Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 41

Emner: Nemmere adgang til CL

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    473

    Nemmere adgang til CL

    Hvad er det her: http://www.bold.dk/nyt/?vis=73715

    Det lyder jo næsten for godt til at være sandt.

    Ifølge dette får DK en del nemmere adgang til CL fra 2009/10

    Det er da, så vidt jeg kan se, MEGET gode nyheder!
    Sidst redigeret af Morientes : 18.09.07 kl. 10:12
    -60-


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Nemmere adgang til CL

    Nu kan man ikke se strukturen udfor artiklen på dr eller på bolddk for den sags skyld. Det interessante er vel hvor mange pladser det drejer sig om og hvilke lande der går som mellemstore.

    Hvis man alligevel skal spille mod portugisiske og hollandske hold ja så er vi jo lige vidt hvis man ser på de sidste par år. Hvis der fx 'kun' er 3-4 pladser til de hold ja så skal man måske både slå Benfika OG Ajax for at få den plads.

    Jeg håber da vi skal spille mod landene 13-18 på ranglisten og møde hold som norske, belgiske og bulgarske hold om 5-6 pladser men jeg tror det bliver landene fra 7-12 man skal møde om måske 4 pladser.

    Ingen tvivl om at jeg meget hellere vil undgå Liverpool og Valencia som man kunne møde i år, men jeg tror ikke det bliver nemmere end det var i år og forrig år. Jeg glæder mig dog til at se det i detaljer.


    mvh. Kristian
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    694

    Re: Nemmere adgang til CL

    Jeg tror nok at hvis der kun blev tale om 3-4 kvalifikationspladser, ville man nok høre Holmstrøm klage. Jeg håber kun det bliver 4 ekstra faste pladser, men de kan i lige så høj grad sige 8 og derved halvere de nuværende kvalifikationspladser. Jeg synes det på alle måder er et forkert skridt at tage.

    Jeg ser på ingen måder at færre kvalifikationspladser gør FC's vej lettere, og jeg aner virkelig ikke hvorfor Holmstrøm kan sige sådan noget. At man "fjerner" 8 hold over os som automatisk kommer i CL gør ikke at vi kommer til at få en lettere vej. Der vil godt nok være færre større modstandere, men pladserne er også derefter. Og som det bliver nævnt, er hold som Benfica, Amsterdam og minimum et stort spansk og engelsk hold stadig med, hvis minimum et af deres kvalpladser bibeholdes. Det er allerede 4 hold som er svære at komme igennem. Så kommer alle de nye østeuropæiske opkomlinge. Puha, jeg synes bestemt ikke om det.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    hz

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,164

    Re: Nemmere adgang til CL

    Nu er det jo lidt svært at se, hvor meget det her vil hjælpe os eller andre mestre fra de nordiske lande.

    Det jeg dog hæfter mig mest ved er, at de store hold nu får endnu flere faste pladser foræret. At forslaget er lavet for at hjælpe flere natinale mestre ind i turneringen, tror jeg personling ikke en skid på. Der kan man jo bare lave en regel om at disse er automatisk kvalificerede. Næ forslaget er nok nærmere lavet for at please de rige klubber endnu mere.

    Magen til konkurrenceforvridende struktur skal man lede længere efter.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    235

    Re: Nemmere adgang til CL

    ›Nu er det jo lidt svært at se, hvor meget det her vil hjælpe os
    ›eller andre mestre fra de nordiske lande.

    ›Det jeg dog hæfter mig mest ved er, at de store hold nu får endnu
    ›flere faste pladser foræret. At forslaget er lavet for at hjælpe
    ›flere natinale mestre ind i turneringen, tror jeg personling ikke
    ›en skid på. Der kan man jo bare lave en regel om at disse er
    ›automatisk kvalificerede. Næ forslaget er nok nærmere lavet for
    ›at please de rige klubber endnu mere.

    ›Magen til konkurrenceforvridende struktur skal man lede længere efter.

    det tvivler jeg faktisk på. storklubberne var efter Platini, da han første gang nævnte ideen
    Dansk Liga med 16. hold!

    Krohn-Dehli, Duncan, Randrup, Jallow, Vilfort, Faxe, Eggen beviser at BIF har, og altid har haft, DKs smukkeste hold

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Nemmere adgang til CL

    ›Det jeg dog hæfter mig mest ved er, at de store hold nu får endnu
    ›flere faste pladser foræret. At forslaget er lavet for at hjælpe
    ›flere natinale mestre ind i turneringen, tror jeg personling ikke
    ›en skid på. Der kan man jo bare lave en regel om at disse er
    ›automatisk kvalificerede. Næ forslaget er nok nærmere lavet for
    ›at please de rige klubber endnu mere.



    Det tror jeg nu ikke du har ret i. Platini gik på valg om at mindske antallet af de store landes hold til fordel for nationale mestre. Jeg ser det snarere som et kompromis hvor man vil få flere lande ind men samtidig sikres de store hold også en plads. Ikke at jeg synes det er en fair måde men jeg tror nu man har prøvet at tilgodese begge side af bordet og NCH lød ikke utilfreds i radiosporten.

    Man kan håbe på at de største landes antal beskæres fra 4 til 3, som så går direkte i gruppespillet, men jeg har nu mine tvivl om at det er sådan det forholder sig :-)

    Edit: den nuværende fordeling http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/access2007.html
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,164

    Re: Nemmere adgang til CL

    Det er muligt, at jeg bare har en forudtaget negativ holdning. Men hele det her CL-koncept hvor de store rige lande/klubber altid er sikret 3-4 pladser, imens man som dansk/svensk/norsk mester skal igennem adskillige kvalifikationrunder er imo så uhyggeligt urimeligt. At de så nu skal have endnu flere sikre pladser, så må jeg ryste på hovedet. At dette muligvis gør, at det bliver marginalt nemmere for os at komme i CL, er imo at hælde vand ud af ørerne og skjule over det andet faktum. Nemlig at de store klubber nu får det endnu nemmere.

    Lad os nu drope navnet "Champions League" og kalde det, hvad det rigtigt er. Nemlig, "De riges klubbers turnering".

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Nemmere adgang til CL

    Der er selvfølgelig masseraf skriverier på berts forum, men den overordnede teori er at der blir lavet en seperat kvalturnering for 16 hold om 4 pladser - som blir taget fra de store nationers 4.bedste.

    Hvilket med resultaterne i år så ville betyde at vi spillede CL, frem for hold som Rangers... Hvilket selvfølgeligt er ærgeligt. Men det kan måske også få UEFA-cuppen til at blive lidt mere attraktiv og på den måde jævne den ganske betragtelige økonomiske forskel lidt ud?

    Based on the proposed format and this season's entries:

    Champions League

    Pot 1: AC Milan, FC Barcelona, Liverpool, Internazionale, Arsenal, Real Madrid, Manchester United, Chelsea
    Pot 2: Valencia, Olympique Lyon, FC Porto, Sevilla, PSV Eindhoven, AS Roma, Benfica, Ajax
    Pot 3: Celtic, Schalke 04, VfB Stuttgart, CSKA Moscow, Sporting CP Lisbon, Olympique Marseille, Olympiakos Piraeus, Anderlecht
    Pot 4: Dinamo Kiev, Levski Sofia, Sparta Praha, Fenerbahçe, Dinamo Bucuresti, Rosenborg BK, Red Star Belgrade, FC København


    UEFA Cup

    Pot 1: Villarreal, Bayern München, AZ Alkmaar, Werder Bremen, Panathinaikos, Steaua Bucuresti, FC Basel, Lazio Roma, Girondins Bordeaux, Glasgow Rangers, Bayer Leverkusen, Club Brugge
    Pot 2: Shakhtar Donetsk, Besiktas, Palermo, Tottenham Hotspur, Real Zaragoza, Rapid Bucuresti, Lokomotiv Moscow, Zenit St. Petersburg, FC Sochaux-Montbéliard, AEK Athens, FC Twente Enschede, Slavia Praha
    Pot 3: Bolton Wanderers, Partizan Belgrade, Austria Wien, Dnipro Dnipropetrovsk, Spartak Moscow, Sporting Braga, Galatasaray, Getafe, Everton, Slovan Liberec, Fiorentina, Empoli
    Pot 4: Hearts FC, Stade Rennais, CSKA Sofia, Hapoel Tel-Aviv, Litex Lovech, Toulouse FC, Dinamo Zagreb, DVSC Debrecen, FC Zürich, FC Salzburg, APOEL Nicosia, Beitar Jerusalem
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    10

    Re: Nemmere adgang til CL

    Platinis forslag går ud på:

    Direkte adgang:

    Titelindehaveren
    Nr. 1-3 fra land 1-3
    Nr. 1-2 fra land 4-6
    Nr. 1 fra land 7-12
    I alt 22 pladser

    Kval. mestre
    Mestrene fra land 13-53 (ekskl. Liechtenstein), i alt 40 hold, spiller om 6 pladser.

    Hvordan seedningen kommer til at foregå, vides ikke, men man kan evt. gisne om, at land 13-18 får de bedste seedninger - dvs. den danske mester (læs: FCK) skal slå en mester fra et bedre placeret land, for at skaffe sig adgang (indtil DK får sneget sig op på en 18. plads)

    Kval. pokalvindere
    Pokalvinderne fra land 1-16 spiller om 4 pladser

    Ovenstående er selvfølgelig kun et udkast fra Platini, men mon ikke det ender med at blive strukturen for Champions League for 2009-2012.

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Nemmere adgang til CL

    Måske, men tror nu alligevel de storhold der får forvildet sig ned i kvalifikationen har en meget meget stor chance for at gå videre til gruppespillet alligevel... Og så er det bare bullocks hvis man trækker dem. Det er da en del mere "fair" at så finde den bedste af de lidt svagere hold end at det hele kommer ned til lodtrækningen - som vi jo notorisk har uheld med.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    694

    Re: Nemmere adgang til CL

    Selv der bliver det jo ikke lettere. Hvis de store lande får skåret i antallet af hold for derimod kun at få faste pladser, betyder det bare flere konkurrenter fra andre lande. Det eneste fordelagtige jeg ville kunne se, var at disse ekstra kval pladser kom hold længere nede på listen til gode. Sådan som det er nu, skal man op til 16. pladsen for at få en ekstra kvalifikationsplads.

    Hvis italien, england og spanien fik skåret en kval plads for derimod at give 2 kval pladser helt ned til 19. pladsen, se så ville jeg se en dansk fordel i det.
    Det betyder ikke at vejen rent sportsligt bliver lettere for danmark da man stadig skal igennem gode hold for få pladser, men der ville komme flere skud i bøssen.

    Faktisk kan det være tale om 6 pladser, men det kræver at 3-6 pladsen mister deres kval mulighed og "kun" får to faste.

    For lige at gøre det lettere:

    1-3 på landelisten får 2 faste og 2 kval
    3-6: 2 faste / 1 kval
    7-9: 1 fast / 1 kval
    10-16: 2 kval
    Resten må nøjes med 1 kval hver i diverse kvalrunder

    Hvis forslaget består i færre kval til toppen og desværre* flere faste, givet flere kval muligheder til de mellemstore hold/nationer, så kan jeg måske godt se en idé i det.

    *Desværre med stjerne, fordi jeg da ikke har noget imod at et hold som Liverpool kan snige sig direkte ind.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Re: Nemmere adgang til CL

    ›Der er selvfølgelig masseraf skriverier på berts forum, men den
    ›overordnede teori er at der blir lavet en seperat kvalturnering
    ›for 16 hold om 4 pladser - som blir taget fra de store nationers
    ›4.bedste.

    Jeg har også godt set tråden på Berts forum - det du hentyder til er dog 16 pokalmestre fra land 1-16 der skal spille om 4 CL pladser.

    Hele uefa-nyheden om forslaget er her:
    http://www.uefa.com/uefa/keytopics/k...id=577451.html

    Det er altså kun et forslag der evt. skal besluttes til november. Teksten er ikke voldsom præcis, så udmøntningen kan der være forskellige modeller for: Bla. i Bert's forum her:
    http://kassiesa.com/uefaforum/view.p...0827202602.xml

    Det sikre i forslaget er det her:

    CL
    1 titelholder i CL gruppespil
    Land 1-3: nr. 1-3 direkte i CL gruppespil
    Land 4-6: nr. 1-2 direkte i CL gruppespil
    Land 7-12: nr. 1 direkte i CL gruppespil
    I alt 22 pladser af de 32

    Land 1-16: pokalmestre spiller om 4 CL pladser via to kval-runder
    Land 13-52: 40 mestre spiller om 6 CL pladser via tre kval-runder
    Ialt 10 pladser af 32

    De 32 hold fortsætter med gruppespil, og knock-out som hidtil.

    UEFA
    1 titelholder
    10 tabende hold fra de to endelige CL-kvalrunder
    37 hold fra kval til uefa

    I alt 48 hold som spiller gruppespil ude/hjemme i 12 puljer af 4 hold.

    Min tolkning er, at en dansk mester kan få en langt nemmere vej til CL fordi land 1-12 slet ikke er repræsenteret i de kvalrunder et dansk hold deltager i (de 6 CL pladser). Altså ingen Ajax, Benfica, Lazio, Gunners, Real Madrid eller lignende.

    Ryger man stadigvæk ud fra sidste kvalrunde vil man samtidig automatisk være i uefa-gruppespillet, hvor man i dag skal igennem 1. runde uefa (som vi skal i morgen).

    Samlet set meget positivit for danske hold.

    Der er dog lige den twist at der ikke står noget om hvordan de 40 hold skal skæres ned til de 12, der deltager i den sidste runde.

    Et bud i Berts forum er:
    CL QR1: 32 mestre fra land 21-52
    CL QR2: 16 vindere fra QR1 + 8 mestre fra land 13-20
    CL QR3: 12 vindere fra QR2

    I den model ville en dansk mester stadig være i fare for at ryge ud, før man var sikker på noget som helst.

    mvh
    ottesen

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Nemmere adgang til CL

    Ja mange af dispositionerne er nok kommet ud fra forslaget om at det hovedsageligt var cup-vinderne der skulle ha pladserne - hvilket selvfølgelig ikke er sikkert stadig gælder med de brokkerier der var omkring det det også gjorde at Platini udskød forslaget...

    Men eftersom Holmstrøm har været ude og sige ting der ikke står nogen andre steder lige pt, så kunne man tænke sig at der blev offentliggjort noget konkret fra uefas side her i løbet af dagen.

    Så måske man skulle vente til der med at kommentere alt for meget så tråden ikke blir overskuelig.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Re: Nemmere adgang til CL

    ›Men eftersom Holmstrøm har været ude og sige ting der ikke står
    ›nogen andre steder lige pt, så kunne man tænke sig at der blev
    ›offentliggjort noget konkret fra uefas side her i løbet af dagen.

    ›Så måske man skulle vente til der med at kommentere alt for meget
    ›så tråden ikke blir overskuelig.

    Hvis man nærlæser uefa-nyheden, så tror jeg bare det er et spørgsmål om, at NCH er blandt dem, der har fået præsenteret forslaget - altså i "The professional football strategy council" på en af pladserne fra european club forum, så vidt jeg husker.

    Som der også står, så skal forslaget først behandles til november, og det er altså i en form for høringsfase i mellemtiden.

    Jeg håber da oprigtigt, det bliver vedtaget.

    mvh
    ottesen

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Nemmere adgang til CL

    ›Land 13-52: 40 mestre spiller om 6 CL pladser via tre kval-runder

    ›Der er dog lige den twist at der ikke står noget om hvordan de 40
    ›hold skal skæres ned til de 12, der deltager i den sidste runde.

    ›Et bud i Berts forum er:
    ›CL QR1: 32 mestre fra land 21-52
    ›CL QR2: 16 vindere fra QR1 + 8 mestre fra land 13-20
    ›CL QR3: 12 vindere fra QR2

    ›I den model ville en dansk mester stadig være i fare for at ryge
    ›ud, før man var sikker på noget som helst.



    Men samlet er den er heldigvis nemmere end frygtet. CL QR2 er på ingen måde nemmere. Her kan man møde mestrene fra fx. Serbien, Israel, Polen, Kroatien og Sverige. I vores tilfælde er der dog en god mulighed for at slippe for de bedste herfra hvis vores seedning bare forbliver status quo.

    Næste runde (CL QR3) bliver tilgengæld en del nemmere end idag. Her kan man møde osgå møde mestrene fra Belgien, Bulgarien, Grækenland, Norge, Schweiz, Tjekkiet og Østrig. Ikke nemme kampe men absolut heller ikke så svære som storholdene fra Rusland, Portugal, Ukraine og Tyrkiet. Vores seedning hjælper os nok ikke i tredje runde, men kun græske hold skræmmer for alvor.


    mvh. Kristian, der er blevet noget mere fornøjet
    Sidst redigeret af hz : 18.09.07 kl. 12:36
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Adgang til Parken
    By Luffe in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 25.10.13, 13:29
  2. Adgang til familietribunen
    By Panda in forum Kontoret
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 09.05.05, 17:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •