Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 85

Emner: Den første dag i Parken

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    438

    Re: Den første dag i Parken

    Ud fra hvad jeg kan huske var min første kamp i Parken, åbningskampen mod Tyskland, hvor jeg sad på næstbagerste række.

    Første FCK-kamp kan jeg ikke sige med 100 % sikkerhed, men jeg har skudt mig frem til at det var FCK-BIF 0-4 d. 25/4-93 (tak Nipserstat).

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Den første dag i Parken

    12/09/1992 FC København - Lyngby 2-2 Tilskuere: 11152

    Jeg sad på Øvre C, hvor Lyngbys drenge underligt nok også var placeret, og nød denne, min første FCK-kamp. Jeg havde ikke set en eneste af de første kampe på Østerbro Stadion, så det var en kæmpe oplevelse endelig at skulle se F.C. København. Tilskuertallet har jeg nappet med, fordi det var dét jeg nok var mest imponeret af, nu jeg førhen var 3'er. :o)
    Sidst redigeret af Sibusiso : 12.06.07 kl. 12:25

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den første dag i Parken

    Min første dag i Parken var åbningskampen DK-Tyskland.

    Første FCK-kamp i Parken var 22/11-01 mod Dortmund, 18620 tilskuere, med det kedelige resultat 0-1.

    I øvrigt blev min første live FCK-kamp overværet fra de gules tribune engang i 93/94! En kammerat havde slæbt mig med og jeg tænkte "what the hell" (ja, jeg var ung og naiv:-)). Jeg husker ikke resultatet, det eneste jeg husker fra kampen er, at jeg trods min unge alder tænkte, at folk var meget mærkelige og at jeg absolut ikke hørte til der.

    Første præ FCK-relaterede kamp var 1903-B.Munchen samt et utal af kampe min far tog mig med til ude på Gentofte.

    Mvh MCN

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    115

    Re: Den første dag i Parken

    KB - FCK en gang i 70'erne

    KB havde vist fået uafgjort i den første kamp i Köln og hold 1-1 eller 0-0 lige indtil den forlængede, hvor det gik helt galt.

    Ellers har man jo set både landskampe og FC København i lange baner.

    Men første sikre kamp med FCK var nok pokalen i 95 - første ude var 1-4 i Brøndby. Det var sjovt!
    Vh


    Bryggeren, (tildligere kendt som "Skakkbratt" - efter Harald Martin og ikke spillet!)

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    59

    Re: Den første dag i Parken

    Min første kamp i parken var den 18/10-1998.

    Sad på nedre carlsberg med min far, som i øvrigt er sniffer.
    Kampen var mod Lyngby og endte 5-1.
    Med to mål af Lars højer, og hattrick af david nielsen.
    Efter den kamp var jeg solgt.

    Så min far to mig pænt med ned i shoppen bagefter hvor han brugte alle sine penge på to spillertrøjer og en masse andre ting til hans datter.


    Feeed kamp og fede minder
    Sektion 12

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    38

    Re: Den første dag i Parken

    Første kamp i Parken var i forået 1994. Danmark spillede mod Sverige. Tror DK tabte 2-1. Vi sad på øvre A, på aller øverste række. Vi havde drukket en del og husker vi syntes trapperne på tribunen var sindssygt stejle...

    Første FCK kamp i Parken var den 24.03.1996 mod Brøndby hvor 39640 tilskuere overværer Brøndby vinde 3-0. Var flyttet til København fra Silkeborg et halvt år i forvejen. Vi var en flok gutter først i 20erne der førhend havde frekventeret Silkeborg stadion ofte. Husker hvor imponerede vi var over at være i en fyldt Parken med en fantastisk stemning. Jeg var solgt med det samme. Mener det var den kamp Prunier fik debut. Tænkte det måtte være fantastisk for ham at debutere i de rammer. Var også ret imponeret over, at man havde fået en franskmand til en dansk klub...

  8. #22
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    244

    Re: Den første dag i Parken

    Jeg troede min første kamp var mod Spanien. (i 93, 1-0 sejr).

    Og jeg så derefter havde været inde og se København - Lyngby, hvor vi var bagud med 0-2 og så alligevel fik 2-2. Men efter lidt søgen, så ser jeg at vi spillede den kamp mod lyngby, ca 6 måneder før Spanien kampen såå....

    Min første kamp i parken var, København - Lyngby d. 12/9-92.
    D ku vær Værre!!

  9. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,001

    Re: Den første dag i Parken

    Efter lidt søgen på Nipserstat er jeg kommet frem til at min første kamp i Parken må være mod Silkeborg den 25/05/1997. Den endte 3-0 på mål af Goldbæk, Martin Johansen og David Nielsen og der var 6728 tilskuere.

  10. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    270

    Re: Den første dag i Parken

    Min første kamp var mod bif hehe.
    det var i 1994, vi vandt 2-1, jeg mener nok at det var i april elller maj måned, Struedal var en af målscorene.
    jeg er stensikker på at der var 24.000 til den kamp.
    Jeg var 13.

    EDIT:
    http://nipserstat.dk/nipserstat/Simp...ate=24/04/1994
    Sidst redigeret af FCK Irakeren : 12.06.07 kl. 09:36

  11. #25
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    48

    Re: Den første dag i Parken

    Min første kamp i parken var åbningskampen Danmark-Tyskland,hvor min far havde fået nogle sponsorbilletter.

    Min første kamp på stadion var med B1903,men kan ikke lige huske hvilken,kun at min storebror og far plejede at ta mig med til kampene tilbage i 91/92.

    Min første FCK-kamp var som 10-årig mod ingen ringere end brombø i '92 der endte 0-0.Et par runder senere så jeg FCK-AGF på Gentofte Stadion,der endte 3-1,og jeg fik mit første flag,og der var fyrværkeri efter kampen,da det var den sidste inden vinterpausen.Ikke mærkeligt jeg derefter var solgt....;-)

    Hilsen Johnfc

  12. #26
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    54

    Re: Den første dag i Parken

    Super fed tråd. Sgu meget sjovt at se at man er en af de "gamle" herinde.

    Min første kamp i Parken med FCK var 02/05/1993 FC København - OB 3-1 11975 Parken Superliga Benny Johansen

    Så altså over 14 år siden. Damn tiden flyver. Kan huske at jeg sad på Øvre B og synes af Parken der åbnede sig når man forcerede de sidste trappetrin var fantastisk. Det glemmer jeg sgu aldrig. Husker også "fanklubben" som var begrænset til nedre A i hjørnet. Der var vel nogle hundrede stykker. Året efter var jeg selv at finde dernede. Der er sgu sket meget siden. Men bare det fortsætter i samme retning.

    Begræder Linderoths afgang.......av av av han blir sgu svær at erstatte.

  13. #27
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    169

    Re: Den første dag i Parken

    Min første kamp i Idrætsparken må have været KB - Avarta engang i 1989. Avarta var for første gang rykket op i 2. division og der blev arrangeret bustur til nationalarenaen, da det stort set var den største kamp i klubbens historie. KB vandt 2-0 og jeg kan huske at jeg var meget imponeret over det lydniveau en lille flok KB'ere skabte bag det ene mål.

    Mit næste besøg må vist have været pokalfinalen 24/5-1990 mellem AGF og Lyngby, og jeg holdt minsandten med AGF!!! Det blev en fremragende 0-0 kamp, stort set uden en eneste målchance, så vidt jeg husker. Omkampen, ja, der var ingen straffesparkskonkurrence dengang, endte så 6-1 til Lyngby foran imponerende 2000 tilskuere.

    Første FCK kamp i Parken er, ifølge min bedste overbevisning, en venskabskamp mod Barcelona i efteråret 1993, tidsmæssigt inden for et par uger af Milan-kampene. Det meste af klassen tog derind og så Barcelona vinde 3-2. Det store hit var dog kanonkongernes kamp i pausen, hvor Lars Højer og Koeman skulle sparke frispark mod hinandne. Så vidt jeg husker var der ingen af dem, der scorede, så det var et stort hit.
    "Me fail English? That's unpossible"
    -Ralph Wiggum

  14. #28
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    111

    Re: Den første dag i Parken

    min første må have været en af de her 2 mod silkeborg... kan ikke huske hvilken kan huske den endte uafgjort og det var hjemme mod silkeborg

    16/05/1999 FC København - Silkeborg 2-2
    14/10/1997 FC København - Silkeborg 1-1

  15. #29
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Den første dag i Parken

    Min første gang i Parken var jeg 4 år gammel.
    Onsdag 5. juni 1985 i Idrætsparken, København.
    Grundlovsdag og Danmark slog USSR 4-2, to mål af Laudrup og to af Preben.
    Kan dog intet huske fra kampen, hvilket siger lidt sig selv.

    Kamp nummer to, den kan jeg huske en del fra.
    Søndag 18. juni 1989 i Idrætsparken, København.
    Danmark vandt 4-0 over Brasilien, kan huske at det var Morten Olsens afslutningskamp og at han scorede på straffe.
    Kan huske at jeg stod bag målet, sammen med min far og hans venner.

    Min første FCK kamp er denne:
    http://nipserstat.dk/nipserstat/Simp...ate=11/10/1992
    Skulle have været i biffen med min far, men der var fuldt optaget overalt.
    Istedet spurgte min far mig, om jeg ikke hellere ville ind og se FCK i den nye idrætsparken, det takkede jeg ja til.
    Vi sad på øvre C, kampen var fantastisk, ikke langt fra os var en gruppe der kaldte sig Commandos, nogen højtråbende drenge.

    Da FCK kommer foran 4-1 kommer et par af de førnævnte drenge over til mig og giver mig en FCK kasket, en MEGET grim FCK kasket, men allerede der følte jeg, at det var her jeg hørte til. Jeg følte mig hjemme.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  16. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    822

    Re: Den første dag i Parken

    1-1 mod Silkeborg, den 14/10/1997. Jeg sad på øvre A, og husker egentlig ikke så meget andet end resultatet, bortset fra at jeg tydeligt kan huske stemningen der var i gaderne efter kampen, som jeg blev vældig fascineret af.
    EC1V Finsbury

Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 26.10.08, 15:19
  2. Billeder fra Grønkjærs første træning i dag (red.)
    By jasonpo nr. 1 in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 29.06.06, 19:43
  3. Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 20.11.03, 11:36
  4. Hvem bliver første målscorer i dag?
    By Ethic in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 02.11.03, 21:01
  5. Attack-dag i Parken
    By Martin CX in forum Kontoret
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 13.09.03, 22:27

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •