Side 1 af 155 12341151101 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 2318

Emner: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    The gift that keeps on giving; Brøndby i dette årti.

    Som bekendt fik Morten Rasmussen jo på face, da han var i byen for at drikke sig i hegnet efter nederlaget på Hjemmetronen mod AGF.

    I dag tildeltes han så karantæne. To spilledage går der, inden vi får hans charmerende (og til den tid formentlig atter ensfarvede) ansigt igen. Men det er ikke det morsomste ved nyheden - det er og bliver den lille krølle, det helt specielle kommunikationsapparat i Brøndby sætter på historien:


    På vej tilbage til de styrker og den diciplin, der
    altid har kendetegnet Brøndby IF.
    (stavning bibeholdt)

    Man kan prøve, men det går rent faktisk ikke at imitere den ægte klebvare. Tak til Walle for at få øje på denne patosudladning.

    mvh,
    -smølle


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Morten Olsen: Brøndby har solgt sig ud i krise (SydSiden Online)
    skrevet af Jorn, , 22.08.2007, 08:02

    » Jeg giver ikke en skid for MO og hans meninger, han var selv ved at køre
    » Brøndby i sænk den gang han var træner og er blevet fyret alle de steder
    » hvor han har været klubtræner og er stadig kun landstræner fordi det er i
    » Danmark alle andre steder var han blevet fyret når han ikke har formået at
    » komme til en slutrunde og han har jo selv gennem hele sin
    » landstrænerkarriere kun udtaget spillere som spillede i udlandet og først
    » nu de sidste par år har udtaget spillere fra den hjemligeliga og det er
    » vist kun af nød...

    og svaret..

    Jeg trykker ivrigt på "ENIG"-knappen!!

    Morten Olsen er den største katakstrofe som træner næstefter ham, der kun var det et par dage eller noget - og som jeg ikke husker navnet på!!

    Om 100 år husker man Tom Køhlert og Brøndby steam'er efter mesterskab nr. 100 - Morten Olsen vil være et lille brunt, og ildelugtende, punktum, i den bog som handler om trænermongolerne!!
    helt sikkert...
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Emne: Sv:fck raus
    Forfatter: -B-
    Dato: 22-08-07, kl. 21:41:56
    Uha, det er ikke så'n, når man føler sig ramt på stoltheden, hvaba'..?

    Indse dog, at deres indsats som landsholdsspillere idag har været intet mindre end en katastrofe, istedet for -som dine lidelsesfæller iøvrigt ligeså konsekvent formår, at lukke al kritik ude med skyklapper, istedet for at forholde sig til realiteterne.

    -B
    ENING !!! det er os fra FCK der gør den slags, ikke biffere, slet ikke...
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Under overskriften: Brøndby er ikke i krise

    "spillerne i truppen er trænet til at vinde - de har bare glemt det"


    dagens www.24timer.dk side 23

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Codan168 (08:14): Hvis en politiker foreslår at Jylland bliver solgt til Tyskland så vi undgår kampe der så får han/hun min stemme

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    202

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Her er et lille indlæg fra SSO'en. Brøndby bør åbenbart ikke opfatte sig selv som tophold længere, og derfor er de egentlig ikke i krise:

    Brøndby ER ikke i krise (SydSiden Online)

    skrevet af Kongen, Det Mørke Jylland, , 23.08.2007, 11:28

    Man kan vel også anskue hele problematikken i et andet perspektiv. Nemlig således, at vi er et bundhold og at det derfor ikke er skidt at ligge på en 8. plads med 5 point for 6 kampe.

    Ud fra det, selvom jeg ikke tror dette er mentaltræneres baggrund for udtalelsen, er vi vel ikke i krise. Man skal sætte tæring efter næring, og med en dårlig og uharmonisk trup, er en 8. plads vel ikke så dårligt endda; ergo er vi ikke i krise.

    Ordet 'krise' defineres ud fra hvilke ambitioner man har. Vores ambitioner kan ikke tillade sig at række meget højere end det realiteterne faktisk fremviser, da truppen simpelthen ikke er bedre, hvorfor en illusion om, at vi skal ende i top-3 også er skudt langt over mål. Vi ligger der hvor en sammensmæltet vurdering af trup, træner og direktion har sin berettigelse, nemlig i bunden. Konklussion: vi er ikke i krise, men vi har derimod stødt hovedet mod de barske realiteter (noget som øjensynligt ikke er gået op for mange i og omkring klubben endnu).
    Den kunne vel næsten også smides i YR-tråden!

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    ›Her er et lille indlæg fra SSO'en.

    Brøndby ER ikke i krise (SydSiden Online)[...]
    Det er godt nok cirkulær logik, der vil noget!

    Ud fra den logik kan ingen være i krise. Et hold ligger under stregen med tyve point op til redning og fire runder tilbage. Med andre ord er de et dårligt hold, med andre ord kan de ikke tillade sig høje ambitioner, med andre ord er de ikke i krise.

    Fantastisk!
    No law of Nature. Just Nature!

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    97

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    I denne uges weekend udgave af tipsbladet udfordrer læserne Duncan. Benny Larsen fra Roskilde spør': Hvad havde du af muligheder dengang? (omkring hans skifte fra AGF)
    Duncan svarer:

    "Dengang, Brøndby kom med tilbuddet blev der spillet noget attraktivt fodbold i klubben...

    Det er lige før, at jeg begynder at få sympati for dunken; manden har jo en selverkendelse, som mange ude i det vilde vesten godt kunne bruge...

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    291

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Elanga kom for sent til kamp

    Per Bjerregaard:
    Da episoden bygger på en misforståelse, vil den ikke få nogle konsekvenser for Elanga, der blev hentet i Malmø FF af Michael Laudrup.

    - Nej, det vil den ikke. Det er en misforståelse. Der er stadig lidt sprogforviklinger mellem svensk og dansk, slutter Bjerregaard.
    Svensk og Dansk??? SVENSK og DANSK, siger du??!!!

    Hvor er jeres nye disciplinære linie nu, Per?!

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Re: Den store "Kære Brøndby" tråd
    Zero

    26.08.2007, 10:31
    Spilleres drukture.... Duncan igen! (SydSiden Online)


    Post svar
    Hey.

    Med fare på at blive anklaget for sensationshungrende, så vil jeg mægtig gerne høre jeres mening om nedenstående.

    Jeg var i det københavnske natteliv i fredags, og på en bar ser jeg Duncan, Mike Jensen og Spelmann der tager for sig af de fugtige varer. Jeg vil skyde på at de fik 7-8 genstande i de 1-2 timer vi var der.
    Med tanke på Duncans interne karantæne, klubbens situation og den polemik det har medført så mener jeg at det er på grænsen til det stupide at gøre sådan.
    Spillerne er godt betalte for at yde deres bedste, men det bliver tilsyneladende ikke taget alvorligt fra flere spilleres side.

    Jeg ved ikke med jer, men min tålmodighed med specielt Duncan kan efterhånden ligge på et meget lille sted.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Af frygt for, at skribenten af nedenstående vågner op og sletter http://90min.dk/leder-personlig-stol...redde-klubben/, har jeg gengivet hele lederen, der er bif-retorik på højeste niveau. Min personlige favorit er, at succes avler hjerteblod. God læselyst.

    Leder: Personlig stolthed skal redde klubben
    23. august, klokken 14:18 af Henrik Andersen

    Ugens ledere i landets aviser er ved at snuble over hinanden i mere eller mindre velmenende råd om hvordan Brøndby IF kommer ud af den værste krise i klubbens historie. Det samme er diverse fanfora og sandheden ligger uden tvivl et sted derude. I stedet for at spekulere for meget i bagklogskab, årsager og løsninger, vil 90min.dk derimod hæfte sig ved to mangler i klubben for tiden; hjerteblod og stolthed.

    - Jeg har ligget søvnløs det meste af natten og kun fået tre timers søvn. Sådan lød beskeden på en SMS et redaktionsmedlem modtog søndag formiddag fra en af hans venner fra de tidlige år på Brøndby Stadion. Ordlyden var rammende. Kogt ind til benet handler det om, at han, du, jeg og tusindvis af andre bløder mere over krisen, end de fleste af spillerne på banen. I et par dage forblev det en mantra, manges argument for at være tosset på spillerne. Jeg bløder mere for det her, end de 11 på banen! Men sådan er det nu og vil altid være det. Spillere, trænere og ledere vil komme og gå, men fansene er stadig de samme.

    Ledelsens mekanisme mangler på banen
    Nu er Brøndby IF en speciel størrelse og at påstå, at trænere og ledere ikke bløder for tiden vil være en underdrivelse af dimensioner og også et faktum, som mange nye fans bør tænke over, når de gør krav på den ene eller andens afgang. De fleste på ledelsesgangen har været med omkring klubben længere tid, end den gennemsnitlige FAXE tribune tilhænger og den mekanisme, der holder Per Bjerregaard, Tom Køhlert og andre oppe er hjerteblod og stolthed. De vil ikke skride, når deres klub allermest har brug for de to ingredienser. De vil ikke forlade klubben, mens den er på vej ned. Man kan mene om de to, sammen eller hver for sig, så gør klubben en bjørnetjeneste - og her har alle en mening - men mekanismen er den 90min.dk savner på banen. Vi savner hjerteblod og stolthed i det der udføres på banen.

    Tom Køhlert udtalte i går til Politiken, at der nu vil være konsekvenser ved forkerte handlinger og disciplinen skal være i højsædet, uanset om det så i sidste ende betyder, at truppen skæres ned til 16 mand, hvor efter den resterende trup kan træne med U20 holdet. Der er sikkert en masse overvejelser, der skal gøres, før klubbens træner endegyldigt deler en trup op i spillere klubben tror på og ikke tror på, men en god lektie som Michael Laudrup lærte os var, at give spillerne ren besked fra start af. Du er inde, du er ikke.

    Der vil helt sikkert være fejlskøn i en grovsortering (for Laudrups vedkommende var det Zimling,) men ikke desto mindre vil det sende et signal til spillere, fans og omverden om hvilke spillere, der forhåbentlig har ryggrad og vilje til at føre os tilbage på rette spor igen. De andre er enten ikke gode eller engagerede nok, så hvorfor lade dem forstyrre billedet til træning og på kampdage?! Denne opdeling af truppen bør ikke være den sidste løsning, men derimod den næste løsning.

    Uden stolthed, ingen fremtid
    Nu er det utrolig let, at kræve spillernes hjerteblod på banen, når tingene i halvandet år kun er gået ned ad bakke. I sådan et tilfælde er moralen i bund og selvom der måske findes en vilje et sted, har vi forståelse for, at korthuset er meget skrøbeligere, end vi kan lide at indrømme. Det kan ses på enhver arbejdsplads, at hvis moralen er i bund, er det komplet ligegyldigt, om du tjener kr. 15.000 eller kr. 50.000 om måneden. Der ydes ikke bedre af den grund.

    Et ting bør ingen dog frivilligt lade sig ramme på og det er den personlige stolthed. Vi ser det som et ufravigeligt krav til spillerne, at de uanset hvor nas hverdagen gør, må gå ud og levere det de, omstændighederne taget i betragtning, kan være stolte af. Viborg på udebane er et fantastisk eksempel på modsætningerne. Første halvleg var ynk af værste skuffe, mens anden halvleg viste en flok spillere, der hev sig selv op ved hårrødderne og gjorde hvad de kunne. Som nævnt er vi med på, at korthuset er skrøbeligere, men personlig stolthed skal løfte denne klub og med succesoplevelser vil hjerteblod følge. Klubben må afgøre hvem, der udviser den stolthed der skal til for at vende skibet, og derfra satse på dem. De spillere, trænere, ledere og fans, der ikke har stoltheden i sig har intet at gøre i vores klub.
    Thomas L

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,012

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Og dagens "tro på det"-pris går til Iver.

    Bernier fravalgte ikke Brøndby, men Brøndby fravalgte Bernier. I gamle dage ville jeg have sagt "tror i virkelig at han ville prioritere 2.Bundesliga højere", men mange debattører er jo hinsides al logik i dag, så det argument er nok ikke nok til at overbevise. Så må jeg jo ty til feje tricks ang. overbevisning, og så sige: JEG VED DET BARE.

    Iver
    http://www.blok4.dk/debat/read.php?t...5005&id=135079
    -

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    4-2 lol
    rexbeet (19:39): Tom K arbejdede engang på glostrup posthus. måske er der plads til ham der igen:-)

    katongokings (19:39): pis også

    kimh (19:39): gisla er god

    ninka (19:39): Der untergang

    will (19:39): Gislason Raus!!!

    Nols (19:39): ALT ødelagt på kun 2 år - det er sgu flot!!!

    Hjorten7 (19:39): SA er da den eneste der har holdt sit niveau siden indkøbet!

    becks (19:39): godt dækket gislason

    Donny (19:39): Gislason...du står da godt nok stille

    L.A (19:39): wow så er vi tilbage til udgangspunktet.. hvem fanden har været inde og satse på en Brøndby sejr?

    Osvald (19:39): Hey, der er americas funniest videos BÅDE på Kanal 5 og TV3+

    qwerty (19:39): Krisen den er kollosal.. helt normal...!!!!

    mosekongen: (19:39): Det var det....4 mål imod os i Horsens!!! Køhlert raus og 3 nye forsvarer i denne uge..tak!

    Vilfort Imperium (19:39): f***ing pis

    KongK (19:39): Jeg siger sku snart stop

    Kassen (19:39): Jeg fatter simpelthen ikke hvordan de kan være så dårlige...

    klippekongen (19:39): Hvad skal vi snart gøtr

    Ryan Adams (19:39): Jeg går ud og drikker noget toiletrens

    Osvald (19:39): Hey, der er americas funniest videos BÅDE på Kanal 5 og TV3+

    Stangen (19:38): godt forsvarsspil!

    Vanguard (19:38): De er alt for langsomme man..

    BrøndbyRocks (19:38): Jeg tror Køhlert siger stop i morgen...

    Nols (19:38): Uha, mon der ruller hoveder?? Næppe...

    Claus F. (19:38): hvorfor FANDEN kan en sekunda-spiller i horsens ligge et perfekt indlæg, når ingen af vores spillere kan?

    vega (19:38): haha

    will (19:38): Helt ærlig - Hvorfor dækker vi ikke op?

    Orgi-e (19:38): FLOT

    Mifan (19:38): Jeg er sgu ved at tude... :(

    becks (19:38): skrid med dig køhlert

    Sodan (19:38): godt jeg snart skal på ferie - det her..jamen .--mangler ord
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    qwerty (19:47): Synes at vi skal have Per Friman og Fede Carsten til klubben de er jo så kloge og ved hvad der er galt!!! IA.
    det sjove her, er at han mener det er nødvendig med IA...
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Endnu en pinlig ydmygelse i Jylland, endnu en weekend uden sejr, endnu en udvidelse af rekorden til nu 23 kampe. Giver det selvransagelse, giver det konsekvenser? Nej, det giver denne topnyhed på klebben.com:



    Og i artiklen hedder det:
    - Det er en anderledes følelse end efter AGF-kampen, men alligevel trist. Men jeg kan ikke gå ind og sige til dem, at de ikke gjorde, hvad de kunne i hvert fald den sidste time. Hvis de gør, hvad de kan, kan jeg jo ikke begynde at skælde dem ud. De gav og tog af et godt hjerte, og så hæfter jeg mig selvfølgelig ved, at Mike Jensen og Anders Randrup synes at være på vej til det gennembrud, som vi har ventet på.
    Den fremmødte mikrofonholder spørger derfor, meget naturligt:
    Du siger, du er tilfreds med, hvordan de kæmper. Hvad mere kan man så gøre?

    - Vi kan jo ikke gøre så meget mere, men den sidste time, synes jeg også der var flow i spillet, og det er jo okay. ...
    Det er det da, Tom.

    Lunende læsning for dem af os, der håber at Brøndby er ved at finde sig til rette som ægte bundhold.

    mvh,
    -smølle
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  25. De følgende 7 brugere er enige:

Side 1 af 155 12341151101 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. BIF - sagde eller skrev de virkelig det? #5
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 297
    Sidste Meddelelse: 21.08.07, 16:06
  2. Svar: 359
    Sidste Meddelelse: 15.04.07, 17:44
  3. Svar: 300
    Sidste Meddelelse: 03.11.06, 10:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •