Side 2 af 7 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 93

Emner: William Kvist på landsholdet!

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: William Kvist på landsholdet!

    ›Fordi du skriver at det ikke er så overraskende igen.

    Nu skal man tænke på, at Kvist er udtaget på et af de yderste mandater. Morten Olsen har før udtaget unge talenter, så de kan få lov til at se, hvad A-landsholdet er for en størrelse.

    Tidspunktet er måske ikke oplagt; men jeg synes bestemt ikke, at det er overraskende, at Kvist, som er et af Danmarks største midtbanetalenter, udtages til A-landsholdet. Han har gjort det fremragende i FCK, hvor han er blevet prøvet af på allerhøjeste niveau (CL) og bare er vokset med opgaven. Derudover spillede han godt for ligalandsholdet, hvor han f.eks. klart overstrålede den ellers så hypede Niki Zimling.

    Så nej, jeg er bestemt ikke overrasket at han bliver udtaget til landsholdet. Det er trods alt bare en venskabskamp. Det varer nok lidt tid før, han bliver fast mand.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: William Kvist på landsholdet!

    ›hvor er silber, manden var jo den bedste spiller i suppen i
    ›foråret, synes han skulle havde den istedet for TK.

    Morten Olsen ser Silberbauer som kantspiller, og der har man Rommedahl, Grønkjær, Kahlenberg og Løvenkrands. Mikkel Thygesen er også blevet brugt på pladsen. De kender Silberbauer og ved, hvad han står for. Han bliver aldrig andet end en marginalspiller på landsholdet.

    ›eneste mærkelige udtagelse er for mig stadig stefan drop(og silber).

    Ja, Stephan Andersen er mildest talt en mystisk udtagelse. Morten Olsen har det med at være meget loyal overfor visse spillere; men Stephan har jo aldrig rigtig etableret sig på landsholdet. Hvorfor ikke udtage en Kim Christensen som gennem et par sæsoner har vist sig som en klassemålmand? Eller skippe Kim C. og gå videre til fremtidens mænd på posten: Kevin Stuhr og Smeichel. Der er sgu nok alternativer, og de giver alle mere mening end Stephan Andersen.


  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: William Kvist på landsholdet!

    ›tror Lars får det svært i Tyskland, og han har efter hvad
    ›jeg har hørt misset opstarten dernede, hvilket jo heller ikke gør
    ›det lettere..

    Han har vist været skadet. Jeg ønsker nu ikke Lars J. noget ondt; men kan han ikke komme på holdet i løbet af det næste halve år, så kan det jo være, at han er villig til at skifte tilbage til FCK. Jeg havde gerne set en back med lidt mere teknik i FCK; men det vigtigste er trods alt de defensive egenskaber, og der er Lars J. noget af det bedste, vi kan gøre os forhåbninger om.

  4. #19
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: William Kvist på landsholdet!

    Jeg under i den grad William Kvist den landsholdsudtagelse, dog skal jeg sige at jeg i første omgang troede at han var udtaget som back. Dette havde ligeledes været ham vel undt, men samtidig ville jeg nok at jeg ville have tabt den sidste rest respekt for vores landshold og træner. William er, ifølge ham selv og Ståle for den sags skyld, en nødløsning indtil jul. Nu er William så udtaget som midtbanespiller, hvilket han han ikke har spillet i lang tid, men fortidens meritter har været ganske fine og ditto omkring hans kampe på ligalandsholdet.
    Stephan Andersen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg savner ord.

  5. #20
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    124

    Re: William Kvist på landsholdet!

    OG TILLYKKE TIL NORDSTRAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GLEM IKKE HAM! http://www.youtube.com/watch?v=gkqn83FoXBk

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: William Kvist på landsholdet!

    Som jeg ser det, kan det, groft sagt, have to effekter.

    Enten ser William, at han med spilletid kan komme på landsholdet, uagtet position på klubholdet.

    Eller også har han nu fået en trumf i forhold til Ståle.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  8. #22
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: William Kvist på landsholdet!

    Eller også har han nu fået en trumf i forhold til Ståle.
    Skulle han blive skiftet ind på midten .... så må man sige ja :-D
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  9. #23
    db. Slettet

    Re: William Kvist på landsholdet!

    ›Nu skal man tænke på, at Kvist er udtaget på et af de yderste
    ›mandater. Morten Olsen har før udtaget unge talenter, så de kan
    ›få lov til at se, hvad A-landsholdet er for en størrelse.

    Hjaltes øjeblikkelige form og konstante henvisning af Kvist til bænken in mente, kan det meget vel være det, der spiller ind, når Kvist er udtaget. En anden forklaring på fravalget af Hjalte kunne være, at landstræneren ikke finder, at Hjalte passer ind i holdets spillesystem, Jeg har i alt fald svært ved at se at Kvist i skrivende stund er blandt de to bedste danskere til FC Københavns centrale midtbane.

    Men hvorfor benyttede Morten Olsen så ikke samme logik på målmandsposten, når Stephan Andersen bestemt ikke har været fremragende i de senere år? Og når der nu ikke er oplagte målmandsemner i køen efter Sørensen og Christiansen (jeg ser bestemt ikke Kim C. som en klassemålmand), havde det måske været oplagt at afprøve en af de helt unge målmænd, som i øjeblikket er meget godt kørende, til en træningskamp.

    mvh. db.

  10. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: William Kvist på landsholdet!

    ›Men hvorfor benyttede Morten Olsen så ikke samme logik på
    ›målmandsposten, når Stephan Andersen bestemt ikke har været
    ›fremragende i de senere år? Og når der nu ikke er oplagte
    ›målmandsemner i køen efter Sørensen og Christiansen (jeg ser
    ›bestemt ikke Kim C. som en klassemålmand), havde det måske været
    ›oplagt at afprøve en af de helt unge målmænd, som i øjeblikket er
    ›meget godt kørende, til en træningskamp.

    ›mvh. db.

    Jeg ville kraftigt overveje mini-Schmeichel.

  11. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    202

    Re: William Kvist på landsholdet!

    ›Jeg ville kraftigt overveje mini-Schmeichel.

    Jeg synes helt sikkert også at Kasper Schmeichel ser spændende ud, men mon ikke Kevin Stuhr-Ellegaard står foran ham? Af det jeg har set af Randers kampe har han i hvert fald spillet ret fornuftigt.

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: William Kvist på landsholdet!

    ›Hjaltes øjeblikkelige form og konstante henvisning af Kvist til
    ›bænken in mente, kan det meget vel være det, der spiller ind, når
    ›Kvist er udtaget.

    Det er nu ikke ligefrem korrekt. Kvist har spillet fuld tid i samtlige sæsonens 9 kampe hidtil - Hjalte er derimod startet på bænken tre gange (mod Nordsjælland, mod Viborg og i går mod FCM) og er blevet udskiftet 2 gange, jvf. NipserStat - som dog har glemt at bænke Hjalte fra start i den første kamp.

    Til gengæld er det vel en fortolkningssag om det er Hjalte der har skubbet Kvist ned på backpladsen i de fleste kampe, eller det er Kvist der har efterladt et hul som Hjalte har fyldt ud. Eftersom Kvist startede sæsonen på Hjaltes plads (mod Nordsjælland), taler det meste velsagtens for at det sidste er tilfældet. Og...

    ›En anden forklaring på fravalget af Hjalte
    ›kunne være, at landstræneren ikke finder, at Hjalte passer ind i
    ›holdets spillesystem, Jeg har i alt fald svært ved at se at Kvist
    ›i skrivende stund er blandt de to bedste danskere til FC
    ›Københavns centrale midtbane.

    ... dernæst kommer så den helt subjektive vurdering af hvem der er den bedste centrale midt af de to. Og her ville jeg næsten til enhver tid foretrække Kvist - måske lige undtagen i kampe hvor det var vigtigt at midtbanen ikke skulle lave noget som helst andet end at dække af. Men det er trods alt de færreste, og på landsholdet forekommer det da slet ikke.

    Venligst,
    Bo N K

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #27
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: William Kvist på landsholdet!


    ›Til gengæld er det vel en fortolkningssag om det er Hjalte der
    ›har skubbet Kvist ned på backpladsen i de fleste kampe, eller det
    ›er Kvist der har efterladt et hul som Hjalte har fyldt ud.
    ›Eftersom Kvist startede sæsonen på Hjaltes plads (mod
    ›Nordsjælland), taler det meste velsagtens for at det sidste er
    ›tilfældet. Og...

    Det ligner en overfortolkning af 1 kamp. Hjalte spillede pladsen hele sidste år og spiller den nu igen. Kvist har startet 1 gang. Jeg har ikke svært ved at se hvem der er tættetst på pladsen.

    mvh
    Klaus A
    Death by football!

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: William Kvist på landsholdet!

    ›Det ligner en overfortolkning af 1 kamp. Hjalte spillede pladsen
    ›hele sidste år og spiller den nu igen. Kvist har startet 1 gang.
    ›Jeg har ikke svært ved at se hvem der er tættetst på pladsen.

    Nej, det er meget let at konstatere hvem der er tættest på pladsen lige nu. Det er straks vanskeligere at se hvem der er tættest på pladsen under helt lige vilkår - hvor der ikke er en anden plads der skal fyldes ud først.

    Venligst,
    Bo N K

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #29
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: William Kvist på landsholdet!

    ››Det ligner en overfortolkning af 1 kamp. Hjalte spillede pladsen
    ››hele sidste år og spiller den nu igen. Kvist har startet 1 gang.
    ››Jeg har ikke svært ved at se hvem der er tættetst på pladsen.

    ›Nej, det er meget let at konstatere hvem der er tættest på
    ›pladsen lige nu. Det er straks vanskeligere at se hvem der er
    ›tættest på pladsen under helt lige vilkår - hvor der ikke er en
    ›anden plads der skal fyldes ud først.

    ›Venligst,
    ›Bo N K

    det synes jeg så ikke er så svært at se. ståle er simpelthen ikke voldsomt interesseret i at have en type som kvist på midt-midt.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: William Kvist på landsholdet!

    Jeg synes faktisk, at Hjalte lige nu er den bedste midt-midt af de to (det er dog close race og begge er langt bedre end Silber!). Noget andet er er, at nok er mere udvikling tilbage i Kvist (selvom jeg faktisk heller ikke tror, at Hjalte har toppet endnu), så det er da muligt (faktisk overvejende sandsynligt), at Kvist på sin karrieres højdepunkt vil blive en del bedre end Hjalte på et tilsvarende tidspunkt. Nu er det her dog ikke FCMs fodboldakademi men FCKs førstehold, holdopstillingen sættes udfra nuværende præstationsniveau ikke talent og udviklingspotentiale. Så selv hvis vi havde haft en anden HB, tror jeg Hjalte ville have spillet nu. Hvor længe det er sådan, se det er måske en anden sag...

    Edit: Mht. til udtagelse til en yderste plads i truppen til en venskabslandskamp er det derimod meget naturligt at prioritere talentet.
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  22. De følgende 3 brugere er enige:

Side 2 af 7 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. William Kvist-hyldest
    By Moo in forum De korte linier
    Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 27.04.19, 20:54
  2. William Kvist viste landsholdsklasse
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 13.10.06, 16:35
  3. Råb mod William Kvist?
    By Chralloe in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 10.04.06, 21:49
  4. William Kvist en taktisk kæmpebrøler!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 19.03.06, 20:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •