Side 15 af 58 FørsteFørste ... 51213141516171825 ... SidsteSidste
Viser resultater 211 til 225 af 861

Emner: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Jeg kan ikke lide den meget ensrettede kampagne, der kører mod forældrene til den bortførte baby! Når man ellers tænker på hvor blødsødent og forfærdeligt pladderhumanistisk et samfund, vi ellers lever i, synes jeg dette tackles alt for firkantet.

    Jeg kan ved Gud godt forstå, at man vil have sit barn tilbage, når "Kommunen" og andre genier tvangsfjerner det i en alder af 10 dage. Forældrene har misbrugsproblemer, javel - men det ændrer jo ikke på deres behov for at være tæt på deres nyfødte søn. Jeg synes i stedet man skulle støtte forældrene til at kunne varetage opgaven så godt som muligt. I stedet kyler man dem i fængsel for at have "bortført" deres eget barn.

    Det er jeg ikke fan af.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #212
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    ›Jeg kan ikke lide den meget ensrettede kampagne, der kører mod
    ›forældrene til den bortførte baby! Når man ellers tænker på hvor
    ›blødsødent og forfærdeligt pladderhumanistisk et samfund, vi
    ›ellers lever i, synes jeg dette tackles alt for firkantet.

    ›Jeg kan ved Gud godt forstå, at man vil have sit barn tilbage,
    ›når "Kommunen" og andre genier tvangsfjerner det i en
    ›alder af 10 dage. Forældrene har misbrugsproblemer, javel - men
    ›det ændrer jo ikke på deres behov for at være tæt på deres
    ›nyfødte søn. Jeg synes i stedet man skulle støtte forældrene til
    ›at kunne varetage opgaven så godt som muligt. I stedet kyler man
    ›dem i fængsel for at have "bortført" deres eget barn.

    ›Det er jeg ikke fan af.

    nu må der jo ikke gå politik i det men er du klar over hvor svært det er at tvngsfjerne børn i dk, der skal altså mere end almindelige småproblemer til førmyndighederne kan og vil iværksætte en så drastisk skridt. er du dertil også klar over hvor vigtigt det er at småbørn for ordentlig pleje og kærlighed og opmærksomhed de første månder så kan jeg altså ikke at det er forkert hvis myndighederne vælger at fjerne barnet. hensynet til barnets fremtid må vel trods alt veje tungere en forældrenes behov for at være sammen med deres barn. børn er sgu ikke til for deres forældres skyld, de er selvstændige mennesker og har krav på bedst mulige bahandling og desværre så er det ikke altid forældrene der står for denne
    Europapokal

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #213
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Regeringen har lige vedtaget en ny lov, der muliggør tvangsbortadopteringen, hvor forældrene ikke har mulighed for at se deres barn. Hvis jeg ikke tager meget fejl, så skulle den lov træde i kraft i dette tilfælde.

    Børn har brug for at se sine forældre, både i opvæksten og senere i livet. Du fratager et barn sine rødder og dens identitet. Ja, tvangsfjern gerne barnet, men tvangsadoption... Troede vi levede i et civiliseret land.

    Bonus-info: Formanden fra Børnerådet; Charlotte Guldberg trak sig efter loven blev trumfet igennem i protest. Man må formode, at formanden for Børnerådet handler i børnenes bedste interesser.
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  6. #214
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    ›Regeringen har lige vedtaget en ny lov, der muliggør
    ›tvangsbortadopteringen, hvor forældrene ikke har mulighed for
    ›at se deres barn
    . Hvis jeg ikke tager meget fejl, så skulle
    ›den lov træde i kraft i dette tilfælde.

    ›Børn har brug for at se sine forældre, både i opvæksten og senere
    ›i livet. Du fratager et barn sine rødder og dens identitet. Ja,
    ›tvangsfjern gerne barnet, men tvangsadoption...
    ›Troede vi levede i et civiliseret land.

    Bonus-info: Formanden fra
    ›Børnerådet; Charlotte Guldberg trak sig efter loven blev trumfet
    ›igennem i protest. Man må formode, at formanden for Børnerådet
    ›handler i børnenes bedste interesser.

    men den nye lov gør det jo ikke nemmere at tvangs - noget som helst - end det var før. den skærper bare betingelserne således at det er muligt at fjerne forældrene helt hvis ikke de magter deres rolle. at tro at børn nødvendigvis for det bedre at at være sammen med voldelige eller narkoman forældre er sgu en kende naiv og næermest religiøs tro på forældre efter min mening og i øvrigt noget vrøvl. De fleste af de koreanske og afrikanske og rumænske børn der er adopteret til dk har jo ikke haft deres forældre i opvæksten og er altså ikke blive afstumpede eller ulykkelige individer af den grund, det er der til gengæld masser af børn der er vokset op i alkoholiske familier der er.
    i øvrigt er der jo ikke noget ved den nye lov der forhindrer børnene i at opsøge deres forældre hvis de selv vil det når de bliver gamle nok.
    Europapokal

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #215
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    140

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Stempelkandekaffe.

    Jeg syntes virklig ikke at det er så godt som alle folk mener. Tilsyneladende skulle det jo være toppen af poppen, når man lige laver kaffe i sådan en stempelkande.
    Så vil jeg sgu hellere have en god gammeldags gang kaffe lavet på en rigtig kaffemaskine!
    jEoLY

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #216
    Tilmeldingsdato
    Sep 2007
    Indlæg
    76

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Ved ikke om den allerede er blevet nævnt, men Camilla Plum fra DR2 irriterer mig grænseløst uden egentlig helt at kunne sige hvorfor.



  11. #217
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Jeg bevæger mig nok lige på grænsen her, men:



    Jeg har prøvet at arbejde med det, men jeg kan ikke lide Kina og den mentalitet der hersker i landet. Bjørne der holdes i live i små bure mens deres galde bliver tappet, fisk der bliver tilberedt og spist levende, hunde bliver tævet og dræbt med kæppe on sight, med mindre de selvfølgelig er pelshunde, der istedet bliver pelset levende, og derefter kogt levende. Og det er kun toppen af isbjerget, her har jeg slet ikke nævnt politiske holdninger og værdier. Fy for helvede.


  12. #218
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Efter først lige at have udtrykt lettelse over at Jonathan Richter heldigvis ser ud til at være kommet ovenpå efter sit lynnedslag:

    Nøj hvor er oversentimentale og nøje planlagte målfejringer til ære for nyfødte, syge eller nyligt afdøde dog bare akavede og tit tåkrummende.

    Især da i dag, hvor Stephan Petersen fra Farum fejrede det første mål ved at storme videre og pege mod himlen. Jamen for sæven da - den (naturligvis amerikanske) fyr der fandt på det, gjorde det jo fordi der var en der var død. Richter er ikke mere død end at han snakkede med sin chef allerede i går. Det kan så være, at det i stedet var en hilsen til Tordenguden eller noget - det ville ikke gøre det mindre smagløst...

    Men selv i mindre mislykkede sammenhænge er og bliver det irriterende at se de der Store Følelser-opvisninger, der ser ud til at være udtænkt grundigt på forhånd.

    mvh,
    -smølle


  13. #219
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Med frygt for at blive kaldt alt fra kønsforrædder, reaktionær sippe, nypuritaner, kropsforskrækket, gammeldags og meget, meget mere må jeg sige, at jeg ikke kan lide topløse pige på stranden. Men helt ærligt piger, behold nu lige dutterne pakket ind, ok?

  14. De følgende 10 brugere er enige:

  15. #220
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Europæiske ranglistepoints. Seedninger. Klubkoefficienter. Landekoefficienter. Regionsopdelinger ved lodtrækninger.

    Alt det her er ved at suge al morskab ud af europæisk fodbold.

    Der er intet mere dræbende kedeligt end at høre om at hvis nu Halmstad slår Honved, så er OB seedet i næste runde, eller om at hvis Motherwell ryger ud er der et ekstra dansk hold i Europa League om to år. Argh!!

    Koefficientsnak dræber fodbold!

    mvh,
    -smølle

  16. De følgende 19 brugere er enige:

  17. #221
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Denne sko bryder jeg mig ikke om.



    Jeg har aldrig ejet et par og jeg kommer heller ikke til det. Specielt når folk har dem på i div. træningscentre irriterer de mig.

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #222
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    ›Europæiske ranglistepoints. Seedninger. Klubkoefficienter.
    ›Landekoefficienter. Regionsopdelinger ved lodtrækninger.

    ›Alt det her er ved at suge al morskab ud af europæisk fodbold.

    ›Der er intet mere dræbende kedeligt end at høre om at hvis
    ›nu Halmstad slår Honved, så er OB seedet i næste runde, eller om
    ›at hvis Motherwell ryger ud er der et ekstra dansk hold i Europa
    ›League om to år. Argh!!

    ›Koefficientsnak dræber fodbold!

    ›mvh,
    ›-smølle

    Jeg har det præcis omvendt. Jeg synes faktisk kooeffecietsnakken gør det endnu mere spændene. Jeg synes det er fredt at sidde og følge med i de forskellige udregninger og se hvem der klarer sig hvordan ho bert. Der er lidt strategispil over koeffecient snak selvom man ikke kan påvirke det og det holder jeg meget af
    Europapokal

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #223
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    ›Jeg har det præcis omvendt. Jeg synes faktisk kooeffecietsnakken
    ›gør det endnu mere spændene. Jeg synes det er fredt at sidde og
    ›følge med i de forskellige udregninger og se hvem der klarer sig
    ›hvordan ho bert. Der er lidt strategispil over koeffecient snak
    ›selvom man ikke kan påvirke det og det holder jeg meget af

    Og der er rigtig mange, der deler den interesse for tiden. Det er sådan set pointen med at skrive det i denne tråd, hvor der er mulighed for at harcelere over tidens tendenser, selv om de fleste synes det er spændende. Jeg erkender gerne min utilstrækkelighed der.

    Det er i øvrigt derfor, de sarkastiske multi-enigklik falder pænt meget til jorden her... men det skal da ikke få mig til ikke at anerkende den fine regneiver mod de par stykker, der har så svært ved at tackle éns skepsis der ovenfor. Geek, and you shall find ;-)

    mvh,
    -smølle

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #224
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    348

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Det danske politi.
    Erik Mykland....

  24. De følgende 21 brugere er enige:

  25. #225
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Det her crap.

    mvh,
    -smølle

  26. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 463
    Sidste Meddelelse: 31.12.23, 08:33
  2. Svar: 520
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 18:03
  3. Svar: 265
    Sidste Meddelelse: 24.02.08, 12:31
  4. Svar: 316
    Sidste Meddelelse: 12.06.07, 21:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •