Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 35

Emner: Den store elektroniske tråd

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    126

    Re: Den store elektroniske tråd

    og sammen med ellen alien spiller nathan fake, der bestemt heller ikke er at kimse af. har udgivet på traum og ikke mindst på border community. et engelsk plade selskab, der er eget af james holden - en anden artist man skal holde øje med. har både en lyd til klubberne og en til derhjemme - håber det første bliver tilfældet, da det er live-set. en anden kunster, der kommer i perioden er jeremy p. caulfield, der er en af de fedeste jeg personligt har set dj'e.
    i løbet af efteråret kommer forresten også manden, der om nogen har sat dagsorden inden for elektronisk musik de seneste år - richie hawtin. også her er der tale om minimal techno af meget høj klasse.

    forresten vil jeg mene at michael meyers immer 1 er væsentlig bedre - og ikke mindst langt mere nyskabende end end 2'eren. det bedste han endnu har lavet er dog dj-mix fra fabric i london (mener det er fabric 13). den har i høj grad sat standarden for dj-mix generelt!

    af kunstnere der ikke er blevet nævnt vil jeg også fremhæve
    dominik eulberg
    stephan bodzin
    misc.
    carl craig
    robag wruhme/wighnomy brothers
    marek hemmann
    mathias kaden
    onur özer
    loco dice
    luciano
    superpitcher
    thomas schumacher
    fairmont

    det hvad jeg lige umiddelbart kunne huske...

    Venlig hilsen
    Albert

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    822

    Re: Den store elektroniske tråd

    En hjemmeside jeg opdagede så sent som i dag, der i denne sammenhæng er værd at besøge er http://fluokids.blogspot.com/, hvor der kan downloades en masse elektro og house helt gratis. Blandt andet et fremragende mix fra tyske Kollektiv Turmstrasse.

    Ellers er http://discodelicious.blogspot.com/ også en genial side, med flere timers både sjældent og populært electro og house til fri download. Ham der skriver den virker som om han er rimelig updated med hvad der sker på den front, så der er masser af frisk club-venligt musik at hente.
    Sidst redigeret af DroitAuBut : 27.07.07 kl. 00:01
    EC1V Finsbury

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    126

    Re: Den store elektroniske tråd

    ja floukids er et besøg værd - og det er der så mange der har fundet ud af, at nogle af dem der lægger musik op på den efterhånden er blevet kendte langt udenfor frankrigs grænser. et par af dem spillede sågar i vega her i foråret (mener jeg, at det var).

    andre blogs, der kan anbefales er http://ohmygoshparty.blogspot.com (svensk side, mest med minimal og techno), www.getthecourse.com (fransk blog, med et ret blandet indhold) og http://allsexistape.blogspot.com (engelsk side, hvor kontributørerne også selv er dj's)

  4. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    802

    Re: Den store elektroniske tråd

    Nu vi er ved bloggerne, sammensætter Dave fra Wisconsin nogle meget fine og smukke ambient/soundtrack-mix på sin blog Low light mixes. Anbefales!


    Mvh.
    CF39 Thomas

  5. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    794

    Re: Den store elektroniske tråd

    Svenske Zeigeist lyder meget som The Knife, men alligevel ikke helt. Jeg vil faktisk gå så langt som at kalde Zeigeist potentielt bedre end Dreijer-søskendene.

    Desværre har de endnu ikke udgivet nogen albums, men jeg venter spændt på deres udspil.

  6. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    68

    Re: Den store elektroniske tråd

    >The History Of The House Sound Of Chicago

    Jeg købte selv bemeldte 15CD box hos det hedengangne Street Dance Records i Vestergade for mine surt opsparede lommepenge (eller noget i den stil). Jeg husker at jeg dengang var ret skuffet over boxen som jeg mange år senere forærede til en bekendt (fik dog lige lavet en mp3 version til mig selv...), tror endda at jeg prøvede at sælge den i Akkord men de ville vist ikke gi noget for den.

  7. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    794

    Re: Den store elektroniske tråd

    Oh god... I dag fik jeg så øje på endnu et navn på den efterhånden uendeligt lange liste af parisiske electronica-kunstnere.
    Men dette viste sig at være et specielt navn.

    Kavinsky

    Han tog mig fuldstændig med storm og jeg har nu hørt de tre numre der ligger til fri download på nettet igen og igen. Indtil videre har han kun udgivet to EPer, begge desværre kun som vinyl.

    http://www.myspace.com/kavinsky

  8. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,010

    Re: Den store elektroniske tråd

    Chemical Brothers' senste album 'We Are The Night' fortjener i den grad også at blive nævnt i denne tråd. Et nyt mesterværk fra Rowlands/Simons i mine ører. De bliver bare bedre og bedre med årene!

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    260

    Re: Den store elektroniske tråd

    Hvis man vil høre danske top dj's samt drikke en sjus med andre FC'ere kan jeg på det varmeste anbefale Urban Crews sommerfest! Bl.a. kan man høre Tim Andresen der har fået et mindre internationalt gennembrud!

    Se mere her: http://sidelinien.dk/forums/showthre...741#post420741
    Latte Lovers
    100% Barista

    (Latte Lovers bakker op om "Ståle Raus!")

  11. #25
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store elektroniske tråd

    http://www.myspace.com/justinmartinsmusica

    Hans Ghetto Train, som man kan høre er fænomonal!!
    Og det irriterer mig at jeg ikke kan købe den nogen steder på nettet, altså som mp3 eller itunes eller lign.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  12. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    802

    Re: Den store elektroniske tråd

    ›Og det irriterer mig at jeg ikke kan købe den nogen steder på
    ›nettet, altså som mp3 eller itunes eller lign.

    Du kan sagtens købe hans musik via Beatport (scroll ned af Myspace-siden), som i øvrigt er det største mp3-site på nettet for dj-orienteret, elektronisk dansemusik. Bare søg på 'Justin Martin' og du vil finde....


    Mvh.
    CF39 Thomas

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    260

    Re: Den store elektroniske tråd

    Efter at P3 Klub ikke eksisterer længere, kan jeg anbefale BBC Radio One, hvis man ønsker at høre den nyeste elektroniske musik. De har en meget omfattende webplayer, så det er bare med at lytte. Særligt Pete Tong er god hvis man er til den mere house-orienterede stil.
    Latte Lovers
    100% Barista

    (Latte Lovers bakker op om "Ståle Raus!")

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #28
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store elektroniske tråd

    ›Du kan sagtens købe hans musik via
    Beatport (scroll
    ›ned af Myspace-siden), som i øvrigt er det største mp3-site på
    ›nettet for dj-orienteret, elektronisk dansemusik. Bare søg på
    ›'Justin Martin' og du vil finde....


    ›Mvh.
    ›CF39 Thomas
    Ja ja.. masser af Justin Martin musik, men ikke Ghetto Train..

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  17. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    252

    Re: Den store elektroniske tråd

    Digitalism's Idealism er en af de bedste elektroniske plader jeg har købt inden for de senere år.

    Udtrykket er flere steder, meget lig tildlig Daft Punk men det generelle lydbille er meget moderne overall. Desuden er numrene meget melodiske, men samtidig fedt opbyggede.

    Kan varmt anbefales til alle der kan lide elektronisk musik, hvor der er lidt gang i den!
    5/6 stjerner


  18. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    407

    Stella Polaris 2008

    Jeg vil blot gøre lidt reklame for den årlige hyggelige chill out event i Østre Anlæg her i morgen søndag den 3/8, hvis der skulle være nogen som har en søndag "til overs": http://www.stella-polaris.dk/

    Vel mødt

    /hp
    #1) Havnefronten tilbage til københavnerne!
    #2) Kun ægte græs i Parken - tak!
    #3) Jeg savner Lars Højer til vores frispark

  19. De følgende 3 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store Take Away-tråd
    By NewerNN in forum Mad
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 18.05.08, 10:45
  2. Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 06.02.07, 11:31
  3. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 13.09.05, 18:10
  4. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.09.05, 15:19
  5. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 26.12.03, 18:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •