Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 22

Emner: FCK's spil og spillestil

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    5

    FCK's spil og spillestil

    Jeg har et spørgsmål – og lad mig straks tilstå: Jeg tabte for mange år siden mit fodboldhjerte til Brøndby. Hvorfor er en længere redegørelse, som jeg ikke skal besvære disse sider med.

    Jeg er dog ikke tilhænger i den forstand, at andres lykke pr. definition er min ulykke – eller omvendt. Det skal forstås nogenlunde således: Jeg bliver varm om hjertet, ja nærmest rørt, når det går skidt for FCK i turneringer, hvor BIF og FCK duellerer (ligaen, pokalen, RL), men kan godt glæde mig på dansk fodbold vegne, som f.eks. når et andet hold end BIF gør det godt i Europa. Som nu i år FCK og OB. F.eks. undslap der mig et "yes!!" da Allbäck skovlede bolden over målstregen hjemme mod Man U (til min ældste søns store fortrydelse. Hans reaktionen på sekvensen var: "Shit, lortekamp!". Og jo, han er blå-gul i middelsvær grad ....)

    Inden jeg stiller spørgsmålet må jeg vist for god ordens skyld bemærke: Jo, BIF har spillet konstant og milevidt under "normalt" niveau i år, og er pt. både spiller-for-spiller, træner-for-træner og ledelse-for-ledelse grumt langt bagefter FCK. Ingen kvalificeret tvivl herom!

    Mit spørgsmål kommer sig af, at jeg har set FCK oftere i år end normalt: Jeg har set FCK live 3 gange i år: Royal League finalen (af naturlige grunde), udekampen i Farum mod FCN (fordi vi bor i nabokommunen og fik gratis billetter af et lokalt pengeinstitut) og endelig kampen mod Randers i weekenden (fordi min hæslige svoger havde inviteret mig og mine drenge). Desuden har jeg set FCK på TV et antal gange, primært CL-kampene.

    Resultaterne taler for sig selv. Stor respekt for dem!

    Men hvordan synes I egentlig at FCK spiller? Kan I li’ spillestilen? Er det sjovt at kigge på?

    Ærbødigst ….

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: FCK's spil og spillestil

    ›Men hvordan synes I egentlig at FCK spiller? Kan I li’
    ›spillestilen? Er det sjovt at kigge på?

    Håh - du har da sandelig også "valgt" stort set de tre værste kampe i foråret som livekampe. Det er lige før, jeg forstår den undren og referencen til "Kedelige København", der virker til at være gemt i dit spørgsmål. :-)

    Men nej - det er langt fra lige så kedeligt altid, som i de tre kampe, og når vi spiller bedst, er det dæleme rigtigt underholdende at se på.

    Jeg er grundlæggende glad for den spillestil, som holdet praktiserer under Ståle. Vi forsøger at lægge et højt tempo i pæne dele af kampene (de fleste af dem), og vi spiller en god afveksling mellem fint pasningsspil og de længere afleveringer. Mellem fløjspillet og gennembruddene over midten. Vi har også adskillige spillere, der på egen hånd ind i mellem bringer noget til spillet helt af sig selv. Jeg mener faktisk, at det har været underholdende i store dele af foråret og i pæne dele af efteråret også (selv fraregnet CL-hjemmekampe mod Ajax og to hold fra Storbritannien, der har været de helt store højdepunkter i mine øjne).

    Min største anke mod spillestilen er i virkeligheden, at vi har vores problemer på dage, hvor Allbäck mangler og vi ikke kan holde fart over midtbanen i spillet med bold. Der bliver det til tider en gang drøvtyggende lossebold.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    227

    Re: FCK's spil og spillestil

    FCK`s spillestil bunder ud i hvordan modstanderne tackler FCK.

    Hvis f.eks tager udgangspunkt i mange af hjemme kampene og nogle udekampe, så kan det godt være at FCK ikke spiller sprudlende. Men det kommer også af at mange af holdende virker tilfredse med at tabe 1-0 / 2-1 og det er klart at ståle ikke er ansat til at spille underholdende.

    I denne sæson har der hele tiden været en "vigtig" kamp...så når vi kom foran, nå ja....så var alle tilfredse og holdet kørte på Cruise-control.

    Det pissede mig af...da vi klaskede vestegnens stolthed med 3-1 i parken, at vi ikke gik efter større sejr. For her havde vi muligheden for vores 0-5 blamage.

    Men i bund og grund er jeg tilfreds med spillet...vi er næstmest scorende, dog er vi begyndt at pille en angriber ud for en midtbanespiller.
    Det kan godt gøre en lidt harm...
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: FCK's spil og spillestil

    ikke fordi det er alt afgørende.. men kan da huske de første 4 saksespak.. Self' Zumas mod BIF i guldkampen men oz hans mål mod Galasta (staveplade(stod tidligt op?) .. noget.. de der tyrkere.. Allbäck mod Hammerby? og self' Ailtons mod OB.. sikker mange fler.. bare lige dem jeg husker lige nu..
    ikke fordi at underholdning kan sættes op i saksespak.. overhoved ikk.. men sys bare det gir et godt billede af FCK-Bif..

    Vi er mere underholdende! :b
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: FCK's spil og spillestil

    jeg orkede ikke se på fck i store dele af sidste forår og efterår. cl-kampene var jeg sføli nødt til at se, men bortset fra dem... og grunden var, at spillet var grimt ud over enhver forstand. rent møweri, kamp efter kamp.

    her i foråret er der imidletid kommet andre boller på suppen - ind i mellem. de to kampe der satte mesterskabet på plads - ude mod fcm og hjemme mod ob - var noget af det flotteste fodbold jeg har set et dansk klubhold spille, og rygterne siger at der har været andre kampe henover foråret der har været ligeså præget af afvekslende positionsspil og flyvende fart over feltet. så jeg vælger at tro at det går den rette vej.

    jeg er dog stadig ganske skeptisk mht holdets evne til at tage tempoet ud af en hektisk kamp, som f.eks. hjemme mod aab. i den kamp viste ståles ret stædige fastholden af at spillet ska foregå på langs ad banen sig at give bagslag. der manglede specielt på midt-midt folk der ku holde fast i bolden (som ståle selv var en sand mester til) og spille den roligt rundt. resultatet blev en vældig masse lange bolde fra forsvaret, med begrænset præcision. så dér er virkelig noget at arbejde med, ikke mindst fordi vi jo ska spille nogle svære europæiske kampe til efteråret.

    som thundersen sir kan du nok ikke regne med lige de kampe du har fået set med fck.

    håber, det var svar på dit spørgsmål.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: FCK's spil og spillestil

    ›ikke fordi det er alt afgørende.. men kan da huske de første 4
    ›saksespak.. Self' Zumas mod BIF i guldkampen men oz hans mål mod
    ›Galasta (staveplade(stod tidligt op?) .. noget.. de der tyrkere..
    ›Allbäck mod Hammerby? og self' Ailtons mod OB.. sikker mange
    ›fler.. bare lige dem jeg husker lige nu..
    ›ikke fordi at underholdning kan sættes op i saksespak.. overhoved
    ›ikk.. men sys bare det gir et godt billede af FCK-Bif..

    ›Vi er mere underholdende! :b

    Det var da et usædvanligt dårligt argument.

    Ikke fordi jeg synes, at BIF generelt er mere underholdende at se på end os, men fordi din argumentation - modsat din egen mening - ikke giver noget billede af FCK vs. BIF i underholdningsmæssigt perspektiv. Saksespark er enkeltmandspræstatione, og man kan sagtens spille kedeligt, selvom man har mange individualister, der kan lave disse. Og bevares, individualister er da inderholdende, men deres præstationer vil IMO aldrig overgå et godt opspil afluttet med et mål, som f.eks. vores mål mod Silkeborg i starten af sæsonen.

    I mine øjne er det holdet, der skal være underholdende og ikke de enkelte spillere, før man kan sige, at et hold spiller flot/underholdende fodboldspil, hvilket jeg til dels synes vi har gjort i denne sæson. Dog har der været nogle langgabere ind imellem, som f.eks. kampen i Søndags.
    Mvh.
    Dane

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    632

    Re: FCK's spil og spillestil

    Vi spiller lidt for ofte med lange bolde efter min smag. De tre kampe du nævner har været de værste. Når alle er i gear leverer vi en god omgang fodbold med en god blanding af hurtige præcise pasninger krydret med en lang bold en gang imellem. En lang præcis bold er bestemt ikke at foragte.

    Når vi forfalder til ren langlosseri er det frygteligt at se på. Men generelt synes jeg vi har leveret flotte kampe med god fodbold. 212 pasninger inden bolden er i kassen behøver ikke være flottere end 2.

    Celtic kampen i Parken synes jeg vi spillede med en god blanding af lange bolde og præcise pasninger. Også det Ståle gerne vil er jeg ret sikker på.

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    77

    Re: FCK's spil og spillestil

    I øvrigt: respekt for den respektfulde måde trådstarteren spørger på!
    Hegel - nu mer' plastic end plastic.


  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: FCK's spil og spillestil

    ››ikke fordi det er alt afgørende.. men kan da huske de første 4
    ››saksespak.. Self' Zumas mod BIF i guldkampen men oz hans mål mod
    ››Galasta (staveplade(stod tidligt op?) .. noget.. de der tyrkere..
    ››Allbäck mod Hammerby? og self' Ailtons mod OB.. sikker mange
    ››fler.. bare lige dem jeg husker lige nu..
    ››ikke fordi at underholdning kan sættes op i saksespak.. overhoved
    ››ikk.. men sys bare det gir et godt billede af FCK-Bif..
    ››
    ››Vi er mere underholdende! :b

    ›Det var da et usædvanligt dårligt argument.

    ›Ikke fordi jeg synes, at BIF generelt er mere underholdende at se
    ›på end os, men fordi din argumentation - modsat din egen mening -
    ›ikke giver noget billede af FCK vs. BIF i underholdningsmæssigt
    ›perspektiv. Saksespark er enkeltmandspræstatione, og man kan
    ›sagtens spille kedeligt, selvom man har mange individualister,
    ›der kan lave disse. Og bevares, individualister er da
    ›inderholdende, men deres præstationer vil IMO aldrig overgå et
    ›godt opspil afluttet med et mål, som f.eks. vores mål mod
    ›Silkeborg i starten af sæsonen.

    ›I mine øjne er det holdet, der skal være underholdende og ikke de
    ›enkelte spillere, før man kan sige, at et hold spiller
    ›flot/underholdende fodboldspil, hvilket jeg til dels synes vi har
    ›gjort i denne sæson. Dog har der været nogle langgabere ind
    ›imellem, som f.eks. kampen i Søndags.

    Kunne ikk være mere enig i det du sir med at et mål skal være flot opspil.. det er sgu det bedste.. men.. "sagde" jo så oz: ikke fordi at underholdning kan sættes op i saksespak.. overhoved
    ››ikk.. men sys bare det gir et godt billede af FCK-Bif..
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: FCK's spil og spillestil

    ›Kunne ikk være mere enig i det du sir med at et mål skal være
    ›flot opspil.. det er sgu det bedste.. men.. "sagde" jo
    ›så oz: ikke fordi at underholdning kan sættes op i saksespak..
    ›overhoved
    ›››ikk.. men sys bare det gir et godt billede af FCK-Bif..

    Undskyld, men hvorfor bringer du det så på banen, hvis du ikke mener, at man kan sætte det op i saksespark? Hvorfor mener du så, at det alligevel giver et godt billede af FCK vs. BIF, samtidig med, at du er enig i mit indlæg? :-)
    Mvh.
    Dane

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: FCK's spil og spillestil

    ››Kunne ikk være mere enig i det du sir med at et mål skal være
    ››flot opspil.. det er sgu det bedste.. men.. "sagde" jo
    ››så oz: ikke fordi at underholdning kan sættes op i saksespak..
    ››overhoved
    ››››ikk.. men sys bare det gir et godt billede af FCK-Bif..

    ›Undskyld, men hvorfor bringer du det så på banen, hvis du ikke
    ›mener, at man kan sætte det op i saksespark? Hvorfor mener du så,
    ›at det alligevel giver et godt billede af FCK vs. BIF, samtidig
    ›med, at du er enig i mit indlæg? :-)

    Fordi jeg sys det tegner FC godt.. Ikke at vi lever på enkeltmandspræstrationer.. men vi laver flotte mål.. flot spil (for det meste.. kan som de fleste andre FC'ere oz blive træt af de lange afleveringer..)
    Men altså.. jeg sys bare vi har så mange ting i spillet.. så nævnte jeg lige de 4 saksespark som eksempel..

    mere er der skam ikk i det..
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  14. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: FCK's spil og spillestil

    Jeg synes, at der generelt er langt mellem snapsene i SAS-ligaen, hvad kvalitet i spillet angår. Sidste år spillede FCK overvejende noget ualmindelig uskøn fodbold; men der var da kampe, der hævede sig over gennemsnittet, og især mod slutningen af efteråret blev der spillet nogle rigtig gode kampe. Dette forår startede lidt sløvt, og de sidste par kampe har været ren jammer; men alt ind imellem har faktisk været ganske godt med kampene mod FCM og OB som absolutte højdepunkter.

    Over en hel sæson kan jeg ærlig talt ikke se, hvem der skulle være mere underholdende end FCK pt. Hold som OB, FCM, AAB og FCN spiller mange gode kampe; men de har til gengæld også et bundniveau, som FCK slet ikke kommer i nærheden af.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    147

    Re: FCK's spil og spillestil

    det bliver bedre og bedre i mine øjne, med undtagelser men dem vil der jo være for selv det mest sprudlende hold.
    Var bestemt ikke lige vild med starten af ståles periode eller tja det startede allerede under Backe, hvor det kunne være gabende kedeligt, men alligevel så er man jo FCK fan og det har jo både i tabel og i spil, været meget værre såååh ja
    May the force be with you

  17. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,464

    Re: FCK's spil og spillestil

    ›jeg orkede ikke se på fck i store dele af sidste forår og
    ›efterår. cl-kampene var jeg sføli nødt til at se, men bortset fra
    ›dem... og grunden var, at spillet var grimt ud over enhver
    ›forstand. rent møweri, kamp efter kamp.

    Det bliver jeg simpelthen nødt til at kommentere på, selvom jeg måske kommer til at splitte tråden lidt op :-)

    Jeg kan konstatere at vi tilsyneladende har set to forskellige efterårs-sæsoner, for jeg kan ikke nikke genkendende til det du skriver. Tværtimod.

    I efteråret var vi - ligesom vi er nu - fuldstændig suveræne. Det var ikke rent "møweri" kamp efter kamp, eller grimt udover enhver forstand.
    Vi starter f.eks. efteråret med at vinde helt vildt overlegent i både Silkeborg, Viborg og Vejle.

    Det er rigtigt at vi kommer ind i en mindre god periode i september, hvor vi bl.a. med hiv og sving slår FCN i Parken, men det havde ærligt talt nok noget at gøre med, at vi havde debut i Champions League med kampen mod Benfica i Parken. Det må have have kostet kræfter og fokusering.

    Oktober og november bliver to helt fantastiske måneder med flot spil og to derby-sejre over Brøndby.
    Derudover byder månederne på sejre i Parken mod Manchester United og Celtic, lutter sejre i Superligaen på nær en 2-2'er mod Midtjylland i Parken - hvor vi spiller fremragende og burde have vundet klart - og en 0-0 kamp i Odense. Derudover slår vi let Randers(ude) og Vejle i Parken, og med lidt mere besvær AAB(ude).

    I et efterår hvor vi spiller 29 kampe af betydning, spiller vi måske 3-4 mindre gode kampe. Jeg vil ikke engang sige dårlige, for ingen var f.eks. på niveau med det vi så i søndags mod Randers. Jojo, hjemmekampen mod AAB var ikke imponerende, og nok det tætteste vi kommer på dårlig. Men det overlever alle jo nok, når man husker tilbage på hvad der skete 4 dage før ;-)
    Mvh,
    Wilkens
    Wilkens's Avatar


  18. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    207

    Re: FCK's spil og spillestil

    ›Jeg har et spørgsmål – og lad mig straks tilstå: Jeg tabte for
    ›mange år siden mit fodboldhjerte til Brøndby. Hvorfor er en
    ›længere redegørelse, som jeg ikke skal besvære disse sider med.

    ›Jeg er dog ikke tilhænger i den forstand, at andres lykke pr.
    ›definition er min ulykke – eller omvendt. Det skal forstås
    ›nogenlunde således: Jeg bliver varm om hjertet, ja nærmest rørt,
    ›når det går skidt for FCK i turneringer, hvor BIF og FCK
    ›duellerer (ligaen, pokalen, RL), men kan godt glæde mig på dansk
    ›fodbold vegne, som f.eks. når et andet hold end BIF gør det godt
    ›i Europa. Som nu i år FCK og OB. F.eks. undslap der mig et
    ›"yes!!" da Allbäck skovlede bolden over målstregen
    ›hjemme mod Man U (til min ældste søns store fortrydelse. Hans
    ›reaktionen på sekvensen var: "Shit, lortekamp!". Og jo,
    ›han er blå-gul i middelsvær grad ....)

    ›Inden jeg stiller spørgsmålet må jeg vist for god ordens skyld
    ›bemærke: Jo, BIF har spillet konstant og milevidt under
    ›"normalt" niveau i år, og er pt. både
    ›spiller-for-spiller, træner-for-træner og ledelse-for-ledelse
    ›grumt langt bagefter FCK. Ingen kvalificeret tvivl herom!

    ›Mit spørgsmål kommer sig af, at jeg har set FCK oftere i år end
    ›normalt: Jeg har set FCK live 3 gange i år: Royal League finalen
    ›(af naturlige grunde), udekampen i Farum mod FCN (fordi vi bor i
    ›nabokommunen og fik gratis billetter af et lokalt pengeinstitut)
    ›og endelig kampen mod Randers i weekenden (fordi min hæslige
    ›svoger havde inviteret mig og mine drenge). Desuden har jeg set
    ›FCK på TV et antal gange, primært CL-kampene.

    ›Resultaterne taler for sig selv. Stor respekt for dem!

    ›Men hvordan synes I egentlig at FCK spiller? Kan I li’
    ›spillestilen? Er det sjovt at kigge på?

    ›Ærbødigst ….

    Hej.

    Som skrevet er det nok ikke de bedste kampe du har set. Jeg vil mene at det kommer an på hvordan man ser det.

    1-0: 3 point, med lidt kedelig bold eller
    2-2: 1 point, med mange chancer og flot spil.

    Jeg vælger 3 point.

    Men jo som i søndags var det ikke den mest spændende kamp. Jeg syns FCK spiller mere prof nu end med HB, at få tre point uden at bruge for mange kræfter er bare genialt i de kampe mod de mindre hold, at Ståle så ik giver spillerne lov til at smadre bif når der er muligheder for det er da lidt surt.

    Omkring spillestilen, er jeg vild med når begge fløje kommer med frem, når modstanderne er presset helt i bund i flere faser af en kamp, uden de får en målchance. Og det at FCK har så mange forskellige spillere der kan noget på egen hånd. Plus når det går hurtigt frem med få pasninger uden for mange langebolde.

    1-0 kampe med trukket håndbremse er ikke det mest frække at se på. Men at de er med til at sikre DM og måske flere CHL er helt ok med mig. At andre mener FCK skal vinde 4 og 5-0 hvergang burde nok tænke lidt på FCK ikke har spillerne der kan kæmpe/spille en hel kamp uden 10 minutter hvor de lige slapper af, i en hel sæson med i hver kamp. Det mener jeg så ikke at der er nogen hold der kan der, forskellen er nok bare at ManU/Barca o.s.v har 15-20 stjerne spillere de kan skifte ind og ud med i en hel sæson.
    Rasmus Würtz A.K.A The mini Pittbull på speed

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FC Københavns spillestil
    By Bo N K in forum De korte linier
    Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 29.02.08, 09:59
  2. BIF spillestil
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 23.05.05, 14:09
  3. FCK's spillestil under Hans Backe
    By FC Gorgio in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 08.11.04, 15:08

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •