På FCKFC.dk har vi modtaget følgende, som jeg synes kunne være interessant at diskutere:

Kære Redaktion,
jeg har været til fodbold et par gange med min søn, der blev meget ked af at høre om klamme forstadsbøsser, og det er vel ret beset mig.
Dog er jeg ikke forstads bøsse for en dag men nok nærnmere for livet.
Jeg ville sætte pris på at kunne komme til kamp uden at blive ydmyget foran min søn, kunne I ikke prøve at rejse debatten på jeres sider?
Det er så hermed gjort. Forfatteren er også blevet henvist til debatten her - jeg ved ikke om han deltager.

Som jeg også har skrevet til vedkommende, må jeg ærligt indrømme at ordet bøsse sagtens kan været væltet ud af min kæft, når jeg fremturer med en kaskade af blandede eder mod dommeren eller en spiller.

Man kan sige at det for mit vedkommende - og mange andre tror jeg - er blevet et "tomt" skældsord af en art - ovenikøbet i en sådan grad at en af mine gode venner, som er homoseksuel, jævnligt fremturer "sådan noget bøssepis" eller lignende.
At man så kan diskutere at brugen af ordet stadig påviser nogle kulturelle bånd ift. til f.eks. den generelle kirkelige fordømmelse af homoseksualitet er en anden ting, men jeg anser ser ikke min ven eller jeg selv som være homofobisk anlagte. Faktisk anser jeg folk med den slags meninger, som værende nogle indskrænkede stakler.

Men hovedsagen er, at dig og din søn skal ha' det godt med at gå til fodbold og det vil jeg naturligvis gerne hjælpe dig med at slå et slag for.
Jeg ved ikke hvor meget det umiddelbart vil rykke i forhold til hvordan i oplever det på tribunen, men jeg synes under alle omstændigheder, at debatten er vigtig at tage.