Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: Ugens ræb...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    184

    Ugens ræb...

    Det handler selvfølgelig denne gang mest om ham den sure svensker, der havde nummer 6.



    Der er selvfølgelig lidt mere. Læs bag billedet eller via det klassiske link: http://www.spruthuset.dk/ur.07-24.html

    Og god fornøjelse!

    mvh
    Vagthavende

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Ugens ræb...

    Aldeles glimrende læsning og forfriskende at læse lidt om Gravesen her i transfer-tørken.

    Bedømt på ugens Ræb´s analyse, flere skribenter herinde samt egen gut feeling kunne noget tyde på at vi reelt er på udkig efter 2 midtbanespillere.

    Jeg ved ikke om man kunne forestille sig at få Würtz nu og så Martin Andresen til nov/dec når den norske liga er færdig..?

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    41

    Re: Ugens ræb...

    fint ræb. trykker hårdt på enninng-knappen mht pinligheden i ledelsens gloriepudsende 'der-er-ikke-noget-at-komme-efter-attitude' i forbindelse frifindelsen af parkens vagter ved den pinlige episode i sverige-landskampen.


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    233

    Re: Ugens ræb...

    trykker hårdt på enninng-knappen mht pinligheden i ledelsens gloriepudsende 'der-er-ikke-noget-at-komme-efter-attitude' i forbindelse frifindelsen af parkens vagter ved den pinlige episode i sverige-landskampen.
    Well, jeg har indgående kendskab til arbejdet blandt kontrollørerne. Derfor ved jeg at det er en del af politikken, at vagterne ikke må løbe ind på banen i forbindelse med fjogede tilskueres indtræden på banen. Primært for at begivenhederne ikke skal eskalere og for at have færrest muligt uvedkommende på banen. Man kan mene hvad man vil om den politik, men set i det lys har vagterne ikke handlet helt forkert da skaden først er sket og tossen er løbet derind.
    The Ghost of Laudrup - spøger stadig !!
    Er det ikke ved at blive lige i overkanten med alt det stemning ?!

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Ugens ræb...

    ›Well, jeg har indgående kendskab til arbejdet blandt
    ›kontrollørerne. Derfor ved jeg at det er en del af politikken, at
    ›vagterne ikke må løbe ind på banen i forbindelse med fjogede
    ›tilskueres indtræden på banen. Primært for at begivenhederne ikke
    ›skal eskalere og for at have færrest muligt uvedkommende på
    ›banen. Man kan mene hvad man vil om den politik, men set i det
    ›lys har vagterne ikke handlet helt forkert da skaden først er
    ›sket og tossen er løbet derind.


    Netop derfor rammer ansvaret vel endnu tungere ned hos vagternes arbejdsgiver, der skal uddanne og instruere deres personel og som har kontraheret med DBU om afholdelse af landskampen. Men mon ikke både PARKEN og DBU har størst mulig interesse i at tage den diskussion langt fra pressens og UEFA`s sanktionerende søgelys.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    233

    Re: Ugens ræb...

    Netop derfor rammer ansvaret vel endnu tungere ned hos vagternes arbejdsgiver,
    Det er jeg ganske enig i, derfor mener jeg også at det er fair at ledelsen tager ansvaret og ikke sætter aben på kontrollørernes skuldre. For de har handlet inden for de udstukne rammer og regler. Og det kan aldrig 100% undgås at et fjols løber på banen.

    der skal uddanne og instruere deres personel og som har kontraheret med DBU om afholdelse af landskampen.
    Jeg mener faktisk at uddannelsen af kontrollørerne er ganske udmærket og jeg mener også at det er sundt at korpset udgør et bredt udsnit af befolkningen, ikke blot en samling hærdebrede badejern.

    Men mon ikke både PARKEN og DBU har størst mulig interesse i at tage den diskussion langt fra pressens og UEFA`s sanktionerende søgelys.
    Og det vil helt sikkert også være det klogeste.
    The Ghost of Laudrup - spøger stadig !!
    Er det ikke ved at blive lige i overkanten med alt det stemning ?!

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    185

    Re: Ugens ræb...

    ›Well, jeg har indgående kendskab til arbejdet blandt
    ›kontrollørerne. Derfor ved jeg at det er en del af politikken, at
    ›vagterne ikke må løbe ind på banen i forbindelse med fjogede
    ›tilskueres indtræden på banen.

    Jo og det kan være fornuftigt nok. Men akkurat ham tumpen vi taler om, fjogede jo ikke bare rundt og søgte den opmærksomhed han aldrig fik i børnehaven. Ham her havde en eneste hensigt med at spæne ind på banen. At overfalde dommeren. Det var ganske tydeligt. Og i sådan en situation ville jeg forvente en smule handlekraft fra kontrollørsiden. Som skrevet i ræbet er det faktisk Gravgaard alene der redder situationen. Tumpen lunter selv ud igen, først ude ved rækværket står der en kontrollør og prikker ham på skulderen.

    Primært for at begivenhederne ikke
    ›skal eskalere og for at have færrest muligt uvedkommende på
    ›banen. Man kan mene hvad man vil om den politik, men set i det
    ›lys har vagterne ikke handlet helt forkert da skaden først er
    ›sket og tossen er løbet derind.

    Men skal de også stiltiende glo på, at dommer eller spillere bliver overfaldet?

    hilsner
    Jan

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    41

    Re: Ugens ræb...

    ›[...] ..men set i det
    ›lys har vagterne ikke handlet helt forkert da skaden først er
    ›sket og tossen er løbet derind.

    Men set i det selvsamme lys er det jo skammeligt BÅDE at manden tilsyneladende ubesværet overhovedet KAN løbe ind på banen uden vagternes indgriben, og at der ikke er nogle, der vil tage skyggen af ansvar for hvad man gør i situationen, når nu skaden er sket - jeg vil i hvert fald forholde mig kritisk til idéen om at vagterne bare skal forholde sig passive som saltstøtter, når en mand (eller flere) løber ind på banen og går efter en dommer, en anden official, en spiller, en træner, eller hvem tåberne ellers kunne finde ud af at ville øve vold på.
    Sidst redigeret af Lassen : 15.06.07 kl. 13:44

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Ugens ræb...

    ›Netop derfor rammer ansvaret vel endnu tungere ned hos vagternes
    ›arbejdsgiver, der skal uddanne og instruere deres personel og som
    ›har kontraheret med DBU om afholdelse af landskampen. Men mon
    ›ikke både PARKEN og DBU har størst mulig interesse i at tage den
    ›diskussion langt fra pressens og UEFA`s sanktionerende søgelys.

    Nu er det så også sådan, at man undertiden siger ting, der er en smule...hm...floromvundne...fo rdi der kan ligge noget juridisk tovtrækkeri og lure i kulissen.

    Hvis Parken således klart indrømmer, at der er begået graverende fejl, så står man måske ringere i en potentiel sag med DBU om erstatning for unionens økonomiske tab, der følger af UEFA's dom.

    Nu ved jeg så slet ikke om en erstatningssag ligger i kortene eller overhovedet er mulig som kontrakterne er indrettet. Men så længe DBU ikke har meldt klart ud, at de ikke tager en sådan sag, så er det ledelsens pligt at beskytte aktionærernes aktiver, også selvom det måske ikke lugter af roser.

    Som du selv tror jeg nu også, at man klarer den i baglokalet.
    Mvh,
    Bopa

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Ugens ræb...

    ›Jo og det kan være fornuftigt nok. Men akkurat ham tumpen vi
    ›taler om, fjogede jo ikke bare rundt og søgte den opmærksomhed
    ›han aldrig fik i børnehaven. Ham her havde en eneste hensigt med
    ›at spæne ind på banen. At overfalde dommeren. Det var ganske
    ›tydeligt.
    Jo det kan man sige, men for en kontrollør der er banehegn, så skal de i sagens natur ikke holde øje med hvor dommeren eller spillerne er på banen.

    Så hvad der er tydeligt for TV kameraet eller tilstedeværende tilskuere tæt på episoden, er slet ikke tydeligt for de såkaldte "banehegn".
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Ugens ræb...

    Og mens jeg lige skynder mig at takke for læsningen som altid, skal den her ikke gå helt ukommenteret hen:

    Jeg ved ikke om der efterhånden er noget at redde, men hvis Everton-Gravesen kunne fremtrylles igen, ville han være et overordentligt strålende bytte for Tobbe. Som nævnt har han meget af Tobbe og måske i virkeligheden noget mere - en bedre offensiv forståelse.

    Tilsyneladende er der en eller anden gang skæbnefællesskab og -forvikling omkring de to, for de ender næsten altid med at blive nævnt omkring de samme klubber - eller sågår få de roller som den anden burde have haft.

    F.eks. fik Real Madrid den fjollede idé at købe Gravesen da de skulle bruge en decideret spoiler, oprydder og midtbanesweeper. Den rolle kunne Linderoth sikkert have klaret væsentligt bedre. Da København havde brug for en playmaker, købte man imidlertid Linderoth, og det ville være synd at sige at det fungerede specielt godt i starten. Senere har vi så fået langt større glæde af ham - hvor han i højere og højere grad har kunnet agere skraldespand for midtbanekolleger som er ham teknisk overlegne.

    Men som vi står nu, har vi så netop brug for en afløser af samme type. Det ville bestemt ikke gøre mig noget om vi kunne få én der havde lidt mere boldsikkerhed i sig, men der er langt flere fremadrettede spillere at rydde op efter end bare dengang han kom til. Og det dur Gravesen ganske enkelt ikke til; han er alt for taktisk udisciplineret og er slet ikke specielt stærk mand mod mand når der skal forsvares - alle hans tekniske kvaliteter ufortalt.

    Hvem det så skal være? Ja, det skal jo tydeligvis være en skandinav, og så er Würtz skam et ganske fornuftigt valg. Tilsyneladende kan vi endda få ham ualmindeligt billigt nu, så det er vel bare at slå til - og så må vi ellers undvære alle de andre dygtige midtbanespillere der findes uden for Norden.

    Venligst,
    Bo N K

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Ugens ræb...

    ›Da København havde brug for en playmaker, købte man imidlertid
    ›Linderoth, og det ville være synd at sige at det fungerede
    ›specielt godt i starten. Senere har vi så fået langt større glæde
    ›af ham - hvor han i højere og højere grad har kunnet agere
    ›skraldespand for midtbanekolleger som er ham teknisk overlegne.

    Hvordan i alverden har du fået den idé, at han blev indkøbt som playmaker?

    Din pointe, at Gravesen slet ikke duer i den defensive centrale rolle, er jeg for en god ordens skyld helt enig i.

    mvh,
    -smølle

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Ugens ræb...

    ››Da København havde brug for en playmaker, købte man imidlertid
    ››Linderoth, og det ville være synd at sige at det fungerede
    ››specielt godt i starten. Senere har vi så fået langt større glæde
    ››af ham - hvor han i højere og højere grad har kunnet agere
    ››skraldespand for midtbanekolleger som er ham teknisk overlegne.

    ›Hvordan i alverden har du fået den idé, at han blev indkøbt som playmaker?

    Ah, det var vel upræcist skrevet af mig. Han blev skam ikke købt som playmaker - tværtimod var Holmstrøm meget specifik om at han blev købt som oprydder. Men som antydet ovenfor var min personlige analyse at FC Kbh dengang havde brug for en playmaker snarere end en spoiler.

    At dømme efter sæsonens udfald var Holmstrøms analyse i hvert fald ikke specielt god. Om det var gået bedre med et køb af en playmakertype, er selvsagt svært at sige nu - men i stedet endte det så med at man måtte udskifte stort set resten af holdet næste sommer.

    Venligst,
    Bo N K

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Ugens ræb...

    ›Ah, det var vel upræcist skrevet af mig. Han blev skam ikke købt
    ›som playmaker - tværtimod var Holmstrøm meget specifik om at han
    ›blev købt som oprydder. Men som antydet ovenfor var min
    ›personlige analyse at FC Kbh dengang havde brug for en
    ›playmaker snarere end en spoiler.

    Jeg kunne da heller overhovedet ikke få det til at hænge sammen - især ikke med det samtidige køb af Magne Hoseth... :-)

    mvh,
    -smølle

    der gerne så en playmaker, ved navn f.eks. Andresen, spille lidt foran en slider, der f.eks. hed Hæstad.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    63

    Re: Ugens ræb...

    I mangel på en rent rosende tråd...

    Saxo, det er endnu et mesterværk, du har begået her. Glimrende flow og ikke for meget udenomssnak. Dine Arne And-indledninger holder hele vejen og de holder staig. Samtidig er det fantastisk at få en anden vinkel på fodbolden - ikke mindst de aftener, hvor det bliver til mad på den lokale eller take-away.

    Håber I bliver ved - ellers send en personlig mail, hvis I skulle få brug for assistance med at skrive en klumme.

    Forza FC
    Mvh
    Anders

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ugens ræb...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 22.04.07, 22:17
  2. Ugens ræb
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 23.03.07, 19:24
  3. Ugens Ræb
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 29.10.04, 18:17
  4. Ugens Ræb!
    By Bo N K in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 15.12.03, 13:56
  5. Ugens ræb.
    By Stamværtshuset in forum Bazar
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 04.05.03, 00:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •