Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 21

Emner: Den evige dvale rammer Stamværtshuset

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    184

    Den evige dvale rammer Stamværtshuset

    Til gengæld er kælderen ikke oversvømmet, så i modsætning til sidste uges totale dvale-tilstand holder vi åbent i denne uge.

    Vi beklager natuligvis, hvis du måtte gå forgæves, men pixie-udgaven af uge-29 (sidste uge) ræbet lyder:
    "Den kylling er vist ikke økologisk, og hvorfor kunne de ikke finde en højreback når den forrige sagde op i december?"

    Det gider denne uges vagthavende nu ikke rode med, til gengæld andrager tiraderne af fordrukkent sludder nærmest -smølleske længder som kompensation for sidste uge. Vi møder en masse gamle koryfæer og kommer omkring tingenes aktuelle tilstand i København, migrænens tilbagekomst og et israelsk hold, der regner os for no match.

    Klik på billedet af Todi og Ståle fra Haderslev-kampen november 2000 - hvor Harald Martin Brattbakk i øvrigt scorede hattrick - for at finde ud af, hvorfor dén kamp nu pludselig blev så skide interessant igen:


    Eller klik på det konventionelle link til Ugens Ræb: Dvale

    God weekend,
    Vagthavende

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    101

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset.

    Helt enig!
    We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
    Oscar Wilde, 1892

    Gode links til Hattrick : http://www.freewebs.com/htlinks/

  3. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ras

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset.

    Måske er det bare mig, men mener faktisk at det nok er, eller ihverttfald tæt på, det bedste ræb jeg har læst indtil nu.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset.

    Som i går at se Aalborg-København efterfulgt af Odense-Lyngby spille om points og så lige efter se Feyenoord-Chelsea afvikle en pre-sæson træningsmatch i Rotterdam. Lad så være at sidstnævnte - trods tydeligvis meget tidligt for spillerne mht. kampbold i benene - blev afviklet i et tempo og med en intensitet og individuelle kvaliteter, der stadig overgik aftenens Malta-liga kampe med lysår!
    Helt enig.

    Men resten er jeg slet ikke enig i. Det er alt for tidligt at sætte en "dom" over holdet endnu. Det er klart at jo flere kampe der går før der kommer point, jo værre ser det ud. Men indtil videre vil jeg lade hjoldet finde hianden, den motor der forsvandt på midtbanen var trods alt af så stor betydning for holdet, at jeg stadig glæder mig til at se, om vi kommer styrket ud af transfervinduet!! - Jeg er begyndt at tvivle, men lader det stå som et åbent kapitel endnu. Det værste der kan ske er jo, at forstærkningerne ikke kommer, fordi vi ikke kvalificere os til CL!!

    Og skål forresten - bare lige inden vi drukner ;o)
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset.

    jeg finder det nu ikke særligt spændende...

  8. #6
    stepihl er offline Løns, Ulde, og Højer...
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    74

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset.

    Et helt igennem fremragende ræb. Specielt analysen omkring vores sitaution på midtbanen er "lige i skabet". At Silberpower er bedst på den centrale midtbane synes igen bevist i Ålborg, og han burde fortrænge Hjalte på et hvilken som helst tidspunkt.

    I øvrigt spændende at ræbet nævner Kim Aabech samme dag som det kommer frem at klubben har haft snøren ude efter ham.

    http://www.bolddk.com/nyt/?vis=71468

    Beviser vel bedst af alt at bartenderne på vores alles yngligsværthus er tæt på sande orakler.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset.

    Puha.. Da jeg så titlen på ugens ræb blev jeg godt nok noget angst, tænk at skulle undvære ræbet! En noget nær ubærlig tanke.. Tak for et (som sædvanligt) underholdende og informativt stykke skrivekunst.

    Mvh Boulevardigan

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset.

    ›Men resten er jeg slet ikke enig i. Det er alt for tidligt at
    ›sætte en "dom" over holdet endnu.

    Mht. det rent spillemæssige så har vi i sæsonens to første kampe spillet præcis så uopfindsomt og langsomt og uengageret som i de sidste 4 i den foregående sæson (efter vi sikrede skabet ude i Brøndby), så det bygger på lidt flere kampe. Seks. Den absurd korte sæsonpause har selvfølgelig bidraget til en slags status quo, ligesom vi ...

    ›Det er klart at jo
    ›flere kampe der går før der kommer point, jo værre ser det ud.
    ›Men indtil videre vil jeg lade hjoldet finde hianden, den motor
    ›der forsvandt på midtbanen var trods alt af så stor betydning for
    ›holdet,

    .... altså ikke har foretaget de store, dramatiske udskiftinger på holdet. 8-9 stykker er de samme som sidste sæsons "startere".
    Mht. "motoren", Linderoth, så var det ikke ligefrem fra hans fødder, det kreative skulle komme, ej heller fra hans afløser Würtz, så det vil jeg mene ikke skal tillægges nogen støre betydning fsva. vores fremadrettede spil. Til gengæld gjorde det en verden til forskel, da Atiba kom med igen efter ca. 2 timers migrænefodbld som start på den nye sæson.

    ›at jeg stadig glæder mig til at se, om vi kommer styrket
    ›ud af transfervinduet!! - Jeg er begyndt at tvivle, men lader det
    ›stå som et åbent kapitel endnu. Det værste der kan ske er jo, at
    ›forstærkningerne ikke kommer, fordi vi ikke kvalificere os til
    ›CL!!

    Det har Ståle jo også indikeret tidligere.
    Det andet skrækscenarie er, at Brede og Atiba får lov at pakke kufferterne, hvis vi ikke klarer Beitar-kampene.

    Vi får se. Nu gælder det først Viborg. Jeg vover den påstand, at Viborg får scoret sit første sæsonmål i dag ... men at vi trods alt vinder!
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset.

    ›I øvrigt spændende at ræbet nævner Kim Aabech samme dag som det
    ›kommer frem at klubben har haft snøren ude efter ham.
    http://www.bolddk.com/nyt/?vis=71468
    ›Beviser vel bedst af alt at bartenderne på vores alles
    ›yngligsværthus er tæt på sande orakler.

    Man finder ofte sandheden på bunden af whisky-glasset :-)

    Nah, det var selvføgelig meget heldigt ramt, ligesom efterlysningen af den internationalt erfarne, kreative midtbanemand, som vi så åbenbart også er ved at signe lige nu. Vi mangler bare, at han også har skud i støvlerne!

    Alt i alt begynder midtbanen at se vældigt forrnuftig ud - hvis ikke Atiba eller Silber er på vej væk - og det er trods alt lidt betryggende, at vi selv ved en skade eller en karantæne ikke er nødt til at skulle spille europæisk med Laudrup eller Neestrup. Endnu. Forudsat vi kommer til at spille europæisk, that is.
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset.

    »Hverken Grønkjær eller Allbäck har formået at komme i omdrejninger af forskellige årsager. Allbäck manglede lidt i opstartsfasen, mens Grønkjær endnu ikke rykker eksplosivt. Det gør det jo sværere for midtbanespillerne at komme fornuftigt af med bolden,« siger Ståle Solbakken.
    Mere her:http://www.berlingske.dk/sport/artikel:aid=923196

    Iøvrigt et fint ræb.

    God weekend til alle.

    -orb
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset

    Det var dog et glimrende Ræb, og jeg lod mig inspirere til i al hast at skrive en replik på www.mandagstraeneren.dk.

    Venligst,
    Bo N K

    PS - Lige her, for at være helt præcis.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset

    ›Det var dog et glimrende Ræb, og jeg lod mig inspirere til i al
    ›hast at skrive en replik på www.mandagstraeneren.dk.

    ›Venligst,
    ›Bo N K

    Så vil jeg tillade mig at replicere på replikken.

    Citat: "Undertegnede tilhører også dem som er ganske optimistiske omkring Würtz som afløser for den lettere overvurderede Linderoth, så det er helt sjovt at læse en meningsfælle, endda i Stamværtshuset! Det er bare at tage et blik på hvordan han i langt højere grad end Linderoth rent faktisk magter at beholde bolden under pres, og så kan man se hvad vi, ikke mindst offensivt, kan få ud af byttet."

    På trods af mange gode stunder med Mandagstræneren foran mig, må jeg oppponere over ovenstående.

    At Linde skulle være lettere overvurderet, har jeg for det første virkelig svært ved at se. Så vidt jeg ved har ingen tildelt ham Messi-lignende kvaliteter. De fleste er vel godt klar over, at når det kommer til boldomgang, så er der mange der overgår Linde. Hasn betydning for holdet kan dog ikke overvurderes, og dertil skal så tilføjes, at han mere end én gang, rent faktisk viste gode kvaliteter i afleveringsspillet.

    At Würtz skulle være et åbenlys godt bytte, er for det andet ganske tvivlsomt. Jovist, han holder måske lidt bedre i bolden under pres, men må jeg tilføje, at det gør Hjalte også. Indtil videre har jeg ikke noteret mig andet, end at vi nu blot har to Hjalter..

    Vores midtbane "problem" er imo ikke blevet løst med Würtz (i hvert fald ikke i denne sæson). Vi har stadig ikke en spilstyrrende rutineret midtbanegeneral (når nu Atiba af urangsalige årsager ikke må få den rolle). Silber er og bliver bedst på højrekanten, og at han mod Viborg bliver anvendt på midten illustrerer "problemet" ganske klart.

    Ps. Jeg håber, at dette var startskuddet på en tilbagevendende MT.
    Sidst redigeret af MBS : 29.07.07 kl. 17:41
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset.

    ››I øvrigt spændende at ræbet nævner Kim Aabech samme dag som det
    ›kommer frem at klubben har haft snøren ude efter ham.

    http://www.bolddk.com/nyt/?vis=71468

    ›Beviser vel bedst af alt at bartenderne på vores alles
    ›yngligsværthus er tæt på sande orakler.

    - Der blev så også skrevet følgende: "... og den hypede højreback, Cristián Álvarez, der vel har 16 chilenske caps, men den seneste tilbage i september 2005. Når man droppes fra landsholdet som 25-årig, er det vist mest fordi, man bare ikke er god nok."

    Dog god nok til at blive forsøgt hentet til København - http://www.bt.dk/article/20070730/sport01/70730038/
    Gad vide hvad vinklen på ham havde været, havde han valgt FCK og ikke vores foreståelde CL-kval-mostandere?

    Ellers god læsning. As usual.

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset.

    »Det er et falsk rygte – igen. Der må være tale om en misforståelse hos spilleren, hvis han selv har udtalt sig sådan. Vi har ikke forsøgt at hente ham til klubben, og vi har ikke givet ham en dvd,« sagde Ståle Solbakken mandag aften på et pressemøde i Parken.
    Mere her:http://jp.dk/sport/fodbold/superliga...cle1025639.ece

    -orb
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Den evige dvale rammer Stamværtshuset

    »Det er et falsk rygte – igen. Der må være tale om en misforståelse hos spilleren, hvis han selv har udtalt sig sådan. Vi har ikke forsøgt at hente ham til klubben, og vi har ikke givet ham en dvd,« sagde Ståle Solbakken mandag aften på et pressemøde i Parken.
    En misforståelse??? Det var en meget mærkelig formulering, hvordan skulle manden kunne misforstå sig til et kontrakttilbud, hvis der ingen kontakt har været?

    Det lyder lidt som om, der HAR været kontakt, måske blev det aldrig (set fra CVs/SSs side) til et konkret tilbud, og DVDen er nok en tilføjelse fra en "kreativ" bladsmører, men...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. OB - de evige amatører
    By HPD in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 22.03.09, 20:18
  2. Stamværtshuset påbegynder den årlige status
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 21.12.07, 10:43
  3. Onside rammer bunden
    By gref in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 28.09.04, 14:29
  4. Bundbys evige mediestunt
    By Jensen in forum De korte linier
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 09.03.04, 21:55
  5. Vågnet op fra dvale...
    By Andreas in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 13.02.04, 14:26

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •