Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 85 af 85

Emner: Den første dag i Parken

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: Den første dag i Parken

    Første kamp i (Idræts-) Parken: KB-Vejle 3-0 (15/6-1975).
    Første kamp i Parken: Danmark- Tyskland 1-2 (9/9-1992)
    Første FCK-kamp i Parken: FCK-Lyngby 2-2 (12/9-1992).

    KB-kampen i 1975 husker jeg bedst for, at min far cyklede med mig på bagagebæreren fra Amager til Østerbro t/r. Kampen mod Lyngby i 1992 var Parken-debut til FCK, og jeg hæftede mig især ved stemningen fra de godt 11.000 tilskuere. En stor opgradering fra kampene i Gentofte, hvor jeg nogle år havde fulgt B.1903.
    Ps: med behørig tak til hhv www.haslund.info, samt Nipserstat.
    Sidst redigeret af Onkel Sjus : 13.06.17 kl. 11:33

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    116

    Re: Den første dag i Parken

    Første kamp i Idrætsparken: Pokalfinale 1986 B1903 - Ikast 2-1, i øs-sjask-regnvejr så vidt jeg kan huske.

    Første FCK kamp i Parken: FCK-Lyngby 2-2 1992. Efter et par kampe på Østerbro Stadion var det fedt endelig at se FCK i Parken.
    "I've got to go, Rock. It's all right. I'm not afraid. Some time, Rock, when the team is up against it, when things are wrong and the breaks are beating the boys, ask them to go in there with all they've got and win just one for the Gipper.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    151

    Re: Den første dag i Parken

    Første kamp var som 5-6 årig, formentlig en KB - Frem kamp.
    Jeg blev slæbt derind og opdraget som ordentlig KB'er i tide og utide af min fars kollega og har bl.a. overværet Holmstrøms retur og Ole Quists debut (den var ikke køn)
    Første kamp jeg kan huske er en 5-0 sejr over B1901 tilbage i 1971/1972/1973-agtigt ( var så 5-3 den 3. juni -1973 )
    Første Europa kamp var KB - Atletico Madrid (3-2) i 1974 hvor Atletico et par måneder forinden tabte den eneste omkamp i Europa Cup finalens historie
    Første landskamp denne
    https://www.dbu.dk/landshold/Landsho...px?matchid=311
    Danmark Polen en solskinsdag, hvor vi var på plads kl 10 om formiddagen (1-2)
    Satan Munken var ringe.
    Første pokal finale - Vanløse - OB 5-2 (1974)

    Edit: Resultatet af KB-B1901)
    Sidst redigeret af FCKÅER : 13.06.17 kl. 12:56

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    21

    Re: Den første dag i Parken

    Jeg blev fan af FCK under en træningskamp i Kristiansand mod mit lokale hold IK Start i 2007. Jeg blev helt fanget af FCK sin spillestil egentligt, eftersom Ståle og FCK står for en måde at spille bold på som jeg altid har ønsket at se. I 2008 startede jeg at følge FCK, og blev mødt med nul forståelse af alle herhjemme i Norge. Min første tur til Parken kom først i marts 2010 og jeg fik se FCK-Br*ndby fra Nedre C og 2-0 sejr.
    Det er bestemt ikke nemt at være FCK'er i Norge, men nu flytter jeg til KBH i august for at læse min kandidatuddannelse :-) Bliver dejligt at kunne følge FCK i Parken og ikke gennem skærmen!


  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Den første dag i Parken

    Hver gang nogen nævner hvor længe det er siden BIF har vundet mod FCK i Parken er det faktisk præcis så længe siden jeg så min første kamp i Parken: 19/9-2004, 1-3 til de gule.

    Jeg sad med en blandet flok 1.g'ere på øvre B. Det var dengang neutral var lidt over det hele og der kom over 40.000 til kampene (før ombygningen af D). En af mine sidemænd var en Brøndbyfan som jeg kørte hårdt på efter 3-0 sejren i Parken, umiddelbart før 5-0 fadæsen. Min reaktion på dén kamp var at tage i skole i en FCK trøje og vædde en kasse øl med ham på mesterskabet i 05/06 sæsonen. Efter jeg vandt den tog det indtil foråret 17 før en Brøndbyfan ville vædde noget på et derby igen.

    Må de aldrig vinde i Parken igen.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    124

    Re: Den første dag i Parken

    2. Juni 1993 - Danmark-Albanien (4-0).
    Første FCK kamp jeg så var den nu legendariske kamp på brøndby stadion den 13. juni 1993 hvor vi vandt 2-3. Efterfølgende fik mig og min klassekammerat lov til at tage toget fra Helsingør ind til østerbro for at se FCK spille, det var store sager den gang. Kan faktisk ikke huske første hjemmekamp da oplevelsen på brøndby stadion bare fylder mere :)
    Så skyd dog udefra!!!! Hvad kan der ske??

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Den første dag i Parken

    Første kamp i Idrætsparken: 4-1 over Færøerne d. 10. oktober 1990. Husker at sidde med min far (og måske lillebror, selvom han kun har været 5 år) øverst på den gamle langside; jublen over målene, en hæslig DBU-kasket og selvfølgelig den færøske målmand med tophuen, Jens Martin Knudsen.

    Først FCK-kamp: 1-1 mod GF d. 10. september 1994, hvor formidable 4014 tilskuere, inkl. undertegnede (knap 13 år gammel) og nogle klassekammerater på Nedre C, ser Kim Mikkelsen bringe København foran i slutningen af første halvleg, inden Lars Lambæk får udlignet midt i anden. Selvfølgelig tak til Nipserne.

    Så kun to-tre kampe det efterår, inden det blev mere fast i foråret '95. Husker tydeligt pokalfinalen mod AB (5-0, hvis nogen skulle være i tvivl) som kampen, der for alvor bankede søm i tilhørsforholdet. Også til den kamp, at den første trøje blev indkøbt, med et 10-tal på ryggen.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Den første dag i Parken

    Min første kamp i Parken var 04/08/2004, en skammens dag. Kampen mod ND Gorica var det værste jeg har set, nogensinde, jeg er glad for at jeg forsøgte mig igen efter at have sundet mig en måneds tid. ��

  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    10

    Re: Den første dag i Parken

    Åh det var også min første FCK kamp. Min hedengange stedfar og jeg havde igennem et par år fundet hinanden lidt ved at se foldbold sammen, og jeg var nook lidt skabsfck-er allerede da, men ville ikke rigtig sige det, da jeg 1. havde en stedfar der havde fulgt brøndby i årevis, 2. boede i Ishøj som ellers tradiotinelt var brøndbyterritorie :D

    Han ville gerne tage mig med ind og se den kamp, og jeg kan huske at jeg bagefter tænkte at så måtte det fandenme være. Var i parken et par uger efter (den kamp husker jeg så ikke så godt), men jeg husker at jeg mødtes med nogle skolebekendtskaber i S-toget derind, og jeg fik faktisk nogle rigtige gode kammerater der, som jeg fulgtes med til fodbold i mange år derefter.

  14. #85
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    42

    Re: Den første dag i Parken

    Første kamp i Idrætsparken var mod Polen 1. maj 1977, hvor vi desværre tabte 1-2 men hvor Allan Simonsen scorede og min store helt Birger jensen stod på mål :-) En kæmpe oplevelse som 9-årig på et fyldt stadion - mener det var lige omkring 50.000 tilskuere...

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 26.10.08, 15:19
  2. Billeder fra Grønkjærs første træning i dag (red.)
    By jasonpo nr. 1 in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 29.06.06, 19:43
  3. Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 20.11.03, 11:36
  4. Hvem bliver første målscorer i dag?
    By Ethic in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 02.11.03, 21:01
  5. Attack-dag i Parken
    By Martin CX in forum Kontoret
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 13.09.03, 22:27

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •