Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 85

Emner: Den første dag i Parken

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    167

    Re: Den første dag i Parken

    jeg så alt med KB op gennem halvfjerdserne og firserne men den første klare erindring jeg har om at være i parken er denne kamp

    http://www.dbu.dk/lbase/matchInfo.aspx?matchid=305

    22. september 1976, venskabskamp mod Italien

    Vi var helt sikre på at vi kunne matche de der italienere og alligevel blev det til et ufortjent og typisk nederlag på et enkelt mål.

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    427

    Re: Den første dag i Parken

    Min første kamp var da jeg var 12 år gammel. Det var den 31.07.1996 vi tabte 2-3. Så vidt jeg husker kom vi hurtigt bagud på et straffe som Kim Vilfort sikkert eksekverede. Er der nogen der kan huske hvem de andre målscorere var?

    Kampen huskes måske mest for Allan Nielsen der kort før var skiftet til Brøndby fra FC (correct me if im wrong?), og blev mødt af adskillige judas tilråb.
    Jeg sad på nedre c men dengang var der kun fyldt op inde i midten ude i siderne var der fuldstændig tomt. Der var også kun21419 tilskuere til kampen.

  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    173

    Re: Den første dag i Parken

    Den foerste fodboldkampkamp jeg overvaerede i idraetsparken var sammen med min storebror, som purk dreng, kan ikke huske aaret, midfirserne, vi vandt 4-2 over sovjetunionen, vi kom ind til kampen ved at springe over hegnet, hvor i dag c og b tribunerne moedes, og dengang kunne man koebe oel i flamingokasser som vi saa samlede ind og fik penge for ved salgsboderne.
    Min forste kamp i parken var da jeg var hjemme paa leave fra jugo, og kedede mig med familie og nogle venner en spurgte saa om vi skulle tage ind og se FCK spille mod silkeborg, det gjorde vi saa,og drak masser af oel foer kampen 05/06/1994 FC København - Silkeborg 4-1, kanon kamp,overvaeret af 26679 tilskuere i self Parken, med goe gamle traener Benny Johansen, meldte mig foerst ind i fanklubben i 1997.tak til nipserstats.
    In actis esto volucris
    vær lynsnar i handling
    swahilikongen's Avatar

  4. #49
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    381

    Re: Den første dag i Parken

    http://nipserstat.dk/nipserstat/Simp...ate=17/04/1997
    Min første kamp, som jeg desværre kun husker for Nocko Jockovic mål til 0-1 - heldigvis vandt vi dog 2-1. Jeg sad i VIP'en med farmand og tørlagde Parken for hamburgere og cola'er!
    Min interesse for FCK steg løbende og efter denne kamp http://nipserstat.dk/nipserstat/Simp...ate=06/11/1997 blev jeg fast gænger i Parken. Først på sponsorpladserne, så familietribunen, så Nedre C, og nu S12.
    Sidst redigeret af C10/11 : 17.06.07 kl. 14:40

  5. #50
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    116

    Re: Den første dag i Parken

    Første kamp i idrætsparken (som den hed dengang) Danmark - Færørerne, mener det var i 1991.

  6. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    103

    Re: Den første dag i Parken

    Det må have været Danmark - Rumænien (2-1) d. 15. april 1981.


    /Christian
    Drik noget mere Whisky - gå til:
    Http://www.awa.dk

  7. #52
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Den første dag i Parken

    Som tidligere nävnt var min förste live-kamp da KB mödte Craiova i anden runde af mesterholdenes turnering i sommeren 81. En 1-0 sejer var et häderligt resultat men KB rög ud efter 1-4 nederlag i Rumänien i returopgöret :-/ Maalet blev scoret af Bo Fosgaard.

    Det skal lige siges at anden runde svarer til 1/8-delsfinalerne, hvorved KB altsaa var blandt de 16 bedste i Europa ;-)
    Hislen af TorbenØ.

  8. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    149

    Re: Den første dag i Parken

    I den gamle Idrætspark skal vi tilbage til 1977. Danmark prygler Sverige med 2-1:

    http://www.dbu.dk/lbase/matchInfo.aspx?matchid=313

    Husker det tydeligt, bl.a. at Anker Jørgensen sad kun få pladser foran mig ... og at Anders Linderoth var med for Sverige !!!

    I Parken er det 5-0 sejren over Mikkeli i 1992.

    http://nipserstat.dk/nipserstat/Simp...ate=16/09/1992

  9. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    346

    Re: Den første dag i Parken

    Første kamp i parken var med 2 fra klassen jeg havde det lidt svært med til hverdag.

    Men da Frank Arnesen udlignede i denne kamp var vi fantastiske venner......

    http://www.dbu.dk/lbase/matchInfo.aspx?matchid=324
    FCFE. (M)
    " Blind faith in your leaders or anything, will get you killed" Bruce Springsteen 1985

  10. #55
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Den første dag i Parken

    Den tidligste kamp, jeg kan huske at have overværet i Københavns Idrætspark, er VM-kvalifikationskampen Danmark-Jugoslavien, 1981, 1-2.

    Den første kamp jeg overværede i PARKEN var Danmark-Tyskland, 1992. Vist nok den første kamp i PARKEN overhovedet.

  11. #56
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    726

    Re: Den første dag i Parken

    Jeg kan ikke huske hvornår min første dag i parken var men min så spurgte jeg min far der så kunne fortælle at i oktober, 1978 slæbte han mig med i idrætsparken for at se EM-kval kamp mod Bulgarien.

    Min fars kampreferat:

    Danmark 2 - 2 Bulgarien
    Søren Lerby og Benny Nielsen scorede og Ole Kjær stod på mål... Når ja så var Frank Arnesen og Morten Olsen vist nok med...

  12. #57
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    27

    Re: Den første dag i Parken

    Den første kamp jeg kan huske at have set er pokalfinalen fra 1984, hvor Lyngby slog KB 2-1.

  13. #58
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den første dag i Parken

    Jeg har været en pode på mellem 10 & 12 og var til landskamp i Idrætsparken, men kan ved gud ikke huske hvilken kamp det var.
    Men mener det har været i forbindelse med kval til VM turneringen 1980-1982
    http://www.dbu.dk/page.aspx?id=335
    Det kan også have været en venskabskamp, men er ikke sikker.

    Første FCK kamp i den nye Parken var vist en BIF kamp med min daværende kæreste, Danica billeter tror jeg det var hun havde fået, og tror det har været den der famøse fredagskamp, men husker det faktisk ikke

    Husker deruover de dejlige film vi hvert år så til fordboldafslutningen med en gennemgang af årets landskampe, mens vi åd slik og havde sodavandsdiskotek bagefter. Tror det var offiiciele DBU film, og laver de stadig dem?

    Mattsson #1988

    PS: Men var der ihvertfald til Frems 100 års jubilæumskamp mod Juventus i 1986
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  14. #59
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    97

    Re: Den første dag i Parken

    http://www.fck.dk/index.php?pageid=405

    d. 13 april 1998 - 4-1 sejr over vejle i parken.

    Den dag fik jeg iøvrigt også mit første FCK halstørklæde :P

  15. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Den første dag i Parken

    Uh. Min første FCK-kamp var denne, hvor FCK pulveriserede Frem. Jeg havde en klassekammerat, der var gigantisk Frem-supporter, og som havde fået et par billetter til kampen og inviterede mig derind. Jeg var ikke den store FCK-entusiast dengang, men jeg holdt da med dem den dag, for Frem'er kunne (og kan) man jo ikke være :-) Jeg husker ikke rigtigt andet fra kampen, end at min kammerat blev noget muggen, og at vi sad godt i det nye Parken.

    Min første kamp i det gamle Idrætsparken var denne sørgelige fornøjelse. En ussel besøgt Finlandskamp, hvor min fader og jeg var blandt de få fremmødte. Jeg glædede mig dog nok mere til dette opgør, som vi skulle se ca. en måned senere og som jeg egentlig huskede som min første fodboldkamp i Parken indtil jeg slog datoerne op i forbindelse med dette indlæg. Den legendariske 2-2 kamp mod England, med Jesper Olsens solomål til sidst.

    Et mål jeg fik set på ret nært hold, da en venlig og meget stor mand - større end min far, som jeg som 8-årig ellers synes var ret stor med sine 1.89 cm - iklædt lædervest (husker jeg) lod mig sidde på sine skuldre i hele anden halvleg. Der sad jeg så og så både Allan Hansen og Jesper Olsen score. Jeg så også nogle grimme slagsmål og folk der blødte bagefter. Såvidt jeg husker var der en pølsevogn inde på selve stadion og folk der sloges foran den og ved siden af den. Hm - på godt og ondt en noget større oplevelse end FCK - Frem 10 år senere :-)

    Min første klubkamp i Parken (minus en bænkevarmertjans som ungdomsspiller i B93, da vi spillede forkamp en gang) var i øvrigt en Brøndbykamp. BIF - IFK Göteborg. I 1987.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 26.10.08, 15:19
  2. Billeder fra Grønkjærs første træning i dag (red.)
    By jasonpo nr. 1 in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 29.06.06, 19:43
  3. Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 20.11.03, 11:36
  4. Hvem bliver første målscorer i dag?
    By Ethic in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 02.11.03, 21:01
  5. Attack-dag i Parken
    By Martin CX in forum Kontoret
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 13.09.03, 22:27

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •