Side 17 af 18 FørsteFørste ... 71415161718 SidsteSidste
Viser resultater 241 til 255 af 256

Emner: Den store kæphest-tråd II

  1. #241
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Den store kæphest-tråd II

    Citat Oprindeligt indsendt af Firefyrre Se meddelelser
    Vejles helt egen Pierre Bengtsson, som vel egentlig ikke er så vedkommende længere, når hans efternavn udtales, som en af værterne i Absalons Radio (som jeg ellers holder af) desværre har tendens til, som BenTsson. Bent-son. Og ja, jeg ved godt det er frivilligt og hvad har vi. Og han er sikkert en skide sød fyr alligevel, ham værten. :-)

    Det vender sig i mig. Så smålig er jeg. Jeg er hverken svensker eller særligt svensk-kyndig, men det der generer mig uforholdsmæssigt meget og kan få mig til at lukke for programmet. Måske jeg selv tager fejl og det er helt korretkt udtale, og så er det jo rigtig skønt. Det samme gør sig i øvrigt gældende for diverse tv-kommentatorer, der ikke lige har sat sig ind i udtalen af diverse spillere/trænere/klubber. Hvad får de deres penge for!?
    Den rammer også mig, han udtaler selv g-et, jeg finder det i øvrigt lige så irriterende, på skrift, når Nelsson fejlskrives. Jeg Minder om at Pelle NIlsson stoppede for flere år siden, og ikke bør figurere i startopstillingen længere. (Nøj hvor er jeg blevet gammel og grumpy. :-( )

  2. #242
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Den store kæphest-tråd II

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Den rammer også mig, han udtaler selv g-et, jeg finder det i øvrigt lige så irriterende, på skrift, når Nelsson fejlskrives. Jeg Minder om at Pelle NIlsson stoppede for flere år siden, og ikke bør figurere i startopstillingen længere. (Nøj hvor er jeg blevet gammel og grumpy. :-( )
    Det er ikke eneste ord, hvor nogen har svært ved at udtale et ‘g’

    https://helsingordagblad.dk/artikel/...ved-mikrofonen

    Edit: i øvrigt også en god kandidat til tråden om ‘Small Town News’
    Sidst redigeret af gunner : 08.02.21 kl. 19:44
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #243
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Den store kæphest-tråd II

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Det er ikke eneste ord, hvor nogen har svært ved at udtale et ‘g’

    https://helsingordagblad.dk/artikel/...ved-mikrofonen

    Edit: i øvrigt også en god kandidat til tråden om ‘Small Town News’
    Nu var det specifikt g-et i BenGtsson, som irriterer mig, når det er udeladt. Jeg har aldrig hørt danskere udtale Helsingør forkert... - Men det er heller ikke min kæphest, som handlede mere specifikt om vore egne spillere.

  5. #244
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Den store kæphest-tråd II

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Nu var det specifikt g-et i BenGtsson, som irriterer mig, når det er udeladt. Jeg har aldrig hørt danskere udtale Helsingør forkert... - Men det er heller ikke min kæphest, som handlede mere specifikt om vore egne spillere.
    Det var ikke for at fjerne fokus fra din yderst fornuftige kæphest - det var for at tilføje, at det findes andre 'g'er stoppet ind i ord, som nogle dele af den danske befolkning har udfordringer med at få udtalt.
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  6. #245
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store kæphest-tråd II

    Jeg har, ubehageligt nok, indtil flere venner og bekendte der ikke bruger “min” når de omtaler deres familiemedlemmer.

    - “Mor ringede lige”

    - “Mormor holder fødselsdag lørdag”

    - “Skulle hilse fra far”

    Vi har ingen biologisk relation, stop så!
    Jeg får Norman Bates vibes af det! Ew!


  7. #246
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store kæphest-tråd II

    En masse, flere masser.

    Lad nu være med at blande massage ind i det. Snart er der så mange, der gør det, at Dansk Sprognævn accepterer "massere" som "masser".


  8. #247
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Den store kæphest-tråd II

    Når udtrykket “man” bruges ved beskrivelse af dum opførsel. Fx hvis en sinke prøver at forklare sin spirituskørsel:

    “Jamen, du ved så får man lige lidt for meget at drikke, men man vil gerne hjem hurtigt, så man tager bilen selvom man nok ikke burde hehe”

    Det virker så ansvarsfraskrivende. Tag ansvar for dine handlinger og brug “jeg” i stedet for “man”!

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #248
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Den store kæphest-tråd II

    Citat Oprindeligt indsendt af Ventspilsner Se meddelelser
    Når udtrykket “man” bruges ved beskrivelse af dum opførsel. Fx hvis en sinke prøver at forklare sin spirituskørsel:

    “Jamen, du ved så får man lige lidt for meget at drikke, men man vil gerne hjem hurtigt, så man tager bilen selvom man nok ikke burde hehe”

    Det virker så ansvarsfraskrivende. Tag ansvar for dine handlinger og brug “jeg” i stedet for “man”!
    Det gælder ikke kun ved dum opførsel, men altid.
    “Så fik man lige en ny telefon” -nej, så fik DU lige en ny telefon, altså: “så fik jeg lige en ny telefon”. Etc.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #249
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Den store kæphest-tråd II

    Kommentatorer eller andre, der taler om "at få det ene point" eller lignende i første kamp af en knock-out-runde over to kampe. Der er ingen point at spille om, så fat det dog! Uha, det gør mig rasende!

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #250
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    807

    Re: Den store kæphest-tråd II

    Citat Oprindeligt indsendt af Steffen_Corleone Se meddelelser
    Så har jeg en kæphest jeg vil præsentere:

    Fans pres på spillerne på det hold de følger!

    Personligt kunne jeg aldrig finde på at udtrykke mig negativt mod FC Københavns spillere - jeg vil altid møde skuffelse med tavshed! Under kampene vil jeg altid forsøge at synge holdet frem, selvom de er bagud og pinlige. Selvfølgelig kan man vække spillerne, men jeg frygter for meget at spillerne bliver frustrerede/påvirket negativt af presset.

    Fodbold er jo følelser og jeg skal bestemt ikke diktere andres måde at gå til fodbold på, men jeg vil alligevel henstille til at man tænker over hvad man ønsker at opnå med mishagsytringer og om det virker!

    Det værste er i kampene at forfølge enkeltspillere, som er i downperioder. Krav om salg mv. er også beslutninger klubben selv må tage.

    Min holdning er at det kræver meget virkelighedsfjerne udtalelser før jeg ikke vil antage at spillerne udmærket godt selv ved hvor dårligt de spiller - ellers skal pressen eller andre jo nok gøre dem opmærksom på det.

    Jeg ved godt at mange nok vil sige at det at være bagud i en kamp ikke kan sammenlignes med BIFs aktuelle situation med en række nederlag, men jeg ville godt nok være ærgelige over vores fans, hvis spillerne på modstanderholdet udtalte at de havde planlagt at bruge tilskuernes tålmodighed mod holdet.

    Jeg mener klart at tilskuernes primære opgave er at se kampen på egne præmisser og ikke at støtte holdet, men derfra til at være en ødelæggende faktor for holdets præstation synes jeg ikke man skal ud i.

    Mvh.
    Steffen

    PS. Dette skal ikke ses som en bashing af BIF eller deres fans(selvom man ikke kan gøre dette for meget) - bare en personlig holdning til fodboldfanatisme.
    12½ år efter er kæphesten fortsat det samme! Som nævnt skal jeg ikke bestemme hvordan andre går til fodbold, men min ydmyge opfordring er at vi som fans bidrager til holdets succes frem for at lægge pres på spillerne. Det er måske nemt at sige, men jeg kan ikke se pointen i at anvende kampene på negative ytringer og manglende sammenhold med spillerne. Jeg mener at det er svært at dokumentere tilskueres påvirkning af spillernes præstationer og kampenes udfald, men tror på at alle omkring klubben kan få energi af at der er en positiv stemning omkring kampene. Generelt tror jeg nok bare mere på at positiv motivation frem for at negative tilråb skulle få spillere med videre til at hanke op i sig selv.

    Mvh. Steffen

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #251
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store kæphest-tråd II

    Citat Oprindeligt indsendt af Steffen_Corleone Se meddelelser
    12½ år efter er kæphesten fortsat det samme! Som nævnt skal jeg ikke bestemme hvordan andre går til fodbold, men min ydmyge opfordring er at vi som fans bidrager til holdets succes frem for at lægge pres på spillerne. Det er måske nemt at sige, men jeg kan ikke se pointen i at anvende kampene på negative ytringer og manglende sammenhold med spillerne. Jeg mener at det er svært at dokumentere tilskueres påvirkning af spillernes præstationer og kampenes udfald, men tror på at alle omkring klubben kan få energi af at der er en positiv stemning omkring kampene. Generelt tror jeg nok bare mere på at positiv motivation frem for at negative tilråb skulle få spillere med videre til at hanke op i sig selv.

    Mvh. Steffen
    Og 12½ år senere er min holdning den samme: At tro at vi, der viser vores utilfredshed fra tribunen, tænker i nyttemaksimering for holdet, er en misforståelse. For mig er retten til at ytre mig positivt såvel som negativt om det, der foregår på banen, en jeg har, fordi jeg lægger tusindvis af kroner i den kasse, der betaler spillerne mange millioner kroner i løn - om det så bidrager positivt eller ej.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. #252
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den store kæphest-tråd II

    At der stadig åbner spisesteder, der navngiver sig selv som et "pizzaria" i 2023. Jeg nægter at købe pizza fra et sted, der ikke kan navngive det ordenligt. Ja, så snobbet er jeg sgu!

    PIZZERIA FFS!

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #253
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den store kæphest-tråd II

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    At der stadig åbner spisesteder, der navngiver sig selv som et "pizzaria" i 2023. Jeg nægter at købe pizza fra et sted, der ikke kan navngive det ordenligt. Ja, så snobbet er jeg sgu!

    PIZZERIA FFS!
    http://sidelinien.dk/forums/showthre...180#post733180

  20. #254
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Den store kæphest-tråd II

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg har aldrig hørt danskere udtale Helsingør forkert...
    Så har du ikke hørt nok Fanradio ;)

  21. #255
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Den store kæphest-tråd II

    At stort set samtlige ubemandede garderober skriver: "Garderobe på eget ansvar", når det, de mener, er, at brug af garderoben sker på egen risiko.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store kæphest-tråd
    By Esmis in forum Diverse
    Svar: 340
    Sidste Meddelelse: 20.09.07, 09:15
  2. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 13.09.05, 18:10
  3. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.09.05, 15:19
  4. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 26.12.03, 18:36

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •