Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 16

Emner: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    160

    Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    http://peter.bt.dk/index.php?id=340&no_cache=1


    Det godt nok et lidt gammelt indlæg, men på Peter Brüchmann blog, skrev han i maj, et indlæg om "de bedste fans". Som i selv kan læse på hans blog, giver han "titlen" til Brøndby.

    Det ikke en hemmelighed at stemningen i Parken ikke har været optimal. Så hvad synes i? har han lidt ret? eller er han helt ved siden af? Har ikke selv fulgt Brøndby, så det svært at sige.

    Hvad synes i?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    492

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    http://peter.bt.dk/index.php?id=340&no_cache=1


    ›Det godt nok et lidt gammelt indlæg, men på Peter Brüchmann blog,
    ›skrev han i maj, et indlæg om "de bedste fans". Som i
    ›selv kan læse på hans blog, giver han "titlen" til
    ›Brøndby.

    ›Det ikke en hemmelighed at stemningen i Parken ikke har været
    ›optimal. Så hvad synes i? har han lidt ret? eller er han helt ved
    ›siden af? Har ikke selv fulgt Brøndby, så det svært at sige.

    ›Hvad synes i?

    Han ved ikke hvad han skriver om, FCK har de bedste fans i danmark !!!!
    Altid enig med Cookie!
    bmw 25's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    Han er helt på månen. De bedste fans bakker klubben op i medgang og modgang. Det er ikke tilfældet med Betonens tilbedere. De er tvært imod forsvundet fra stadion og så smadre de spillerbussen når det går skidt, sikke en opbakning. Så hellere give den titel til Silkeborg, det ville vække mindre forargelse hos undertegnede.

    -R..
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    38

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    Kan ikke udtale mig om stemningen i Brøndby, kommer der ikke. Men vil give Brygmann ret i, at der til tider er alt for stille i Parken. Med et snit på 24.000 burde der være højere volumen kampen igennem. Når det så er sagt, så er der intet der slår stemningen når både Sektion 12 og Nedre C giver den fuld skrue. Smukt!

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    922

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    Er det ikke fuldstændigt ligegyldigt, hvad Peter Brüchmann mener om stemningen rundt omkring?

    Stemningen har været helt fantastisk hos os i år. Det har været tydeligt for enhver, og der er da heller ikke blevet lagt skjul på det her http://www.fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=6859

    Dermed ikke sagt, at stemningen ikke kan blive bedre hos os. DET KAN DEN. Hvordan den bliver det, behøver jeg vel ikke skrive flere gange...

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    Når Brøndby er bedst er de bedre end alle andre herhjemme.

    Det har de bare ikke været længe og opskriften på god stemning skal åbenbart lifligt krydres med slagsmål på, under og udenfor tribunerne med medfans og gentagen racisme. Rigtig provinsielt. Når man så også har en ledelse, der heller ikke gider, vil eller tør gøre noget ved det, så har man jo også givet carte blanche til tågehovederne og prisen for god stemning, synes at være tårnhøj.

    De synes ærlig talt at være gået i stå, hvorimod flere andre bevæger sig i en positiv retning. Herunder os selv.


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    ›Når Brøndby er bedst er de bedre end alle andre herhjemme.

    ›De synes ærlig talt at være gået i stå, hvorimod flere andre
    ›bevæger sig i en positiv retning. Herunder os selv.

    Nu må vi heller ikke glemme at vi blev nr 1. i suppen, og gjorde det godt i CL. Det er også en væsentlig faktor i den "positive retning". Mener bestemt du har ret, men det er også taget i perspektiv af vores forrygende sæson. Og dermed kan man måske også godt forstå at bifferne ikke har været helt oppe på mærkerne :)
    Jeg mener også vi går bedre stemning imøde, og vi skal nok slå Brøndby med længder, med den nuværende meget postive forbedring.

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    43

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    Jeg synes nu selv at stemningen i parken har været sløv. Det har måske noget at gøre med at vi har haft en forholdsvis let sæson i år. Udover CL hvor stemningen var fantastisk, har mange åbenbart ikke orket(af mangel på bedre ord) give gas selvom det var AC pølsehold man spillede imod. Der har ikke været det store at synge for når spillerne alligevel vinder uden vores vokale opbakning. Med det i betragtning så har det nok også noget at gøre med at folk hellere vil snakke i 67 min af kampen istedet for at give gas.
    Men det med at sektionen er kommet på benene har været forrygende. De har været i stand til at kunne blive ved med at synge.
    Jeg er træt af folk der siger vi har den fede stemning når de selv "bare" står og kigger bold. Syng med for pokker. Ellers er det klart at vi ikke bliver kåret til de bedste fans i DK!

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    153

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    Stemningsmæssigt må jeg desværre sige at bundby'erne er bedst... vi kan åbenbart ikke slå dem... De kan få hvad der svarer til hele nedre C med på at hoppe... Jeg kan ikke huske hvornår det sidst er sket for os på nedre c...

    Men heldigvis er vi mere loyale end dem :) det er squ da positivt..
    (og læs her; Ve den der smadrer noget eller tager til træning og spytter på vores spillere hvis det går skidt for dem)

    og så drikker vi ikke engang Royal :P
    Ny lækker, glad og feststemt fraktion!
    June's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    200

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    ›Stemningsmæssigt må jeg desværre sige at bundby'erne er bedst...
    ›vi kan åbenbart ikke slå dem... De kan få hvad der svarer til
    ›hele nedre C med på at hoppe... Jeg kan ikke huske hvornår det
    ›sidst er sket for os på nedre c...

    ›Men heldigvis er vi mere loyale end dem :) det er squ da positivt..
    ›(og læs her; Ve den der smadrer noget eller tager til træning og
    ›spytter på vores spillere hvis det går skidt for dem)

    ›og så drikker vi ikke engang Royal :P

    Jeg gad godt se hvor mange der ville være på lægterne, den dag vi ender som nummer 6 i suppen og uden en udebane sejr i hele sæsonen. Jeg tror desværre ikke at vi er mere loyale end de er.

    Men bare min mening
    KBH

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    Søg lidt efter tilskuersnittet i 99/00 sæsonen. ;-)

    -R..
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    ›Søg lidt efter tilskuersnittet i 99/00 sæsonen. ;-)

    ›-R..

    Nu er der jo forskel på om fansne er blevet forvænt med en placering i toppen, eller om man er vant til at rode rundt i midten. Ydermere kunne vi jo dengang se at vi med tiden ville blive det bedste hold. Comming down the road.

    Hvis vi om 2 år lige pludselig dumpede katastrofalt ligesom BIf, så tror jeg ikke vi ville se særlig mange fans på tribunerne. Jeg mindes tiden efter Gorzia hvor tilskuertallet hvist faldt, og det var altså ikke en katastrofal sæson.

    Ydermere så er jeg træt af hele diskusionen om hvem der har de mest loyale fans, det minder mig lidt for meget om Bif retorik. Jeg følger personligt det hold som jeg kan identificere mig med, og hvis vi lige pludselig i FC begyndte at drive forretningen på samme måde som de gør ude i Brøndby, ja så ville jeg nok kigge mig om efter en anden klub. Plastic, og jeg er stolt af det.:)

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    ›Nu er der jo forskel på om fansne er blevet forvænt med en
    ›placering i toppen, eller om man er vant til at rode rundt i
    ›midten. Ydermere kunne vi jo dengang se at vi med tiden ville
    ›blive det bedste hold. Comming down the road.
    Kunne vi det? Noget af et klarsyn du var udstyret med mellem indkøbene af det ene flop efter det andet. (Nej Flemming, jeg mener heller ikke at Laudrup var et flop, plz)

    ›Hvis vi om 2 år lige pludselig dumpede katastrofalt ligesom BIf,
    ›så tror jeg ikke vi ville se særlig mange fans på tribunerne. Jeg
    ›mindes tiden efter Gorzia hvor tilskuertallet hvist faldt, og det
    ›var altså ikke en katastrofal sæson.
    Faldt i forhold til hvad? Der var omkring de 19-20.000 i de efterfølgende kampe, bortset fra en enkelt og en pokalkamp. Også selvom vi viste store svaghedstegn i flere af hjemmekampene det efterår. Dog tror jeg også at vi ville se et faldene tilskuertal, hvis det begyndte at blive katastrofalt dårligt, men man skal ikke negligere, at vores fanbase er bygget på et fundament af trofaste folk, der kom selvom resultaterne lod meget (ekstremt meget) at ønske.

    ›Ydermere så er jeg træt af hele diskusionen om hvem der har de
    ›mest loyale fans, det minder mig lidt for meget om Bif retorik.
    ›Jeg følger personligt det hold som jeg kan identificere mig med,
    ›og hvis vi lige pludselig i FC begyndte at drive forretningen på
    ›samme måde som de gør ude i Brøndby, ja så ville jeg nok kigge
    ›mig om efter en anden klub. Plastic, og jeg er stolt af det.:)
    På trods af smiley, så skal du vide, at hvis du er fan af forretningsmodellen og ikke fodboldholdet, så ville jeg i hvert fald hjertens gerne være dig foruden og jeg kan anbefale en del danske virksomheder som køres helt fantastisk og som sikkert ville finde det ganske morsomt med en fanklub til deres fyraftenshold i en af firmaserierne. Men du mener det vel heller ikke seriøst. Vel?

    Jimi

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    ›Kunne vi det? Noget af et klarsyn du var udstyret med mellem
    ›indkøbene af det ene flop efter det andet. (Nej Flemming, jeg
    ›mener heller ikke at Laudrup var et flop, plz)

    Det var såmænd ikke noget specielt klarsy, det var bare meget tydeligt i hvilken retning vi bevægede os hvilket vi forresten stadigvæk gør. Er det så også klarsyn når jeg siger jeg tror på større succes i Europa i fremtiden?
    Det kan godt være at Birthe var et flop, men jeg mener faktisk at der var meget positivt ved det aspekt at vi signede en spiller af den kaliber.

    ›Faldt i forhold til hvad? Der var omkring de 19-20.000 i de
    ›efterfølgende kampe, bortset fra en enkelt og en pokalkamp. Også
    ›selvom vi viste store svaghedstegn i flere af hjemmekampene det
    ›efterår. Dog tror jeg også at vi ville se et faldene tilskuertal,
    ›hvis det begyndte at blive katastrofalt dårligt, men man skal
    ›ikke negligere, at vores fanbase er bygget på et fundament af
    ›trofaste folk, der kom selvom resultaterne lod meget (ekstremt
    ›meget) at ønske.

    OB kampen inden Gorcia var der 22.227 tilskuere, efter Gorcia var der 18.419 OB igen, 15.025 AAB, 40.079 Brøndby denne trækker selvfølgelig lidt op. Jeg er så af den opfattelse at der havde været flere hvis det ikke var for Gorcia kampen.
    Jeg er dog glad for du godt kan se at tilskuertallet ville begynde at falde hvis resultaterne gjorde det samme. Dette var jo min pointe. Det jeg opponere i mod er den gængse holdning om at fans af FCK er så meget "bedre" end fans af alle mulige andre hold, og specielt Brøndbys; Det er i mine øjne selvbedrag så det batter.

    ›På trods af smiley, så skal du vide, at hvis du er fan af
    ›forretningsmodellen og ikke fodboldholdet, så ville jeg i hvert
    ›fald hjertens gerne være dig foruden og jeg kan anbefale en del
    ›danske virksomheder som køres helt fantastisk og som sikkert
    ›ville finde det ganske morsomt med en fanklub til deres
    ›fyraftenshold i en af firmaserierne. Men du mener det vel heller
    ›ikke seriøst. Vel?

    Jeg ved godt du hjertens gerne ville være mig foruden, men det er der vist andre andre grunde til. Hvis FCK blev drevet som BIF så ville dette jo også smitte af på fodboldholdet, ligesom det gør når vi bliver drevet så profesionelt som vi gør. Jeg kan såmænd godt lide firmafodbold, men der er altså forskel på det og så profesionel fodbold, det tror jeg godt du kan se, ellers vil jeg godt uddybe det. Ydermere er der jo også ting som stemningen på tribunerne, som gør at fansne (mig selv inkl.) kan føle sig som part af noget "stort". Denne stemning hos fck er i mine øjne specielt fed, idet det ikke bare går ud på at råbe så højt man kan, selvom dette virker til at være lysten/formålet nogen steder.
    Jeg er altså fan af hele setuppet omkring fck, specielt den profesionalisme som klubben bliver drevet med, og det glæder mig også når det går godt for FCK i andre sammenhæng end fodbold, jeg vil dog ikke tage på ferie i Lalandia af den grund. Hvis jeg nu var klub menneske så ville jeg gå op i ting som Stolthed, Ære, Klub, etc...

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Bedste fans i danmark(Ifølge BT)?

    ›Det kan godt være at Birthe var et flop, men jeg mener faktisk at
    ›der var meget positivt ved det aspekt at vi signede en spiller af
    ›den kaliber.
    Jeg skrev vist nogenlunde det samme. Måske jeg skulle have formuleret mig mere præcist..

    ›OB kampen inden Gorcia var der 22.227 tilskuere, efter Gorcia var
    ›der 18.419 OB igen, 15.025 AAB, 40.079 Brøndby denne trækker
    ›selvfølgelig lidt op. Jeg er så af den opfattelse at der havde
    ›været flere hvis det ikke var for Gorcia kampen.
    Ja, det er så en vurdering, som vi aldrig nogensinde kan få svar på.

    ›Jeg er dog glad for du godt kan se at tilskuertallet ville
    ›begynde at falde hvis resultaterne gjorde det samme. Dette var jo
    ›min pointe. Det jeg opponere i mod er den gængse holdning om at
    ›fans af FCK er så meget "bedre" end fans af alle mulige
    ›andre hold, og specielt Brøndbys; Det er i mine øjne selvbedrag
    ›så det batter.
    Helt enig.

    ›Jeg ved godt du hjertens gerne ville være mig foruden, men det er
    ›der vist andre andre grunde til.
    Fordi vi til tider krydser klinger, så er det ingenlunde udtryk for, at jeg af den grund ville være dig foruden. Vi har bare forskellige opfattelser af (fan)Verdenen og det er jo ganske frugtbart for et fodboldforum som dette. På baggrund af udmeldinger som den du fremlagde i forrige indlæg vil jeg være dig foruden, men generelt set er du lige så velkommen som alle mulige andre i min Verden. At du tror modsat er at tillægge dig selv en for stor værdi i mit ellers noget så åbne sind. ;)

    Hvis FCK blev drevet som BIF så
    ›ville dette jo også smitte af på fodboldholdet, ligesom det gør
    ›når vi bliver drevet så profesionelt som vi gør. Jeg kan såmænd
    ›godt lide firmafodbold, men der er altså forskel på det og så
    ›profesionel fodbold, det tror jeg godt du kan se, ellers vil jeg
    ›godt uddybe det. Ydermere er der jo også ting som stemningen på
    ›tribunerne, som gør at fansne (mig selv inkl.) kan føle sig som
    ›part af noget "stort". Denne stemning hos fck er i mine
    ›øjne specielt fed, idet det ikke bare går ud på at råbe så højt
    ›man kan, selvom dette virker til at være lysten/formålet nogen
    ›steder.
    ›Jeg er altså fan af hele setuppet omkring fck, specielt den
    ›profesionalisme som klubben bliver drevet med, og det glæder mig
    ›også når det går godt for FCK i andre sammenhæng end fodbold, jeg
    ›vil dog ikke tage på ferie i Lalandia af den grund. Hvis jeg nu
    ›var klub menneske så ville jeg gå op i ting som Stolthed, Ære,
    ›Klub, etc...
    Så du er simpelthen først kommet til et par år inde i Flemmings regeringsperiode? Jeg er fan af pakken jeg har fået foræret i forbindelse med mit engagement i og omkring F.C. København og skulle Glistrup få en hjerneblødning, så ville det ikke gøre mig til en mindre fan. Tværtimod. At det forretningsmæssige betyder så meget for dig i dit forhold til FCK er i mine øjne beundringsværdigt, for så kan vi regne med dig, den dag det måske går knapt så godt på banen, men stadig går godt i regnskaberne og det er da i hvert fald ikke din skyld, når tilskuertallet falder efter vi har tabt til Beitar Jerusalem.. ;o)

    Men det kunne være vi skulle finde sporet i tråden igen.

    Jimi

  22. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ras

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Landskampene Danmark-Sverige & Letland-Danmark
    By kalaha in forum De korte linier
    Svar: 94
    Sidste Meddelelse: 17.06.07, 10:31
  2. Danmarks bedste fans?
    By Bøllebob. in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 07.11.04, 18:20
  3. FCK Fans - Danmarks's BEDSTE!
    By Leander in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 05.11.03, 20:29

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •