Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    184

    Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    Når vi ikke plejer hovedpinen.
    9. maj vandt vi 1-0 på Brøndbyerne Stadion, og smukke Marcus' kasse gav os mesterskabet. Det blev også indledningen på en målfattig periode i København. Godt nok kan vi fremvise otte sejre (8-4-2) i fjorten superligakampe siden 9. maj (incl.), men seks af sejrene har været med de overbevisende cifre 1-0, hvilket er medvirkende årsag til at at de fjorten kampe i perioden har kastet fantastiske 16 mål af sig!
    En ny 1-0 sejr truer, når vi vender tilbage til Brøndbyerne på søndag for at møde det lokale bundhold. Lad os håbe, at ringen hermed sluttes, og vi efterfølgende kan se frem til at opleve en periode, hvor København igen scorer f.eks. bare to mål i en kamp.

    I mellemtiden kan man indlede weekenden ved at klikke på manden, der nu er history i hvert fald i London SW - manden man enten elsker eller hader, der er ikke nogen ind-imellem-option ...




    ... eller klik på det kedelige link til Ugens Ræb: Kedeligt på godt og ondt.

    God weekend,
    Vagthavende

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    534

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    "Fra 2 til 5 stjerner, og mærkeligt at tro, der er tale om den samme koncert! Men det understreger bare igen og igen mantraet om smag og behag og individuelle forventninger til det sete. "

    Nej, det understreger blot at danske dagbladsanmeldere er forvirrede og inkompetente.

    Ellers fint nok Rape.

    Ernst
    Optimisme er mangel på information

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    Om det bør tænde advarselsblus hos et tophold, at de sidste fire ligakampe, heraf tre på hjemmebane, har givet en målscore på 2-0. Eller om man skal læne sig tilfreds tilbage i forvisning om, at nullet er holdt i de samme fire kampe, at de to mål har kastet maksimale 8 points af sig, og at der nok kommer hul på bylden snart.
    Ja, gad vide hvor længe vi skal blive ved med at være tilfredse? Gid klubben havde ambitioner om underholdende, fremadrettet, tempofyldt pasningsspil med flade præcise afleveringer....

    Det er og forbliver en gåde, at Ståle vælger at spille med to så ens løbere og spoilere på midtbanen som Hjalte og Würtz. Deres evner udi presspillet og som bolderobrere i øvrigt ufortalt, fornærmer man næppe nogen ved at påpege, at selv Brede Hangeland er mere kreativ end de to. Jeg blev helt misundelig af at se på Midtjylland i søndags mod OB med en blændende central midtbane bestående af Femi som den defensive balancespiller og Mikkel Thygesen som den offensive og skabende
    Ja, misundelsens vinde blæser hårdt for tiden. Hvor er vores midtbane, hvorfor skal vi tonse bolden hen over vores midtbane, istedet for at bruge det som et kreativt punkt i opspilningen af et smukt angreb...? Norske tilstande hærger på hele FCK´s hold.....fra keeper til angriber, fra start 11´eren til bænken.....

    Så længe resultaterne holder er det til at leve med; men det er gyseligt at se på. Vi har bevæget os fra "kontrolleret defensiv" til kujonagtig og komplet idéforladt pindsvinebold
    Der er ikke så meget at sige, det rammer vores situation meget godt...

    Æh, fik jeg nævnt Libor Sionko? Vores tophemmelige våben. Efter sigende en mand, der kan skabe noget kreativt. Og kan servere et indlæg eller to. Men altså bare fordi, han - så sent som for en uge siden - er god nok til startopstillingen for Tjekkiet, et landshold der ligger pænt højere placeret end Sverige, Danmark, Norge, Canada og hvor vi ellers har landsholdspillere fra, så skal han jo ikke regne med andet end indskiftningstjanser i København. Fik jeg nævnt, at vi i en af tre kampe, Libor Sionko startede inde, lavede 5 mål? Jeg tror ikke, det var Ståles indkøbsseddel, han stod på!
    For søren, det er simpelthen rigtg godt set. Hvad skal FCK med ham, hvis ikke Ståle ønsker at bruge ham???

    Skål, og tak for et godt ræb - igen
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    Nå ja, vi har jo den ideelle centrale, offensive midtbanespiller, men han er nu efterårspermanent rykket på højrebacken, og det emne er vist uddebateret.
    Faktisk har vi hele to. For ikke allene er Kvist den helt rigtige og med enormt udviklingspotentiale som tovejs midt, men vi har i Atiba en mand som allerede har spillet der og som gjorde aldeles udmärket. Det var bare det at Staale (livrem og seler) ikke syntes han var god nok defensivt (og iövrigt kunne bruges paa kanten fordi vi endnu ikke havde köbt Grönkjär).

    Set i bakspejlet har vi i Würtz köbt en Hjalte II saa der kunne vi bare have beholdt Hjalte som spoiler og sat Kvist ved siden af, aflöst af hhv Atiba og Silber. Jeg mener tilmed at Hjalte/Silber er bedre end Hjalte/Würtz fordi de kender hinanden bedre og fordi Silber kan bidrage fremad. Med köbet af Sionko kunne Würtz väre undväret og havde vi köbt en höjre back ligesaa for saa havde vi haft vores stortallent Kvist til opgaven.


    Jeg skal iövrigt takke tusind gange for et aldeles fremragende räb med rigtig focus paa vores spil og den efterhaanden alt for tydelige misbrug af tallent og kunnen i truppen. Hvis dette er hvad vi kan vente fremover saa maa jeg for förste gang begynde at overveje mit medlemskab i SR. For jeg hälder efterhaanden til at mene det alvorligt :-/ Jeg synes Staale er blevet alt for overforsigtig men han har ogsaa mistet sin sikkerhed i Linderoth og skal vel se hvor meget vores nye maskinrum kan bäre inden han lader den faa mere frit spil???? Taktisk kan man stadig se forskel paa Staale og Backe men i udförelsen er vi ofte krampagtige og begaar mange fejl. Og selvom man kan kalde det gennemorganiseret saa falder vores organisation fra hinanden.

    Jeg er ogsaa bange for at Staale i sin resultatsiver glemmer at spillerne er individer og at de godt kan se hvad som er galt og ikke og kan se vilke dispositioner som ikke fungerer. Kvist er den förste "utilfredse" og Atiba er heller ikke den samme fornöjede spiller längere. Brede virker mere og mere sammenbidt men udförer sit arbejde til den store guldmedalje. Gad vide hvordan Sionko tager det i det lange löb? Hvis Staale mister respekt fra spillerne fordi de ikke for lov at spille bold saa gaar det helt galt.

    Det skal erkendes at Staale ikke har den optimale trup. Som du peger paa mangler der en angriber og stadig mangler den höjre back som gör at man maa foretage ändringer. Dog mangler jeg at se at Staale virkelig tör erkende hvad som fungerer og ikke paa midten og pröve andre muligheder af. Man kan faa den mistanke at han er lidt städig :-)
    Sidst redigeret af tortocnt : 21.09.07 kl. 17:31
    Hislen af TorbenØ.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    Hvis man lige skal kommetere Jose og den team spirit du omtaler. Jeg tror det er hans måske stærkeste side som træner. På godt, og til tider også på ondt, så stillede han sig altid i første række og indkasserede slagene fra presse mm. Hvis der var pres på tog han det på sig. Nogle gange ganske uelegant ved, at sige et eller andet ganske forrykt og derved slap spillerne for en masse pres.

    Man skal slet ikke undervurdere værdien af en chef, der er villig til at stille sig selv forrest og tage slagene der kommer. Jose var måske lidt for god til at stille sig selv i første række, men jeg vil tro at spillerne har været enormt glade for det.


    Bare en lille ting, som den store flok jose-bashere sjældent giver ham kredit for .....
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    Takker for læsningen. Det er dog svært at undgå at studse over det her:

    Som Nestor brummede ovre fra sin bås tidligere på aftenen: "Så længe resultaterne holder er det til at leve med; men det er gyseligt at se på. Vi har bevæget os fra "kontrolleret defensiv" til kujonagtig og komplet idéforladt pindsvinebold." Jeg kunne ikke have udtryk det mere rammende selv, og problemet er jo, at vi ikke kun leverer den gang kedsommelige og gyselige lossebold på euroscenen som underdogs - hvor det så absolut kan være acceptabelt i kvalifikationens tjeneste - men også i stadig stigende grad hjemme i superligaen.
    Nu ved jeg at du naturligvis har optaget kampen mod Lens og vil nyde at se den igen med notesblokken klar foran dig på bordet. Og så vil jeg opfordre dig til at tjekke efter hvor mange høje bolde der rent faktisk bliver slået mod angriberne.

    Jeg har ikke selv tallene klar, men jeg tør næsten vædde på at du kan sammenligne dem med en hvilken som helst superligakamp og komme frem til at der bliver slået langt, langt færre. Og sjovt nok kommer de næsten allesammen fra Niclas - og rammer utroligt dårligt i forhold til hans vanlige standard.

    Nu er jeg ingen fan af Ståle og hans tilgang til fodbold, men jeg vil give ham så meget at det er svært at forudsige hans oplæg til kampene. Mod ligaens bundhold bliver der ofte spillet yderst primitivt, og mod gode hold som Lens skal bolden pludselig holdes langs jorden. At det så kun i perioder var en succes, er en anden sag - f.eks. tabte angriberne en hel serie af meget farlige flade bolde midt på banen i slutningen første halvleg - men jeg tør næsten vædde min gamle udebanetrøje på at det taktiske oplæg har indeholdt en besked om ikke at prøve at tage kampen op i luften med Lens' stærke fire bageste (plus lidt flere ting som der kan læses mere om her). Derimod skulle der tydeligvis spilles fladt, og det lykkedes specielt i kampens hhv. start og slutning, så det med den gyselige lossebold har jeg lidt svært ved at genkalde mig fra kampen i onsdags - ligesom jeg sådan set heller ikke synes at tilgangen til kampen var specielt kujonagtig. Denne gang.

    Venligst,
    Bo N K

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    Nu ved jeg at du naturligvis har optaget kampen mod Lens og vil nyde at se den igen med notesblokken klar foran dig på bordet. Og så vil jeg opfordre dig til at tjekke efter hvor mange høje bolde der rent faktisk bliver slået mod angriberne.
    Det synes jeg faktisk ikke har været kendetegnende for vores spil den seneste tid. Jeg sad og kiggede efter det i horsenskampen og så ikke ret meget af det. De lang bold der blev skudt var ned bag forsvaret i forbindelse med et dybdeløb. Ikke model "klask den i brystet på mackan eller i hovedet på grønkjær". Nu var der så ingen af de to, der spillede angribere den dag.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    ›Hvis man lige skal kommetere Jose og den team spirit du
    ›omtaler. Jeg tror det er hans måske stærkeste side som træner. På
    ›godt, og til tider også på ondt, så stillede han sig altid i
    ›første række og indkasserede slagene fra presse mm. Hvis der var
    ›pres på tog han det på sig. Nogle gange ganske uelegant ved, at
    ›sige et eller andet ganske forrykt og derved slap spillerne for
    ›en masse pres.
    ...
    ›Bare en lille ting, som den store flok jose-bashere sjældent
    ›giver ham kredit for .....

    Og jeg kommer så personligt aldrig til at give folk kredit for bare at sige et eller andet totalt forrykt som ofte endda har adresse mod alle mulige andre; det være sig modstandernes spillere, trænere eller formodet bestukkede dommere.

    At jeg så mener at han var og er en uhørt fagligt dygtig træner er en anden sag. Det skal et andet hold nok få glæde af - og måske endda endnu større glæde hvis de får ham til at koncentrere sig mere om dén del.

    Venligst,
    Bo N K

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    ›Det synes jeg faktisk ikke har været kendetegnende for vores spil den seneste tid.

    Hvis jeg forstod Bo NK ret saa var det faktisk lige precis det han skrev.
    Hislen af TorbenØ.

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    ›Hvis jeg forstod Bo NK ret saa var det faktisk lige precis det han skrev.

    For Lens kampen (som jeg ikke så pga. arbejder). Jeg prøvede at være lidt mere generel ....
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    ›Set i bakspejlet har vi i Würtz köbt en Hjalte II...

    Med köbet af Sionko
    ›kunne Würtz väre undväret og havde vi köbt en höjre back ligesaa
    ›for saa havde vi haft vores stortallent Kvist til opgaven.

    Det behøver man nu ikke kigge i bakspejlet for at konstatere. Würtz var allerede før han kom til FC et relativt kendt ansigt for danske fodboldinteresserede. Det var derfor allerede i sommers klart, at han nok burde indgå som afløser for Hjalte og ikke Linde, hvis man skulle gøre sig tanker om en mere spillende midtbane. Af selv samme årsag, har jeg hele tiden været af den opfattelse, at Würtz var et forkert køb (nuvel, alternativerne kan måske have været endnu værre, men det tillader jeg mig dog at tvivle på). Mao. Ståle kan ikke alene klandres..

    Det er dog klart, at med salget af Linde, var der brug for et indkøb til den centrale midt, når nu Atiba ikke er et reelt alternativ. Kvist har i mine øjne stadig ikke "hår nok på brystet" til at kunne løfte lige netop den vigtige rolle på midten, når der skal spilles europæisk.. Set i dette lys, kan det nu være meget godt, med et år med fuld spilletid, selvom det ikke er på favoritpladsen..
    Sidst redigeret af MBS : 21.09.07 kl. 13:14
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    ›Det behøver man nu ikke kigge i bakspejlet for at konstatere.

    Det har du helt ret i ;-) http://sidelinien.dk/forums/showpost...7&postcount=17

    Jeg tror vi er enige om at Würtz ikke var lösningen da vi solgte Linderoth, jeg havde mere tiltro til Hästad. Grunden til at jeg hellere ser Kvist der nu er at Hjalte gör det fint nok defensivt og behöver en anden makker som kan mere. Vi havde staaet bedre med Atiba, Silber eller Kvist som Hjaltes makker, istedet for de to kloner som er der nu.
    Sidst redigeret af tortocnt : 21.09.07 kl. 17:25
    Hislen af TorbenØ.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    MBS

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    ›Nu ved jeg at du naturligvis har optaget kampen mod Lens og vil
    ›nyde at se den igen med notesblokken klar foran dig på bordet.

    In yer dreams :-)

    ›Og
    ›så vil jeg opfordre dig til at tjekke efter hvor mange høje bolde
    ›der rent faktisk bliver slået mod angriberne.
    ›Jeg har ikke selv tallene klar, men jeg tør næsten vædde på at du
    ›kan sammenligne dem med en hvilken som helst superligakamp og
    ›komme frem til at der bliver slået langt, langt færre. Og sjovt
    ›nok kommer de næsten allesammen fra Niclas - og rammer utroligt
    ›dårligt i forhold til hans vanlige standard.

    Nu var der såmænd ikke tale om en point-by-point analyse af Lens-kampen, blot en konstatering af, at vores evner, når vi har bolden efterhånden nærmer sig det ganske pinagtige. Uanset vi spiller højt eller fladt, uanset det er superligaen eller europæisk, uanset Ståles taktiske indgang til kampene, som i stadig højere grad tager hensyn til modstanderne. Hvilket er forståeligt i de europæiske kampe mod formodet stærkere modstandere, og i hvert fald mht. de hidtidige tre euro-modstandere i denne sæson, markant bedre tekniske hold! Men mig ganske ubegribeligt i den hjemlige liga, hvor det ikke bør være nødvendigt at "øve sig" til CL/UEFA-kampene, og vi nok som dobbelte mestre, tophold og selvudskregne ambitioner på meget mere bør være i stand til at [kliche on] spille vores eget spil [/kliche off]. Jeg er ikke et sekund imponeret over en arbejdssejr mod AC Horsens, i en kamp hvor tilmed den lille smule kombinationsspil udover enkeltstående lucky actions, der leveres, leveres af ... Horsens. Jeg er ikke imponeret af, at vi som dobbelte mestre, tophold og selvudskregne ambitioner er ottendemest-scorende og syvendemest-afsluttende i en ikke voldsomt imponerende liga. En tendens der hænger ved fra de sidste 5-6 kampe i forrige sæson også. En tendens, der - fraset en halvleg mod Benfica - også genkendes fra de europæiske kampe, hvor jeg som sagt kan forstå og acceptere det. Men det ændrer ikke på det samlede billede af et hold uden offensiv organisation, uden skygge af fremadrettet positionsspil, uden flair, uden bevægelighed, uden seværdighed. Og det er bare ikke godt nok.

    ›Nu er jeg ingen fan af Ståle og hans tilgang til fodbold,

    Det er jeg heller ikke ... mere. Jeg var begejstret i starten, og så - som nævnt i ræbet - særdeles positive udviklingsmuligheder, men det bliver mere og mere krampagtigt. Mere "robotfodbold". Mere nedbrydning end opbygning. Nu er jeg så modbydeligt et menneske, at jeg godt kan finde på at holde folk op på, hvad de har sagt tidligere, så denne her vil hænge over Ståles hovede for altid (citat fra maj i år):
    ’Et Arsenal-hold, der forsvarer italiensk’, kalder træneren sit ideal. »I det defensive spil er den italienske mentalitet bedst. Og så synes jeg, at Arsenal - når holdet får sine pasninger og bevægelighed til at køre - er en af de bedste klubber i verden i pasningsspillet. Men der er intet hold i Europa, der mestrer begge dele, så når jeg siger, at FCK skal være et Arsenal-hold, der forsvarer italiensk, er det et billede på, hvad vi arbejder hen imod,« forklarer Solbakken.
    Mig bekendt har vi ikke fået dårligere spillere siden maj, eller skilt os af med spillere, der typemæssigt skulle passe på Ståles ideal! Så han må vel have revideret sin "arbejde-hen-imod" ambition!

    ›vil give ham så meget at det er svært at forudsige hans oplæg til
    ›kampene. Mod ligaens bundhold bliver der ofte spillet yderst
    ›primitivt, og mod gode hold som Lens skal bolden pludselig holdes
    ›langs jorden. At det så kun i perioder var en succes, er en anden
    ›sag - f.eks. tabte angriberne en hel serie af meget farlige flade
    ›bolde midt på banen i slutningen første halvleg - men jeg tør
    ›næsten vædde min gamle udebanetrøje på at det taktiske oplæg har
    ›indeholdt en besked om ikke at prøve at tage kampen op i luften
    ›med Lens' stærke fire bageste (plus lidt flere ting som der kan
    her
    ›læses mere om
    ).

    Jeg er ikke så uenig i din MT-analyse, bortset fra, at jeg syntes, vi spillede mere som ude mod Celtic for et år siden, end nede i Hamburg for to år siden. Præcis som i Glasgow turde vi ikke spille fremad banen. Eller kunne ikke, og ikke pga. modstanderens styrke - så gode var/er Lens sgu heller ikke - men fordi vi helt åbenlyst ikke har offensivt kombinationsspil blandt det højest prioriterede. Dermed er jeg heller ikke enig i med dig i, at vi var synderligt boldfaste nede i Frankrig, tværtimod!

    › Derimod skulle der tydeligvis spilles
    ›fladt, og det lykkedes specielt i kampens hhv. start og slutning,
    ›så det med den gyselige lossebold

    Gyselig lossebold er i min optik ikke bare høje - norske - bolde frem i og omkring modstandrens straffesparkfelt. Det er lige så meget, når afleveringer over få meter slås for hårdt eller for blødt eller umulige at arbejde videre med, når vi ikke ser mere end max. 2-3 sammenhængende pasninger, når lette bolde tabes, når vi teknisk set ligner et DS-hold, når bolde sparkes i panik ud ad banen eller på/til nærmeste modstander (ikke en særlig "italiensk" måde at forsvare på i øvrigt :o)), og når den "offensive" befrielse er et håbløst punt op midt i banen (ikke engang op i modstanderfeltet, dertil står vi alt, alt for lavt på egen bane).

    ›har jeg lidt svært ved at
    ›genkalde mig fra kampen i onsdags - ligesom jeg sådan set heller
    ›ikke synes at tilgangen til kampen var specielt kujonagtig.

    Well, når man forsvarer med 10 mand nede omkring eget straffesparksfelt mod et hold (med dine egne MT-ord):
    (...) som gør væsentligt mere ud af at organisere defensiven end ud af at organisere offensiven.
    og når man intet reelt tør fremad banen, så er det sgu kujonbold i min bog. Slet og ret!
    Jeg så AaB ude mod Sampdoria torsdag aften, og de ville, turde og kunne langt mere fremad banen. De ville, turde og kunne holde i bolden, ikke et enkelt angreb eller tre, men i sammehængende perioder. De scorede et mål mere end os, kom til ca. dobbelt så mange muligheder, og det efter min ydmyge opfattelse mod et Sampdoria-hold, der er en klasse over Lens! Det var IKKE kujonbold, og de kom faktisk til et på papiret bedre resultat.
    At jeg så tror, AaB ryger ud, og vi går videre, er en helt anden sag :-)
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    ›In yer dreams :-)

    Tro kan flytte bjerge, ved du!

    ›Nu er
    ›jeg så modbydeligt et menneske, at jeg godt kan finde på at holde
    ›folk op på, hvad de har sagt tidligere, så denne her vil hænge
    ›over Ståles hovede for altid (citat fra maj i år):
    ...
    ›Mig bekendt har vi ikke fået dårligere spillere siden maj, eller
    ›skilt os af med spillere, der typemæssigt skulle passe på Ståles
    ›ideal! Så han må vel have revideret sin
    ›"arbejde-hen-imod" ambition!

    Det tror jeg faktisk ikke. Som +C+ også er inde på, synes jeg faktisk der her i efteråret har været en klar generel tendens til forsøg(!) på at holde bolden mere langs jorden i det opbyggende spil - selvom det tydeligvis stadig prioriteres at spille væsentligt mere i længderetningen end på tværs af banen.

    At det så ikke er lykkedes ret godt indtil videre, er en anden sag. Hvad enten det så skyldes truppen, træningskvaliteten, de indgroede vaner eller andet. Jeg mener i hvert fald at jeg helt sikkert kan se ambitionen - og hvordan den foreløbig fejler.

    ›Jeg er ikke så uenig i din MT-analyse, bortset fra, at jeg
    ›syntes, vi spillede mere som ude mod Celtic for et år siden, end
    ›nede i Hamburg for to år siden. Præcis som i Glasgow turde vi
    ›ikke spille fremad banen. Eller kunne ikke, og ikke pga.
    ›modstanderens styrke - så gode var/er Lens sgu heller ikke - men
    ›fordi vi helt åbenlyst ikke har offensivt kombinationsspil blandt
    ›det højest prioriterede. Dermed er jeg heller ikke enig i med dig
    ›i, at vi var synderligt boldfaste nede i Frankrig, tværtimod!

    Det kommer naturligvis an på hvad man sammenligner med. Jeg sammenligner med os selv i kampene mod HSV - hvor vi stort set ikke havde bolden. Sammenligner man man Lens, havde vi naturligvis bolden langt mindre og var langt mindre boldfaste.

    Igen synes jeg dog det i denne forbindelse er værd at bemærke hvor mange farlige boldtab vi netop havde! Og de farlige boldtab - midt på banen og lige foran forsvaret - var aldrig kommet hvis vi havde spillet mere kompromisløst norsk og ikke tydeligvis arbejdede hen imod 'Arsenal'-ambitionen...

    ›Gyselig lossebold er i min optik ikke bare høje - norske - bolde
    ›frem i og omkring modstandrens straffesparkfelt. Det er lige så
    ›meget, når afleveringer over få meter slås for hårdt eller for
    ›blødt eller umulige at arbejde videre med, når vi ikke ser mere
    ›end max. 2-3 sammenhængende pasninger, når lette bolde tabes, når
    ›vi teknisk set ligner et DS-hold,

    ... som jo stadig er et stykke væk, som du også bemærkede :-)

    ›Well, når man forsvarer med 10 mand nede omkring eget
    ›straffesparksfelt mod et hold (med dine egne MT-ord):og når man
    ›intet reelt tør fremad banen, så er det sgu kujonbold i min bog.
    ›Slet og ret!

    Jeg er som sagt ikke enig i at vi ikke turde noget fremad - snarere tværtimod ift. hvad vi plejer. F.eks. var begge backer også med fremme i langt højere grad end vi havde 'behøvet' i en udekamp. Men vi er da enige så langt at vi mødte modstanderne meget lavere på banen end vanligt. Og som anført i MT-indlægget tror jeg også det bliver hvad vi får at se i returen - med mindre Lens, ligesom Benfica, tvinger os frem i højere pres med et hurtigt mål.

    Venligst,
    Bo N K

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Stamværtshuset keder sig og tæller mål!

    ›En ny 1-0 sejr truer, når vi vender tilbage til Brøndbyerne på
    ›søndag for at møde det lokale bundhold. Lad os håbe, at ringen
    ›hermed sluttes, og vi efterfølgende kan se frem til at opleve en
    ›periode, hvor København igen scorer f.eks. bare to mål i en kamp.


    Nostradamus, vær venlig at slutte ringen grundigt og smid den langt væk!;)

    ›God weekend,
    ›Vagthavende


    Jo tak og i lige måde, den blev jo som forventet?:/

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Spruthuset keder sig stadig, men starter nedtællingen!
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 11.02.07, 11:52
  2. Stamværtshuset anbefaler sig
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 07.01.06, 21:02
  3. Keder Mandagstræneren sig?
    By mandagstræneren in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 02.09.05, 17:49
  4. Stamværtshuset anbefaler sig!
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 02.04.05, 13:07
  5. Christian Andersen keder sig!!
    By DG-FC in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 10.02.05, 03:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •