Side 82 af 155 FørsteFørste ... 32727980818283848592132 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,216 til 1,230 af 2318

Emner: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

  1. #1216
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Det er vel også en smule mere spændende for dem at se sidste års mestre, end det er for os at se sidste års nedryknings kandidat.

    Men det er da godt det kommer lidt brænde på et ellers halvt slukket bål, for de her store derbys er efterhånden gået lidt i sig selv. Det er i hvert fald ikke helt den samme ydmygelse for dem at tabe nu om dage - og for mit vedkommende føles mere som en pligt end en kamp at få en sejr over brøndby nu om dage...

  2. #1217
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Det er vel også en smule mere spændende for dem at se sidste års mestre, end det er for os at se sidste års nedryknings kandidat.

    Men det er da godt det kommer lidt brænde på et ellers halvt slukket bål, for de her store derbys er efterhånden gået lidt i sig selv. Det er i hvert fald ikke helt den samme ydmygelse for dem at tabe nu om dage - og for mit vedkommende føles mere som en pligt end en kamp at få en sejr over brøndby nu om dage...
    Det kan jeg godt følge dig i. Men er det ikke altid sådan, at alt andet end en sejr mod brøndby er en skuffelse? Sådan har jeg i hvert fald altid haft det (også dengang vi ikke var på toppen). Selv hvis det endda kommer så vidt, at brøndby dominerer og vi ligger og roder rundt nede i bunden, så vil jeg stadig blive skuffet hvis ikke vi vinder over brøndby.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #1218
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Vi slipper nok ikke uden om det: Dario Dumic fra Brøndby giver den den store "Se os":


    Sidst, ja ...

    Jeg har hørt, at Brøndbys afsnit er udsolgt nu. Det var de ellers ikke sidst, Kbh var på besøg – der var kun 21.000 tilskuere – men der kunne Brøndby også rykke ned, fordi de lå á points med Horsens på 10/11.-pladsen. Det kan måske have noget at gøre med, at medløberne kun dukker op, når Milliardærklubben køber ti nye spillere. Og Dario Dumic bliver skubbet et godt stykke længere væk fra en ideel startopstilling.
    Den citat er nærmest som plukket ud af nationen!.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #1219
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Fotografen Alde har - åbenbart - været medforfatter på den nye sang der skal opildne bifspillerne. Her først Aldes forklaring på valget af tekst og melodi på "Spå-sangen", der samtidig er en affejning af alle forespørgsler på ændring af teksten:

    Fotografen Alde

    23.09.2013, 16:33

    @ *Gotlieb*

    497272 Synes godt om (20)
    Synes ikke om (14)


    Sangen bliver IKKE ændret!
    Post svar

    Hej,

    Cool med engagement og iver efter at forbedre. Når det så er sagt, så kommer sangen ikke til at blive ændret... Dette skyldes følgende:

    1) Sidste linje giver mening - vi kan ikke spå hvorvidt vi har et enkelt eller to liv; men uanset hvad ville dette også gives Brøndby IF

    2) Linjen har direkte relation til originalen, hvilket er siiiindsygt svedigt! I ikke kun Danmark, men hele verden, er der en udbredt og klam tendens til at man kopierer og tyvstjæler melodier fra forskellige kulturer tenderende prostitution. Det er vist ingen hemmelighed, at vi selv har gjort det i Brøndby, hvilket vi bliver ved med, men dog langt mere balanceret. At vi nu laver en sang på et stykke dansk kulturarv er faktisk direkte historisk og er mig bekendt et enkeltstående tilfælde i hele landet. Det er mega cool med vores eget, frem for endnu et marrokansk eller argentinsk indslag som 837 andre fans i øvrigt også synger et eller andet sted i verden.

    3) Sangen er allerede implementeret i Aarhus - og endda med stor succes. Jeg tvivler på at en sang nogensinde har fået en så god debut og har grebet så mange Brøndbyfans ved den første kamp. Så skulle det da lige være 'Lige meget hvor I er' i Viborg for år tilbage

    Arrivederci
    Det er denne smukke og unikke hymne på Kim Larsens mesterværk "Susan Himmelblå" der bliver forsvaret med næb og klør af Alde:

    Ååh ååh åååh
    Guuul og blååå
    Det er alt hvad jeg tænker på
    Haaavde jeg, 2 liv så gav jeg dem begge til dig
    Men jeg kan ikke spååå..
    Da den ellers fabelagtige tekst bliver beskyldt for at være "lidt uklar", må Alde gå i brechen for sangen og teksten, der tydeligvis ligger hans jerte nær:

    Hvis du ønsker at blive ved med at blamere dig selv, så bliv ved. Du er komplet ligegyldig for hele Brøndby IFs fankultur - specielt hvis du tror at du kan rykke på ting via internettet.

    I det hele taget er det en blanding af tragikomisk og ubegribeligt, at man af alle steder skal stå til regnskab foran en flok ONLINE-jonglører og på det mest klovnede fan-site i Brøndby, for en sang som allerede har manifesteret sig med syvtommersøm på tribunen.

    SydsidenONLINE er stedet hvor der ALDRIG er blevet gennemført én eneste sang fordi niveauet er rystende ringe - og så er det ligemeget om det er sofa-fans, jyder eller andet udueligt og afdanket godtfolk. De eneste sange som er kommet op på tribunen er dem som Alpha har lavet - og et vildt gæt kunne være at det faktisk er fordi at de bliver prøvet udført på tribunen frem for ONLINE.

    Nu står vi så med en sang som har ramt historisk meget plet og som sang Aarhus ud af egen hule og alligevel skal man høre på håbløse og påståelige argumenter som sågar er blevet skudt ned allerede én gang
    Jeg ser så meget frem til den sang på lørdag :-)
    Sidst redigeret af Krølben : 27.09.13 kl. 09:15
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #1220
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Brøndby IF lader ikke det faktum, at Oktoberfesten lige nu er i gang i München for fuld udblæsning, komme og forstyrre den logiske slutning de selv har draget ud fra navnet:

    Screen Shot 2013-09-27 at 10.47.09.png

    Det er den indsigt, der garanterer at der nok skal være tale om en god, autentisk bayrisk oplevelse.

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #1221
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Hmm.. Jeg troede det var brøndby der opfandt Oktoberfestkonceptet?


  11. #1222
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hmm.. Jeg troede det var brøndby der opfandt Oktoberfestkonceptet?
    Det var faktisk til verdens første oktober fest i Brøndbyøster i 1964 at BIF opfandt fodboldspillet... bare få minutter efter opfandt de hælafleveringen som begreb... og opdagede verdens 1. fodbold talent... tjeneren i gildesalen viste sig have stort overblik og var i besiddelse af den helt særlige Brøndby ånde...
    Sidst redigeret af øvreC : 27.09.13 kl. 20:15


  12. #1223
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Så var det i denne weekend, at engelske avislæsere kunne more sig over Per Nielsens minder fra Brøndby, nærmere bestemt dengang hvor René Meulensteen var chef. En del af hans selvbiografi er blevet oversat til denne artikel om weird træneradfærd:
    Each to their own, you might think. René Meulensteen, formerly of Manchester United, has a pretty good reputation throughout the game. He is being tipped to replace Martin Jol if there is a change of manager at Fulham and his absence from Old Trafford has been identified as one of the factors to explain United's erratic start under David Moyes.

    Yet Per Nielsen was the captain at Brondby when Meulensteen was manager and tells the story in his autobiography about how the Dutchman used to jump out in front of his players and shout "boo!" to prepare them for the noise of the crowd. Meulensteen changed walls from yellow (Brondby's colours) to green "to give the team hope" and there is another passage that conjures up some delightful memories of Gareth Cheeseman's self-motivational speech, into the bathroom mirror of his Travel Inn, before the Microsell '95 conference.

    Meulensteen, according to Nielsen, prepared for a European tie against Frankfurt by standing in front of a whiteboard and asking his players to decide which animal they wanted to be. Nielsen went first, mostly to break the awkward silence, and asked to be a snake. Meulensteen did not like snakes. "Snakes are slow animals, we cannot have snakes in our defence, the Germans will outrun us." So Nielsen suggested a tiger. "That's perfect! Tigers are brave, fast and strong. That is exactly what we need from a captain." By the time he was finished, Meulensteen had a crocodile, a fox, an elephant, a giraffe and pretty much half of Noah's Ark. "We are smart, fast and clever animals, we cannot lose." Nielsen remembers looking at the board and thinking: "We are sending an entire zoo on the field."

    Måske der alligevel var en grund eller to til, at det samarbejde måtte afbrydes.

  13. De følgende 13 brugere er enige:

  14. #1224
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    I mangel af bedre steder at smide linket, kan det passende være her.



    Umiddelbart, kan man godt tro der findes en sammenhæng.

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #1225
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Måske der alligevel var en grund eller to til, at det samarbejde måtte afbrydes.
    Ret beset var de fleste af os vel udsat for samme type tåbelige dyreøvelser på diverse medarbejderkurser og afdelingsseminarer i den periode. Jeg er ikke sikker på, at det var mere tosset, at Meulensteen sendte en halv zoologisk have på banen, end det var, at de fleste virksomheder blev udgjort af lasten på Noahs Ark...
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1226
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Citat Oprindeligt indsendt af _EG_ Se meddelelser
    Ret beset var de fleste af os vel udsat for samme type tåbelige dyreøvelser på diverse medarbejderkurser og afdelingsseminarer i den periode. Jeg er ikke sikker på, at det var mere tosset, at Meulensteen sendte en halv zoologisk have på banen, end det var, at de fleste virksomheder blev udgjort af lasten på Noahs Ark...
    Meulensteens største brøde er vel nærmere at han ikke var menneskekender nok til at han kunne se, at Per Nielsen virkelig var en koldblodet, slibrig snog.
    Sidst redigeret af Dingo : 07.10.13 kl. 16:21
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


  19. #1227
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Meulensteens største brøde er vel nærmere at han ikke var menneskekender nok til at han kunne se, at Per Nielsen virkelig var en koldblodet, slibrig snog.


  20. #1228
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Brøndby IF i februar:

    Vi har til det sidste arbejdet konstruktivt på at skabe et forlig med Spillerforeningen om alle krav i Feriepengesagen. Men forløbet har vist, at sagen indeholder mange og principielle usikkerheder om renter, bod, feriepenge af sign-on-bonus, forældelse og beskatning mv. Derfor har vi besluttet, at det ville være uforsvarligt ikke at få afprøvet forholdene til bunds i alle sager.

    ...

    - Det er trist, at Mads Øland stiller sig op og lyver i medierne. Vi har skrevet til Spillerforeningen for at få dem til at dokumentere, at der skulle være en aftale om, at prøvesagerne skulle danne præcedens. Og den dokumentation kan de ikke give, siger Tommy Håkansson.
    Brøndby IF i dag:
    - Vi har fået et prædikat om, at vi er er førstesyndere i den her sag. Men vi vil ikke være klubben, som ikke vil betale, for når der er lavet en aftale, så er det selvfølgelig vores ansvar som klub at overholde den, siger Aldo Petersen.
    Ja, det er sært, hvis folk får en fornemmelse af at I er førstesyndere, aftalebrydere, moralsk bundskrab, osv. Hvor skulle den opfattelse dog stamme fra.


  21. #1229
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Det tragiske, men uundgåelige resultat af at blive opdraget i den visse tro om at hele fodboldens univers drejer omkring éns egen verdensberømte klub på Vestegnen:

    Screen Shot 2013-10-13 at 16.56.33.png


  22. #1230
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6

    Dette tweet blev slettet sidenhen. Måske det ikke var så sjovt alligevel.

    BØFTweet.png


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. BIF - sagde eller skrev de virkelig det? #5
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 297
    Sidste Meddelelse: 21.08.07, 16:06
  2. Svar: 359
    Sidste Meddelelse: 15.04.07, 17:44
  3. Svar: 300
    Sidste Meddelelse: 03.11.06, 10:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •