Side 7 af 7 FørsteFørste ... 4567
Viser resultater 91 til 95 af 95

Emner: Landskampene Danmark-Sverige & Letland-Danmark

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: Optakt: Danmark-Sverige

    Et bud på opstillingen i aften:

    Thomas Sørensen
    Lars Jacobsen - Michael Gravgaard - Daniel Agger - Niclas Jensen
    Daniel Jensen - Martin Jørgensen
    Dennis Rommedahl - Jon Dahl Tomasson - Jesper Grønkjær
    Niclas Bendtner

    Her så jeg dog helst, at Thomas Sørensen og Gravgaard blev byttet ud med henholdsvis Jesper Christiansen og Martin Laursen.
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Optakt: Danmark-Sverige


    ›Hov, jeg mener faktisk at kampen evt. kan/skal dekreteres
    spillet færdigt evt. ved en anden lejlighed, altså en 100
    ›pct sportslig afgørelse.
    ›Omvendt kunne jeg måske godt acceptere en kamp ikke spilles
    ›færdigt hvis der er 2 min. igen og det ene hold er 3 mål foran..
    ›(selv her gælder dog Man. United vs Bayern München-faktoren fra
    ›26/5-99 hvor Man. U som bekendt vandt ved at score to mål i
    ›tillægstiden)


    Ok, det er jeg så uenig i. Jeg er ikke tilhænger af, at man samler to landshold i træningslejr og lader op i dagevis for at spille de sidste to minutter af en fodboldkamp. Man vil alligevel aldrig kunne genskabe præcis de samme vilkår som under den kamp, der blev afbrudt. Andre spillere vil være til stede, nogle vil måske være småskadede, formen har ændret sig, trætheden hos det ene hold vil ikke længere være større end hos det andet osv. Alt sammen forhold der gør, at en 100 procents sportslig afvikling af en afbrudt kamp er umulig.

    Nej, jeg er tilhænger af, at det har en konsekvens, når en kamp bliver afbrudt af en eller flere tilskuere. Og det må så være op til omstændighederne at afgøre, hvem der betaler den højeste pris.


    ›Tænker man et øjeblik på Danmark og Sveriges kamp under Euro 2004
    ›"2-2 and the Spaghetties are out" og de
    ›konspirationsteorier hele den italienske nation kom frem med
    ›efterfølgende..og dertil de danske serie A spillere´s kommentater
    ›ala "det viser hvordan tingene kan foregå i
    ›italien"..så er der vist ingen grund til at tro det
    ›nuværende system ikke kan udnyttes af svage sjæle med eks store
    ›sportslige eller økonomiske interesser.



    Jeg bemærkede også de svenske spekulationer, men jeg finder dem meget virkelighedsfjerne.

    For det første har jeg svært ved at få øje på et motiv for at gøre sådan noget. Udbyttet ville maksimalt være en skrivebordssejr i en enkelt kamp, og konsekvensen, hvis det blev opdaget, ville jo være nærmest uoverskuelig.

    Men jeg medgiver, at noget lignende er sket før. Eller forsøgt, i hvert fald, da Chiles målmand, Roberto Rojas, i en VM-kvalifikationskamp mod Brasilien i 1989 skar sig selv med et barberblad, han havde syet ind i sin ene målmandshandske. Da en raket landede tæt op ad ham, udnyttede han situationen og fingerede en skade, snittede sig selv til blods og fik kampen afbrudt.
    Umiddelbart lignede det en chilensk skrivebordssejr, men svindelnummeret blev opdaget og Chile ikke bare dømt som taber af kampen, men også smidt ud af den følgende VM-kvalifikation flere år før den begyndte. Roberto Rojas blev udelukket fra international fodbold på livstid.

    Også Mexico har været udelukket fra et VM for en langt mindre forseelse, så jeg kan ikke tro andet, at det vil koste en klub eller et land utroligt dyrt, hvis det kom frem, at de havde betalt en tilskuer for at angribe en dommer, så en kamp blev stoppet. De ansvarlige ville uden tvivl fortryde deres handling, og derfor har jeg svært ved at se det for mig, når jeg tænker på den relativt lille gevinst kombineret med den store risiko for at blive opdaget.

    I hvert fald er det en så teoretisk diskussion, at det ikke berettiger til at blive skrevet ind i noget regelsæt. Lad os vente med at forholde os til den slags, til det rent faktisk sker. Og hvis det gør, er jeg sikker på, at UEFA/FIFA vil slå hårdt ned på gerningsmændene.



    ››At der så ikke er 42.000 næste gang ser jeg lige bort fra her... :-)

    ›Ja, er UEFA i det lune hjørne kan jeg godt leve med sammen med
    ›resten af fodbold Danmark at måtte se denne ene kamp mod
    ›Liechtenstein på TV. Kan vi ikke vinde den uden tilskuere har vi
    ›alligevel intet at gøre ved en EM slutrunde :)

    Jeg tror og håber også, det ender med en enkelt kamp for tomme tribuner. Jeg håber, at man tager hensyn til de mange positive episoder med danske tilskuere på hjemme- og udebane samt under de store slutrunder. Og jeg finder også en enkelt kamp med tomme tribuner for en passende straf i forhold til, at ingen led fysisk overlast - og i forhold til, at det vil gribe for voldsomt ind i de sportslige vilkår for turneringen, hvis Spanien får en massiv fordel med at spille for tomme tribuner i København i modsætning til for eksempel Nordirland.

    Men spændende bliver det, hvad den næsten uvirkelige situation med at vente på en straf til det danske fodboldlandshold ender med. Et trist kapitel i DBUs historie er det i hvert fald. Alt sammen fordi en ung mand ikke kunne styre sin brandert og sit hidsige temperament.
    Sidst redigeret af rous : 07.06.07 kl. 22:08
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    536

    Re: Optakt: Danmark-Sverige

    Mangler en delvist enig knap :)

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #94
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    536

    Re: Optakt: Danmark-Sverige

    Så er der nyt vedr. skandalekampen:

    DBU har overvejelser om at bringe sagen videre til Den Internationale Sportsdomstol CAS i Lausanne.
    ....
    DBU skal senest på torsdag aflevere en ’ankeskrivelse’ til UEFA’s appeludvalg. 5. juli mødes en DBU-delegation med udvalget, der ventes at afsige en dom til offentliggørelse dagen efter....

    DBU appellerer alle dele af straffen bortset fra den vedrørende Christian Poulsens karantæne.

    ....generalsekretæren siger, at man tager ’resultatafgørelsen’ med, fordi man vil tilkendegive utilfredsheden med, at kampen ikke blev spillet til ende i Parken.

    Hele artiklen kan læses i Politikken

  6. #95
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakt: Danmark-Sverige

    ....generalsekretæren siger, at man tager
    ›’resultatafgørelsen’ med, fordi man vil tilkendegive
    ›utilfredsheden med, at kampen ikke blev spillet til ende i
    ›Parken.


    Jeg er ikke uenig; men det virker en smule dobbeltmoralsk, når man for nylig selv har dømt et hold til taber efter en lignende situation. I det hele taget er mange paralleller mellem landskampen mod Sverige i Parken og kampen mellem FC Roskilde og LFA i 2. division øst.

    http://dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=239493

  7. De følgende 3 brugere er enige:

Side 7 af 7 FørsteFørste ... 4567

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danmark - Sverige (VM-kval)
    By JRoos15 in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 11.10.09, 11:43
  2. Danmark-Sverige...!
    By DiscoTango in forum Bazar
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.10.09, 12:56
  3. Landskampen Sverige-Danmark
    By kalaha in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 10.09.07, 16:28
  4. Danmark vs Sverige - Streaming
    By Unge Marziz in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 21.06.04, 13:18

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •