Se afstemningsresultater: Skal der stadig spilles landskampe i Parken?

Stemmeafgivere
619. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, for fanden! Parken er det eneste rigtige sted til landsholdsfodbold!

    371 59.94%
  • Flyt kampene!

    131 21.16%
  • Svært spørgsmål. Jeg er meget ambivalent, og... hmmm... ja jo måske, men nej...

    117 18.90%
Side 2 af 8 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 110

Emner: Stadig landskampe i Parken?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    338

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Saa laenge der er penge i lortet saa JA DA. Hellere fodbold end speedway og rockkoncerter. Det er da kun fint at DBU presser paa at faa banen forbedret.

    H

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    338

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    › det er alligevel primært jyder der dyrker det pjat der

    Kunne nogen vaere saa venlig at fremvise dokumentation for, at det kun er jyder som holder med landsholdet. Det synes at vaere den gaeldende opfattelse her paa SL. Ligesom det aabenbart kun er jyder, der drikker sig fulde paa Oesterbro i fobindelse med fodboldkampe.

    Hafnia - en mindretals koebenhavner, som godt kan lide landsholdet

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Indlæg
    1

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Jeg er ny her som skribent..men here goes. Man kunne somend godt lave en kombo. I denne sæson kunne vi har spillet hjemmekampene således, som man således er begyndt på:

    Polen, Odense
    Portugal, Brøndby
    Nordirland, Parken
    Sverige, Århus (så dukker de fulde svensker-danskere ikke op..haha) nej selvfølgelig i Parken
    Irland, Århus
    Lichtenstein, Århus
    Spanien, Parken
    Letland, Brøndby
    Island, Århus/Parken

    Det vil alt andet lige give Parken plæne luft HVIS nu FCK ku finde ud af at holde disse firdage fri og give tæppet hvile og ikke lave Mini Zulu!

    Man skulle til at få bygget den multiarena så boksning, koncerter, speedway og hvad ved jeg kunne blive flyttet derind i stedet.

    Nogen der ved om man har dræn i parken? Måske er det ikke lavet ordentligt?

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Helt principielt mener jeg ikke, at landskampe skal spilles i København, bare fordi det er landets hovedstad, eller fordi det er der, at det største stadion ligger.

    Landsholdet repræsenterer DK, og bør som følge deraf også spille rundt omkring i landet. Det vil i mine øjne samtidig føre andre positive sidegevinster med sig. F.eks. vil det synliggøre sporten langt mere i en større del af landet, og kan derved bidrage til en større forankring og interesse for både landshold og sporten generelt.
    Sidst redigeret af MBS : 12.10.07 kl. 13:40
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    99

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Jeg tror ikke man kan flytte indtægterne fra landskampe til koncerter, da der er nogle lokalplaner der skal overholdes mht. hvor mange store arrangementer der må holdes i parken.

    Jeg har ikke stemt, for jeg kan sgu ikke bestemme mig, hvilket vil sige at jeg er ambivalent over om jeg er ambivalent eller ej ;-)

    Men et hurtigt regnestykke siger jo at ligegyldigt hvilket andet stadion DBU måtte vælge, så taler vi om 10.000 færre betalende gæster, hvilket jo løber op i et antal kroner på et år.

    Det kan dog være DBU kan handle nogle bedre kontrakter på plads når det ikke er FØ som sidder på den anden side af bordet.

    /Hansson

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    823

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Et fodboldhold bliver rodløst, hvis ikke det har en fast hjemmebane. Det gælder naturligvis også landsholdet. Og hvad er mere naturligt, hvis det ikke skulle være i hovedstaden.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Stadig landskampe i Parken?


    ›Man skulle til at få bygget den multiarena så boksning,
    ›koncerter, speedway og hvad ved jeg kunne blive flyttet derind i
    ›stedet.

    ›Nogen der ved om man har dræn i parken? Måske er det ikke lavet ordentligt?

    naturligvis er der dræn i Parken. For det første er det krav for at spille i Superligaen (oprykkere får dispensation det første år) og for det andet ville det være helt håbløst, hvis der ikke var. Det er ikke drænet, der er problemet. Det er jo ikke, fordi banen står under vand, folk brokker sig. Det fordi den aldrig får tid til at sætte sig. Og når den endelig har sat sig, får den lige et stort Rolling Stones-los i løgene.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    ›Et fodboldhold bliver rodløst, hvis ikke det har en fast
    ›hjemmebane. Det gælder naturligvis også landsholdet. Og hvad er
    ›mere naturligt, hvis det ikke skulle være i hovedstaden.

    Der er nu ingen naturlov, der siger, at landshold har hjemmebane i hovedstaden. Der findes adskillige lande i Europa, hvor landsholdet skifter mellem forskellige stadions. DBU tænker først og fremmest økonomisk, og den dag, Århus kan byde ind med et større stadion end Parken, får DBU svært ved at vælge hovedstaden af principielle grunde.
    Det har heldigvis lange og temmeligt urealistiske udsigter, så en mere reel bekymring for Parken er derfor, at eksempelvis Brøndby Stadion kommer i spil med et tilbud, der giver DBU en billigere leje for at modsvare et DBU-tab på grund af færre solgte billetter end i Parken.
    Får DBU muligheden for flytte landsholdet til Brøndby Stadion med et minimalt økonomisk tab (eller måske ligefrem intet tab, hvis Per Bjerregaard forærer dem muligheden til spotpris), skal vi ikke føle os for sikre på, at de bliver i Parken. I hvert fald ikke med en skandaløs plæne som underlag.

    Det mest sandsynlige er stadig, at DBU og Parken fortsætter samarbejdet i mange år frem. Men nogen garanti for det er der ikke, som sagerne står lige nu. Slet ikke når man tænker på, at beslutningerne i DBU træffes af fodboldfolk, der nok holder kæften lukket det meste af tiden, men som næppe synes det er fedt, når Don Ø vrøvler løs om jantelov og skjulte politiske dagsordener. Han er en dygtig mand, ham Don Ø, men i spillet omkring DBU og Parken er han i færd med at skyde sig selv godt og grundigt i foden.
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  13. De følgende 10 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    338

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    som Rous rigtig er inde paa, har konkurrenceforholdet paa stadionmarkedet aendret sig siden sidste udbudsrunde fra DBU. Parken har stadigvaek monopol paa 40.000+ kapacitet i DK, men paa 20.000+ markedet er der kommet kompetent konkurrence. Hvor den naeste kontrakt lander kommer til at afhaenge meget af, hvordan udbudsmaterialet vil se ud. Hvis DBUs krav er min. 40.000 siddepladser har Parken reelt stadigvaek en monopolstilling. Hvis minimumskravet er 20.000 kan der blive tale om en lille priskrig, og det kan sagtens taenkes, at Parken vaelger at saette prisen kraftigt ned (fortiden betaler DBU ca. 100 kr per solgt saede). Hvor meget prisen kan saenkes afhaenger af hvor meget der tjenes i boderne (hvilket er et tal kun Parken kender). Men sikkerhed (!) og graestaeppe(!) er helt sikkert noget de andre stadions kan konkurrere med paa. Det er saa igen et spoergsmaal om hvordan udbudsmaterialet er strikket sammen og hvordan de forskellige ting bliver vaegtet (antal saeder, antal graesstraa, antal vagter, antal VIP pladser etc.)

    Hafnia

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,144

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    ››
    ››Man skulle til at få bygget den multiarena så boksning,
    ››koncerter, speedway og hvad ved jeg kunne blive flyttet derind i
    ››stedet.
    ››
    ››Nogen der ved om man har dræn i parken? Måske er det ikke lavet ordentligt?

    ›naturligvis er der dræn i Parken.

    Men drænet virker jo så af lort... De sidste to kampe har der stået massive pytter hvor vi står - omkring midterlinien på række 5, så vi kan godt se hvad der sker... Og det ser altså ikke pænt ud..

    Er det 50000 liter i timen det nye Wimbledon dræner ? - Det burde kunne laves bedre i Parken end den nuværende løsning...

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Flyt landskampene. Så kan vi koncentere os om at ødelægge banerne yderligere, så det kommer 'konceptet' (det fodboldmæssige forståes) tilgode i de europæiske turneringer, hvor luften er våbnet.

    Sælger vi Brede og Gravgaard, må vi se at få os noget græs og nogle landskampe.

  17. #27
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    303

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Jeps, har også undret mig over man ikke hæver gulvet et stykke over plænen.

    En anden mulighed kunne være at bruge Euro-paller, men de laver selvfølgelig også nogle større "afmærkninger" i plænen.

    Til gengæld koster de kun ca. 80 kr. stykket, og man kunne evt. sætte nogle korte (10 cm) ben på dem fordelt 6-8 steder på hver palle. Så er de også lette at stable bagefter, og det kræver ikke specielt mandskab at lægge dem ud, samt at græsset får den luft det har brug for.

    Selvfølgelig kræver det lidt flere arbejdstimer, men på lang sigt er det vel en god investering.

    MVH

    Guldland

    ›Problemet med banen løses let. Man hæver simpelthen bare gulvet
    ›en halv meters penge. Det kan gøres med lidt stilladsarbejde, og
    ›på den måde får græsset luft. Det er mig ubegribeligt, at man
    ›stadig bare smider de store plasticplader direkte på græsset. Har
    ›engang været derinde, da de sku pilles af efter en stoneskoncert.
    ›Græsset var ganske enkelt rådnet flere steder.
    ›På den måde kan både vi og landsholdet få et ordentligt underlag at spille på.
    ›Ace nævner et nationalstadion - jeg kan sagtens se pointen, men
    ›et stadion i en størrelse, der kan bruges, bygges næppe for under
    ›en milliard - og det tror jeg sgu ikke lige dbu kan finde under
    ›gulvbrædderne.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    ›Jeg så helst at Danmark fik et stadion ala Wembley. Selvfølgelig
    ›ikke samme str., men stadigvæk, et stadion der kun bruges til
    ›landshold, og pokalkampe.
    Helt enig. Vi har somme tider kampe hvor vi sagtens kunne sælge 60.000 billetter. Og stadionet kunne jo bruges til maget andet, koncerter etc. Og hvis man byggede det et sted hvor der var plads, evt. i ørestaden, kunne man jo lave en rullende bane som kunne rulles væk, når man lavede koncerter og andet og dermed være sikret en ordentlig bane...

    Men selvom det sker, og også gerne indtil det sker, har jeg faktisk ikke noget imod at landskampene begynder at gå på omgang, med stop i århus og odense. Du vil betyde at nogle lidt andre folk fik mulighed for at se kampene og at man ville få en lidt mere intim stemning, når der var tale om de mindre kampe. Ingen tvivl om at spaniens kampeni går kunne ha fyldt parken og sikkert også mere, men en kamp som på onsdag kunne jo med fordel ha' været spillet på et mindre stadion...
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    ›Jeps, har også undret mig over man ikke hæver gulvet et stykke over plænen.

    ›En anden mulighed kunne være at bruge Euro-paller, men de laver
    ›selvfølgelig også nogle større "afmærkninger" i plænen.

    ›Til gengæld koster de kun ca. 80 kr. stykket, og man kunne evt.
    ›sætte nogle korte (10 cm) ben på dem fordelt 6-8 steder på hver
    ›palle. Så er de også lette at stable bagefter, og det kræver ikke
    ›specielt mandskab at lægge dem ud, samt at græsset får den luft
    ›det har brug for.

    ›Selvfølgelig kræver det lidt flere arbejdstimer, men på lang sigt
    ›er det vel en god investering.
    Det har vi jo været inde på før. Det man ligger på banen laver mærker. Hvis du så sætter en masse små ben under, så er det jo bare de små ben der laver mærker og bliver presset nedi banen. Og så er det sværre at fjerne og vi ender med en endnu værre bane...
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Stadig landskampe i Parken?

    Principielt mener jeg sagtens vi kunne gøre som i mange andre lande - spille kampene på skift rundt omkring i landet. København som landets hovedstad, og Parken som Danmarks største stadion, bør af indlysende årsager være der man oftest spiller, især til de store kampe.

    Da landsholsinteressen synes at være stor i det jyske, så ville det da være indlysende naturligt at lægge en del kampe der. Nogle af de mindre kampe, hvor det er svært at få solgt alle billetter, kan sikkert endda få boostet interessen af at komme til en mindre bye hvor det er årets begivenhed, lidt ligesom man så i Århus, og dermed bedre chance for fuldt hus.

    Der er dog ét stort problem! Og det er at selvom der har været heftig gang i stadionbyggerierne de sidste år, og stadig er det, og der er kommet ganske mange hæderlige stadions i Danmark, så halter kapaciteten stadig mange steder. Selvom ikke alle landskampe kan tiltrække 40.000+ tilskuere, så er det altså lidt langt at gå fra 40.000+ til under 20.000 i tilskuerkapacitet. Og mange, ellers udmærkede stadions, ligger og roder nede omkring de 10.000 (f.eks. i Herning), og det er simpelthen bare for lidt. Hvis Århus kunne byde på minimum 30.000 pladser, så var det et indlysende valg til en del kampe, og Odense og Ålborg kunne såmænd også sagtens være med hvis de havde 20.000-25.000 siddepladser, men det har de desværre langt fra!
    Og en sjælden gang imellem kunne man da også lægge nogle af de mindre kampe i byer som Esbjerg, Herning, Vejle, Horsens eller Randers. Det ville som sagt booste interessen gevaldigt at det var så stor en begivenhed i disse byer. Men når kapaciteten ikke engang kan komme op på den rigtige side af 15.000, så bliver det altså for småt.

    Det eneste reele alternativ til Parken er altså Brøndby Stadion. Men hvorfor vælge et stadion med næsten 15.000 færre pladser i en forstad til samme by som Parken? Så forsvandt ideen ligesom lidt med at få landskampene rundt i landet. Godt nok bor DBU selv i Brøndby, men der skal godt nok et godt tilbud på bordet fra naboerne derude hvis man skal matche tabet af 15.000 potentielle solgte billetter, uden gevinst af de positive effekter en landskamp i provinsen giver.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

Side 2 af 8 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal nationalsangen afskaffes ved landskampe?
    By KimRadmer in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 23.11.05, 11:47
  2. Hvorfor er der stadig røde sæder I parken?
    By Strom in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 27.09.05, 00:18
  3. Bo stadig skadet
    By Hansen in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 17.04.05, 16:07
  4. Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 15.10.04, 13:27
  5. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 18.03.04, 00:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •