Se afstemningsresultater: Skal der stadig spilles landskampe i Parken?

Stemmeafgivere
619. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, for fanden! Parken er det eneste rigtige sted til landsholdsfodbold!

    371 59.94%
  • Flyt kampene!

    131 21.16%
  • Svært spørgsmål. Jeg er meget ambivalent, og... hmmm... ja jo måske, men nej...

    117 18.90%
Side 3 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 110

Emner: Stadig landskampe i Parken?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Sep 2007
    Indlæg
    53

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    ›Vi skal da have et nyt super national stadium i Ørestaden med
    ›plads til 55.000. Det kan man så bruge til landskampe, pokalen
    ›mv.

    Lige nøjagtig! Et stadion kun til fodbold og ikke alle mulige koncerter og ander events der ødelægger plænen.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    ››Vi skal da have et nyt super national stadium i Ørestaden med plads til 55.000. Det kan man så bruge til landskampe, pokalen mv.

    ›Lige nøjagtig! Et stadion kun til fodbold og ikke alle mulige koncerter og ander events der ødelægger plænen.


    Jamen det ville da väre dejligt, men er altsaa himmelraabende urealistisk. Hvem i alverden skal hoste de penge op og hvem skal staa for det hvis man ikke maa tjene penge paa koncerter eller andre events.

    Don Ö köbte jo Parken netop for at der kunne tjenes penge til PSE/FCK paa alle mulige maader. Der er da ingen som bare smäkker et 55000 pladser stadion op fordi det havde väret läkkert.
    Hislen af TorbenØ.

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Netop! Og hvis man tager Wimpley som forbillede som et nationalstadion der ikke bruges som hjemmebane af et klubhold, så bliver det jo netop i den grad brugt til koncerter og alle mulige andre arrangementer.
    Alt andet er totalt urealistisk, og i øvrigt også, hvis du spørger mig, totalt spild af sådan et stort og flot og dyrt stadion.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    24

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Hvis det flyttes til andet stadion, skal jeg ikke være med til at lave mad til 3000 vip'er etc.. det gør sgu nok lidt ondt i økonomien i konferencecenteret
    Det mest ægte og rammende jeg MEGET, MEGET længe har læst --> http://www.information.dk/158061

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Historisk set kan man vel sige at alle der er blevet lokket væk fra Parken..lokket med nye stadions... og der er jo ikke fyldt hver gang retorikken...så er det gået ned af bakke for dem...læs: B1903, Frem, AB, B93 og KB fik ikke lige frem flere tilskuere eller mere succes af at flytte..

    Derudover når Danmark spiller i Århus så kan man virkeligt se hvilken lilleput nation vi er..

    Parken er jo nærmest overdreven stor i forhold til landets størrelse... og tror det skaber en "unaturlig" stor respekt om DKs hjemmekampe som nok ikke vil være der på Fionia Park eller NRGI Park ligegyldigt hvor mange dannebrogs flag de hænger op i Gågaden...

    Jeg mener at selv en halvtom PArken er en mere international ramme end et fyldt lalleglade Århus stadion...

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    ›Jamen det ville da väre dejligt, men er altsaa himmelraabende
    ›urealistisk. Hvem i alverden skal hoste de penge op og hvem skal
    ›staa for det hvis man ikke maa tjene penge paa koncerter eller
    ›andre events.

    ›Don Ö köbte jo Parken netop for at der kunne tjenes penge til
    ›PSE/FCK paa alle mulige maader. Der er da ingen som bare smäkker
    ›et 55000 pladser stadion op fordi det havde väret läkkert.
    Man kan altså, som jeg også var inde på, sagtens have et nyt nationalstadion med plads til 50-60.000 og bruge det til koncerter og andet, uden at ødelægge banen. Man skal bare sørge for en bane der kan rulles væk som man har set andre steder, så græset ikke bliver skadet. Problemet er jo at Parken i virkeligheden er bygget et meget dårligt sted, og med en stand som genbrug for at spare penge. Men vis man starter helt forfra, kunne man løse de problemer man i dag ser med Parken.

    Mht. til økonomien skal jeg ikke gøre mig klog, men jeg mener at den famøse OL rapport talte om at et nyt stadion af den størelse driftsmessigt godt kunne hænge sammen med det antal landskampe vi har nu. Jeg skal som sagt ikke gøre mig klog på om det er korrekt, men med 5 store kampe om året, og et antal koncerter, burde det da ikke være umuligt.
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Jamen Don Ø har jo ret. Det er op til DBU selv, at få kampene spillet, hvor det tjener DBU´s interesser bedst, sportslig, økonomisk og tilskuer mæssigt.

    Den med græsset kan jo næppe være grunden! Morten olsen er jo eks. ude at inspicere Parkens græs dagen før, i hjemme kampen mod Letland. MO udtaler, "Banen er god, men måske ikke så køn at se på".

    Igen igår ser vi så Lars Berenht er sendt i byen og udtaler, at man ser sig om efter andre muligheder, når aftalen med Parken udløber.

    Danmark vil så være en af de få europæiske nationer, hvor man spiller (har) hjemme kampe udenfor hovedstaden.

    At der var tilskuermæssigt opbakning i de 2 foregående kampe i Aarhus, har jo at gøre med, at muligheden for kvalifikation til EM stadig var indenfor rækkevide.

    Det kan man jo næppe sige der er nu. Samtidig er det ret besetsådan lidt at flytte fokus fra MO fortsatte virke som landstræner, som pressen og mange andre fodboldtilskuer har kritiseret på det seneste.

    Aarhus atletik stadion, skaber næppe heller den ramme og den atmosfære, som Parken gør.

    Så jeg vil sige, som Don Ø "Held og Lykke" DBU.

  10. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Kan I huske dengang der var snak om at bygge et stadion i Ørestad? Det var altid Ørestad. Bare et eller andet sted i Ørestad; der var jo masser af plads. Pengene? Dem vidste ingen hvor skulle komme fra.

    Well, Ørestad nævnes igen nu hvor DBU snakker om at bygge et stadion til 50.000 a la Friends Arena, så landsholdet kan spille der uden at der skal lægges husleje til diverse stadionindehavere. Udgifterne? Tjah, Friends Arena kostede 2 mia. kroner da først taget var lagt på, og budgettet var overskredet halvanden gang. Måske DBU kan lancere en mere skrabet model. Men Ørestad er ret godt fyldt op nu, så hvor det så skal bygges er ikke klart. Bare et sted øst for Storebælt, og et halvt så stort i Jylland et sted.

    Og hvor pengene skal komme fra? Go fish ...

    https://www.dr.dk/sporten/fodbold/la...les-realistisk

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Det er i øvrigt nemt at være kynisk, især over for københavnske ex-borgmestre med en udtalt præference for Brøndby IF, der lagde planer om et stadion som kunne konkurrere med Parken om landskampe, men se Martin Geertsens plan fra 2006 her ...

    2011: Internationalt fodboldstadion
    Skal Danmark nogensinde have EM i fodbold, er der brug for endnu et internationalt fodboldstadion til at supplere Brøndby Stadion og Parken.
    Pris: Cirka 300 mio. kr.
    300 mio. kr.? Det skal du vist fordoble, Martin. Og så skal du fordoble det igen.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    177

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Jeg kan huske endnu længere tilbage: inden Parken blev bygget, var der tale om at bygge "Stadion Danmark" (håbløst navn) i Brøndby - formentlig med tanke på at Brøndby skulle spille der til dagligt (så langt rækker hukommelsen ikke).

    Økonomien i Friends Arena hænger formentlig også kun sammen af to årsager: i) afholdelse af koncerter, hvor kapiciteten er +65.000, og ii) at AIK spiller deres hjemmekamp på Friends - de havde iflg. Wiki er gennemsnitligt tilskuerantal i sidste sæson på 24.000 tilskuere! (og at Friends "kun kostede 2 mio. danske skyldes kun den lave SEK-kurs - den kostede vist nærmere 3 mia. svenske for 10 år siden). Hvordan det skulle hænge sammen at bygge et nyt stadion i den størrelse og kvalitet til noget hold i Superligaen overgår min forstand.

    Jyllandspostens kommentar i dag er meget rammende: Fra "en del af noget større" til storhedsvanvid.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ce De Se meddelelser
    Økonomien i Friends Arena hænger formentlig også kun sammen af to årsager: i) afholdelse af koncerter, hvor kapiciteten er +65.000, og ii) at AIK spiller deres hjemmekamp på Friends - de havde iflg. Wiki er gennemsnitligt tilskuerantal i sidste sæson på 24.000 tilskuere!
    Hvis den da gør det. Det er sværere at finde regnskaber fra stadion nu, men i de første par år kørte stadion med tordnende underskud og havde Svenska Fotbollsförbundet helt i knæ ...

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Én ting må man give Jesper Møller: I det mindste er det ikke ham, der holder "nyt stadion i Ørestad"-tingen i gang. Ikke længere. I aftes kunne DR, som set længere oppe, citere ham for at han ville have et nyt stadion. I dag snakker BT med ham, og nu vil han have Parken eller Brøndby Stadion udbygget.

    Han kommer dog med ét enkelt punkt, der får dette til at lyde som den luftige forhandlingstaktik om at lande en fordelagtig aftale om hjemmebane for landsholdet i de kommende år, som det utvivlsomt er:

    »Hvis løsningen koster 2,5 milliarder kroner, så er det jo ikke bæredygtigt. Hvis det koster 100 millioner kroner at modernisere et stadion, og vi kan låne dem til en rente på en procent, så har vi en anden situation,« siger han.
    Hvis det koster 100 mio. at bygge 12.000 ekstra pladser på Parken, eller hele 25.000 på Brøndby Stadion – ja, så er prisen sgu faldet på det seneste.

    Hvad ryger de derude på DBU Allé? Og må man prøve et hvæs?


  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Én ting må man give Jesper Møller: I det mindste er det ikke ham, der holder "nyt stadion i Ørestad"-tingen i gang. Ikke længere. I aftes kunne DR, som set længere oppe, citere ham for at han ville have et nyt stadion. I dag snakker BT med ham, og nu vil han have Parken eller Brøndby Stadion udbygget.

    Han kommer dog med ét enkelt punkt, der får dette til at lyde som den luftige forhandlingstaktik om at lande en fordelagtig aftale om hjemmebane for landsholdet i de kommende år, som det utvivlsomt er:



    Hvis det koster 100 mio. at bygge 12.000 ekstra pladser på Parken, eller hele 25.000 på Brøndby Stadion – ja, så er prisen sgu faldet på det seneste.

    Hvad ryger de derude på DBU Allé? Og må man prøve et hvæs?

    Jeg kan ikke lige gennemskue det der scenarie?

    Altså- DBU vil låne 100 millioner og forære pengene til en klub, der så skal udbygge deres stadion, og DBU vil klare afbetalingerne på lånet. Eller DBU vil købe for 100 millioner af et stadion og blive medejer?

    Så tror jeg det er billigere for DBU at bare leje sig ind på allerede eksisterende stadions :) og så leve med, at der ikke er nogle der bider på krogen hehe
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    En ting er stadion i Århus. Der er man allerede meget langt i planerne omkring financieringen, også længere end man skilter med officielt. Knasten her er kommunen og Århus 1900 - som det også var da det blev bygget om sidst. Man vil virkelig gerne have dem så lidt involveret i projektet som muligt, set både fra investorernes og AGF's side. Her tror jeg, det mere spiller ind for DBU, om det bliver plus eller minus 25.000. Jeg ved, at man sammen med AGF presser meget på for, at det skal blive et stadion med minimum 25.000 siddepladser, og gerne lidt mere, hvis det er muligt - det har været meldt ud i lokalpressen af flere omgange. AGF skal genforhandle leje af stadion i foråret 2020 - mener jeg - og Jacob Nielsen har ved flere lejligheder udtalt, at der ikke bliver underskrevet en ny af det nuværende stadion uden en afklaring omkring en ombygning. Jeg er ret sikker på, at der bygges nyt i Århus inden for den nærmeste fremtid.

    Et +50.000-stadion i København lyder dog mere som et luftkastel. Et helt nyt stadion vil realistisk set koste på den anden side af 2 mia., med mindre man kan opfinde den dybe tallerken, så virker det umiddelbart urealistisk.

    En ombygning af Parken eller BØF's sjuskede betonruin virker også enormt dyr. Men hvis vi nu leger, at de finder pengene, så er der vel en række simple praktiske spørgsmål, der rejser sig.

    1) Kan Parken overhovedet udvides med minimum 12000 pladser?
    2) Kan Vstgnns ruinen?
    3) Hvordan forestiller DBU sig ejerskabet? Begge klubber ejer deres stadion - og det er jeg ret sikker på, at man ønsker at gøre i fremtiden - skal de nu til at dele ejerskabet med DBU og/eller eksterne investorer?
    4) Jesper Møller taler om et nyt elitecenter i forbindelse med Stadion. Det udelukker vel i realiteten Parken, Eller har man planer om at bygge andet sted eller leje sig ind hos FCK på 10'eren?
    5) Hvad gør DBU, hvis de vælger Vstgnns-løsningen og BØF går konkurs i 2020, når Oscar måske trækker det sidst grundlag for professionel fodbold ude i 60'ernes social boligeksperiment?
    6) Andet?

    Når alt det så er sagt, så ville jeg da elske, hvis København fik et nyt flot og stort stadion, og helst et der er ejet af FCK, men jeg tvivler godt nok på, om det er realistisk.

  22. De følgende 11 brugere er enige:

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Jeg kan ikke fordrage roligans - bøvede,prollede, hjernedøde roligans...jeg kan ikke udstå dem.
    So by all means - ud af Parken.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

Side 3 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal nationalsangen afskaffes ved landskampe?
    By KimRadmer in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 23.11.05, 11:47
  2. Hvorfor er der stadig røde sæder I parken?
    By Strom in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 27.09.05, 00:18
  3. Bo stadig skadet
    By Hansen in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 17.04.05, 16:07
  4. Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 15.10.04, 13:27
  5. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 18.03.04, 00:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •