Side 33 af 58 FørsteFørste ... 233031323334353643 ... SidsteSidste
Viser resultater 481 til 495 af 861

Emner: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

  1. #481
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Jeg bliver helt elektrisk af bare tanken om, at det danske landshold skulle gøre brug af nationaliserede spillere. For tiden er det Pione Sisto, der er den mest omtalte spiller i den relation, men tidligere har det også være Mohamed Zidan og sikkert flere endnu, som jeg bare har glemt.

    Jeg er absolut ikke den store fan af landsholdet, ser ikke deres kampe og læser kun om dem, hvis det involverer vores spillere. Jeg er på den anden side ikke decideret modstander af dem. Det kunne jeg dog nemt forestille mig at blive, hvis de går væk fra selve grundtanken, grundpræmissen, om et nationalt hold og indkoopererer bastardmetoden med, at anvende nationaliserede spillere, udelukkende fordi disse er ganske gode.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  2. #482
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Pione Sisto kom til Danmark, da han var to måneder gammel. Han har så boet her siden og taler den smukkeste jyske dialekt. Jeg har intet problem med det. Læs selv lidt mere her http://www.bt.dk/superligaen/fcm-kom...il-superligaen


  3. #483
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Pione Sisto kom til Danmark, da han var to måneder gammel. Han har så boet her siden og taler den smukkeste jyske dialekt. Jeg har intet problem med det. Læs selv lidt mere her http://www.bt.dk/superligaen/fcm-kom...il-superligaen
    Jeg kender godt Sistos historie, og skulle måske have udtrykt det mere klart, at jeg kun brugte ham og Zidan som eksempler. Jeg ved selvfølgelig ikke, om Sisto udelukkende vil have dansk pas, så han kan spille på det danske landshold. Dog kan jeg konstatere, at han eksempelvis her, her eller her i hvert fald bruger det som et vægtigt argument for beslutningen. Eller at enten Thomas Frank, Jess Thorup, Morten Olsen eller Peter Bonde her, her, her, her eller her siger tilsvarende ting.

    Jeg kunne også have brugt eksempler som det her med Sylvester Igboun, Rilwan Hassan og Izunna Ozuchukwu. Eller det her med Adigun Salami. Eller det her med Gilberto Macena. Eller det her med Gonzalo Jørgensen. Eller nogle helt andre.

    Jeg forstår naturligvis godt, at nogen gerne vil have en slags transfermarked for landshold, så de bedre kan konkurrere med andre lande. Måske har jeg en gammeldags tankegang, men jeg synes bare ikke, at det hører landsholdsfodbold til.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  4. #484
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Jeg synes du misforstår en del. Det her handler ikke om en person, som lige er landet. Det handler om en, som har boet her længe - 2 måneder . Forøvrigt sjovt du hedder Gandhi. Manden som tog hensyn til vilken som helst tankegang, uanset hvor du kom fra, og mit umiddelbare indtryk er, at Mahatmaa kunne stå inde for lidt af hvert.

  5. #485
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Gandhi:

    hvad så med ham polakken Peter Schmeichel? Eller hans søn, der har boet så godt som hele sit liv i England?

    Birthe der blev født i Østrig, er vel heller ikke dansker ifølge den logik.

    I det andet link du kvoter, siger Siesto "- Jeg vil gerne spille for det danske landshold, for jeg føler mig dansk. "

    Det er vel ikke dit pas, det afgør hvad du føler dig som? Om der kom nogen imorgen, tog mit pas, og sagde at jeg ikke længere var Dansk statsborger, ville ikke få mig til at føle mig mindre dansk.

    Når det så kommer til det punkt for en ung mand, at hans drøm for at spille for det land som han føler sig som en del af, afgøres af et stykke papir, ja så kan du vel for helvede ikke bebrejde manden i at gå ud og forsøge at anskaffe sig sit papir.
    Lidt som argumentet med at pisse inden man gik hjemmefra, på trods af manglende behov for at pisse;)

    At du vælger at sammenligne 1 mand der har boet i landet siden han var 2 måneder, med Salami, Gilberto osv. der har været her i 7 år som voksne, er der hvor det bliver decideret dumt. Og det er du forhåbentlig også selv istand til at se.
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #486
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    [QUOTE=Colsen;631825]
    Jeg synes du misforstår en del. Det her handler ikke om en person, som lige er landet. Det handler om en, som har boet her længe - 2 måneder.
    Kan vi i det mindste enes om, at der vil være tale om en ny eller tilføjet nationalitet, om Sisto får dansk pas? Samt at han i så fald kan spille på det danske landshold? Dét er min pointe. Eksemplet var måske knapt så godt, men til gengæld formentlig vil det mest tidsrelevante.

    Forøvrigt sjovt du hedder Gandhi. Manden som tog hensyn til vilken som helst tankegang, uanset hvor du kom fra, og mit umiddelbare indtryk er, at Mahatmaa kunne stå inde for lidt af hvert.
    Ingen grund til at gå efter manden, men lang historie kort, har jeg ikke selv valgt det. Startede med at noget familie kaldte mig det, og jeg ved ikke hvorfor.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  8. #487
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af Ailton Se meddelelser
    Gandhi:
    Og det er du forhåbentlig også selv istand til at se.
    Jeg er i stand til at se, at du næppe har læst mit indlæg, eftersom du bryder konteksten i dit svar. Alternativt har jeg endnu engang ikke udtrykt mig klart nok, og i så fald beklager jeg.

    Du lægger i mine øjne op til en diskussion om, hvornår man kan siges at tilhøre en specifik nationalitet, pas eller ej. Det gør jeg ikke.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  9. #488
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Ghandi, jeg er ikke sikker på om jeg forstår din holdning. Foreslår du at man skal være født i Danmark, for at spille på landsholdet? Det forslag er jeg meget uenig i, og jeg synes det virker en anelse xenofobisk. Når man er dansk statsborger, må man efter min mening betragtes som dansker, også ifh fodboldlandsholdet. Kriterierne for at blive statsborger er en anden diskussion og det er måske i virkeligheden her din anke ligger?

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #489
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af angatyr Se meddelelser
    Ghandi, jeg er ikke sikker på om jeg forstår din holdning. Foreslår du at man skal være født i Danmark, for at spille på landsholdet? Det forslag er jeg meget uenig i, og jeg synes det virker en anelse xenofobisk. Når man er dansk statsborger, må man efter min mening betragtes som dansker, også ifh fodboldlandsholdet. Kriterierne for at blive statsborger er en anden diskussion og det er måske i virkeligheden her din anke ligger?
    Jeg tror mere hans pointe er, at folk ikke skal skifte statsborgerskab blot for at kunne spille på et landshold (enten på et bedre landshold eller for mere spilletid).
    Jeg kan også tage fejl og han kan mene, at man aldrig må skifte statsborgerskab, men jeg vælger at lade tvivler komme ham til gode.

  12. #490
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Jeg forstår ikke helt debatten ... tråden er skabt til at man kan lufte de upopulære standpunkter, og det lever det da i sandhed op til hvis man insisterer på at Pione Sisto ikke må spille for Danmark, da han ikke levede sine første par måneder i Tjørring ;-)

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #491
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg tror mere hans pointe er, at folk ikke skal skifte statsborgerskab blot for at kunne spille på et landshold (enten på et bedre landshold eller for mere spilletid).
    Bingo, tak og lad os så følge Smølles forslag om, at bringe tråden lidt tilbage på sporet. :)
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #492
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Jeg syntes faktisk Sisto Pione er det værst tænkelige eksempel du kan vælge. Han er den sidste af fem brødre der alle har valgt at få dansk statsborgerskab og jeg føler mig i den grad overbevist om at han ville have valgt dansk statsborgerskab uanset om han var fodboldstjerne eller endt som noget mere almindeligt.

    Jeg kan da også irriteres over historier om folk der skifter nationalitet bare for at kunne spille på et bestemt landshold, som f.eks. Diego Costa, men jeg syntes eksemplerne er begrænset og især i Danmark er det vist ikke et problem.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #493
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    ...at FCK-sangen (Carøes über-prollede dansktop ode) stadig lever i bedste velgående i Parken! Det er frygteligt og pinligt!

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #494
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    Print-selv billetter.

    Der er bare noget mere charmerende over at stå med 2 billetter i rektangelform af tyndt pap materiale end én A-4 side.


  21. #495
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Vol. II: Jeg er ligeglad med hvad I tænker, men jeg kan IKKE lide...

    tomater_2.jpg

    Rå tomater.

    Ja, det er måske nok en levn fra mine unge dage som (meget) kræsen, men jeg har prøvet intensivt over årene, og det spiller bare ikke; jeg må stadig fiske dem ud af sandwiches, undgå dem i salater (inden for rimelighedens grænser, bevares), bestille shawarmaer uden etc.

    Men altså kun i deres rå form. Så snart de tilberedte er der ingen problemer. Giv mig dem som suppe, sovs, soltørrede, bagte, stegte, fyldte etc, bring it on. Men rå, nej tak.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 463
    Sidste Meddelelse: 31.12.23, 08:33
  2. Svar: 520
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 18:03
  3. Svar: 265
    Sidste Meddelelse: 24.02.08, 12:31
  4. Svar: 316
    Sidste Meddelelse: 12.06.07, 21:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •