Side 41 af 155 FørsteFørste ... 31383940414243445191141 ... SidsteSidste
Viser resultater 601 til 615 af 2318

Emner: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

  1. #601
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Et par dage gammel, men højaktuel efter dagens "helt store arvefjendeopgør":

    - Jeg ved ikke, om man kan tale om provinsen mod hovedstaden, for vi er jo altså fra Brøndby og ikke København. Men jeg tror, at for jyder er alt øst for Storebælt ligmed København. Det er nok nærmere Jylland mod Sjælland, siger Niels-Henrik Hansen, der sidder i Brøndby Supports bestyrelse, til Tipsbladet.dk.

    Samtidig understreger den 50-årige Brøndby-fan, at kampen mod AGF er et større rivalopgør end det mod FC København.

    - I fankredse er AGF-kampene dem, man har sjælen med i. Det er det helt store som Brøndby-supporter, siger Brøndby-tilhængeren, der altså ikke er fra København.
    Det understreges meget godt af dagens imponerende tilskuertal på 18.431!
    Sidst redigeret af Elver : 13.09.09 kl. 20:22
    Hejsa
    Elver's Avatar

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #602
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,692

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Det understregs meget godt af dagens imponerende tilskuertal på 18.431!

    Hertil kan jeg så tilføje den "obligatoriske" fribillet/tvkamp-vinkel, da der i denne uge er blevet uddelt billetter på skolerne i Brøndby. På nogle af skolerne fik eleverne udleveret to billetter hver.

    Det burde vel ikke være nødvendigt at fylde sæderne med gratister, hvis dette er det største opgør for ægte Brøndby-supportere med ægte sjæl.

    .
    .




    Plastic since '92

    .
    Registreret HO-ligan's Avatar


  4. #603
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    gammel, men højaktuel
    ›efter dagens "helt store arvefjendeopgør":

    Men én ting er stadig imponerende ved BIF's markedsføring af et "arvefjendeopgør" som aldrig har lokket mere end et gennemsnitligt antal folk ud til Brøndby Stadion, og som det formentlig kun er Blok 4 og deres venner, der ved findes: De har fået lokket Morten Top fra Tipsbladet til at hoppe i med samlede ben, og de har desuden fået bladet til at sætte HADET mellem disse to nærmest River Plate/Boca Juniors-agtige fjender på forsiden.



    Og HADET udpensles af samme ovennævnte NHH, der fortæller:
    Jeg vil ikke sige, at det er direkte had, men vi taler da gemytligt om Århus. Det er også en af de udebaneture, jeg altid nyder meget.
    Krasse sager. Måske havde GEMYTLIGHEDEN ikke været så fyndigt et ord til forsiden.

    Endnu et citat fra Tops småkomiske artikel, der ikke ligefrem er skrevet med den kritiske hat på:
    Det startede i 1986, samme øjeblik Brøndby kom op i 1. division, som det hed dengang. Altså da AGF og Brøndby pludselig var i samme liga.
    Ordene, der indleder artiklen, er fra Hans Petersen, forvirret overgangsfigur i AGF. Det må virkelig have gjort et stort indtryk med Brøndbys debut. Han rammer kun fire år galt i sin knivskarpe, Glanville-agtige hukommelse: Brøndby rykkede op i 1982.

    mvh,
    -smølle

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #604
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Kom ikke at sig at Brøndbyfans altid skyder skylden på AROS, Dommere, spillerstrejker og samfundet.
    I de virkeligt alvorlige sager formår de nok at se indad.

    Idioter på Faxe (SydSiden Online)
    skrevet af migselv, , 14.09.2009, 17:39

    Syntes simpelthen at det er for dårligt at voksne mennesker står på faxe tribunen og buhher af Brøndus, råber skænds ord efter ham og rent ud sagt sviner ham til..
    Omvendt når han så skyder trøjer ud så er han jo god nok..
    Helt ærligt hvad sker der oppe i hovederne på jer, Brøndus er der primært for børnene, ligesom Nanok, og så kunne Faxe da i det mindste vise sig som et godt eksempel, det er jo trods alt den kommende "faxe tribune" generation der sidder rundt omkring, dem der skal bringe arven videre..

    Prøv også lige at tænke på den person der rent faktisk er under kostumet som til hver hjemmekamp møder op og skal rende rundt på stadion, for at gøre folk og børn glade, han har fandme også følelser og jeg forstår udemærket at både Brøndus og Nanok boykottede Faxe i pausen, for det er sgu for plat af de idioter der stod og lavede alle de tilråb...

    Og endnu en tilføjelse isbjørnen hedder Nanok IKKE Lasse, sjovt nok er det nu heller ikke altid at det er en Lasse der er i...

    Beklager det sure opstød, men jeg skammer mig sgu over den ellers geniale Faxe tribune lige nu!!!!!
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  7. #605
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    516

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    På SSO efter Silkeborgs 4-0 mål:

    Rossoneriheart (17:17): hvis der bliver smadret tog, bus osv. så er det fanme spillernes skyld. pinligt det de leverer
    Walle
    Copenhagen Lads

    Tolerance og Empati...
    Walle's Avatar


  8. #606
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Fra brondby.coms liveupdate fra udekampen i Silkeborg:

    0' Her kort inden kampen hyldes Martin Laursen for en lang og gloværdig karriere.
    Ja, det er sandelig en lang karriere, som har været værd at glo på...

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #607
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    202

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Efter Santins stunt i går, kommer Henrik Adamsen med sin mening om sagerne:
    Principielt vil jeg tro, at DBUs disciplinærudvalg godt kunne gå ind og give Santin 15 strafpoint og dermed (mindst) en spilledags karantæne. Jeg mener derudover at strafpointene til Winde bør ophæves, ligesom jeg er meget tæt på at mene, at der bør dekreteres omkamp, da jeg har svært ved at se, at udvisninge af Winde ikke har en betydning for kampens resultat.
    Og det er selvfølgelig fra vores allesammens underholdningskanal, blok4


  11. #608
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    ›Efter Santins stunt i går, kommer Henrik Adamsen med sin mening om sagerne:

    Principielt vil jeg tro, at DBUs disciplinærudvalg godt kunne gå ind og give Santin 15 strafpoint og dermed (mindst) en spilledags karantæne. Jeg mener derudover at strafpointene til Winde bør ophæves, ligesom jeg er meget tæt på at mene, at der bør dekreteres omkamp, da jeg har svært ved at se, at udvisninge af Winde ikke har en betydning for kampens resultat.
    ›Og det er selvfølgelig fra vores allesammens underholdningskanal, blok4

    Fra samme tråd:

    >der hader at Grønkjær og Santin har lokket Duncan lidt med på den
    >vogn...
    Hehe, det var nu nok nærmere en tilbagevenden til nogle gamle "dyder". Slap Duncan iøvrigt ikke for gult kort i situationen? Ubegribeligt...
    Hehehehehe...eller noget!
    Hejsa
    Elver's Avatar

  12. #609
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    ›Samme Henrik (BIF-fan) uddyber:
    ›En dommer, der mener at forsæt er nødvendigt for at begå
    ›frispark... det skræmmer sgu lidt. Og sætter alt hvad der er
    ›skrevet her på forummet af samme fyr om 'holdeforseelser' osv.
    ›kraftigt i relief. Jeg troede alle børn vidste, at forsæt ikke er
    ›nødvendigt for at begå frispark og straffespark?

    ›mvh,
    ›-smølle

    Fodb
    ›der med den mest diskrete pegefinger gestikulerer hen mod
    ›oldloven
    , der på s. 53 understreger:

    Heldigvis nyder Henrik samme hellighed på blokken som Iver:

    Du diskuterer med en mand, der er uddannet fodbolddommer, så det er ikke underligt, at du fremstår tåbelig og fortabt pga. din egen mangel på uddannelse og pli.
    Sjovt som dommeruddannede Henrik har ret, mens dommeruddannede Nicolai tager fejl:

    Han ville ikke udtale sig om afgørelserne umiddelbart efter kampen i Parken, men har nu set kampen på DVD...(...)...Som jeg ser det, er der kontakt, og så er der også rødt kort. Og når jeg har sagt A, må jeg også sige B. Det er et rødt kort, fordi der er tale om en oplagt scoringsmulighed, siger dommeren til ekstrabladet.dk
    Hejsa
    Elver's Avatar

  13. #610
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    der med den mest diskrete pegefinger gestikulerer hen mod Fodboldloven, der på s. 53 understreger:
    En forseelse, som måske ikke var tænkt som en forsætlig handling (med vilje), men blev udført hasarderet, hensynsløst eller med unødig stor kraft, straffes på samme måde som den overlagte handling.
    Nu keder jeg mig jo så åbenbart så meget, at jeg lystigt snakker med i den debat på blokken. Og du er måske nødt til at uddybe den paragraf lidt, for Henrik benytter den jo faktisk også som reference, omend han misforstår den lidt.

    Paragraffen betyder jo, at hvis man laver noget, der er "hasarderet, hensynsløst eller med unødig stor kraft", så får man ikke _mindre_ straf bare fordi det ikke var med vilje.

    Man får nemlig rabat, hvis det bare er et lille uskyldigt frispark, hvor man ikke har været for voldsom. Hvis man uforsætligt begår en ulovlighed, så dømmes der frispark, men hvis man med vilje begår den samme ulovlighed, så er straffen hårdere, f.eks. et gult kort for et professionelt frispark.

    Men hvis man vil misforstå paragraffen, så kan man jo læse den, som om at en handling, der ikke er forsætlig KUN straffes HVIS den samtidigt er "hasarderet, hensynsløst eller med unødig stor kraft". Men det er bare ikke det der menes.

    Edit: Nu skal jeg vist passe på med at være bedrevidende, for den fortolkning har jeg vist selv fundet på, kan jeg se efter at have læst en smule på sagerne :-)

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 05.10.09 kl. 18:43
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  14. #611
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    For ligesom at få lidt orden i det hele, så lad os bare samle de punkter hvor vores gamle ven Henrik BIF-fan tager fejl.
    Principielt vil jeg tro, at DBUs disciplinærudvalg godt kunne gå ind og give Santin 15 strafpoint og dermed (mindst) en spilledags karantæne. Jeg mener derudover at strafpointene til Winde bør ophæves, ligesom jeg er meget tæt på at mene, at der bør dekreteres omkamp, da jeg har svært ved at se, at udvisninge af Winde ikke har en betydning for kampens resultat.
    Dette er forkert. Der er hjemmel for at straffe Cesar efterfølgende, hvis man kan bevise at han smed sig. Det er er umuligt at fastslå ud fra tv-billederne at han gjorde. Men havde det været muligt, ville der ikke være hjemmel for at tildele 15 point. Den regel Eduardo for nylig var tiltalt efter, var en særregel der fandtes hos UEFA. Den findes ikke i disciplinærbestemmelserne.

    Hvad angår omkampen, findes der ingen regel i turneringsreglementet om at et dommerskøn, der er afgørende for resultatet, kan medføre omkamp. Dette er også forkert. Der skal forkert lovanvendelse til, som man ser i §28 her.

    Dette indrømmes her:
    Mht. omkamp - når jeg skrev, hvad jeg skrev, var det fordi at jeg ved, at der i lokalunionernes turneringsreglement udtrykkeligt er anført en bestemmelse om, at lokalunionen altid kan foretage sig hvad som helst, hvis en fejlkendelse har haft afgørende indflydelse på kampens udfald. Jeg må konstatere, at en sådan bestemmelse ikke findes i DBUs bestemmelser vedrørende SAS-ligaen.
    Dette er også forkert. Der er den samme regel i lokalunionernes reglementer som i superligaens: det er forkert lovanvendelse der kan medføre en omkamp, og et tvivlsomt straffe er selvfølgelig ikke forkert lovanvendelse.

    Så er der spørgsmålet om Winde begår forseelsen med forsæt (hvis han begår den):
    Nu er det jo ikke nok, at der er kontakt - det skal være Lars Winde, der forsætligt forårsager den kontakt, som der er... Set fra den vinkel jeg så søndag eftermiddag på Canal 9 og aften på Onside, så var der ikke nogen forsætlig forseelse fra Lars Windes side, og dermed hverken straffe eller udvisning.
    Dette er også forkert. Som det udtrykkeligt skrives i fodboldloven, behøver der ikke være tale om en forsætlig forseelse: "En forseelse, som måske ikke var tænkt som en forsætlig handling (med vilje), men blev udført hasarderet, hensynsløst eller med unødig stor kraft, straffes på samme måde som den overlagte handling."

    Windes ville så være uforsætligt, men hasarderet:
    "Hasarderet vil sige, at spilleren har udvist manglende forudseenhed, handlet risikobetonet eller undladt at tage forholdsregler i sin kamp om bolden."
    Henriks opfattelse af forsæt er ret speciel, skifter ofte, og er kun vanskeligt forståelig:
    Jo det er et krav, at en forseelse til et straffespark er udført forsætligt enten fordi det er udført hasarderet, hensynsløst eller med unødig stor kraft (Fodboldlovens § 12's definition af begrebet "forsægtligt")

    Jeg så ingen fortsætlig handling fra Windes side søndag. Ergo efter min mening hverken straffe eller udvisning på sin plads.
    hensynsløst er en af de tre måder, hvorpå man kan begå en forseelse forsætligt - fordi man siger, at når målmanden (eller en spiller for den sags skyld) anses for at handle forsætligt, når han handler hensynsløst - eller med andre ord: Man lægger ham handlingen til last, på grund af den måde han udfører handlingen på.

    Men at sige at en forseelse til et frispark ikke skal begås forsætligt er noget grundlæggende vrøvl.
    men derfor kan man vel godt mene, at den kontakt som Winde forårsager er uforsætlig (kald det tilfældigt sammenstød) og dermed være af den opfattelse, at der ikke er straffe, eftersom der ikke kan dømmes direkte frispark og dermed straffespark for et uforsætligt benspænd, ikke?
    Min vurdering er at det er uforsætligt og hverken hasarderet, hensynsløst eller med unødig stor kraft.
    et af kravene for at straffe en forseelse med direkte frispark er, at det skal kunne tillægges gerningsmanden som forsætlig, hvilket blandt andet for visse af de ti forseelser der er nævnt i Fodboldlovens § 12, indebærer, at de begås hasarderet, hensynsløst eller med unødig stor kraft...

    Siden man for ca. 10 år siden ændrede formuleringen fra "forsætlig" til "hasarderet, hensynsløs eller unødig stor kraft" har man fastholddt, at der stadig blev stillet krav om forsætlighed.
    Man er undskyldt for ikke at kunne følge med her....

    Henrik opfordrer også til at straffe Peter Larsson, der tydeligt for enhver i Parken burde have haft et gult kort nr. 2 i går:
    Til gengæld er jeg spændt på hvordan DBU håndterer hans udtalelse angående Peter Larsson, idet hans forseelse også er omfattet af Fodboldlovens § 12, hvorfor DBUs disciplinærudvalg nu kan skride ind og give ham point for gult kort nr. 2. (jeg antager 6 point for mgl. advarsel og 9 point bonus for advarsel nr. 2, dvs. 15 point ialt)...
    Det er så også forkert, da der i disciplinærbestemmelsernes §1i er oplyst, at efterfølgende straffe ikke kan ske i situationer som dommeren har pådømt, hvilket Vollquartz gjorde. At han påstår at have misset et trøjeriv ændrer ikke på dette - for det første er der dømt et frispark, så det er pådømt, og for det andet er trøjetræk ikke den art voldsom adfærd der efterfølgende kan straffes.

    Alle disse misforståelser ville egentlig knap være værd at citere, hvis ikke det var for alle belæringerne her om overlegen regelviden, og for sideløbende guldkorn som:
    i forhold til denne debat har jeg noget at have det i: nemlig at jeg i modsætning til dig kender fodboldreglerne - det har du på overbevisende vis demonstreret, at du absolut ikke selv gør. Jeg si'r tillykke.
    og at du er ligeglad demonstrerer så rigeligt hvorfor der i de lavere rækker er så stor mangel på fodbolddommer... folk gider simpelthen ikke, fordi de er trætte af at blive latterliggjort af personager som du selv, der åbenbart intet ved og intet ønsker at vide om spillets regler.
    Og så henviser Anders til Smølle, som ved endnu mindre om fodboldreglerne end ham selv. Tragikomisk og patetisk.
    "Tragikomisk og patetisk" er i det mindste en korrekt bedømmelse.

    mvh,
    -smølle


  15. #612
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Brøndby ved du hvor du har - valgkampen på Vestegnen er sat i gang, ved besøg af den lokale byrådskandidat Michael Gatten og hans anbefaler, skatteminister Kristian Jensen. De følger op på lige så højprofilerede besøg af Anders Fogh og Bertel Haarder.



    Det var aldrig sket i Kurt Nielsens hæderkronede gamle dage ;-)

    Men en stille bøn herfra om at fck.dk ikke skal bruges som springbræt for lokalpolitikeres valgkamp, være det sig røde søm, sorte præster eller noget midt imellem.

    mvh,
    -smølle

  16. De følgende 12 brugere er enige:

  17. #613
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Interessant påstand fra Dr. Per, der er ude i ærindet at forsvare BIF's seneste regnskab og aktuelle budget.
    - Vi er de eneste, der betaler fuld pris for vores stadion.
    Oh really!? Det med prisen for at bo hvor man bor har der ellers været klædelig tavshed om så længe fra den kant...

    mvh,
    -smølle

  18. De følgende 8 brugere er enige:

  19. #614
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Emne: Sv:Af mange mulige ...
    Forfatter: Sappy
    Dato: 18-10-09, kl. 19:57:37
    >KENT RAUS! Det bør ca. alle kunne se efterhånden.

    No kidding. Som elite-fodboldklub lever vi af resultaterne. Som kommerciel virksomhed lever vi af begejstringen. Som overordnet organisation lever vi af udvikling, primært sportsligt. Alle tre er totalt fraværende under Kent Nielsen.

    Der ER ingen begejstring. Vi er en ligegyldighed. For omgivelserne. Men efterhånden også for os selv lader det til. Der er jo ingen rigtig gejst og atmosfære på hverken holdet eller omkring holdet. Der er ingen inspiration.

    It's time. Lad ham gå eller lad os nyde livet som midterhold uden at skulle kigge hverken op eller ned.

    M
    Det sjove her, er at manden har fuldstændig ret..
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #615
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    HA! - dette indlæg er priceless!!!!

    "Emne: Krise - ?? - Ikke hos en Brøndby IF'er
    Forfatter: Jens YM
    Dato: 19-10-09, kl. 16:34:58
    Jeg tror jeg har skrevet det her før, men det er mig en hjertesag – det her med Brøndby IF, så jeg prøver lige igen.

    Først og fremmest vil jeg på ingen måde benægte at klubben er i en dyb krise! Når vi ser lidt stort på det (og glemmer pokaltriumfen) så har holdet bare tabt og tabt siden seneste mesterskab. En kort opblomstring i Køhlert sidste halvår er ikke nok til at fjerne det indtryk.

    Historierne om dårlig ledelse, nepotisme og en (muligvis) mærkelig fyring af en nyansat direktør er naturligvis også vand på alle anti-Brøndby IFerne rundt omkring i landet. Dem er der mange af stadig, og heldigvis for det. Er man hadet for at være fodboldklub, så er man trods alt noget. Brillerne er hadet for at være ingenting, Ikast er hadet for at handle med børn og være billedet af moderne fodbold. Så er det da meget bedre at være Aarhus eller os, vi er hadet for at være fodboldklubber.

    Ovenstående må ikke misforståes, naturligvis hader jeg Aarhus – men det er af et et FODBOLDHJERTE, det er ikke en eller anden ligegyldig betragtning om at en direktør, en spiller er idiot. Det er en ægte følelse – når vi hader brillerne, så er det jo nærmest fordi de er ingenting – det bliver aldrig rigtigt slemt at de vinder titler.

    Vi skal naturligvis debattere krisen, spillet, ledelsen – det er en af de måder man er fan på. Vi har alle vores ret til at ytre os, til at blive hørt, måske endda til at påvirke medfans og klub.

    Min pointe er blot, krise – ja, det er rigtigt men ”SO FUCKING WHAT?” hvad ændrer det at vi aldrig vinder nogen kampe? – Jo, man er da lidt trist humør søndag aften, men igen: Vi overlever det jo. Vi er jo ikke fans fordi Brøndby IF evt vinder en kamp, vi er fans fordi det gør ondt i hjertet. Men det skal også gøre ondt for at kunne gøre godt.

    Føler I aldrig at I er så overlegne i forhold til dem der bekender sig til andre hold? Måske endda især til brillerne, dem ser man jo rystende mange af her i Københavnsområdet! Føler I ikke, ligesom jeg, at vi er så meget bedre end dem – så meget mere værd? Ja, det er arrogant, men igen – vi er Brøndby IF! Så vi har ret til at være arrogante, vi har noget at have det i. Dem der bruger jantelov som noget negativt er jo nuller, nuller som selv tror de er noget. Vi er Brøndby IF, vi er noget!

    Op med humøret! Naturligvis er det pinligt at vi altid taber, naturligvis gør vi os alle tanker om at det er Bjerregaards, Kents, Farneruds skyld. Men FUCK det, op med humøret. Vi skal da nok vinde engang. Måske ikke i år, måske ikke næste år.

    Mit sæsonkort skal i hvert fald fornyes (tak til Brøndby IF for betalingsserviceordningen, nu behøver jeg end ikke forny)"



    DET er fandme humor. Jeg fristes til at fremhæve:
    "når vi hader brillerne, så er det jo nærmest fordi de er ingenting – det bliver aldrig rigtigt slemt at de vinder titler."
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. BIF - sagde eller skrev de virkelig det? #5
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 297
    Sidste Meddelelse: 21.08.07, 16:06
  2. Svar: 359
    Sidste Meddelelse: 15.04.07, 17:44
  3. Svar: 300
    Sidste Meddelelse: 03.11.06, 10:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •