Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 16

Emner: C10 eller C6?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    24

    C10 eller C6?

    Hej.

    Jeg er nyflytter til København og skal da klart have sæsonkort eller guldkort til Parken. Hvad vil i anbefale?
    Og hvor er det bedst at sidde? Der er pladser tilbage på C 10 række 2 og C 6 række 4.

    Takker på forhånd

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: C 10 eller C 6?

    sidde?


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    24

    Re: C 10 eller C 6?

    ja sidde

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,001

    Re: C 10 eller C 6?

    ›ja sidde

    Hvis du har planer om at sidde ned til kampene, så er Nedre C ikke den rette tribune. Så er Øvre C eller A nok bedre.


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    2,352

    Re: C 10 eller C 6?

    ›ja sidde

    hvis du skal sidde, kan jeg anbefale A-tribunen

    ellers er C6 på række 4 lige foran midterlinien et glimrende valg - dog ikke i regnvejr - der skal man helst op på række 10+
    Forza FCK

    1993, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013, 2016, 2017, 2019 - Fucking miles away! Bye bye BIF

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,674

    Re: C 10 eller C 6?

    ›Hej.

    ›Jeg er nyflytter til København og skal da klart have sæsonkort
    ›eller guldkort til Parken. Hvad vil i anbefale?
    ›Og hvor er det bedst at sidde? Der er pladser tilbage på C 10
    ›række 2 og C 6 række 4.

    ›Takker på forhånd

    Nu skal jeg ikke lege fanpoliti, og så alligevel :O) Men når man køber sæsonkort til den centrale del af Nedre C bør man ikke 'sidde ned'. Så hellere køb sæsonkort til Øvre C eller Øvre A. Desuden tror jeg, at det kan være svært, at se fodbold, hvis man sidder ned på C 6 eller C 10, men det må andre be/afkræfte, da jeg ikke har min vanlige gang på den del af tribunen.

    Tribune oversigt: http://www.parken.dk/script/site/pag...d=22&cat_id=52

    -H&A

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    24

    Re: C 10 eller C 6?

    Sorry nu mente jeg nu egentlig også bare hvor man skulle købe. Tænkte ikke med henblik på at sidde. Men tak for svaret

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    694

    Re: C 10 eller C 6?

    Jeg vil sige at det kommer helt an på hvilken type person man er. Om man kender en del i byen og i særdeleshed i Parken generelt. Det første sæsonkort jeg havde var meget centralt på C6, placeret midt i en gruppe af mennesker jeg ikke kunne identificere mig med. Derfor vil jeg da nok sige at det ikke bare er at tage en plads på de meget centrale dele af stadion hvor der er få pladser tilbage.
    Nej, tag eksempelvis et sted som C13, C11 osv. hvor jeg pt kan se at der er rigeligt med pladser stort set over hele linien. Et sted jeg selv står og hvor jeg synes omgangstonen er total fin. Desuden er den jo belejligt liggende i forhold til stemingstribunen, og alt hvad de råber der, går klart igennem. Modsat pokalfinalen hvor stemningstribunen druknede i hvad der kom fra ob's afsnit.

    Næ, alt i alt et ok sted, så jeg vil da ikke umiddelbart sige at det er fordelagtigt at søge ind ved midterlinien når der er forholdsvis mange ledige pladser andre steder hvor udsynet faktisk ikke er så slemt - selv om mit syn ikke er det bedste, kan jeg da stadig se klart hvad der sker i den modsatte ende af banen.

    Desuden, hvis man ikke ønsker at ende midt inde i en klynge af folk som man umiddelbart har svært ved at komme ind på livet af eller man på ingen måde kan klare (Har prøvet stortspyttende, højtråbende personer som nærmest har siddet på nakken af mig når de har korrigeret spillerne på banen), så prøv at fange et sæde som er en 4-5 stolesæder fra midtergangen. Så har man altid en hurtig flugtvej.

    Desuden sidder man ikke i Parken :-) Hvis du er over 80 er du undskyldt.

    Og det er selvfølgelig primært på billetlugen.dk. Opret en bruger derpå. Du behøves ikke at købe med det samme, men kan da skimpte på stadionoversigten hvilke pladser der er interessante ved køb af sæsonkort.

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    235

    Re: C 10 eller C 6?

    Er sæsonkortet steget meget de sidste par år?
    Dansk Liga med 16. hold!

    Krohn-Dehli, Duncan, Randrup, Jallow, Vilfort, Faxe, Eggen beviser at BIF har, og altid har haft, DKs smukkeste hold

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    284

    Re: C 10 eller C 6?

    ›Er sæsonkortet steget meget de sidste par år?


    Tja, det er de faktisk. Der var engang hvor det kostede "næsten" ingen ting.

    Hvis du ser i nyhedsarkivet på FCK.dk, så kan du tjekke de gamle nyheder om sæsonkort.

    Jeg er selv flyttet fra 4 sæsoner på Nedre C (C6 - Midten) til Sektion 12 her fra den kommende sæson pga. manglende stemning.
    Anti 1964!
    DG-FC's Avatar

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,229

    Re: C 10 eller C 6?

    ›Er sæsonkortet steget meget de sidste par år?

    Bladrer man tilbage i de gamle nyheder på fck.dk kan man finde ud af, hvordan prisudviklingen har været siden år 2000.

    Sæsonen 2000-2001
    I sæsonen 2000-2001 købte man adgang for et halvt år af gangen og det meste af Nedre C var unummerede pladser. Nedenstående priser er for voksne. Børn og pensionister koster omtrent det halve.
    Efterår 2000 kr. 800,-
    Forår 2001: kr 650,-

    I alt: kr 1450,-

    Sæsonen 2001-2002
    Sæsonen efter var med samme betingelser - i hvert fald om efteråret:
    Efterår 2001 kr. 925,-
    Forår 2002: kr 600,-

    I alt: kr 1525,-

    Prisstigning: kr 75,- (5.2 %)
    Det var i øvrigt i foråret 2002, at man valgte at indføre faste pladser på Nedre C. Pladserne var personlige, og der var billede på sæsonkortet. Samtidig indførte man den prisdifferentiering, man kender fra i dag, hvor de mest interessante kampe i superligaen er dyrere end de øvrige i løssalg.

    Sæsonen 2002-2003
    Året efter begyndte man så at sælge sæsonkort, der gjaldt for hele sæsonen. Væk var ideen om personlige kort med billede og der var forkøbsret og rabat på internationale kampe og pokalkampe.

    Det bemærkelsesværdige er, at prisen faktisk var lavere end året før!
    Pris kr 1475,- (inklusive gebyr på kr 25,-)

    Prisfald: kr 75,- (3.3 %)

    Sæsonen 2003-2004
    Konceptet er nu på plads, og tilbage er kun at skrue på prisen:
    Pris kr 1610,- (inklusive gebyr på kr 25,-)

    Prisstigning: kr 135,- (9.2 %)

    Sæsonen 2004-2005
    Året efter fik den endnu et hak opad. Kortet gjaldt nu også til hjemmekampene i den nyindførte Royal League.
    Pris kr 1740,- (inklusive gebyr på nu kr 45,-. Lidt af en prisstigning på gebyret, må man sige)

    Prisstigning: kr 130,- (8.1 %)

    Sæsonen 2005-2006
    Efter den ret sløje 2004-2005 sæson valgte man at beholde samme pris året efter. Af yderligere fordele det år kan nævnes gratis adgang til sommerturneringen Viasat Cup.

    Pris kr 1740,- (inklusive gebyr på kr 45,-)

    Prisstigning: kr 0,-
    Sæsonen 2006-2007
    Sidste år var det så, at man fandt på at indføre et ratebetalt guldkort oveni det eksisterende sæsonkort. I mine øjne er det en underlig konstruktion (selvom jeg selv er indehaver af et), så prisen nedenfor er for det ”klassiske” sæsonkort, der stort set giver de samme fordele:
    Pris kr 1895,- (inklusive gebyr på kr 45,-)

    Prisstigning: kr 155,- (8.9 %)
    For guldkortholdere er regnestykket
    Pris 6 x kr 349,- = kr 2094,-

    Prisstigning: kr 354,- (20.3 %)
    Vi guldkortholdere må være gale eller meget sløje til regning.
    Sæsonen 2007-2008
    Næste sæsons priser er i samme luftlag som dem fra den netop overståede sæson
    Pris kr 1995,- (inklusive gebyr på kr 45,-)

    Prisstigning: kr 100,- (5.3 %)
    For guldkortholdere er regnestykket
    Pris 6 x kr 359,- = kr 2154,-

    Prisstigning: kr 60,- (2.9 %)


    Den samlede prisudvikling fremgår af nedenstående graf




    Siden sæsonen 2000-2001 er sæsonkortet således steget med i alt 38% (eller 49%, hvis man har guldkort).

    Det er klart det dyreste sæsonkort herhjemme, men til gengæld får vi jo også en del mere for pengene end de fleste andre. ;o)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    490

    Re: C 10 eller C 6?

    ›Siden sæsonen 2000-2001 er sæsonkortet således steget med i alt
    ›38% (eller 49%, hvis man har guldkort).

    ›Det er klart det dyreste sæsonkort herhjemme, men til gengæld får
    ›vi jo også en del mere for pengene end de fleste andre.
    ;o)

    Det burde så kun være steget til 1628,59 kr. hvis man tager prisen i 2000 og regner den om til dagens priser.

    http://www.dst.dk/Statistik/seneste/...sberegner.aspx

    Til sammenligning kan man få et sæsonkort ned til 130 Euro i Milan
    http://www.acmilan.com/infoPage.aspx?id=48207

    Men trods det overvejer jeg for første gang at købe et sæsonkort, da kortet kun koster en brøkdel af hvad jeg kommer af med i transportudgifter, Odense-KBH t/r.

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: C 10 eller C 6?

    Der sker mere på C6 end C10, så det kommer lidt an på om du vil i nærheden af de gæve Køliganere eller vil stå tæt på trommen.

  17. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    14

    Re: C 10 eller C 6?

    Har stået på C10 siden indførslen af sæsonkort, og der er ok gang i den. Vil du synge, så synger du, vil du skælde ud, så skælder du ud.
    I forhold til S12, ka´det være lidt svært at skelne teksterne i sangene, men efterhånden så breder de sig også til C10.

  18. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: C10 eller C6?

    Man fristes til at sige, at du lige skal tjekke det lidt ud via et par live oplevelser da det jo unægteligt er lidt ligesom man har det med pladeforretninger, øl, cigaretter m.m., nemlig at man lige skal prøve sig frem, for så at finde lige præcis det som appelerer til en. Det afhænger jo også helvedes meget af hvilke typer man kommer til at stå ved siden af. Er man til Erkan på 15 med gotiske bogstaver på sin cap eller 40 årige Arne som er stander vissen og brøler med på rækken bagved så spyttet plakser ind i nakken på en. Der er charme ved det hele og jeg har ALDRIG stået et sted på c tribunen, hvor det var kedeligt. Spring ud i det og revurder hen ad vejen. Ikke et super anvendeligt svar, men det bedste du kan få da du nok er nødt til at tage stilling inden en reel oplevelse derinde. Held og lykke.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 08.04.06, 00:51
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 22.02.06, 14:16
  3. Hvad sker der for trommen? C10/C11
    By teko in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 06.11.05, 15:03
  4. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 28.10.05, 07:00
  5. Bliver der plads til PC eller ROBA eller ingen !
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 09.09.04, 12:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •