Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 85

Emner: Den første dag i Parken

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    487

    Re: Den første dag i Parken

    Min første kamp i parken( den gamle idrætspark ) har været en KB kamp engang i midt firserne...


    Min første FCK kamp var nok blandt de 10 første der blev spillet i parken hvilken og hvorledes kan jeg ik huske..


    Dog mindes jeg mesterskabet hvor vi taber 4-6 til Aab og johny reimar spillede op til bal bag B på en dertil opstillet scene... og det stort anlagt gratis drikkevarer i bedste parken stil... 1 øl eller vand pr person.

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: Den første dag i Parken

    Så er det sørme gået ti år igen!

    Hvad er der sket siden da?

    - 6 mesterskaber
    - 5 pokaltitler
    - 3 CL gruppespil
    - 5 EL gruppespil
    - Ny all-time topscorer: Cesar Santin 84 mål
    - Ståle er "stadig" træner/manager
    - bif har kun vundet én pokal (pokalturneringen)

    Vi er med afstand Nordens flagskib. Jeg håber, det fortsætter de næste ti år!
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  3. De følgende 11 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    481

    Re: Den første dag i Parken

    Min første dag i Parken var FCK - Chelsea den 5. november 1998. Tror vi sad på øvre C? Husker tydeligt den banner som Chelseas fans havde med, hvor de sviner Brian Laudrup over det kommende skifte til FCK. Da han så scorer for Chelsea, pakker de den stille og roligt sammen igen :)


  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Den første dag i Parken

    Min første kamp i Parken var København-AaB d. 20. juni 1993, hvor AaB vandt 6-4 i en vild kamp (som var kampen efter København havde sikre sig sit første mesterskab). Jeg var kommet ind på en fribillet fra Anders And-bladet :-)

    Den første kamp i min serie af kampen som fast inventar i Parken, var 0-0 kampen mod Vejle d. 8. september 1996. Det var en forfærdelig kamp med et latterligt lavt niveau, men stemningen og den tykke ironi på Nedre C gjorde, at jeg blev rigtig bidt af det og stod fast på Nedre C i en lang årrække efter (nu har en familieforøgelse gjort mig til lidt mindre hyppige gæst for en periode). Kærligheden til København opstod før - men min kærlighed til kampe live i Parken hænger vildt meget sammen med den oplevelse - uanset at spillet på banen var ringe.
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    84

    Re: Den første dag i Parken

    Min første kamp i Parken var den 25. oktober 1992 mod Næstved med Mark Strudal på holdet. FCK taber 0-3 i en meget tam forestilling, hvor Næstveds fans stod på den ene øvre langside og sang "Nææææstved vinder guld i år og kulørte lamper" under det meste af kampen.
    Jeg så en håndfuld kampe mere i den sæson og sæsonen efter begyndte jeg at komme fast til alle hjemmekampene og begyndte også så småt at deltage i fanklubbens busture til provinsen.
    FC København - Fordi alt andet er for nemt.

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Den første dag i Parken

    Kan kun huske, at min første kamp var i år 2000, hvor jeg som 10-årig sad på familietribunen med min far. Han havde købt et enormt FCK flag til mig, som jeg ivrigt forsøgte at vifte med kampen igennem, selvom jeg var alt for lille til at styre det store flag. Det vakte vist også en del utilfredshed hos mine medfans bag mig. Modstanderen eller resultatet har jeg ærligt talt ingen idé om.
    Vil altid elske Ståle

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Den første dag i Parken

    Min første kamp i Parken var en kold dag i midt-halvfemserne. Vi mødte Herfølge - tror jeg - og var bagude det meste af kampen. I slutminutterne lagde en af tvillingerne en bold frem til Store Larsen som scorede til slutresultatet 1-1. Vi spillede jammerligt, sagde min far. Men vi tabte ikke. Jeg var lykkelig over det ene point!

    ...The times they are a-changing
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: Den første dag i Parken

    Første kamp i Parken.
    Tilbage i 92. Niels Broch havde købt et mindre sponsorat hvor der indgik en hyggekamp mellem FCK og de bedste man lige kunne samle sammen fra Niels Broch.
    Det jeg husker bedst var et klip på storskærm hvor en Bifspiller fælder en B1903/FCK’er.
    Nogle Biffans i det beskedne publikum begyndte at juble og jeg fandt ud af hvilken side jeg var på. Tak til de Biffere, det havde dog nok ikke gået den anden vej alligevel.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  12. #69
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Den første dag i Parken

    Jo, jeg var der til vores europæiske debut i 1992 mod Mikkeli fra Finland. Det jeg husker bedst, er, at lydanlægget var skruet infamt højt op, så det var umuligt at tale sammen i pausen.

  13. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den første dag i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    . Det jeg husker bedst, er, at lydanlægget var skruet infamt højt op, så det var umuligt at tale sammen i pausen.
    Det kunne jo være enhver hjemmekamp. Skru nu ned for det lort! Tak.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #71
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    129

    Re: Den første dag i Parken

    Jeg startede med KB i den gamle idrætspark i slut-70'erne hvor jeg så næsten alle hjemmekampe (indtil jeg blev for gammel til at snyde mig ind på børnebillet) og en del landskampe.

    (Var i øvrigt også på Næstved Stadion da KB vandt det sidste skab i 80')

    Så kom der en del år hvor jeg slet ikke så fodbold.

    Jeg må have været været til kampe i Parken før dette, men den første kamp jeg rigtigt kan huske, er pokalfinalen mod AB.

  16. #72
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den første dag i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af Moebius Se meddelelser
    Min første dag i Parken var FCK - Chelsea den 5. november 1998. Tror vi sad på øvre C? Husker tydeligt den banner som Chelseas fans havde med, hvor de sviner Brian Laudrup over det kommende skifte til FCK. Da han så scorer for Chelsea, pakker de den stille og roligt sammen igen :)

    Ligeledes min første kamp i Parken efter jeg lige var flyttet til København fra Jylland. Stod/sad på Øvre B midtfor da Brian gjorde det onde.

  17. #73
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den første dag i Parken

    Første reelle kamp i Parken for mit vedkommende var Champions League kampen mod Panathinaikos 7. december 2010. Sad på Nedre C, og husker, hvor meget vi jublede da Vingaard bankede den første ind, og dermed sikrede os adgang til 1/8 finalen. Bevares, vi jublede da også ved scoringerne til 2-0 og 3-0, men den forløsning, der var ved det første mål, det glemmer jeg ikke foreløbig.

  18. #74
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    25

    Re: Den første dag i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af webster Se meddelelser
    Den første kamp jeg kan huske at have set er pokalfinalen fra 1984, hvor Lyngby slog KB 2-1.
    Den kamp er også en af de første jeg husker ... husker to ting fra den kamp den ene var at vi på længderne stod og råbte på Peter Garly med ordene "Peter Garly ... bliv nu farlig" så bliver det nok ikke mere prollet. Den anden ting jeg husker fra den kamp var en mega drop på midtbanen der gav Lyngby muligheden for at løbe ned og score.

    Min første kamp i parken var engang i 1981 og jeg husker ikke nærmere hvilken kamp det var. Men det var ikke den sjoveste sæson med en KB nedrykning

  19. #75
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Den første dag i Parken

    FCK - AaB i 1998. Kort efter at min fodboldinteresse var blevet vækket under VM sommeren før.

    Kampen endte 2-2, efter at FCK havde været foran med 2-0. Vi var vist hele skoleklassen derinde, fordi vores 1. klasse havde vundet en konkurrence.

    Husker ikke målene eller kampen i detaljer, men kan se på nipserstat, at vores mål blev scoret af Højer og Thorninger, mens Ståle nettede for AaB. Husker desuden, at FCK scorede lige efter pausen, og at vi gik glip af det, fordi mine forældre stod og snakkede med min vens mor under tribunen.
    ...

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 26.10.08, 15:19
  2. Billeder fra Grønkjærs første træning i dag (red.)
    By jasonpo nr. 1 in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 29.06.06, 19:43
  3. Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 20.11.03, 11:36
  4. Hvem bliver første målscorer i dag?
    By Ethic in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 02.11.03, 21:01
  5. Attack-dag i Parken
    By Martin CX in forum Kontoret
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 13.09.03, 22:27

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •