Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 51

Emner: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    Per Bjerregaard er tilsyneladende ikke bare over klubben, men også over loven, hvis man skal tro de udtalelser som tidligere bestyrelsesmedlemmer i Brøndby IF kommer med i den opdaterede artikel "Brøndbys sorte søndag" begået af Jesper Dahl Caruso for Berlingske Tidende. Det er artige sager, der kommer for dagen, må man nok sige.

    Tilsyneladende gik Per Bjerregaard udenom den siddende bestyrelse og bød 716 mio. kr. for Bella Centeret. Den siddende bestyrelse var nemlig uenig med Bjerregaard, og mest stemt for at opgive budet på Bella Centeret. Det bekymrede dog ikke doktoren, for han havde allerede en ny bestyrelse klar i baghånden, der skulle træde til og blive valgt på den kommende generalforsamling tre uger senere. Vel at mærke en ny bestyrelse, der var loyal overfor Bjerregaard.

    Her er nogle godbider:

    »I starten kom de tilbage og hørte resten af bestyrelsen, som så blev enige om at byde lidt højere. Men til sidst gjorde Per det jo bare selv,« fortæller Frank Mortensen, som var et af syv medlemmer i Brøndbys daværende bestyrelse.
    .......Men buddet på Bella Centret gik ifølge daværende formand Torben Røsler langt videre:
    »Da Per Bjerregaard afgiver sit sidste bud på Bella Centret på 716 mio. kroner, går han ind på tre ting: Han byder et beløb, vi ikke kan stå inde for. Der er ikke enstemmighed i bestyrelsen. Ja, der er ikke en gang flertal for det i bestyrelsen. Og endelig sætter han fodboldselskabet ind som sikkerhed. Det bud, Per sender til sidst, det er stort set betingelsesløst.«
    - her gik man og troede, at ingen var over klubben, og dermed heller ikke over bestyrelsen.

    Per Bjerregaard lovede, at han ville fremlægge en fuld finansieringsplan med skriftlige garanter på bestyrelsesmødet den 13. marts. Men det magtede han ikke.
    »Per Bjerregaard hev et stykke A4-papir frem, hvor der stod nogle navne på. Gamle koryfæer og Brøndby-spillere. Men det havde intet med en skriftlig garanti at gøre,« fortæller Torben Røsler.
    .......Her slap bestyrelsens tillid til Per Bjerregaard så op. Men til stor overraskelse var det den ellers loyale og trofaste Bjerregaard-støtte Finn Andersen, der først trak sig ud af bestyrelsen. I dag fortæller Finn Andersen om forløbet den aften, selv om han igen sidder i Brøndbys bestyrelse:
    »Torben Røsler var en fantastisk formand. Vi havde en perfekt bestyrelse, som bestod af lige dele klubfolk og forretningsfolk og en god blanding af unge og gamle. Vi var på vej mod noget stort, men jeg kunne fornemme på Per, at han var på vej til at ødelægge bestyrelsen. Jeg havde derfor allerede besluttet mig inden bestyrelsesmødet for, at jeg ville trække mig som den første.«
    Efter et kort samråd trak også Torben Røsler, Ole Paustian og Frank Mortensen sig omgående fra bestyrelsen, mens Finn Andersen dog indvilgede i at blive siddende frem til generalforsamlingen i klubben tre uger senere.
    »Jeg blev i bestyrelsen frem til generalforsamlingen, hvor jeg så trak mig. Og jeg gik ind i bestyrelsen igen her i foråret, fordi Per Bjerregaard bad mig om det.Jeg er et loyalt menneske. Sådan er vi her på Vestegnen,« siger Finn Andersen og fortsætter.
    »Splittelsen i bestyrelsen er essensen i de problemer, klubben siden blev kastet ud i. Hvis det ikke var sket, så havde vi ikke været i krise i dag. Det er jeg helt sikker på.«
    "Jeg er et loyalt menneske. Sådan er vi her på Vestegnen".... den lader vi lige stå et øjeblik.

    Berlingske Tidende er i besiddelse af det dokument, Ole Borch forfattede. Heraf fremgår det tydeligt, at Per Bjerregaard slet ikke forventede opbakning fra sin siddende bestyrelse, da han afgav sit bud på 716 mio. kroner på Bella Centret. Bjerregaard opererede i stedet med en helt anden bestyrelse, som han selv havde sammensat. Og som efter planen skulle vælges ind på generalforsamlingen tre uger senere:
    ....»Det centrale er således, at Nordea var bekendt med, at der netop i denne fase var uenighed i bestyrelsen - og at det ville være en ny formand med delvis nye bestyrelsesmedlemmer, der skulle forholde sig til købet, hvis det blev gennemført. Nordea havde nikket til de økonomiske beregninger, der havde ledt frem til den nye og højere indikative købesum, og Nordea havde i lyset af uenigheden i bestyrelsen oplyst PB (Per Bjerregaard, red.) – og dermed selskabet – at Nordea lagde til grund, at en ny bestyrelse ville støtte investeringen i Bella Centret. At der var ro i den nye bestyrelse.«
    Ole Paustian, som har været en af Brøndbys faste støtter og storsponsor i over 20 år, blev chokeret, da han for tre uger siden fik forelagt dokumentet fra Ole Borch. I to og et halvt år havde Ole Paustian undret sig over forløbet, der førte til Brøndby-bestyrelsens splittelse. Men pludselig faldt de manglende brikker i puslespillet på plads.
    »Samtidig med at den generalforsamlingsvalgte bestyrelse er siddende, arbejder Per Bjerregaard med en parallel bestyrelse. Og det er angiveligt det flertal, man nævner. Det er jo vild dramatik. Jeg havde end ikke i min vildeste fantasi spekuleret på, at noget sådan kunne være foregået. Jeg forstår det simpelthen ikke. Det må ligge så langt fra, hvad der er god etik og formentlig også, hvad der er lovligt,« siger Ole Paustian.
    Dette er faktisk på kant med Aktieselskabsloven ifølge to eksperter; Erik Werlauff, professor på Aalborg Universitet og advokat Dan Terkildsen, partner i Danders & More, som bl.a. beskæftiger sig med "sports law".

    Da handlen ikke blev til noget slipper Bjerregaard dog for videre tiltale ifølge eksperterne, men læs selv de to artikler - det er virkelig sprængstof under den gode doktor. Og det er også særdeles interessant læsning om BIFs advokat, Ole Borch's gøren og laden i denne sag.

    Per Bjerregaard afviser, at budet på Bella Centeret var andet end indikativt - dvs. ikke bindende; men det er der så andre, der har en meget anderledes opfattelse af:

    »Der blev budt. Danske Markets (som forestod salget af Bella Center, red.) bad os fra starten af om at sige, om vores bud var indikative eller alvor. Der gjorde vi det klart, at det var alvor. Ellers ville de slet ikke have arbejdet videre med os,« siger Frank Mortensen.
    Det legendariske Holmstrøm-citat "Hvis Per Bjerregaard holder op med at lyve om os, så skal vi nok lade være med at fortælle sandheden om ham!" giver sq mere og mere mening - navnlig når man læser dette:

    Hvorvidt Per Bjerregaard optrådte etisk korrekt eller ej, er svært at afgøre. Men det tegner et billede af en Brøndby-figur, som har tiltaget sig så meget magt, at han kan skalte og valte med medlemmerne og aktionærer samt de repræsentanter, de vælger ind i bestyrelsen.
    ............»Det her er kun en lille bid af et system, som i bund og grund er et sygt system, og som kun kan resultere i én ting: En konkurs. Det system er kun bygget op til at tilgodese Per Bjerregaard. Og det har intet med økonomi at gøre, for Per får en latterligt lav løn for alt det arbejde, han lægger i den klub. Men der sidder en gruppe mennesker i Brøndby, som er så loyale over for hinanden, at de bakker hinanden op i alt. Også selvom de laver noget, der er på kanten af loven,« fortæller Torben Røsler.
    Alt dette her viser efter min mening, at Per Bjerregaard ikke bare er enerådig i klebben, han er almægtig. Er bestyrelsen uenig med Bjerregaard, så får han den bare skiftet ud. Og i øvrigt gør han, hvad det passer ham, uanset hvad hans bagland mener. At han - hvis ellers oplysningerne i artiklen er korrekte - spiller dobbeltspil med sine forretningsforbindelser kan man jo kun ryste på hovedet af.

    Er det her den måde man ifølge BIFs værdisæt vil "overskride .....kommercielle grænser" på? Tak for kaffe siger jeg bare.
    Sidst redigeret af Don J. : 21.10.07 kl. 00:37


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    Alt dette her viser efter min mening, at Per Bjerregaard ikke bare er enerådig i klebben, han er almægtig. Er bestyrelsen uenig med Bjerregaard, så får han den bare skiftet ud. Og i øvrigt gør han, hvad det passer ham, uanset hvad hans bagland mener. At han - hvis ellers oplysningerne i artiklen er korrekte - spiller dobbeltspil med sine forretningsforbindelser kan man jo kun ryste på hovedet af.
    Dette var det der chokerede mig mest. Hvor er det langt ude, at som direktør ville skifte bestyrelsen ud fordi den ikke var enig ...... hold da fest. Jeg tror egentlig ikke før denne artikel, at jeg egentlig forstod hvor meget Per er diktatoren derude. Hvor vanvittigt er det i øvrigt, at informere sin bank om at man skifter sin bestyrelse. Jeg kan kun gentage: hold da fest .....


    /me skal nu finde papirudgaven og så eller lade mikroovnen med popkorn
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    249

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    Christoffer, jeg er ret enig med dig.
    Alt det med at Bjerregaard bød videre efter der var enighed i bestyrelsen om at stoppe, er ikke nogen overraskelse. Det var det naturligvis da det kom frem for et års tiden siden, men vi har hørt det før. Dog overrasker det mig meget at Bjerregaard går bag om ryggen på sin bestyrelse og liner en ny bestyrelse op, som han ved er enig med ham. Som det også bliver nævnt sætter PB sig her over såvel klubben som bestyrelsen, hvilket en administrerende direktør ikke må.

    PB hævder naturligvis altid at han er loyal overfor klubben, og at han altid handler efter klubbens bedste, men hvis Berlingske Tidends kilder taler sandt - hvilket jeg bestemt mener de gør (almindeligvis er det en troværdig avis + at de kilder de har ikke er anonyme, samt at kilderne er højtstående i Brøndby IF) - har han ikke kun sat det selskab som skulle oprettes til at købe Bella Centret, men også hele fodboldvirksomheden i overhængende fare for at gå konkurs.

    Jeg håber at dette får konsekvenser for PB, fordi han efterhånden er en virus i klubben. Jeg tror dog ikke på dette - af samme grund som denne artikel er skrevet: fordi Per Bjerregaard sidder så tungt på magten i Brøndby IF, at han kan gøre hvad han vil.

    Meget kan man sige om krisen i Brøndby - det er da morsomt at drille venner og bekendte, men gnisten er gået lidt ud af vores kampe mod dem :)
    FC vis vilje, det gør vi...

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    ›Det legendariske Holmstrøm-citat "Hvis Per Bjerregaard
    ›holder op med at lyve om os, så skal vi nok lade være med at
    ›fortælle sandheden om ham!" giver sq mere og mere mening -


    Genialt og sylespidst citat.

    Artiklen sætter mange flere detaljer på BC-sagen end der tidligere er kommet frem, selvom Røsler har nævnt en del af kritikpunkterne tidligere efter han trak sig helt ud af bestyrelsen og som investor.

    Berlingske sømmer med artiklen P.Bjerregaard godt og grundigt fast til det kors han formentlig kommer til at hænge fast på indtil han af sig selv trækker sig..måske fordi presset på ham bliver for stort.

    Man kan spørge sig selv hvor meget "loyale" fans, sponsorer, forretningsforbindelser og investorer kan blive ved med at tåle før der rejser sig et massivt tryk på doktoren fra "egne rækker" der har mistet tilliden til ham.

    Havde BIF gennem længere tid haft stor sportslig succes var snoren måske lidt længere...ligesom det næppe tæller til doktorens fordel at hans søn blev ansat som sportschef med yderst uheldige dispositioner og sportslig deroute til følge.

    Hvis man ellers forudsætter at BIF`s nye storsponsor har midlerne...må man håbe for BIF at doktoren ikke har haft afgørende indflydelse på aftalens gennemførelse og levedygtighed, således at ingen kan frygte at han trækker sponsorstikket på sin eventuelle vej ud...eller er sponsorkontrakten endnu en "livline" der kan holde doktoren kunstigt i live ?

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    298

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    Super arbejde, Don J.

    Godt vi nu får sandheden (indtil det modsatte er bevist) at vide fra Tante Berlinger om hvad det er for ting der er foregået, men som ingen af os havde et reelt indblik i.

    Måske det kunne være interessant lige igen at skæve til det link du havde med om Brøndby IFs officielle ansigt udad til:

    Brøndby IFs mission er:
    Mission

    Gennem positive fodboldoplevelser, sportslige og økonomiske resultater skaber vi værdi for vores aktionærer, samarbejdspartnere, tilskuere, fans og medierne samt for de der føler et tilhørsforhold til Brøndby IF, og for os selv.

    Vi vil fastholde og udvikle vores sympatiske, ægte og sociale ansvarlige image og styrke den positive branding.
    Den lader vi lige stå et øjeblik!!!

    Venligst
    Vedhæftet fil 4903

    Jeg er enig i at N'Doye er god, men det forhindrer ham ikke i at være et arrogant møgsvin

    - sjampen, 27.10.2011, 23:53

    Spar på mindreværdskomplekserne kære medfan, klasse fornægter sig ej og hold kæft hvor er han god :(
    - Guldager80, 27.10.2011, 22:51

    http://a.bimg.dk/node-images/90/3/60...dby-trning.jpg
    Dét er humor's Avatar

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    Det er bare en dum, dum timing af Berlingske. Nu vil Brøndby feje den af som ondsindet propaganda på en kampdag. Havde de søsat historien i torsdags havde det været meget bedre.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    av av av.

    Er det ikke bare almindelig rød pamper-etik, de kører med på vestegnen. Jeg satte egentlig popkorn over til en gang SSO, men blev glad for jeg ikke har våbentilladelse... der er for fyldt med naive mennesker derude.

    At PB stadig kører den forretning får mig kun til at håbe på ÈN ting... ned i søllet med BIF. Vi finder nogle andre modstandere i ligaen (dem er der pt rigeligt med), for kan ikke klare den klub og den måde de agere på!

    Torben

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    - Den dag, hvor sælgeren af Bella Center skulle vælge mellem de sidste to bydere, der sender Røsler en pressemeddelelse, om at han trækker sig som bestyrelsesformand. Så valgte man naturligvis det andet selskab - det havde jeg også gjort. En virksomhed, hvor tre af bestyrelsens medlemmer trækker sig, dem kan man ikke sælge til, forklarer Per Bjerregaard
    http://www.bold.dk/nyt/?vis=62731

    - Ad. 1. Brøndbyernes IF Fodbold A/S har aldrig afgivet noget for selskabet forpligtende bud på Bella Centret. Selskabet har i en udbudsfase fremført indikative, uforpligtende tilkendegivelser med henblik på at deltage i en afsluttende forhandling.
    http://www.brondby.com/article.asp?aid=43991&id=145

    ----

    En ting er at PB er uenig med Berlingske. Men han er tilsyneladende også ganske uenig med sig selv. Hvordan kan man være blandt de sidste to bydere hvis man aldrig har afgivet et forpligtende bud ?


  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag


  13. #10
    Julian er offline Optur/nedtur tur-retur!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    313

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    Ikke nok med at Vestegnen oser af nepotisme, så er doktoren også gået i fuld sving med at praktisere noget der har associationer med mafia-metoder i hans forhandlingsprocesser!!?

    Jeg elsker seriøst den situation som hele Danmarks fodboldhold ligger og sejler rundt i for tiden! Jeg fryder mig til det yderste af mine tåspidser...
    Bliv i Helvede, skod-mennesker...
    Arrogance hører hovedstaden til!

    Copenhagen - the era of white and black!

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    jeg gad godt vide hvilket brøndby-geni, der fik den fremragende idé at gå i klinch med Berlingske Tidende ? Hændelsforløbet omkring Bella Centret er en tabersag og det var jo dybt forudsigeligt, at Bjerregaards inkompetence og egenrådighed, nu igen ville blive udstillet.

    -orb
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    Aktieanalytiker kræver ny bestyrelse i Brøndby, hvis økonomien skal udvikle sig. Bestyrelsesmedlem kritiserer Per Bjerregaards uindskrænkede magt over den Fond, der reelt ejer og styrer klubben

    http://www.berlingske.dk/article/200...ort/110221043/

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    ›Aktieanalytiker kræver ny bestyrelse i Brøndby, hvis økonomien
    ›skal udvikle sig. Bestyrelsesmedlem kritiserer Per Bjerregaards
    ›uindskrænkede magt over den Fond, der reelt ejer og styrer
    ›klubben

    http://www.berlingske.dk/article/20071022/sport/1102
    ›21043/


    Det skal blive spændende at se hvordan sagen udvikler sig - tilsyneladende vil Per B. pt. ikke kommentere på noget som helst.

    "Faderen, sønnen og Brøndbyånden #2" var fra den 28. september. Der er gået fire uger fra den artikel på fredag den 26. oktober.

    Siden Berlingske ikke har bragt genmælet fra brondby.com af samme dato:
    http://www.brondby.com/article.asp?aid=43991&id=

    Så må det betyde at sagen senest skal indbringes for pressenævnet på fredag - hvis berlingske samtidig har afvist bringe genmælet den 28. september:
    http://www.pressenaevnet.dk/Klagevej...m%C3%A6le.aspx

    Siden bif har allieret sig med Bech Bruun Dragsted, må man næsten antage at sagen fortsætter. Alternativt vil det jo så alvorlig tvivl om Per B.'s hæderlighed - særligt med opfølgningsartiklerne i går og i dag.

    mvh
    ottesen

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    - Det er de mest interessante udtalelser fra en lederskikkelse i Brøndby i de sidste 20 år. Det er et udtryk for den meget alvorlige situation klubben befinder sig i, og jeg er enig med Finn Andersen. Der skal ske en ændring i Fonds-konstruktionen, ellers kan den nuværende kurs føre til selskabets undergang.
    Mere her:http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=141498

    -orb
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2002
    Indlæg
    305

    Re: Berlingske: Per Bjerregaard på kant med loven - gik enegang i BC-sag

    ›Mere her:http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=141498

    ›-orb

    Så ryger Finn Andersen vel bare på porten, for at sætte sig op imod Greatlord Bjerregaard...
    -_-

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Gik FCK ud med et overskud?
    By Jaber in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 09.08.06, 09:42
  2. Silber på midten - Pimpong på højre kant
    By Jazzie in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 29.04.06, 18:13
  3. Er du på kant med loven?
    By pib in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 06.03.05, 21:01
  4. Interview med Hans Backe i Berlingske
    By FCTorben in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 03.11.04, 12:18
  5. Stort interview med Bjerregaard i Information
    By General Belgrano in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 28.07.03, 15:11

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •