Side 46 af 58 FørsteFørste ... 364344454647484956 ... SidsteSidste
Viser resultater 676 til 690 af 861

Emner: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

  1. #676
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    At plejehjemsbeboere er før sundhedspersonalet i køen til coronavaccinen. Hvert 3. beboer på plejehjem dør inden for de først 7 måneder hvor de bor der, og statistisk dør alle inden for de første 2,5 år. Man burde priorietere de første vacciner til sundhedspersonale og derefter selvkørende velfungerende mennesker over 70.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #677
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    At plejehjemsbeboere er før sundhedspersonalet i køen til coronavaccinen. Hvert 3. beboer på plejehjem dør inden for de først 7 måneder hvor de bor der, og statistisk dør alle inden for de første 2,5 år. Man burde priorietere de første vacciner til sundhedspersonale og derefter selvkørende velfungerende mennesker over 70.
    Skulle vi ikke hellere bare droppe vaccinerne, så vi kan få ryddet ordentligt ud i al skravlet? (I er A)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #678
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    At plejehjemsbeboere er før sundhedspersonalet i køen til coronavaccinen. Hvert 3. beboer på plejehjem dør inden for de først 7 måneder hvor de bor der, og statistisk dør alle inden for de første 2,5 år. Man burde priorietere de første vacciner til sundhedspersonale og derefter selvkørende velfungerende mennesker over 70.
    Plejehjemsbeboere er ikke før sundhedspersonale. De første doser vi får leveret bliver distribueret ligeligt mellem plejehjemsbeboere, frontlinjepersonale og ældre øget risiko for alvorlig infektion https://www.sst.dk/-/media/Udgivelse...B08D4B6886CEBF.
    Jeg modtager min allerede i morgen, så der har i hvert fald ikke været nogen plejehjemsbeboere foran mig i køen.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #679
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Skulle vi ikke hellere bare droppe vaccinerne, så vi kan få ryddet ordentligt ud i al skravlet? (I er A)
    Hvis vi kan lave trafikpolitik hvor man accepterer x antal statistiske døde, så kan man også gøre det i sundhedsvæsenet (og burde). Jeg argumenterer blot for at man sikre at vaccinen gives hvor den løser corona-problemet mest og det er i forhold til at mindske antallet af indlagte, og samtidigt ved med rimelig sikkerhed at den ikke er spildt on 7 måneder.
    Hvis sygdommen fløj frit, så døde 10-20.000 af den. Det er hvad der dør af kræft hvert år, så det er ikke det største problem ved corona. Det er følgevirkningerne på hospitalsvæsenet når 50.000 ekstra skal indlægges. Sjovt nok løser vaccinen begge problemer, heldigvis, men hvis den kun virker i 7 måneder, er den i min verden spildt.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #680
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Derudover, ved at vaccinere dem i øget risiko, så er det jo også med til at mindske belastningen på sundhedspersonalet, fordi der er færre, som skal behandles på intensiv-afdelingerne.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #681
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Derudover, ved at vaccinere dem i øget risiko, så er det jo også med til at mindske belastningen på sundhedspersonalet, fordi der er færre, som skal behandles på intensiv-afdelingerne.
    95 årige demente dorte optager ikke en intensiv plads, hvis der er pladsmangel. I foråret var det den reelle grund til at danmark klarede sig statistisk bedre på intensiv behandling end andre lande, at man prioriterede kun intensiv hvis der var en realistisk chance for at det kunne hjælpe.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #682
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    95 årige demente dorte optager ikke en intensiv plads, hvis der er pladsmangel. I foråret var det den reelle grund til at danmark klarede sig statistisk bedre på intensiv behandling end andre lande, at man prioriterede kun intensiv hvis der var en realistisk chance for at det kunne hjælpe.
    Har du en kilde på det? For som jeg husker det, var det blot et forslag fra regionerne, ikke noget der blev ført ud i livet.

    Og hvorfor skulle vi have gjort det i foråret? Der var jo plads til alle, der havde brug for hjælp.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #683
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Har du en kilde på det? For som jeg husker det, var det blot et forslag fra regionerne, ikke noget der blev ført ud i livet.

    Og hvorfor skulle vi have gjort det i foråret? Der var jo plads til alle, der havde brug for hjælp.
    Du kan tjekke tallene her. https://www.sst.dk/da/corona/status-...g-overvaagning

    Intensiv procenten i forhold til antal indlagte er 17% i aldersgruppen 70-79, den er 10% i 80-89, og blot 1% over 90. For gruppen over 90 er det på trods af at 40% af de smittede bliver indlagt. Dødsstatikken er desværre ikke i pågældende link, men en google søgning vil vise en statistik der viser stigende dødelighed med stigende alder. Altså er eneste rimelige forklaring på ovenstående at man vælger det menneskelige for den 95 årige, og lader personen dø af alderdom, frem for at sætte personen på intensiv. Det er sikkert også lægeligt vurderet at patienten ville dø af at komme i intensivbehandling alligevel.

  16. #684
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Du kan tjekke tallene her. https://www.sst.dk/da/corona/status-...g-overvaagning

    Intensiv procenten i forhold til antal indlagte er 17% i aldersgruppen 70-79, den er 10% i 80-89, og blot 1% over 90. For gruppen over 90 er det på trods af at 40% af de smittede bliver indlagt. Dødsstatikken er desværre ikke i pågældende link, men en google søgning vil vise en statistik der viser stigende dødelighed med stigende alder. Altså er eneste rimelige forklaring på ovenstående at man vælger det menneskelige for den 95 årige, og lader personen dø af alderdom, frem for at sætte personen på intensiv. Det er sikkert også lægeligt vurderet at patienten ville dø af at komme i intensivbehandling alligevel.
    Du svarer ikke på spørgsmålet. Har du en kilde, der viser, at vi i Danmark har prioriteret intensivpladserne, så kun dem "der var en realistisk chance for det det kunne hjælpe" fik den intensiv behandling, de havde brug for?

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #685
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Du svarer ikke på spørgsmålet. Har du en kilde, der viser, at vi i Danmark har prioriteret intensivpladserne, så kun dem "der var en realistisk chance for det det kunne hjælpe" fik den intensiv behandling, de havde brug for?
    Det har jeg da lige dokumenteret i ovenstående kilde. Ved at sammenligne antallet af indlagte i aldersgruppen med antallet af indlagte på intensiv i aldersgruppen, så kan vi se om alle har en lige chance for intensiv behandling eller om der er grupper hvor det fravælges. For gruppen over 90 år, der er der kun 1% der er røget i intensiv. Resten har ikke fået. Det til trods for at 40% af dem dør (i runde tal). Mens i gruppen 70-79 årige, der får 17% intensiv behandling, af dem der ryger på hospitalet. Gruppen 60-69 ligger på 16 % indtil videre. Dvs af dem som i gruppen bliver indlagt, der får 16% intensivbehandling på et tidspunkt i forløbet.
    Den lave intensiv % i den ældste alders gruppe kan kun skyldes, at de endten er “døde” når de kommer på hospitalet, eller at man ikke mener at intensivbehandling har et formål. Dvs, intensivbehandling ikke prioriteres til de svageste uden realistisk chance for at klare den.

  19. #686
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Du svarer ikke på spørgsmålet. Har du en kilde, der viser, at vi i Danmark har prioriteret intensivpladserne, så kun dem "der var en realistisk chance for det det kunne hjælpe" fik den intensiv behandling, de havde brug for?
    Her er vejledningen hvor der ordret står, at hvis der er pladsmangel, så skal dem med størst overlevelse chancer prioriteres.
    https://www.sst.dk/-/media/Udgivelse...84BAEBD25EC10D

    ... der har størst chance for at profitere af intensivbehandling.

  20. #687
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Her er vejledningen hvor der ordret står, at hvis der er pladsmangel, så skal dem med størst overlevelse chancer prioriteres.
    https://www.sst.dk/-/media/Udgivelse...84BAEBD25EC10D
    Du henviser til et OPLÆG. Men du påstår, at det har været sat i kraft. Har du en kilde på det?

  21. #688
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Du henviser til et OPLÆG. Men du påstår, at det har været sat i kraft. Har du en kilde på det?
    Nu kører du lidt rundt i ring. Nej jeg har ikke en kilde der siger at man nægter intensiv behandling til gamle demente. Men jeg kan fremvise data der viser at det sker og et oplæg, der siger at man kun skal give intensiv behandling hvis det giver mening. Alternativt må du forklare hvorfor så få over 90 har modtaget intensiv behandling.

  22. #689
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Du henviser til et OPLÆG. Men du påstår, at det har været sat i kraft. Har du en kilde på det?
    Det er jo en generel ting med meget syge mennesker på hospitalet, at man på et tidspunkt når dertil, hvor lægen spørger pårørende om man ikke skal slukke for respiratoren, og se hvad der sker. Hvis man har blot et familiemedlem, så ved man at det er udbredt praksis.

  23. #690
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det er jo en generel ting med meget syge mennesker på hospitalet, at man på et tidspunkt når dertil, hvor lægen spørger pårørende om man ikke skal slukke for respiratoren, og se hvad der sker. Hvis man har blot et familiemedlem, så ved man at det er udbredt praksis.
    Du snakker udenom, igen. I dit oprindelige indlæg skrev du:

    "95 årige demente dorte optager ikke en intensiv plads, hvis der er pladsmangel. I foråret var det den reelle grund til at danmark klarede sig statistisk bedre på intensiv behandling end andre lande, at man prioriterede kun intensiv hvis der var en realistisk chance for at det kunne hjælpe."

    Altså at Danmark i foråret kun klarede sig statistisk bedre end andre lande, fordi man prioriterede intensivpladserne til dem, "der var en realistisk chance for at det kunne hjælpe".

    Og nu spørger jeg dig igen, har du en kilde, der kan bakke den påstand op?

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 463
    Sidste Meddelelse: 31.12.23, 08:33
  2. Svar: 520
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 18:03
  3. Svar: 265
    Sidste Meddelelse: 24.02.08, 12:31
  4. Svar: 316
    Sidste Meddelelse: 12.06.07, 21:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •