Se afstemningsresultater: Skal der stadig spilles landskampe i Parken?

Stemmeafgivere
619. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, for fanden! Parken er det eneste rigtige sted til landsholdsfodbold!

    371 59.94%
  • Flyt kampene!

    131 21.16%
  • Svært spørgsmål. Jeg er meget ambivalent, og... hmmm... ja jo måske, men nej...

    117 18.90%
Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 110

Emner: Stadig landskampe i Parken?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Stadig landskampe i Parken?

    Traditionen byder jo, at landholdets kampe bliver spillet i (Idræts-)Parken.
    Med deres nylige (og berettigede) kritik af plænen, har DBU åbnet for tanken om at flytte landskampene til andre danske stadions.

    Hvad synes du om det?

    Jeg er ganske ambivalent omkring det, da jeg på et forfængeligt plan ville synes det var ærgeligt at "vores" stadion ikke længere kunne kalde sig nationalarena, og at hovedstaden ikke længere kunne byde på landsholdfodbold.
    Til gengæld ville fraværet af stive jyder på Østerbro være ret smukt, mens det der for mig trækker mest, er, udsigten til så at kunne slippe for de røde sæder i Parken, og få nogle hvide og blå ind i stedet, og rigtig kunne sætte et FC Københavnsk præg på Parken.
    Derudover ville jeg synes det var ærgeligt hvis de skulle spille i Brøndby, men i orden hvis de spillede i Århus, hvor de landskampstørstende jyder formentlig ville kunne fylde NRGi Park så godt som hver gang.

    Skal der stadig spilles landkampe i Parken?
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Tjaa... vi tjener jo en lille skilling på de kampe, og de er da altid rare at kunne sætte ind på kontoen (dertil kommer, at andre ville tjene den skilling i stedet for).

    På den anden side er landsholdet ret ligegyldigt. Et eller andet sted takker jeg UEFA for landskampspausen i Parken. Med tanke på banens tilstand er den i forvejen overbelastet.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    694

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Interessant tanke, især at stille til en FC'er. Ikke at det i høj grad behøver at være et farvet syn at synes at selvfølgelig er det her Danmarks national arena. Det er trods alt landets største arena.

    Størrelse er dog ikke alt, for når en ikke sportslig belastning påvirker de fodboldrelaterede aspekter vil jeg mene at DBU er i sin fulde ret til at søge alternativer. Uanset om det så betyder et mindre stadion. I den henseende håber jeg ved gud at de vælger Århus, for at vælge en anden klub tættere på København, uden at nævne navne, ville nok være dødsstødet på min i forvejen minimale interesse i landsholdet.
    Jeg er dog heller ikke i sig selv imponeret over Århus' stadion, ligesom Brøndby stadion bestemt også har sine mangler. Hvis Parken fik en ordentlig løsning på den plæne, er der bare ikke nogen alternativer i Danmark. Samtidig vil en ny tribune lukke debatten fuldstændigt.

    Et eller andet sted forstår jeg godt ledelsens rysten på hovedet af kritiken. Det er et problem man har kæmpet med rigtigt længe, at jonglere ikke-sportslige arrangementer med fodbold. Nogle gange med et meget uheldigt resultat.
    Det er bare et dårligt signal, og skubber DBU i den forkerte retning. Opsige kontrakten mv og søge andre græsgange.
    Måske er det også det bedste. Få bygget tribunen og få styr på græsset. Dernæst kan man vende tilbage til DBU og sige "Sådan der, et styk perfekt stadion. Brug det eller lad være".

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    89

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Det er fint at DBU presser for at få ordnet græstæppet. Tror adskillige tilskuere, seere eller fodboldspillere ikke synes om den nuværende kvalitet i tæppet.
    Spillerne vil kunne tæmme bolden nemmere med en bedre plæne.
    Lidt færre tilfældigheder vil have potentiale til at afgøre kampen, som da Gravgaard blev nødt til at lave en nødbremse for nylig.

    Håber dog ikke løsningen bliver installation af den nuværende generation af kunstgræs.
    2-2 - Nordic Victory!

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    17

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    På den anden side. Droppes Landskampene, bliver der vel mere plads i kalenderen til koncerter m.m.

    Her tjenes der vist også et ganske pænt beløb.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Hmm jeg er i bund og grund næsten helt ligeglad, sålænge græstæppet fixes!
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    135

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Hvis man tager alle de ekstra goder med en landskamp har et byde på, så vil jeg nu foretrække stadig at have landsholdsbold i parken - Man kunne jo evt. have en kombination af både Århus og København.

    men når man tænker på hvor meget en landskamp betyder for Østerbro og København, så tror jeg det ville være et savn, set fra de erhvervsdrivende i området. Så jeg er lidt op og ned omkring forslaget, ved ikke lige hvad jeg skal synes. Der er båe plusser og minuser.

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    278

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    ›På den anden side. Droppes Landskampene, bliver der vel mere
    ›plads i kalenderen til koncerter m.m.

    ›Her tjenes der vist også et ganske pænt beløb.

    Ja, og det kunne eventuelt også give plads til et årligt traktor-træk stævne, eller andre små arrangementer, som ikke betyder det store for plænens stand når der skal afvikles FCK-kampe - som der desværre også skal finde plads til i kalenderen....

    (I.a.)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    823

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Landskampe skal spilles i hovbedstaden. Basta!

    Men Parken skal altså også tage sig sammen og få styr på det græs. Så må de sig nej til Zulu mine rock o.l. Det koster måske, men jeg tror det er bedre i det lange løb at satse på landsholdet.

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Jeg så helst at Danmark fik et stadion ala Wembley. Selvfølgelig ikke samme str., men stadigvæk, et stadion der kun bruges til landshold, og pokalkampe.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Problemet med banen løses let. Man hæver simpelthen bare gulvet en halv meters penge. Det kan gøres med lidt stilladsarbejde, og på den måde får græsset luft. Det er mig ubegribeligt, at man stadig bare smider de store plasticplader direkte på græsset. Har engang været derinde, da de sku pilles af efter en stoneskoncert. Græsset var ganske enkelt rådnet flere steder.
    På den måde kan både vi og landsholdet få et ordentligt underlag at spille på.
    Ace nævner et nationalstadion - jeg kan sagtens se pointen, men et stadion i en størrelse, der kan bruges, bygges næppe for under en milliard - og det tror jeg sgu ikke lige dbu kan finde under gulvbrædderne.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    823

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    ›Jeg så helst at Danmark fik et stadion ala Wembley. Selvfølgelig
    ›ikke samme str., men stadigvæk, et stadion der kun bruges til
    ›landshold, og pokalkampe.

    Nu har DBU jo ikke en "suger daddy", der bare spytter penge i kassen, som brøndby har fået det. Der er ingen økonomi i at lave sådan et stadion i Danmark.

    Et kik i Wembleys kalender afslører, at det også bruges til cup finaler, oprykningskampe, rugby, et hav af koncerter, en NFL kamp om nogle uger og sågar også et racer løb!!

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    352

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Nu er der jo også en grund til at Wembley ikke døjer med det samme græsproblemer

    og dette:

    The Sliding Roof & the Pitch at the New Wembley Stadium
    One of the key challenges of the design team was to keep the famously high standard of the Wembley pitch while, at the same time, designing a stadium with stands that are higher and closer to the pitch than the original stadium and give better uninterrupted views.

    Many new stadia have suffered from poor pitches as the stands in them stadia can leave large sections of the pitch in almost permanent shadow. Grass demands direct sunlight to grow effectively.

    For this reason, the sliding roof remains an integral part of the design for the new Wembley. Options such as a palletised pitch (moving a patchwork pitch in and out of the Stadium between events) or regularly re-laying the pitch were rejected as inappropriate for Wembley.

    Instead, computer models have been made of air movement and sunlight on the existing pitch and the unique moving roof designed for the new Stadium.

    This will be left open between events but can be moved to line up with the touchline within 15 minutes, ensuring every spectator is sheltered during an event.

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    480

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    tror nok DBU er ikke dumt nok at flytte landskamp fra Parken. Hvilken stadion har plads til 40,000 tilskure i DK? Hvis DBU kigger pa økonomi selv, sa mister det mindste 4-5 million kr af indtaeger hvis det flytter fra Parken.
    fckjoe
    "FCK London! The support from abroad. Byenshold is followed from another capital."
    fcklondon.blogspot.com
    fckjoe

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    233

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Landsholdet er mig inderligt ligegyldigt, så længe de ikke smider penge i "projekt sorte hul" ude ved motorvejsfletningen. De må for min skyld spille på Lerpytter Stadion, AOL Arena, NRGi Park eller hvor de vil, det er alligevel primært jyder der dyrker det pjat der. Imidlertid er pengene mig ikke ligegyldige, så hvis det kaster kroner af sig og forbedrer vores position i forhold til andre danske klubber, at huse nationalmandskabet, tager jeg gerne det med. Jeg kan sagtens opholde mig i andre bydele de par gange om året.

    Når det er sagt mener jeg at situationen med græsset er uholdbar. Vi er de største og bedste i Danmark, derfor skal vores plæne også overgå de andres. Om så det kræver at vi bruger en formue på flytbart græs eller andet teknologisk halløj, samt at vi er nødt til at gå bort fra planløst højdelosseri i længderetningen til fordel for pasningsbold, tager jeg også det med.
    The Ghost of Laudrup - spøger stadig !!
    Er det ikke ved at blive lige i overkanten med alt det stemning ?!

Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal nationalsangen afskaffes ved landskampe?
    By KimRadmer in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 23.11.05, 11:47
  2. Hvorfor er der stadig røde sæder I parken?
    By Strom in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 27.09.05, 00:18
  3. Bo stadig skadet
    By Hansen in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 17.04.05, 16:07
  4. Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 15.10.04, 13:27
  5. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 18.03.04, 00:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •