Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 85

Emner: Den første dag i Parken

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    154

    Re: Den første dag i Parken

    Min første fck kamp i parken er denne:

    20/06/1993 FC København - AaB 4-6

    Den fantasiløse og kedelige fodbold gjorde, at jeg søgte mod Brøndby.

    Min første kamp i parken ved jeg ikke lige hvad er. Var inde og se pokalfinalen i 1993, så den må næsten have været før fck - aab. Ellers kan jeg huske 4-0 kampen over Albanien (02/06-93)...

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    45

    Re: Den første dag i Parken

    Jeg var på Østerbro Stadion til den første FCK kamp mod Grasshoppers, har stadig kamp programmet derhjemme, som vist i dag er blevet lidt penge værd.

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    123

    Re: Den første dag i Parken

    "Min første fck kamp i parken er denne:

    20/06/1993 FC København - AaB 4-6

    Den fantasiløse og kedelige fodbold gjorde, at jeg søgte mod Brøndby."




    4-6? Ja, det lyder da godt nok kedeligt!!11

    Min første kamp må have være i 97 eller noget lignende.. Vi tabte 2-1 til ob, som vidst nok var helt vildt dårlige.
    Kan ikke huske så meget andet end at jeg fik en kasket og et flag, samt at FCK scorede et vildt flot selvmål...

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #34
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Den første dag i Parken

    27/8 2000. FCK mødte BIt i PARKEN og vandt 2-1. Alle var glade! Specielt set i lyset af at FCK spillede med 1 mand mindre, i det meste af 2. halvleg. Kampen var vistnok Ståles debut, hvis jeg ikke husker forkert... Stemningen var ganske overvældende og det var præcis den sene eftermiddag, at jeg "valgte mit hold". Well, nu bor jeg jo i "verdens mindste hovedstad" med 15k indbyggere og jeg kan ikke påstå tidligere at have oplevet så mange mennesker samlet på ét sted som der var i PARKEN den aften, så måske var stemningen ganske ehm, "ordinær" ellers. :o)

    mvh
    Kasper

    EDIT: Jo, det var så Ståles debut iflg. nipserstat og der var 33333 tilskuere til dén kamp. Billetten er blandt nogle billeder et sted i en papkasse.
    Sidst redigeret af Caligula76 : 13.06.07 kl. 01:53

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,204

    Re: Den første dag i Parken

    Den første dag i det nye Parken: Gary Moore koncert den 5.9.1992 med Malurt og Maggie Reilly som opvarmere..derefter fulgte Rossen, Paige og Carreras dagen efter. Første FCK kamp var mod Lyngby eller AaB i september måned samme år, så vidt jeg husker.

    Den første dag i det gamle Idrætsparken var vist i øvrigt Brøndby-Porto i 87 fulgt af en tam venskabskamp i 87 mod Island/Tyrkiet (har set begge der begge endte 1-0).

    Første kamp af rigtigt mange på Gentofte Stadion var i øvrigt et lokalderby mod Lyngby, en kamp der endte 2-2, det var vist i 1983.

  7. #36
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Den første dag i Parken

    Første kamp var 01-06-1998(hurra for nipserstat) mod AaB. Jeg havde boet i Esbjerg siden fusionen mellem 3'erne og KB, så det var min første kamp jeg så "live" med mit "nye" hold. Resultatet var yderst deprimerende (0-4), men det jeg husker mest var inden kampen, da jeg ville købe et par fadbamser. Jeg tænkte at jeg ville købe tre, så slap jeg for at købe flere inden pausen(!). Hvad jeg ikke havde set, var det store banner der hang over ølboden, hvor der stor "dobbelt op inden kampen"... Så jeg valsede afsted - godt udrustet med 6 "bamser" - og drak dem alle inden pausen... Fortsatte derefter på en eller anden skummel bar bagefter, missede toget, kom hjem dagen efter og fik sydvestjyllands største skideballe af konen.

    ZuperFarDK

  8. #37
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    139

    Re: Den første dag i Parken

    Min første kamp i parken var
    20/06/1993 FC København - AaB 4-6
    Jeg var derind med min far og nogle fra vores ejendom. Som 7-årig var det meget svært for mig at acceptere at min far begyndte at holde med dem der vandt i stedet for FCK. Siden da har han dog lært af sin fejl og har mange gange fået lov at høre for denne brøler.

    Første FCK kamp var ugen forinden (13.06.93), da vi på Brøndby-stadion sikrede os klubbens første danske mesterskab med en 3-2 sejr.

  9. #38
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    274

    Re: Den første dag i Parken

    En Falstrings bekendelser...

    Nykøbing F´s fodbold tosser var delt i to lejre, B 1901 og B 1921 - jeg spillede og var tilhænger af den først nævnte. Desværre gik jeg på en folkeskole hvor alle knægte 3 generationer frem og tilbage var spillere eller tilhængere af B1921. Det gjorde at jeg altid blev kigget ned på. B 1901 var ellers den klub der havde traditionerne havde haft topklubstatus i Danmark - men der var et had de to klubber imellem.

    Da Brøndby fik succes i slut firserne, lavede alle vendekåberne fra B 1921 en mærkelig manøvrer og skiftede deres blå halstørklæder ud med gule!!! De begyndte at holde med en klub de kun havde set på TV en Dansk klub der lå 120 km fra deres egen - noget jeg ikke kunne forstå.

    Jeg var til B 1901, HSV, Queens Park og KV mechelen og kunne ikke forstå dette hysteri over en anden Dansk klub, det hang mig langt ud af halsen og jo mere succes Brøndby fik jo flere gule trøjer pryde min by.

    Da min Far selv havde en kort periode i KB i 1960 (dog ikke førstehold), sagde han en aften da FC København var blevet annonceret på TV at det var et spændende projekt - og det var noget man skulle høje med! (Endelig nogle der kunne tage kampen op med Brøndby).

    Det resulterede i at mig og ven tog turen til Næstved og overværede 0-2 kampen den 19. August 1992.

    Min første hjemmekamp blev ifølge nipserstat den 30. Maj 1993 mod Lyngby og kampen endte 2-2. Jeg kan huske at det var min første tur til København i egen bil - Damn jeg var nervøs for at køre bil inde i byen..

    Siden da blev det til lidt pletvis kampe når tid og lejlighed tilbød sig, først da FCK signede Bjarne Goldbæk (min gamle træner i B1901) i 1996 blev det til mange ture til hovedstaden for at følge holdet.

    Efter jeg flyttede til København i 1998/1999 er det ikke mange hjemmekampe jeg har misset (under 10 vil jeg tro).

    Sjovt at det blev Brøndbys succes at jeg skulle blive FCK fan, mon ikke den selv samme situation gælder den modsatte vej idag?

  10. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Den første dag i Parken

    Min første dag i Parken var åbningsarrangementet d. 2. september 1992 efter ombygningen. Selve arrangementet bestod vist af en kamp mellem diverse kendisser fulgt op af en oldboyskamp mellem Danmark og Tyskland (eller Sverige?).
    Min første FCK-kamp i Parken var året efter den 25. april 1993, hvor man tabte 0-4 til Brøndby :/
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  11. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: Den første dag i Parken

    Min første gang i Parken var den 29/09/1993, hvor jeg var en af de 7051 personer der så Lars Højer blive "Last action hero" i kampen mod Linfield FC.

    Som nogen af de ældre brugere herinde måske kan huske, så havde FCK i starten et mere eller mindre vellykket tiltag med "Sambafodbold". Det var en flok musikere fra det københavnske sambamiljø, der under navnet "Unidos Copenhauge" (eller noget derhenad) spillede til et antal kampe i starten af FCKs tilværelse.

    jeg var en af disse trommeslagere, der vistnok pga klager over larmen far fans og sponsorer, var sat til at spille på den ellers helt tomme D tribune. her stod vi så og trommede engang imellem. Især husker jeg kampen for at den estimerede leder af fooligans, var ved at ryge ud over tribunen i al sin ungdommelige kådheds fejring ovenpå Højers scoring!

    En mindeværdig start på et langt bekendtskab med Parken og dens "beboere"

  12. #41
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Den første dag i Parken

    Første gang på Gentofte Stadion (B1903) var engang midt i 80'erne.
    Første gang i Idrætsparken var Brøndby-Club Brügge i 1989.
    Første gang i Parken var vist engang i foråret 1993 (kan hverken huske modstander eller resultat).
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  13. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    527

    Re: Den første dag i Parken

    11/10/1992. Dagen hvor Frem blev slået med 5-1.

    Ugen efter blev jeg medlem af fanklubben - er utrolig stolt over at ha´ været med fra begyndelsen.

  14. #43
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    493

    Re: Den første dag i Parken

    "Host"..støve..støve...

    Min "Parken-Debut" fandt sted i 1982, jeg var 17 år gammel og fyldt med bumser.
    Kampen blev spillet på "Det gamle stadion" og var mellem Hvidover og Juventus. Kampen, som var 1.st runde i Eusopacuppen endte 1-4 til Juventus med Platini, Rossi, Brio og Cabrini som målscorer for Juve.. Henrik Jensen fik puttet trøstemålet ind for Hvidover.... det var tider.

    Ajax tabte forøvrigt samme dag til Celtic med 1-2....spøjst ?
    "De ska´ha´baaaaaankkk.... 100-0..!
    Bold-lam plastikfan med briller,på NedreC...elsker Café Latte...gerne i et rigtigt stort glas...tak!
    Fnug's Avatar

  15. #44
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: Den første dag i Parken

    Første gang i Parken var Danmark-Tyskland, Parkens åbningskamp i 1992. Set omtrent øverst oppe på Øvre C.

    Første FCK-kamp i Parken: 16/09-1992 FCK-Mikkeli, UEFA-cup. Set siddende på Nedre C.

    Første FCK-liga-kamp i Parken: 26/09-1992 FCK-AaB. Set fra Danica-sponsorpladser, vist nok A.

    Første København-kamp i Idrætsparken: Hmmm, det må have været KB-? med min fader i hånden som 3-4 årig i '66-'67 stykker. På Hockeybanen naturligvis.
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  16. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: Den første dag i Parken

    Københavns Idrætspark: KB-Vejle 3-0 (1975)
    Parken: Danmark- Tyskland 1-2 (1992)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 26.10.08, 15:19
  2. Billeder fra Grønkjærs første træning i dag (red.)
    By jasonpo nr. 1 in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 29.06.06, 19:43
  3. Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 20.11.03, 11:36
  4. Hvem bliver første målscorer i dag?
    By Ethic in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 02.11.03, 21:01
  5. Attack-dag i Parken
    By Martin CX in forum Kontoret
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 13.09.03, 22:27

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •