Se afstemningsresultater: Skal der stadig spilles landskampe i Parken?

Stemmeafgivere
619. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, for fanden! Parken er det eneste rigtige sted til landsholdsfodbold!

    371 59.94%
  • Flyt kampene!

    131 21.16%
  • Svært spørgsmål. Jeg er meget ambivalent, og... hmmm... ja jo måske, men nej...

    117 18.90%
Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 110

Emner: Stadig landskampe i Parken?

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    169

    Re: DBU og Københavns Kommune vil give Parken et markant ansigtsløft

    Citat Oprindeligt indsendt af Vinnie Se meddelelser
    Eftersigende er tanken, at DBU vil lade en ny bygning opføre hvor skøjtehallen lå (og hvor spillerne lavede nice dørtræk + pyroshow efter Bashakshehir-kampen).
    Er det egentlig Parken der ejer den grund? Altså der hvor DonØ ville bygge multihal ikk?

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: DBU og Københavns Kommune vil give Parken et markant ansigtsløft

    Citat Oprindeligt indsendt af TåsingeFb Se meddelelser
    Er det egentlig Parken der ejer den grund? Altså der hvor DonØ ville bygge multihal ikk?
    Ifølge matrikelkortet tilhører skøjtebanegrunden samme matrikel som Østerbro Stadion, så det er kommunen, der ejer grunden. Men der er nogle sjove matrikelgrænser rundt om Parken. Fx lader det til, at et af kontortårnene tilhører en anden matrikel end resten af Parken: https://sdfekort.dk/spatialmap

    Citat Oprindeligt indsendt af Vinnie
    Eftersigende er tanken, at DBU vil lade en ny bygning opføre hvor skøjtehallen lå (og hvor spillerne lavede nice dørtræk + pyroshow efter Bashakshehir-kampen).
    Hvad er din kilde til det rygte?
    Sidst redigeret af Garneren : 19.08.20 kl. 20:33
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: DBU og Københavns Kommune vil give Parken et markant ansigtsløft

    Ved ikke hvad Vinnies kilde er, men det kunne være denne:

    https://politiken.dk/sport/art789210...nu-st%C3%B8rre

    Svenskerne fik deres lækre nye stadion for 2,3 mia med plads til 51.000 (65k til koncerter). DBU vil angiveligt bruge tæt 1 mia. på en ombygning af a-trinunen. Dels beholder man dermed nogle tribuner, der blev bygget før seneste højkonjunktur, med andre krav til brugervenlighed og æstetik. Dels vil parken fremstå som et kludetæppe af 3 forskellige stilarter og størrelser, og endelig så beholder man hjørnetårnene, så tribunerne fortsat ikke kobles sammen i hjørnerne. Det er ikke fordi jeg lige står med den sidste halvanden milliard, som jeg kan smide i puljen, men jeg tænker, at man risikere at bruge en masse penge på noget, der alligevel ikke bliver rigtig godt, hvis man kun fokuserer på a-tribunen.

    Operaen kostede 2,5. Bare vi havde givet vores olieressourcer til en mand, der holdt af fodbold i stedet for opera.
    Danmark til Valby Bakke

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #94
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    323

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det bliver i alle fald ikke lettere af at man for nylig har brugt en evighed på at omlægge og genoprette vejen ;-)

    Et bud herfra er, at der kun skulle bygges på A-siden, og at man dermed ikke ville komme op på mere end højest 45.000 som et kompromis. Hvordan folk øverst på den langside så skulle kunne se for den overligger, der holder på taget: Spørg ikke mig :-)
    Atletico Madrids nu forhenværende hjemmebane Estadio Vicente Calderon giver et bud på, at en vej ikke behøver at være i - ja, vejen for en stadionudvidelse. Hovedtribunen var her bygget henover vejen:



    Så en udvidelse af C-tribunen ind over Øster Allé kan vel fikses på samme vis?

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: DBU og Københavns Kommune vil give Parken et markant ansigtsløft

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ved ikke hvad Vinnies kilde er, men det kunne være denne:

    https://politiken.dk/sport/art789210...nu-st%C3%B8rre
    Mon den kan copy/pastes, så os uden abonnement kan læse den?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: DBU og Københavns Kommune vil give Parken et markant ansigtsløft

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Mon den kan copy/pastes, så os uden abonnement kan læse den?
    Jeg kan i hvert linke til den som "gave link" (da jeg har abonnement): https://politiken.dk/del/sRABetAASXLQ
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: DBU og Københavns Kommune vil give Parken et markant ansigtsløft

    Ifølge matrikelkortet tilhører skøjtebanegrunden samme matrikel som Østerbro Stadion, så det er kommunen, der ejer grunden.
    Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund har luftet planer om at bygge et nationalt elitesportscenter på grunden. "Centret skal blandt andet rumme videnscenter, sportsfysiologisk testcenter, sportsmedicinsk klinik og multihal."

    Det kan sagtens være en god ide. Men hvis ombygningen af hele området skal give (økonomisk) mening er det åbenlyst at der også skal være et kommercielt ben i projektet, der kan trække nogle private investeringer - fra Parken eller andre. 10.000 ekstra tilskuerpladser, der sjældent benyttes og en avanceret sportsklinik kan ikke bære det alene.
    Mvh,
    Bopa

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    27

    Re: DBU og Københavns Kommune vil give Parken et markant ansigtsløft

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Eller byg et helt nyt nationalstadion i Ørestaden.
    Der er ganske få ledige byggegrunde tilbage i Ørestad og næppe en der er stor nok til et stadion.

  13. #99
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Tilsyneladende er det sidstnævnte den eneste løsning der har praktisk gang på jorden, for det er netop rådighed over pladsen hvor skøjtehallen engang lå, der gør at bestyrelsen nu åbenbart åbner for i det mindste at tage et foreløbigt kig på hvad mulighederne kan være for at øge kapaciteten:




    Det ender sikker med, at man flytter A-tribunen baglæns, vender banen endnu en gang og graver den ned, så der bliver flere pladser på de nye langsider B og D. Så kan de vilde fra S12 få plads på langsiden, hvilket passer fint med, at folk derovre alligevel er blevet gamle og satte, når byggeriet engang er færdigt. Til den tid er alle vi andre på Nedre C jo senildemente eller døde af alderdom, så der bliver masser af mulighed for at lave nyt stemningsafsnit på C5/C6.

    Hvor svært kan det være?
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #100
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Hvis Parken ikke skal ende som et endnu større misfoster, er der vel kun kontortårnene og glasvæggen på D-tribunen at gøre noget ved - idet jeg antager, at det ikke er en mulighed at rive skidtet ned og starte forfra.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #101
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: DBU og Københavns Kommune vil give Parken et markant ansigtsløft

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Jeg kan i hvert linke til den som "gave link" (da jeg har abonnement): https://politiken.dk/del/sRABetAASXLQ
    Tak for det! Selv om det viste sig at være en tynd omgang uden noget nyt. Det skulle da lige være en ualmindelig lav standard for research:

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Lissner, Politiken
    Parken har en kapacitet på 38.000. Skal man finde 12.000 ekstra pladser, ligner den mest naturlige løsning, at man udvider A-tribunen hen over den gamle skøjtehal over mod Østerbro Stadion.
    Vildt nok ikke at have styr på, at skøjtebanen er long gone...

    Bortset fra det glæder jeg mig bare til at høre, hvordan man forestiller sig at fordoble A-tribunens kapacitet. Det ville blive en fuldstændig vanvittig bygning.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: DBU og Københavns Kommune vil give Parken et markant ansigtsløft

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Tak for det! Selv om det viste sig at være en tynd omgang uden noget nyt. Det skulle da lige være en ualmindelig lav standard for research:



    Vildt nok ikke at have styr på, at skøjtebanen er long gone...

    Bortset fra det glæder jeg mig bare til at høre, hvordan man forestiller sig at fordoble A-tribunens kapacitet. Det ville blive en fuldstændig vanvittig bygning.
    Bare vi placerer udeafsnittet på det kommende øvreafsnit, så er jeg tilfreds.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #103
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: DBU og Københavns Kommune vil give Parken et markant ansigtsløft

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Bare vi placerer udeafsnittet på det kommende øvreafsnit, så er jeg tilfreds.
    På den anden side: Har vi lyst til at have Brøndbys hooligans hængende 40 meter over vores hoveder, hvor de ville kunne ramme hele Parken med kasteskyts? ;-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. #104
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: DBU og Københavns Kommune vil give Parken et markant ansigtsløft

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    På den anden side: Har vi lyst til at have Brøndbys hooligans hængende 40 meter over vores hoveder, hvor de ville kunne ramme hele Parken med kasteskyts? ;-)
    Nu ved jeg ikke hvor høj Parken er, men hvis vi virkelig måtte “hænge” deres fans 40 meter over mit hoved... så stemte jeg ja tak :)

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #105
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    232

    Re: DBU og Københavns Kommune vil give Parken et markant ansigtsløft

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser

    Vildt nok ikke at have styr på, at skøjtebanen er long gone...
    Come on, det er altså KUN 12-13 år siden at den blev jævnet med jorden 😊

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Bortset fra det glæder jeg mig bare til at høre, hvordan man forestiller sig at fordoble A-tribunens kapacitet. Det ville blive en fuldstændig vanvittig bygning.
    Det virker temmelig urealistisk. Selvom det ville være økonomisk wacky at rive en relativ ny bygning ned, må vejen mod de 50.000 pladser, nemmest være at lade kontor-øjenbæen nedrive. Med den fjernet samt runde hjørner, kunne stadion blive temmelig nice.

    Det vigtigste for mig, er imidlertid at stadion laves på en måde, så den ekstra kapacitet, ikke blot stå gabende tom når der spilles almindelig Superligakampe. Hvis der findes tekniske løsningen, så man på en måde kan aflukke øvre afsnit, ville det være optimalt.
    - Vinnie
    Vinnie's Avatar

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal nationalsangen afskaffes ved landskampe?
    By KimRadmer in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 23.11.05, 11:47
  2. Hvorfor er der stadig røde sæder I parken?
    By Strom in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 27.09.05, 00:18
  3. Bo stadig skadet
    By Hansen in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 17.04.05, 16:07
  4. Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 15.10.04, 13:27
  5. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 18.03.04, 00:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •