Se afstemningsresultater: Vote for a change!

Stemmeafgivere
35. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Greetings from Asbury Park, N.J. (1973)

    1 2.86%
  • The Wild, the Innocent and the E Street Shuffle (1973)

    2 5.71%
  • Born To Run (1975)

    15 42.86%
  • Darkness on the Edge of Town (1978)

    13 37.14%
  • The River (1980)

    15 42.86%
  • Nebraska (1982)

    10 28.57%
  • Born In The USA (1984)

    15 42.86%
  • Live/1975-1985 (1985)

    9 25.71%
  • Tunnel Of Love (1986)

    5 14.29%
  • Human Touch (1992)

    2 5.71%
  • Lucky Town (1992)

    0 0%
  • In Concert/MTV Plugged (1993)

    1 2.86%
  • Greatest Hits (1995)

    1 2.86%
  • The Ghost Of Tom Joad (1995)

    2 5.71%
  • Tracks (1998)

    2 5.71%
  • 18 Tracks (1999)

    0 0%
  • Live In New York City (2001)

    2 5.71%
  • The Rising (2002)

    7 20.00%
  • The Essential Bruce Springsteen (2003)

    2 5.71%
  • Devils & Dust (2005)

    3 8.57%
  • Hammersmith Odeon, London 1975 (2005/2006)

    1 2.86%
  • We Shall Overcome, The Seeger Sessions (2006)

    2 5.71%
  • Live In Dublin (2007)

    1 2.86%
Multiple Choice Poll.
Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: I anledningen af "Magic" 's udgivelse - Bruce Springsteens bedste!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    I anledningen af "Magic" 's udgivelse - Bruce Springsteens bedste!

    Bossen sender jo et nyt album på gaden i disse dage; albummet "Magic". Jeg har glædet mig til i morgen som snart er i dag, ja, som et lille barn dagen før sin fødselsdag... Nej, det er sq overdrevet, men jeg har i hvert fald set frem til den med store forventninger. For han plejer jo, at levere noget, der på en gang er skide underholdende, men som regel også noget, der giver stof til eftertanke. "Magic" er ingen undtagelse (har smuglyttet lidt på forhånd, og går nu bare og venter på, at cd'en dukker op i posten i morgen eller overmorgen).

    Bruce er bedst, når han står på en scene - navnlig i selskab med E Street Band. Ingen tvivl dér. Men jeg syntes nu også, at de fleste af hans albums formår, at viderebringe stemningen fra koncerterne. Selvfølgelig er der undtagelser her og der, hvor studioudgaven falder sammen set i forhold til liveudgaven (lyt f.eks. til "Man's Job" i hhv. studio og live-udgaven). Heldigvis har Bruce og hans pladeselskab været flittige til at udgive live-cd'er og dvd'er - tusind tak for det! (Jeg foretrækker så klart dvd'erne).

    Nå, men til sagens kerne; holder du af bossens musik, og har du alle eller bare en stor del af hans albums, hvilke albums syntes du bedst om?

    Personligt foretrækker jeg "Darkness On The Edge Of Town", "The Rising" og "Nebraska" og "Born In The USA". "Born To Run" og "The River" er også godt deroppe af. Nå, men smid op til fem stemmer.
    Sidst redigeret af Don J. : 01.10.07 kl. 16:16

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    221

    Re: I anledningen af "Magic" 's snarlige udgivelse - Bruce Springsteens bedste!

    Jeg venter også spændt på både albummet og hans snarlige retur til Danmark. Mine valg er faldet på "Born To Run", "The River", "Born In The USA" (der i øvrigt er hans suverænt fedeste plade), "The Rising" og "Live In New York City".

    Sidstnævnte ikke mindst pga. den vidunderlige version af "Youngstown", der for første gang var at finde på "The Ghost Of Tom Joad". Det nummer får hårene til at rejse sig op og ned ad ryggen på mig. Nils Lofgrens solo er helt eminent oven i hatten!

    Ih, hvor jeg håber de laver noget lignende i Forum!
    ♪♪ William, William Kvist! ♪♪
    Lagoon's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: I anledningen af "Magic" 's snarlige udgivelse - Bruce Springsteens bedste!

    ›Bossen kommer jo snart med nyt; albummet "Magic" der
    ›rammer butikkerne i oktober.

    Og der er nu kun to dage til mandag, hvor Magic rammer butikkerne.

    ›Jeg glæder mig som et barn dagen før
    ›sin fødselsdag... Nej, det er sq overdrevet, men jeg ser i hvert
    ›fald frem til det med store forventninger. For han plejer jo, at
    ›levere noget, der på en gang er skide underholdende, men som
    ›regel også noget, der giver stof til eftertanke.

    Nu har jeg været så *ahem* priviligeret at have lyttet til Magic i tre uger allerede. Og du kan roligt glæde dig! Det er Old-School Springsteen og E Street Band. Rock galore. Meget River-esque. Givet Bossens bedste udspil siden Nebraska. Eller siden The River, hvis vi taler plader med E Street.
    Du kan roligt glæde dig, mand. Som sagt :-) Og selv om jeg har hørt det hele, glæder jeg mig sgu også til at hente en frisk CD på mandag og "gennyde" musikken, mens jeg begærligt bladrer gennem linernotes og tekster og hvad har vi.

    ›Bruce er bedst, når han står på en scene - navnlig i selskab med
    ›E Street Band. Ingen tvivl dér. Men jeg syntes nu også, at de
    ›fleste af hans albums formår, at viderebringe stemningen fra
    ›koncerterne.

    Enig og enig.

    Selvfølgelig er der undtagelser her og der, hvor
    ›studioudgaven falder sammen set i forhold til liveudgaven (lyt
    ›f.eks. til "Man's Job" i hhv. studio og live-udgaven).
    ›Heldigvis har Bruce og hans pladeselskab været flittige til at
    ›udgive live-cd'er og dvd'er - tusind tak for det! (Jeg
    ›foretrækker så klart dvd'erne).

    Ellers kan det altid anbefales at lede efter "bootleg"-optagelser fra respektive koncerter. En samlet koncertoptagelse fra én og samme koncert - incl. bøffer hist og pist - giver ofte langt "ægtere" billede af musikken end en efterredigeret live-udgivelse, måske endda optaget over flere aftener.

    ›Nå, men til sagens kerne; holder du af bossens musik, og har du
    ›alle eller bare en stor del af hans albums, hvilke albums syntes
    ›du bedst om?
    ›Personligt foretrækker jeg "Darkness On The Edge Of
    ›Town", "The Rising" og "Nebraska" og
    ›"Born In The USA". "Born To Run" og "The
    ›River" er også godt deroppe af. Nå, men smid op til fem
    ›stemmer.

    Well, min top-5 må så blive (i snæver prioriteret rækkefølge) BtR, Darkness, Tracks, Nebraska og River. Tro mod denne rating, der ikke har rykket sig på 4½ år. Begrundelser kunne der skrives bøger om. Dét har Saxo og jeg så næsten gjort :-), så for ikke at gentage mig selv, klik på Del 2, Del 3 og Del 4 oppe i højre hjørne på førnævnte link for at få forklaringen på bedømmelsen og historien om hvert enkelt Boss-album. Devils & Dust er der så noget om lige her.

    Og så er det jo bare at glæde sig som et barn til 8. december i Forum. Det bliver SÅ fantastisk. Touren kicker officielt off på tirsdag, men vanen tro er Bruce og bandet startet ud med tre "Rehearsal"-koncerter for begrænset - og svineheldigt - publikum på hjemmebanerne i Asbury Park (2 gange) og Meadowlands. Og det ser jo allerede meget, meget lovende ud:

    Her i mandags.
    Og et heldigt svin fra Gaffa havde sneget sig ind på hjemmebanen: http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=34448

    Her i tirsdags.
    Og if. Gaffa-manden: http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=34457

    Og her i går.

    Frem til Forum vil vi helt sikkert som sædvanlig se Bruce have en 12-14 gennemgående sange på rimeligt faste steder i sættet, mens resten bliver mixet godt og grundigt fra aften til aften, så man aldrig ved helt præcis, hvad man kommer til at høre. Noget af det, der også er med til at gøre Bruce- og E Street koncerter så formidable og unikke!


    I miss you guys, looking forward to seeing you:



    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: I anledningen af "Magic" 's snarlige udgivelse - Bruce Springsteens bedste!

    Well, min top-5 må så blive (i snæver prioriteret rækkefølge)
    BtR, Darkness, Tracks, Nebraska og de River. Tro mod nne rating, der ikke har rykket sig på 4½ år. Begrundelser kunne der skrives bøger om. Dét har Saxo og jeg så næsten gjort :-), så for ikke at gentage mig selv, klik
    på Del 2, Del 3 og Del 4 oppe i højre hjørne på førnævnte link
    for at få forklaringen på bedømmelsen og historien om hvert
    enkelt Boss-album. Devils & Dust er der så noget om lige her.
    Jeg er meget enig i dit indlæg, og vil blot tilføje, at "Tracks" er et interessant valg. For dem der ikke kender til bossen og hans udgivelser kan jeg berette, at "Tracks" er et boxsæt, der er fylt til randen med outtakes, single-b-sider og alternative versioner af allerede udgivent materiale. Albummet "18 Tracks" er en kompilation af de 15 bedste sange fra boxsættet samt 3 ikke tidligere udgivne (så man skal altså købe begge dele - hehe). Mit umiddelbare indtryk af "Tracks", som har holdt stort set lige siden jeg første gang hørte det, er at det jo var lidt af en rodebutik, hvor man kommer godt ude i afkrogene af bossens musikalske universe. Bare at høre den oprindelige udgave af "Born In The USA" syntes jeg understreger det fuldt ud.

    Nu er der jo så en grund til, at visse numre aldrig bliver udgivet, eller henslæber en anonym tilværelse på diverse, efterhånden svært opdrivelige, vinylsingle-plader, bootlegs af divergerende kvalitet, og på nettet i øvrigt. "Tracks" er dog på ingen måde en samling ligegyldigheder - tværtimod. Der er mange perler som f.eks. "I Wanna Be With You", "My Love Will Not Let You Down", "Sad Eyes", "I Wanna Be With You", "Janey, Don't You Lose Heart" og "Brothers Under The Bridge". Men det er klart, at der også er mindre heldige epos'er fra Bruce's hånd som f.eks. "Be True", "Roulette", og ""Stand On It" (alle tre er tidligere b-sider).

    Derudover vil jeg kun tilføje i relation til artiklen på Stamværtshuset, at jeg er sikker på, at "Sherry Darling", "Cadillac Ranch" samt tittelnummeret fra "The River", "Open All Night" fra "Nebraska", "Tougher Than The Rest" og "Spare Parts" fra "Tunnel Of Love", samt "Better Days", "If I Should Fall Behind", "Leap Of Faith" og titelnummerer fra "Lucky Town", samt "Roll Of The Dice" fra "Human Touch", og såvel "Sad Eyes" som "I Wanne Be With You" fra "Tracks" også kom ud som singler - omend de måske ikke udkom som singler på alle markeder (nogle af dem kun i Japan). Se selv:




    Sidst redigeret af Don J. : 29.09.07 kl. 12:19

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: I anledningen af "Magic" 's snarlige udgivelse - Bruce Springsteens bedste!

    ›Jeg er meget enig i dit indlæg, og vil blot tilføje, at
    ›"Tracks" er et interessant valg. For dem der ikke
    ›kender til bossen og hans udgivelser kan jeg berette, at
    ›"Tracks" er et boxsæt, der er fylt til randen med
    ›outtakes, single-b-sider og alternative versioner af allerede
    ›udgivent materiale.

    Og et bokssæt, der rummer veritable guldgruber, for hver gang jeg fordyber mig i den. SÅ meget blændende musik, u-udgivet!
    Senesteher i weekenden skulle jeg lige genhøre alle koncertoptagelser (boots) af den meget gamle 'Thundercrack', jeg havde - ligner nemlig en mulig fast sang i ekstranumrene på den nye tur - og faldt så også over studieoptagelsen på Tracks. Og så "kom man jo lige" til at høre lidt mere fra disc 2 :-)

    ›Albummet "18 Tracks" er en
    ›kompilation af de 15 bedste sange fra boxsættet samt 3 ikke
    ›tidligere udgivne (så man skal altså købe begge dele - hehe).

    Det vil så altid være til diskussion, om det nu også VAR de 15 bedste, der kom på 18 Tracks. Ikke efter min smag f.eks.

    ›Mit
    ›umiddelbare indtryk af "Tracks", som har holdt stort
    ›set lige siden jeg første gang hørte det, er at det jo var lidt
    ›af en rodebutik, hvor man kommer godt ude i afkrogene af bossens
    ›musikalske universe. Bare at høre den oprindelige udgave af
    ›"Born In The USA" syntes jeg understreger det fuldt ud.

    En kronologisk rodebutik i det mindste. Men også en rar samling med anstændige optagelser af rariteter, man ellers kun havde opstøvet på diverse boots og downloads af meget svingende lydmæssig kvalitet.

    ›Nu er der jo så en grund til, at visse numre aldrig bliver
    ›udgivet, eller henslæber en anonym tilværelse på diverse,
    ›efterhånden svært opdrivelige, vinylsingle-plader, bootlegs af
    ›divergerende kvalitet, og på nettet i øvrigt. "Tracks"
    ›er dog på ingen måde en samling ligegyldigheder - tværtimod. Der
    ›er mange perler som f.eks. "I Wanna Be With You",
    ›"My Love Will Not Let You Down", "Sad Eyes",
    ›"I Wanna Be With You", "Janey, Don't You Lose
    ›Heart" og "Brothers Under The Bridge". Men det er
    ›klart, at der også er mindre heldige epos'er fra Bruce's hånd som
    ›f.eks. "Be True", "Roulette", og
    ›""Stand On It" (alle tre er tidligere b-sider).

    Heh, jf. at jeg f.eks. ikke fandt de 15 på 18 Tracks som de mest "nødvendige", så vil jeg absolut ikke kalde f.eks. 'Be True' og 'Roulette' "mindre heldige". Tværtimod, de er blandt de bedste i hele bokssættet. Men sådan er smag og behag jo netop så forskellig.

    ›Derudover vil jeg kun tilføje i relation til artiklen på
    ›Stamværtshuset, at jeg er sikker på, at "Sherry
    ›Darling", "Cadillac Ranch" samt tittelnummeret fra
    ›"The River", "Open All Night" fra
    ›"Nebraska", "Tougher Than The Rest" og
    ›"Spare Parts" fra "Tunnel Of Love", samt
    ›"Better Days", "If I Should Fall Behind",
    ›"Leap Of Faith" og titelnummerer fra "Lucky
    ›Town", samt "Roll Of The Dice" fra "Human
    ›Touch", og såvel "Sad Eyes" som "I Wanne Be
    ›With You" fra "Tracks" også kom ud som singler -
    ›omend de måske ikke udkom som singler på alle markeder (nogle af
    ›dem kun i Japan).

    Vi valgte kun at bringe dem, vi kunne researche os frem til som officielle udgivelser med chart-placeringer i USA (eller UK). Der er klart mange flere i Japan, Hong Kong, Tyskland etc.
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: I anledningen af "Magic" 's snarlige udgivelse - Bruce Springsteens bedste!

    ›Vi valgte kun at bringe dem, vi kunne researche os frem til som
    ›officielle udgivelser med chart-placeringer i USA (eller UK). Der
    ›er klart mange flere i Japan, Hong Kong, Tyskland etc.
    hmmm..... "The River" hittede faktisk i England så sent som i 1985. Af en eller anden grund foretrak britterne nemlig "The River", b-siden, frem for a-siden, "Glory Days", eller også opfattede de den som en dobbelt a-side. "Glory Days" nåede en 17. plads på den engelske hitliste (ifølge boxsættet med med 12-tommerne fra "Born In The USA" samt oplysninger på hans myspace-profil).

    Så skulle alle detaljer vel efterhånden være på plads 8-)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 24.11.07, 12:54
  2. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 10.09.07, 18:19
  3. Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 09.06.06, 09:27
  4. Hjælp til definition af "de bedste" vs "mestre"
    By Fooligan B1 in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 13.04.06, 00:52
  5. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 20.01.06, 17:08

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •