Side 2 af 41 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 605

Emner: Den store "Det undrer mig tråd", volume to

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    http://sidelinien.dk/forums/showpost.php?p=436233&postc
    ›Dette undrer mig: ount=1


    ›Hvad dælen skal man bruge sådan en til på en rejse??? Jeg må
    ›indrømme at min første tanke var, at nu er hun jo kvinde, og den
    ›er måske lidt bedre at gå igennem tolden med, end et
    ›massageapparat?

    nu ved jeg ikke, hvad du bruger din peberkværn til (jeg er heller ikke sikker på jeg vil vide det), men jeg bruger den til at krydre min mad med.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    Det undrer mig op til hvert eneste valg, at der altid er partier der hænger deres valgplakater for tidligt op.
    Denne gang er det Ø.

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    ›Det undrer mig op til hvert eneste valg, at der altid er partier
    ›der hænger deres valgplakater for tidligt op.
    Denne gang er det Ø.
    - og et eller andet sted undrer det mig også, at kommunerne har travlt med at ofre tid, mandskab og dermed penge på at pille dem ned igen. Man skulle tro, at de i disse "vi-bliver-dæleme-nød-til-at-sætte-skatten-op"-tider havde andet, at bruge ressourcerne på.

    En reprimande til det eller de(n) formastelige partier/kandidater havde været nok. At folk ser en valgplakat for tidligt afgør næppe noget, når der skal afgives stemmer på valgdagen. Og at folk i det hele taget ser en valgplakat afgør næppe heller noget, når der skal afgives stemmerpå valgdagen.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    ›- og et eller andet sted undrer det mig også, at kommunerne har
    ›travlt med at ofre tid, mandskab og dermed penge på at pille dem
    ›ned igen. Man skulle tro, at de i disse
    ›"vi-bliver-dæleme-nød-til-at-sætte-skatten-op"-tider
    ›havde andet, at bruge ressourcerne på.

    ›En reprimande til det eller de(n) formastelige partier/kandidater
    ›havde været nok. At folk ser en valgplakat for tidligt afgør
    ›næppe noget, når der skal afgives stemmer på valgdagen. Og at
    ›folk i det hele taget ser en valgplakat afgør næppe heller noget,
    ›når der skal afgives stemmerpå valgdagen.
    Nu er der jo en lov, der siger det er ulovligt, hvad Enhedslisten har gjort. Det er kommunen jo nødt til at forholde sig til.

    I forhold til de mange ressourcer, du er bange for de bruger på det, ja så fremgår det jo også af artiklen, at Enhedslisten selv, får lov at betale for nedtagelsen af plakaterne...

    Mvh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    ›I forhold til de mange ressourcer, du er bange for de bruger på
    artiklen, at
    ›Enhedslisten selv, får lov at betale for nedtagelsen af
    ›plakaterne...

    ›Mvh. Simon

    - okay, jeg havde ikke lige set, at de selv skulle betale for løjerne (da jeg havde læst om begivenheden andetsteds, der var knap så informativt).

    Jeg mener dog stadig, at det er en bagatel, når forseelsen sker få dage før, man det bliver lovligt, at hænge plakater op. Havde det været 10-14 dage før eller mere, så var det en anden snak. Derfor ville jeg stadig have nøjedes med en reprimande (med mindre der er tale om et gentagelsestilfælde).

    Når så plakaterne skal ned igen, bør der til gengæld være en skrap sanktion, hvis det ikke sker senest få dage efter valget. Der er intet mere sygt end valgplakater, der stadig hænger fremme flere uger efter valgets afholdelse.

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    ›Jeg mener dog stadig, at det er en bagatel, når forseelsen sker
    ›få dage før, man det bliver lovligt, at hænge plakater op.

    Det er da en stor fordel at hænge plakater op på et tidspunkt, hvor ingen af konkurrenterne er gået i gang endnu, fordi de retter sig efter loven. Så er alle de bedste pladser ledige, og man kan i ro og mag hænge sine plakater op de steder, hvor de bliver set af flest.

    Det undrer mig, at det kan være så svært at forstå, at loven skal overholdes.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    ›Det er da en stor fordel at hænge plakater op på et tidspunkt,
    ›hvor ingen af konkurrenterne er gået i gang endnu, fordi de
    ›retter sig efter loven. Så er alle de bedste pladser ledige, og
    ›man kan i ro og mag hænge sine plakater op de steder, hvor de
    ›bliver set af flest.

    - jeg tror bare ikke på, at plakater flytter nogen stemmer. Så om de hænger det ene eller det andet sted kan dybest set være ligegyldigt. Dertil kommer, at vi dagligt bombarderes med politiske reklamer på stationer og busser mv.


    ›Det undrer mig, at det kan være så svært at forstå, at loven skal overholdes.

    ›/Simon

    - naturligvis skal loven overholdes. Men vi kan alle komme til at kvaje os og bryde en eller anden lov. Så længe skaden ikke er større, syntes jeg ikke, at der skal falde bøder eller det, der er værre.

    Bliver man f.eks. standset uden lys på cyklen lige efter mørkets frembrud, så får man heller næppe den klækkelige bøde, som loven vist nok foreskriver, man skal have (er slet ikke sikker her).

    Under alle omstændigheder er jeg ret sikker på, at der er andre mere nødvendige love, som myndighederne burde gøre mere ud af at sikre overholdelsen af. Men det er en helt anden diskussion.

    Btw. hvad der i øvrigt - nu vi er i den boldgade - undrer mig lidt er, at hvis man kommer gående eller kørende, og får en valgplakat i hovedet eller den f.eks. ryger ned og beskadiger ens bil, så kan man kun få erstatning, hvis man kan bevise, at valgplakaten var hængt forkert op (og hvordan gør man så lige det?). Når man tænker på, at valgplakater som regel hænger steder, hvor de eksponeres for navnlig bilister, og derfor for lov til at blive hængt på i lygtepæle, hvor den slags normalt ikke må hænges op, så burde der også påligge ophængeren et juridisk ansvar, hvis den falder ned (selv under stormvejr).
    Sidst redigeret af Don J. : 28.10.07 kl. 18:57

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ras

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    ›- jeg tror bare ikke på, at plakater flytter nogen stemmer.

    Det var dog et begavet synspunkt at forsøge at vinde en tabt debat med. Hvis valgplakater ikke flytter stemmer, kan det virkelig undre, at der bliver brugt så mange penge på at hænge dem op - og at det er nødvendigt at lovgive om dem.

    /Simon - der undrer sig over at Don J ikke bare giver op
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,146

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    ››- jeg tror bare ikke på, at plakater flytter nogen stemmer.

    ›Det var dog et begavet synspunkt at forsøge at vinde en tabt
    ›debat med. Hvis valgplakater ikke flytter stemmer, kan det
    ›virkelig undre, at der bliver brugt så mange penge på at hænge
    ›dem op - og at det er nødvendigt at lovgive om dem.

    ›/Simon - der undrer sig over at Don J ikke bare giver op

    Jeg tror at den forskydelse der ligger ved brug af valgplakaterne er minimal, jeg tror i højere grad det drejer sig om identificering af en kandidat ønsker at stemme på. Altså at stemmerne rykker sig kun internt på listen...

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #25
    Snavs Slettet

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    Det er jo som det er med alle andre kampagner, at de respektive 'delelementer' assisterer hinanden. Alene det at der anvendes så mane ressourcer fra professionelle indikerer endog meget stærktat det har en funktion.

    Det svarer lidt til at sige, at der ikke bliver solgt flere Hof når Carlsberg er sponsor for København. Men den samlede kommunikationsstrategi fra Carlsberg gør, at der bliver solgt flere af deres produkter. Her kommer sponsoratet til sin ret. På samme måde som med valgplakater.

    Plakater kan virke overfladiske og ligegyldige, men genkendelighed og korte budskaber har også en funktion.

    Claus

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    ›Det var dog et begavet synspunkt at forsøge at vinde en tabt
    ›debat med.

    - "en tabt debat"? Du har din mening, og jeg har min, og så er den faktisk ikke længere. Vi er ikke uenige i, om lovene skal overholdes, for selvfølgelig skal de det. Vi er bare uenige om konsekvenserne af det pågældende lovbrud. Jeg mener stadig at en reprimande fra kommunen havde været nok. Jeg vil dog strække mig så langt som til at kunne acceptere, at kommunen i forb. m. reprimanden kunne have pålagt Enhedslisten straks at pille plakaterne ned igen, med mindre de ville have en bøde (stadig under forudsætning af, at der ikke var tale om et gentagelsestilfælde). Men så heller ikke mere. Så håber jeg at du har fået stillet din umættelige (og - fornemmer jeg - efterhånden rigtigt velkendte) trang til for enhver pris at "vinde" debatter herinde. En trang, der vist kun overgås i intensitet af din evne til at udnævne dig selv som vinder af diverse debatter herinde 8-)

    Hvis valgplakater ikke flytter stemmer, kan det
    ›virkelig undre, at der bliver brugt så mange penge på at hænge
    ›dem op - og at det er nødvendigt at lovgive om dem.

    - det vil jeg til gengæld give dig fuldstændig ret i. Et eller andet sted handler det jo bare om synlighed for hhv. kandidater og partier. Mht. kandidater er der nok en idé i, at hænge sit pasfoto, prydet med navn, et bogstav og måske endda et kryds op i en lygtepæl, for det er nok de færreste vælgere, der f.eks. lige kan nævne nr. 3 på et givent partis valgliste. Men stadigvæk tror jeg ikke på, at det flytter mange stemmer. Udover synlighed handler det måske også bare om traditioner.

    ›/Simon - der undrer sig over at Don J ikke bare giver op

    - I dit tilfælde har jeg givet op for længst 8-)

    mvh. Don J.
    Sidst redigeret af Don J. : 29.10.07 kl. 18:39

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    903

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    Det undrer mig, at når man sidder i kø på Køge-bugt motorvejen, kan kigge op på de nye "info-tavler", og se ordet "KØ". Mon ikke samtlige billister kan regne ud, at de sidder i kø når trafikken er gået helt stå? Det er vel ikke nødvendigt at skrive det!

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    Den her slags halstørklæder undrer mig!

    Hvad er pointen i et to-delt halstørklæde hvor hver klub har sin halvdel? Fatter HATTEN. HATTEN siger jeg eder!

    Hvem gider eje et sådan tørklæde der ikke antyder noget som helst om hvem man holder med, men blot er en reklame for de to holds møde? Fuldkommen latterligt.

    Hilsen
    Karsten


  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    ›Det undrer mig, at det kan være så svært at forstå, at loven skal overholdes.

    Well, hvis det i øvrigt er tilladt at undre sig over navngivne partier, så undrer det mig at finde min cykel ved en metrostation, alle de omkringstående, og en god del af området omkring stativerne, forsynet med en Enhedslisten-reklame i glittet a5-papir... der prædiker kamp for økologi, og mod klimaforandringer og mishandling af miljøet.

    Ærlig talt er mit miljøengagement ikke større end at jeg hverken gider have det crap siddende på cyklen eller bruge et sekund på at finde en skraldespand til det. Det der kan undre mig er, at et parti mener at være en del mere engageret, og ikke indser det totale hykleri i at anbringe tusindvis af reklamer på folks cykler, der ender på jorden. Og heller ikke indser, at dobbeltmoralen er til at få øje på.

    Er flyvesedlerne trykt på papir fra træer der gør mere gavn som papir på fortovet end i de gør i skovene, skylder jeg en undskyldning...

    mvh,
    -smølle


  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig tråd", volume to.

    Skinke som pålæg undre mig, får man et fad smørrebrød er det ALTID skinken med asparges eller Italiensk salat, der ligger tilbage.
    Ligeledes kan man være sikker på at julebuffeten kan løbe tør for div ting, men skinken.... DEN ligger urørt.

    Så hvorfor smørrebrødsjomfruer og andet godtfolk, også til private sammenkomster, stadig laver skinke som pålæg, det undre mig godt nok.
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 41 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  2. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  3. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38
  4. Den store "Det undrer mig tråd"
    By CasH in forum Diverse
    Svar: 289
    Sidste Meddelelse: 06.10.07, 14:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •