Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 85

Emner: Den første dag i Parken

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Den første dag i Parken

    Hej!

    Jeg har af to grunde valgt at oprette denne tråd. For det første synes jeg, at der mangler en tråd om Dag 1 i Parken, og for det andet så er det i dag præcis 10 år siden jeg var i Parken for første gang. Jeg vil så spørge jer; hvordan var Jeres første kamp i Løvens hule? ;p

    Jeg kan starte med at fortælle om min Dag 1. Jeg var 10 år gammel, og så FCK-Lyngby (11/6/1997) fra Nedre Carlsberg - dengang vi havde spillere som 'Store' samt Antti Niemi på mål, som i øvrigt stod en fin kamp :-) Jeg husker kun få episoder fra kampen, som endte 1-1. Ikke verdens fedeste resultat, men det er altid noget at starte med point! Dengang var tilskuertallet på 7515.. Ja det er lang tid siden ;)

    Hvad med jer?

    Forza FCK!
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,024

    Re: Den første dag i Parken

    Så har jeg, efter en tur på nipserstat, fundet frem til det jeg husker som min første kamp i Parken. Klokken er 15.00 en meget varm søndag d. 10/04/1994, hvor jeg, i en alder af 5 år sidder sammen med min storesøster på A-tribunen.

    Ellers husker jeg ikke meget fra kampen. Kan huske at OB kommer foran tidligt i kampen (25. min. iflg. nisterstats) hvorefter vi udligner. Jeg husker det som et selvmål af OB (men nipserstat har Diego Tur noteret for det).

    Kampen blev overværet af 5650 tilskuere!

    Og så lige et tillykke til amadeo med 10-års-jubilæet!
    mvh. Kasper!
    Wiland
    Ankersen - Antonsson - Zanka - Augustinsson
    Kusk - Kvist - Delaney - Jørgensen
    Cornelius - Pourié

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Den første dag i Parken

    Ved ikke mod hvem min første kamp i Parken var, men det er vel også tæt på ti år siden..
    Jeg spillede fodbold med en af Anders Andersen (Rengøring A/S) sønner og fordi min far var træner blev vi inviteret i Parken..
    Det eneste jeg kan huske er at der var mad og der var blåt betræk på det øverste af stole ryggen..
    Jeg 6-7 år gammel..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Den første dag i Parken

    Da min ven flytter til kbh er der faste regler for hvert besøg... en kamp i parken og en tur på disko. Vi er på SU han starter med at bo hos en moster og vi er 18-19 år.... Jeg husker ærlig talt ikke alle kampene jeg var inde at se (det var også begrænset hvor ofte jeg tog den på stop fra fyn).... Selvom jeg synes at erindre noget med en FCK-AGF kamp, så må jeg erkende at jeg huske FCK-Chelsea som min "første kamp".. ærgelig 0-1, men en kanon dag på nedre C... ret langt ude til højre.... hvor der blev festet godt.

    Jeg havde fra afstand fulgt FCK, så det var godt endelig at være i Parken og efterhånden var jeg også ret overbevist om at dette var "min" klub i DK

    Torben

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    683

    Re: Den første dag i Parken

    Første kamp i parken for mit vedkommende var 15/10/2000 FC København - AGF 4-0. Og så hut jeg visker var det dér pascal simpson scorede sit første mål FCK. Siden da er så blevet til et par besøg eller 2 i parken.
    AGF ud af suppen igen, og gerne allerede til sommer

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Den første dag i Parken

    Pinligt, men den foerste kamp i Parken jeg kan huske med sikkerhed er AGF-Broendby (2-0) i 1996. Saa ogsaa en raekke deprimerende FCK kampe deromkring, samt mere opmundrende pokalfinalen aaret efter mod Ikast.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    91

    Re: Den første dag i Parken

    ›Hej!

    ›Jeg har af to grunde valgt at oprette denne tråd. For det første
    ›synes jeg, at der mangler en tråd om Dag 1 i Parken, og for det
    ›andet så er det i dag præcis 10 år siden jeg var i Parken for
    ›første gang. Jeg vil så spørge jer; hvordan var Jeres første kamp
    ›i Løvens hule? ;p

    ›Jeg kan starte med at fortælle om min Dag 1. Jeg var 10 år
    ›gammel, og så FCK-Lyngby (11/6/1997) fra Nedre Carlsberg -
    ›dengang vi havde spillere som 'Store' samt Antti Niemi på mål,
    ›som i øvrigt stod en fin kamp :-) Jeg husker kun få episoder fra
    ›kampen, som endte 1-1. Ikke verdens fedeste resultat, men det er
    ›altid noget at starte med point! Dengang var tilskuertallet på
    ›7515.. Ja det er lang tid siden ;)

    ›Hvad med jer?

    ›Forza FCK!


    den første dag i Parken 3. Juli 1966 Danmark - England 0-2 Desværre
    Jack Charlton og George Eastham 32.000 en fantastisk oplevelse jeg aldrig glemmer, få år efter måtte jeg tilbage, og så næsten alle KB's kampe, og derefter FCK, (og det er ikke blevet kedeligere med årene)
    Jan FCKFC-5292
    Succes is temporary - Loyalty is forever
    gør drenge til mænd, og mænd til drenge

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Re: Den første dag i Parken

    FCK-Linfield 4-0 efter forlænget spilletid.

    Nok ikke den dårligste debutkamp til at skabe et tilhørsforhold.

    Mvh
    Jonas

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    153

    Re: Den første dag i Parken

    2-1 23. september 1994 mod Broendby. Allan Nielsen scorer sejrsmaalet i overtiden - allerede fem-ti minutter foer var Broendby tilhaengerne begyndt at trampe paa og oedelaegge saederne.

    Jeg stod paa B med de gul-blaa da jeg efter et laengere ophold i udlandet blev taget med af en ven - en BIF-fan... Fast tilskuer blev jeg foerst i starten af '96, saa det er nok den BIF kamp jeg har set med mest ro i sindet...
    Mvh
    Blink
    CS#3

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    208

    Re: Den første dag i Parken

    Min Parken-debut var åbningskampen Danmark - Tyskland i 1992:



    Det var tre måneder efter EM-finalen i Göteborg, så man må sige at der var tale om heldig planlægning fra DBU's side.
    Desværre vandt tyskerne 2-1, men det var da fedt at se Parken.
    Gale Lars Elstrup scorede for DK.
    Dagen efter var der en masse historier i aviserne om at mange tilskuere ikke kunne se kampen pga. alle mulige forhindringer. Man havde ikke taget højde for at man f.eks. ikke kan se banen hvis man sidder ned på række 1, eller hvis man sidder bag et TV-kamera. Så til næste landskamp (vist nok) begyndte man at sælge pladser med "begrænset udsyn".

    Jeg tror nok at min første FCK-kamp i Parken også var i 1992, og det var mod Næstved:



    Den kamp vandt Næstved så med 3-0, hvilket jeg på det tidspunkt havde det fint med (kommer faktisk fra Næstved, og havde på det tidspunkt boet i Kbh. i et halvt år).
    Jeg fortsatte med at tage ind og se FCK, og et par år senere var jeg lige så stille gået hen og blevet fck-fan. Måske fordi FC spillede nogenlunde ligeså ringe som det Næstved jeg havde forladt og derfor vakte gamle minder... ;)

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    Re: Den første dag i Parken

    ›Hvad med jer?

    Hmm, meget sjov tråd, der tvinger en ned ad Memory Lane.
    Til min egen overraskelse kunne jeg ikke huske min første kamp i (den nye)Parken

    Det tvang mig ud i en nærmere gennemgang af gamle billetter, der afslørede at min første kamp, var kampen mod finske Mikkelin Palloilijat d. 16. september 1992. FCK's første UEFA-cup kamp og kamp nummer to i Parken for FCK (den første var superligakampen mod Lyngby 4 dage forinden - sæsonens første hjemmekamp blev spillet på Østerbro Stadion).

    Jeg har absolut ingen specifikke minder fra kampen, men nipserne kan fortælle, at vi vandt 5-0 foran 8430 tilskuere.

    Jeg overværede åbenbart kampen fra C13

  14. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    647

    Re: Den første dag i Parken

    31. august 1994, 0-3 mod Lyngby. (Tak Nipserstat)

    Havde efter længere tids sværmen, endelig overtalt en ven til at tage mig med i Parken.

    Det var egentligt en dag, hvor alt gik galt. For det første kom vi for sent til stadion, hvorfor vi endte på nedre C der den gang var fyldt med Lyngby tilhængere. Lars Højer blev udvist. Og så fik vi en ordentlig øretæve på 3-0.

    Anyhoo, meget symptomatisk for perioden, var vi åbenbart flere der fandt det fornøjeligt at gå til fodbold og støtte et hold der rent ud sagt, spillede som en pose nødder.

    Derfor vendte jeg da også tilbage til Parken d. 23. september hvor jeg fra det officielle fanafsnit på nedre A var vidne til Allan Nielsen´s klassekasse i overtiden mod de gule.

    Herefter var jeg hooked.

  15. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Den første dag i Parken

    Første kamp i Idrætsparken må næsten have været Hvidovre - Juventus d. 15/9 1982. Med store øjne stod jeg og så Paolo Rossi, Dino Zoff, Marco Tardelli mfl. rundbarbere HIF med 4-1. Kun 2 måneder efter at de havde vundet VM i Spanien, var de pludselig få meter fra den lille 8-årige knægt, der stod maset op mod hegnet helt nede ved banen.

    Den første kamp derefter, var KB-B1909 i sæsonpremieren i 2. division 1983, efter at KB var rykket ned året før. Ole Qvist droppede fælt, og 09-erne vandt 4-0. Sidenhen kom KB dog efter det, og rykkede op i 1. division igen. Fra den sæson og fremefter, var jeg mere eller mindre fast inventar i Idrætsparken, enten som bolddreng, som programsælger eller blot gratist på mit ungdomsmedlemskort.

    Jeg fulgte naturligvis med, da FCK blev dannet (stemte selv for på generalforsamlingen), og var på plads til FCK-Grasshoppers da festen blev skudt i gang. Siden har jeg været med hele vejen, og nu sidder vi med sæsonkort som Statler & Waldorff-kopier på øvre A, og satser på at de går i arv til børnebørnene om mange år. Når vi kan sidde henført og tale om at "alting nu var bedre dengang med Linderoth, Zuma og William Kvist"

    Ak ja, som tiden dog går...

    WII
    Tilskuer

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Den første dag i Parken

    Min første kamp i parken mener jeg var en landskamp mod tjekkoslovakiet(ja det hed de sgu dengang) i 1988 hvor vi tabte et 0-1 men jeg er sgu ikke sikker. Det er dog også mindre vigtigt for min første FCK-kamp er jo langt vigttigere og den husker jeg også bedre:

    Efter i mange år ikke at have intereseret mig for bold var jeg blevet vækket af VM i 98 og et år efter fik jeg endelig begivet mig til min første FCK-kamp i Parken. det var vores første sejr i den forfærdelige 99-00 sæson. Vi vandt nemlig 1-0 på hovedstød af David Nielsen over OB
    Europapokal

  18. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    222

    Re: Den første dag i Parken

    Hmm, min første erindring fra Parken må være d. 31.03.93, hvor vi slår Spanien 1-0 i en VM-kval. kamp. Den blev set fra et vindue i ét af tårnene, da min far arbejdede derinde dengang.

    Min første FCK-kamp kan jeg ikke rigtig sætte dato på, eftersom jeg ikke har haft fodboldinteresserede forældre, slægtninge eller venner der har ønsket at tage mig med i Parken og se FCK. Men skulle jeg sige en kamp, må det være 1-1 kampen mod Aab d. 11.03.01. Lidt en møgkamp, hvor vi kommer bagud i første halvleg, hvorefter Heine udligner på straffe i anden.
    ♪♪ William, William Kvist! ♪♪
    Lagoon's Avatar

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 26.10.08, 15:19
  2. Billeder fra Grønkjærs første træning i dag (red.)
    By jasonpo nr. 1 in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 29.06.06, 19:43
  3. Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 20.11.03, 11:36
  4. Hvem bliver første målscorer i dag?
    By Ethic in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 02.11.03, 21:01
  5. Attack-dag i Parken
    By Martin CX in forum Kontoret
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 13.09.03, 22:27

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •