

    BØF.jpg

    Fra en skala fra 1-100 tror jeg sådan set, de der bøf kegler er 37355434 % ligeglad med om vi vinder mod mægtige Horsens via flot spil, de er freaking ved at vinde mesterskabet. Jeg tror de overlever deres kaosspil, som med stor sandsynlighed giver dem et mesterskab. Og hey, fårk flot spil. Jeg tog hellere et mesterskab med knoldsparkeri, mon ikke de gør det samme ?


  21. #299
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    80

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?r

    Klubben fejrer det mægtige uafgjorte resultat i det italienske ved at tilbyde de mest trofaste en lottekupon til formedelst kr. 1.510-2.770 at opgradere guldkort til platinkort:

    [IMG]https://ibb.co/mX9RHp[/IMG]

    Og tager kun kr. 150 for ulejligheden.

    Jeg vover den påstand, at sætter man samme beløb - uanset hvilken kategori, man måtte være i - på københavnsk avancement hos en vilkårlig bookmaker, så er der både til 3 x entré + menu 1 og et stk. udebanetur, hvis det måtte lykkes.
    Sidst redigeret af Boffer : 26.08.18 kl. 00:01


  22. #300
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?r

    Det er ikke den mest charmerende side af Ståle, når der går for meget dikterende patriark i den (jeg ved godt, at udtalelsen oprindeligt er en uges tid gammel):

    - Jeg har sagt til ham, at han godt kan stå over den der slutrunde for små drenge til sommer. For den er han vokset fra, han er klar til voksenfodbold. Det tror jeg ikke, at han er interesseret i at gøre, men det er jeg.


    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ludder/7383212

    Det er klart, at Ståle frygter, at en slutrunde kan overbelaste Robert Skov eller kollidere med FCK's program, men det kan han jo bare sige ligeud. Og så i øvrigt samtidig anerkende, at en U21-slutrunde selvfølgelig også er en stor oplevelse, selv om Skov så småt banker på til A-landsholdet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 2317
    Sidste Meddelelse: 12.03.24, 12:23
  2. Andre hold: Sagde eller skrev de virkelig det?
    By David_T in forum De korte linier
    Svar: 652
    Sidste Meddelelse: 28.09.23, 11:57
  3. BIF - sagde eller skrev de virkelig det? #5
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 297
    Sidste Meddelelse: 21.08.07, 16:06
  4. Svar: 359
    Sidste Meddelelse: 15.04.07, 17:44

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •