Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 98

Emner: Ubevidst homofobi på lægterne?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    ›Medmindre det er blevet sagt direkte til ham selv synes jeg det
    ›er en totalt latterlig henvendelse.
    ›Der bliver sgu råbt så meget på stadion og hvis man kommer der
    ›nytter det ikke at være alt for sart.
    ›"Bøsse" er netop bare et skældsord ligesom
    ›"spasser" eller noget lignende.
    ›Forventer han at alle i parken opfører sig som var det en fin middag i Hellerup?

    ›Det er sgu for fesent at brokke sig over sådan noget.

    Synes, at ovenstående er uheldigt formuleret.
    En spastisk person er en, der ikke har ligeså let ved at klare sig selv som andre. Det er derfor nedsættende når man kalder en rask person for spastiker eller spasser. Fordi man indikerer, at personen ikke er i stand til at klare sig selv eller styre sin finmotorik. (For at understrege det har jeg ikke noget som helst i mod hverken folk med fysiske eller psykiske handikaps). At sammenligne "bøsse" med "spasser" synes jeg er et uheldigt forsvar.

    "Bøsse" som skældsord er i mine øjne et billede på en fremmedgørelse eller frygt for andre. Det er vel der den i hvert fald er startet. Derfor passer det så utrolig dårligt når vi bruger den på hovedstadens hjemmebane. I mine øjne er det der gør KBH og PARKEN speciel værd at hylde, mangfoldighed. Her er plads til alle.
    Så hvis ikke for bøssernes skyld så for vores renommè: Skulle vi ikke droppe bøssesangene. Som andre har sagt; det er primært indskrænket og provensielt.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    127

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    ››Så du sidder råber klaphat! hvis du vil ud med noget gennem
    ››kampen, eller sidder du bare helt stille for dig selv uden sige
    ››et ord eller hvad?
    ››Så kan du passende komme med politisk korrekte bandeord, nu du er
    ››så pisse hellig altid.

    ›Klaphat bruger jeg, ja.
    ›Jeg kalder også folk for aber og af og til idiot (og for at gå ud
    ›i det ekstreme, så skal man evt. lige forstå ordet før man taler
    ›om at det er et vildt skældsord).

    ›Ja, dermed sviner jeg rent faktisk aber til - men det overlever de nok.

    ›Jeg kan da godt kalde folk for noget andet når jeg sidder alene
    ›og ser kampen i fjernsynet - men jeg siger det ikke ansigt til
    ›ansigt til folk, uanset om jeg er frustreret eller ej.

    ›Kald det kedelig, politisk korrekt eller hvad du vil - jeg kalder
    ›det at have pli.

    ....og det er netop her, hvor mange går galt(jf. mit andet indlæg). De omtalte ytringer bliver jo netop ikke sagt ansigt til ansigt! De er jo ikke ment som en direkte tilsvining, ydmygelse, nedgørelse af dommeren, spilleren eller whoever - blot som et udbrud af frustration.
    Tag det ikke så tungt - og hvis det går dig meget på, så ryst på hovedet..

    Parken er jo netop et sted, hvor der er plads til alle. Bl.a med tiltag som "Giv Racismen det Røde Kort"(ved godt det var generel kampagne, men se det overordnede billede)
    Så spil dog BOLD, Van Basten!!!

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    97

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    Tror nu lige vi skal passe på at vi ikke for snævret alt for meget hvad vi må og ikke må. Man kan jo snart tillade sig mere til en royal begravelse end i PARKEN. De gode gamle dage hvor man måtte kalde et Brøndbysvin for et Brøndbysvin eller Vestegnstosse ligeså.

    Kom nu lige ud og slip alle de hæmninger lidt der er jo aldrig noget dybere politisk i hvad der siges. "Du må godt i PARKEN" "Frihed for fans"


  6. #34
    Cbas er offline Har de rigtige meninger
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    138

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    ›Og så ville jeg gerne se eksempler på ting at råbe til
    ›modstanderen som IKKE generer nogle grupper i DK?? :)

    I DK kun? med mindre man ved hvem alle er i lytte afstand, må man for en sikkerheds skyld inkludere hele verden, og så kommer vi ud i udtryk som "din fucking marsmand!" eller "stupide sorte hul!" - det skulle ikke genere nogle, omend udtrykket bliver tæmmelig vagt...

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    823

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    ›Bøsse-skældsord har jo ikke længere noget med homoseksualitet at gøre.
    ›Det er tomme skældsord ligesom så mange andre.

    Det er heller ikke bevist, at nogen af dem jeg har ønsket skulle skride "af helved til" rent faktisk er endt der....

    Græsset at jo altid grønne på den anden side at hegnet....

    Og man skal passe på at at sætte sig selv i centrum. Et eller andet sted er det da udtryk for ringeagtelse fra massernes side og det er da ikke sjovt. Men hvis man er stolt af den egenskab/karakter man har (homoseksuel, jyde, kineser, for tyk/tynd, ung/gammel, skallet, blind, hindu, hippie osv.), er der ikke grund til andet end hovedrysten, som reaktion på sådan noget pjat.

    Jeg synes det er lidt pjattet at føle sig personligt stødt over sådan et masse-angreb. Hvis det var en medfødt egenskab eller noget fysiskbetonet, såsom at være dværg, blind eller døv, så kunne jeg forstå det. Men manden har en søn, så der må da have været andre interesser på et tidspunkt. Hvis det er personligt rettet, er det noget helt andet.

    Og om du så kalder modstanderen "tosser" "svin" eller alt muligt andet, så er og bliver det en fornærmelse. (eller forsøg derpå) Det rammer ”nogen” og det kan man enten accepterer eller man kan lade det ligge. Hvis man ikke accepterer eller tænker over at det ramme andre, så er man vel et eller andet sted egoistisk og snæversynet. Alt hvad man gør/ytre i det offentlige påvirker nogen og hvis man ikke tager det med i sine overvejelser, så siger det vil mere om den der gør det, end dem der blive kede af den manglende omtanke.
    Sidst redigeret af Super FCK : 26.09.07 kl. 14:39

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    ›....og det er netop her, hvor mange går galt(jf. mit andet
    ›indlæg). De omtalte ytringer bliver jo netop ikke sagt ansigt til
    ›ansigt! De er jo ikke ment som en direkte tilsvining, ydmygelse,
    ›nedgørelse af dommeren, spilleren eller whoever - blot som et
    ›udbrud af frustration.

    Det ER da direkte tilsvining, om du vil det eller ej, når man råber det efter en person. Og når der så er tale om flere der råber det på samme tid så hele stadion kan høre det, er det til at høre.

    Men skal man følge din tankegang, så er det ok at jeg siger sorte svin til en neger, hvis jeg brækker mit ben og han tilfældet passerer? For så er der jo bare tale om frustration?

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    16

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    ›En anden kendt sætning der også ofte blir brugt i fodboldens
    ›verden må siges at være " dommer hvad det der drypper fra
    ›din røv , vaseline vaseline "

    ›Denne har jo også en undertone af homosager men lige præcis på
    ›lægterne til fodboldkampe vil jeg våge den påstand at lige sådan
    ›noget skal tages med et gran salt.

    ›mvh Konge

    ›Tifoudvalget


    I forbindelse med netop den "sang", står jeg tit og smågriner af dem der synger med...

    Man kan da ikke have prøvet at dyrke god anal sex (som jo kan dyrkes mand/mand eller mand/kvinde), hvis man synger dette, da vaseline absolut ikke er middlet til denne aktivitet!!! Der til bruges glidecreme! :-)
    Prøv selv at gnubbe vaseline mellem hænderne... det blir varmt, fedtet og ikke særlig smørende!

    Blot til info... hehehe

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #38
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    Jeg har vitterligt svært ved at tro at der findes bøsser, som kan føle sig trådt over tæerne til en fodboldkamp, hvis man overvejer, hvor meget de ellers må lægge ører til (og for den sags skyld krop til - forstået således at de vist er et udsat folkefærd i nattelivet).

    Omvendt så jeg hjertens gerne "Bøsserne fra Vestegnen"-sangen blive stukket godt og dybt op, ehm, et eller andet sted, da jeg altid har ment, at det var en af de absolut dårligste skud på stammen i vores enorme sangskat.

    Mvh,

    Jimi

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    ›Jeg synes det er lidt pjattet at føle sig personligt stødt over
    ›sådan et masse-angreb. Hvis det var en medfødt egenskab eller
    ›noget fysiskbetonet, såsom at være dværg, blind eller døv, så
    ›kunne jeg forstå det. Men manden har en søn, så der må da have
    ›været andre interesser på et tidspunkt. Hvis det er personligt
    ›rettet, er det noget helt andet.

    Må "blind" nu heller ikke bruges til fodbold længere..?

    Må dommeren så heller ikke kaldes for blind? Eller evt. for de rigtig vilde: "Både blind og døv"?

    ffs..

    EDIT: Føler du også at udtrykket; brilleaber, som vi ofte høre fra Brøndby, overtræder nogle grænser?

    Meller/ Bebrillet forstadshetero
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    823

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    ›Må "blind" nu heller ikke bruges til fodbold længere..?


    Nu er det at være blind jo et handicap og der er vel ikke mange blinde der synes at deres handicap bruges "for sjov"?

    Jeg mener godt vi i FCK kunne hæve standarden. De ironiske indslag som f.eks. ”syvende pladsen kommer hjem” som et spil på bif supporternes egen sang ”mesterskabet kommer hjem” er jo rigtig fed. I søndags fik vi så ”Danmarks stolthed rykker ned”, der er sjov fordi supporterne har selvudråbt bif til at være hele Danmarks stolthed. Det er jeg jo ikke enig i, men det får mig altså ikke til at gå ud og kalde dem for ”bøsser”.

    Hvad man lige skal råbe til dommeren har jeg ikke lige fantasi til at finde på. Beklager…..

  15. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    127

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    Så så, klap lige hesten... Der er jo ingen grund til at sammenligne heste og køer - dit eksempel har jo intet sammenlignings grundlag... Her snakker jeg om fodboldkampe på stadion. Hvis du læser min andet indlæg, som jeg også henviser til, så skriver jeg, at det jo straks er en anden sag råbes den samme ting uden for "fodbolds-pheren" - men stadigvæk kan jeg ik se dit eksempel er relevant!

    Men mht. det første så kan jeg godt se din pointe, men mener stadigvæk, at det er nødvendigt at tage den pågældende situation med i vurderingen. Hvor mange dommere har du hørt om har anlagt sag/anmeldt sexistiske tilråb fra et fodboldpublikum?
    Så spil dog BOLD, Van Basten!!!

  16. #42
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    I denne tråd kunne man så passende også rejse spørgsmålet om, hvilken skæbne der skal overgå den velkendte sang "Dommer hvad er det der drypper fra din....." såfremt der skal indføres et politisk korrekt kodeksmht homofobisk stemning?

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    52

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    Synes at diskriminerende råb om indvandrere, bøsser eller lignende mest af alt siger noget om den person, der råber det. Det ser ud til at de kan deles ind i to grupper:

    - Røvhullerne, som rent faktisk har noget imod disse grupper, og egentlig bare er intolerante og usympatiske.

    - Tumperne, som bare ikke kan finde ud af andre måder at svine modstanderen, deres fans og dommeren til på.

    Det må være enhver forældres opgave at forklare sin unge, at den første gruppe er helt galt på den, og hvis barnet har rundet 2. klasse, så kan han/hun nok selv finde ud af, at den anden gruppe er tabt bag en vogn. Tilsvarende mangel på verbal kreativitet, skal man lede længe efter.
    Sidst redigeret af Der Linde : 28.09.07 kl. 14:47

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #44
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    ›Synes at diskriminerende råb om indvandrere, bøsser eller
    ›lignende mest af alt siger noget om den person, der råber det.
    ›Det ser ud til at de kan deles ind i to grupper:

    ›- Røvhullerne, som rent faktisk har noget imod disse grupper, og
    ›egentlig bare er intolerante og usympatiske.

    ›- Tumperne, som bare ikke kan finde ud af andre måder at svine
    ›modstanderen, deres fans og dommeren til på.

    ›Det må være enhver forældres opgave at forklare sin unge, at den
    ›første gruppe er helt galt på den, og hvis barnet har rundet 2.
    ›klasse, så kan han/hun nok selv finde ud af, at den anden gruppe
    ›er tabt bag en vogn. Tilsvarende mangel på verbal kreativitet,
    ›skal man lede længe efter.

    - Fjolser, der synes, at han er hævet over alle andre, fordi han i kampens hede råber "imbecile fjols" istedet for "bøsse".

    Fjolser er snæversynede idioter, fordi de mener, at hvis man råber bøsse under en kamp automatisk er tabt bag en vogn, og generelt er Brøndby fan materiale. Tilsvarende arrogance skal man da lede i FCK efter... :-)

    Pointen er - en uddybelse af mit indlæg er nok nødvendig; Man er ikke automatisk "tabt bag en vogn" fordi man råber bøsse under en kamp.
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #45
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Ubevidst homofobi på lægterne?

    Efter min mening bliver der i denne tråd ikke skelnet nok mellem, når man som enkeltperson råber bøsse efter en dommer, modstander osv., og når der bliver chantet fra 15.000 mennesker.
    Det førstnævnte er jo hvad der sker i kampens hede, selvom jeg nu personligt forsøger at holde mig for god til den slags bonderøvsudtryk. Det ligger bare ikke til min Københavner-attitude. Men hvis folk vil bruge slige bondske udtryk, kan man jo næppe gøre meget.
    Når vi dermiod står som samlet masse og råber: "bøsserne fra Vestegnen", så krrummer jeg seriøst tæer.
    Tænkt at den sang har vundet indpas...
    Efterhånden er det svært at se, hvad der adskiller det smukke mangfoldige København, med den diversificerede fankultur, fra alle andre bonderøvsklubber hvor folk hylder den laveste fællesnævner og kun er der for sejre.
    Jeg undrer mig meget over, hvordan alle andre former for chikaner kan udløse ramaskrig, når denne ganske åbenlyse, og i øvrigt meget lidt FC Københavnske, homofobiske optræden fortsætter.

    Jeg er ikke sart, hverken på egne eller på bøssernes vegne, så helt ærligt, det rager mig langsomt at de bliver såret over det. Det mener jeg ikke der er grund til.
    Jeg mener blot, at det ligger under min værdighed, at bruge bøsse som skældsord.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •