Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 94

Emner: Stadionoplevelser fra hele verden

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    16

    Stadionoplevelser fra hele verden

    Jeg følger med stor interesse Strüpfes opdateringer fra mærkelige stadions rundt omkring i Danmark. Jeg har selv for nyligt fået et job som kommer til at indebærer en del rejseri, og jeg tænkte i den forbindelse, at der da også skulle være en tråd for mærkelige stadions uden for Danmarks grænser. Jeg håber ikke at jeg er den eneste der kommer til at poste her, da der så ikke kommer til at ske så meget. Jeg synes folk der vil deltage skal prøve at holde det i nogenlunde samme stil, som den anden stadionoplevelsestråd, altså lave nogle faste afsnit for overskuelighedens skyld.



    Jeg vil lægge ud med aftenens storkamp fra Lach Tray stadion i industribyen Hai Phong i Vietnam. Kampen stod mellem Quan Le Chan og CLB May Chai i den traditionsrige Cup Bong Ba. Det var svært at spørge sig frem til så meget om hvor lang i turneringen de var kommet, da de færreste vietnamesere snakker brugbart engelsk og næsten alt info om vietnamesisk fodbold på nettet er på vietnamesisk. Den nationale v league sluttede dog for ca en måned siden.

    Priser, pølser, øl, vand og kampprogram
    Bare lige for at få overstået alt det der ikke var noget af. Gratis entre skyldes måske at jeg først kom lidt inde i kampen, da der ikke bliver reklameret meget for lokale fodboldkamp i de engelske medier. Derimod var der helt sikkert hverken mulighed for at købe vådt eller tørt og slet intet kampprogram.

    Kontrollørene venlige/uvenlige
    Der var ikke ligefrem visitation i indgangen, og der sad heller ikke vagter hele vejen rundt. I Vietnam gør man nemlig som man skal, da vi har at gøre med et kommunistisk diktatur. Hvis man ikke gjorde som man skulle, så havde man et par partimedlemmer på stadion til at indberette. Venlige tror jeg ikke de var, jeg skulle ihvertfald ikke ned og hygge med dem. Bemærk stilen med røde armbind.



    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv
    Som det ses på det øverste billede, var udsynet fint fra den langside jeg sad på. Alle afsnit var dog nøje afspærret med hver sin indgang, så man ikke kunne bevæge sig mere end 50 sæder langs banen. Bag målene var der de klassiske ståtribuner bag en løbebane, så der ser man nok ikke så godt, hvis stadion en dag skulle få brug for de pladser. Sæderne på langsiden sad man fint på, hvis der bare havde været lavet benplads til hvide mennesker.

    Faciliteter - Tolitter, lystavle mm
    Toiletter var der intet af, men når der ikke serveres drikkevare sveder man alligevel alt ud i den her varme. Lystavlen var derimod af overraskende god forfatning og langt over mange danske divisionsholds ligesom deres lysanlæg. Det kunne lade sig gøre at spille efter solnedgang. Lystavlen havde endda et ur, mere end man har i parken. Det var så bare gået i stå.



    Tilskuere - Opførsel, stemning mm
    Tror det var meget typisk asiatiske tilskuere, jeg fik ivertfald lidt fornemmelsen af VM herovrefra bare i meget lille skala. Som udgangspunkt var det svært at se hvem der holdt med hvem, men alle hvinede/råbte når bolden kom i nærheden af målfelterne. Dog var det tydeligt hvem der holdt med udeholdet da de scorede 20 minutter før tid. Her blev rigtig jublet, og endda også sunget et par slagsange i de efterfølgende 10 minutter indtil 0-2 målet hvor der igen blev jublet på behørig vis:



    Nu skete der så noget mærkeligt, for efter udeholdet var kommet foran 2-0 i denne pokalkamp, så tog deres fans hjem. I Vietnam ved de åbenbart ikke at 2-0 er den farligste føring. Jeg snakkede med en tolk om vietnamesisk fodbold for nogle dage siden, og han fortalte at der er meget korruption. Det kan være det var derfor fansne vidste den var sikker. Ihvertfald gik der ikke mere end seks minutter før dommeren fløjtede af, altså fire minutter før tid. Der var ingen brok fra det andet hold, så det er åbenbart standard, hvis kampen er "afgjort".

    Konklusion
    En kamp hvor det der sprang i øjnene, udover det generelle fravær af klasse, var utroligt ringe målmandspræstationer. Enhver tidligere serie 5 målmand kunne have været med på dette niveau. Men alt i alt var det en spøjs og meget anderledes fodboldoplevelse, alle kiggede efter mig og ville trykke hånd da jeg kom ind på stadion, som om jeg var den første hvide mand på stedet. Jeg tror dog ikke jeg skal have anskaffet et sæsonkort, men helt sikkert et par timer værd, hvis man skulle komme forbi. Der er højst sandsynligt også mere gang i den i ligaen.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    979

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden


    Jeg var her i sidste weekend, ikke noget imponerende stadion, på nogen måde. Ingen stemning... Men en cool gammel græsk PAOsang, den var meget sjov ;-)

    Hvad kan jeg ellers sige... Vi bør kunne slå Panathikos, i hvert fald ud fra hvad jeg så den dag...
    Købte en Olympiakostrøje ;-)
    Hellere selvglad, end stolt

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    979

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    Har lige været inde og se Besiktas-Sivasspor 1-2, men der var rigtig god stemning selvom der nok kun var 15000 ca. Mange sange på kryds og tværs af tribunerne, rigtig godt. Men action var der nok af masser af hårde glidende tacklinger på den meget våde bane, masser af kort bla 2 røde!!
    Klaviteten af spillet var dog ikke den bedste, men hvad forventer man i øvrigt af et hold der lige har tabt 8-0?

    Billedet er ikke fra kampen(det var aften og meget vådt)
    Sidst redigeret af Helstad : 10.11.07 kl. 23:09
    Hellere selvglad, end stolt

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    ›Jeg var her i sidste weekend, ikke noget imponerende stadion, på
    ›nogen måde. Ingen stemning... Men en cool gammel græsk PAOsang,


    Deres Ultras grupper strejker også. PAO har nok nogle af de mest legendariske Ultras grupper i verdenen, som bestemt kan blæse de fleste grupper ud af deres stadion.
    Men så længe de har problemer med klubbens præsident, så vil stemnningen være lige så fesen, som den var, da de gæstede Parken.
    Et lille billede, så du kan se hvordan det kan se ud dernede.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    979

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    I Søndags var jeg så på Ali Sami Yen satdion og se Galatasaray - Genclerbirligi
    Gala kom hurtigt bagud, men der var KUN udeholdets spillere og bænk der jublede, tror kun at der var Gala fans på stadion!
    De var også en KÆMPE oplevelse, de sang en time før kick off, og der var en kanon stemning kampen igennem. De havde bla. en super fed sang der kørte hele stadion rundt først sang, lad os kalde den A-tribunen, sang til B-tribunen og viftede med halstørklæderne, så gjorde B-tribunen det samme, så hoppede A-tribunen, så gjorde B-tribunen det, der var 5-6 "punkter"/vers de skulle igennem, før det så var B-tribunen der styrede sangen, og sådan kørte sangen hele vejen rundt!
    Et enkelt romerlys var der sørme også ;-)

    (ikke fra kampen, men god stemning var der!!!)
    Der er lækker tyrkisk mad at få på stadion, ingen alkohol, og det var halvdyrt at komme ind, men vi sad også lige for midten på en af de forreste rækker, så det var ok!
    Linderoth er som bekendt skadet, havde ellers håbet på at se han, men jeg har jo set ham så mange gange før ;-)

    Et ganske udemærket stadion, hvor der bla var ansat folk til at vise tilskurerne hen på deres pladser
    Hellere selvglad, end stolt

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    864

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    Jeg vil komme med lidt fra Amsterdam.

    Ajax 4-1 Feyenoord den 4.2.2007, Amsterdam ArenA


    Amsterdam ArenA et stykke tid efter kampens slut


    Priser, pølser, øl, vand og kampprogram
    Min billet til VAK409 (hvor Ajax' ultras står) kostede mig blot 11.5 euro, det skyldes at det var en 'bad view ticket' som jeg fik af vide, men det var ligegyldigt, for på VAK409/410 foregår det som det gjorde på C2 da vi, de unge og vilde stod der, måske er der faste pladser, men ingen tager sig af det.
    Med hensyn til øl, vand, mad osv. har jeg ingen idé, fik ikke købt noget, eller set til det.


    Kontrollørene venlige/uvenlige
    Ingen problemer med vagterne, de stod for visiteringen, som blev klaret efter at man var blevet sluset igennem et lillebitte svingdørs bur.
    Politiet (som der er meget af til disse kampe) skal man helst bare holde sig langt væk fra.
    Folk der var i Amsterdam for at se Ajax-FCK, kan måske huske, vi gik igennem en jernport for at komme over på udebaneafsnittet.
    Denne jernport var blevet lukket, på den side hvor Feyenoord tilhængerne kommer ind, var der blevet opstillet nogle hollændervogne, på "Ajax siden" var der hollændervogne, politi på heste, politi med hunde og en sjat vagter.
    Når udebanetilhængerne ankommer, så foregår det med tog, så kommer de ind på en perron, bliver sluset igennem en gangtunnel der hænger over jorden, den føre dem direkte ind på stadion.


    Feyenoord tilhængerne ankommer, første ud af to toge.


    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv
    Rigtig godt udsyn hele vejen rundt, ingen bliver våde (udover spillerne) hvis det regner, selv spiller boksen er uden tag.
    Jeg tror kun det er udebanetilhængerne der har forringet udsigt, da der er blevet hængt et net op foran, men det er der på, ja vist nok alle hollandske stadions i dag.


    Faciliteter - Tolitter, lystavle mm
    Var kun på tribunen, så kan ikke sige noget om toilet forhold osv.
    Men kan nævne at der hænge en kæmpe digital lystavle i begge ender.
    Har ikke noget billed, men de fleste har vel set billedet af dem, hvor der står Silberbauer og Vermaalen på dem ;-)


    Tilskuere - Opførsel, stemning mm
    Jeg stod sammen med Ultras VAK410, og må nok indrømme jeg har oplevet vildere.
    Men dette skal måske ses i lyset af at ultra kulturen, som i Danmark, er relativt ny.
    Hidtil har det mest været den engelske stil der har præet den hollandske supporter kultur, og den har på samme måde været ekstrem voldelig, og er det stadig.
    Til trods for dette, så havde jeg ingen problemer på stadion, folk er flinke over for en.
    Det hele startede med en kæmpe tifo, der fyldte hele stadion, nogle kanonslag af en art blev sendt til vejrs, og så var vi igang.
    Men stemningen svingede meget, specielt da 2. halveg gik igang stod det meget stille.


    Tifo ved F-side


    Feyenoord tilhængerne vil ikke kunne "lege" denne gang, de bliver sendt med toget direkte fra deres afsnit, til Rotterdam
    hvad?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    265

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    Så vil jeg også lige komme med lidt fra udkanten af Rom. Nemlig Lazio - Livorno fra i søndags. Kampen blev selvfølgelig spillet på Olimpico, som Lazio deler med rivalerne Roma.

    Priser, pølser, øl, vand og kampprogram
    Billetten kostede 15 €, hvilke svarer til ca. 110 kr. Det var muligt at få dyrere billetter, men jeg synes at udsigten var ganske fin.

    Maden var tilgengæld rædselsfuld. Det var uden tvivl den dårligste hotdog, jeg har smagt. Det var faktisk bare en halvvarm pølse med noget tørt brød, og så var der proppet en del ketchup på. Vi var også de eneste der rent faktisk købte maden og drikkevarerne i boderne, hvilke der nok også er en grund til. Italienerne gider vel ikke at spise den slags mad. I øvrigt kunne der ikke købes øl.

    Kontrollørene venlige/uvenlige
    Der var utroligt meget politi/vagter. Man skulle faktisk igennem to former for security tjek, men det gik heldigvis rimlig hurtigt.
    Jeg synes faktisk kontrollørene var rigtig venlige. Det var åbenbart påbudt at man altid skulle have en form for ID med, for at komme ind til kampen. Uheldigvis havde en fra min gruppe glemt at tage nogen form for ID med, men heldigvis fik vi snakket os til at komme forbi alligevel.
    http://img149.imageshack.us/my.php?image=25546129.jpg

    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv
    En god udsigt, og man slap for det meste regn. Sæderne var mindre gode at sidde på, men det har nok noget at gøre med de billige billetter.

    Faciliteter - Tolitter, lystavle mm
    Det var generelt udmærket. Storskærmene var rimlig flittige til at opdatere de andre kampe i den Italienske Serie A, undtagen Roma :-). Man savnede dog lige at se målene, men de var vist heller ikke så flotte alligevel. Man blev også en anelse irriteret over konstant at høre de meget høje reklamer på de to storskærme. Toilettet var jeg ikke på, men ifølge andre så skulle "Stinke af helvede til" - Hvilke normalt ikke er en overraskelse.
    http://img149.imageshack.us/my.php?image=69593261.jpg

    Tilskuere - Opførsel, stemning mm
    Jeg stod ved en tribune, som var ved siden af den tribune, hvor Lazios hardcore tilhængere stod. De er jo berygtet for at vise tegn på fascistiske og nazistiske tendenser og det er selvfølgelig beklageligt. Jeg må dog sige, at de laver en utrolig flot stemning. Selv til en slags bundkamp som denne, så er de på hele tiden. Jeg var i hvert fald svært imponeret, når de begyndte at råbe hele Olimpico op og stå, eller når de sang med på deres slagsang. Vi var så (u)heldige, at det lykkes os at komme bag to ældre kvindelig tilhængere, der kunne alle sange. De var med til alle sange/chants, egentlig meget morsomt.

    Jeg har aldrig oplevet sådan en stemning før - meget imponerende.
    http://img149.imageshack.us/my.php?image=69593261.jpg

    Konklusion
    Kampen var vel lettere middelmådig, 2-0 blev kampens resultat. Begge mål scoret i starten af kampen af de to angrebsstjerner: Goran Pandev og Tommaso Rocchi. Tilskuerne var dog så imponerende, at det nok mere var det man så på.
    http://img149.imageshack.us/my.php?image=22291108.jpg
    Sidst redigeret af Frede : 12.09.09 kl. 18:55
    Kvist!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    10

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    Efter at have set denne tråd, så synes jeg lige jeg ville bidrage med lidt fra den tyske fodboldverden.

    Jeg var til en kamp i Regional Liga Nord, hvilket er den 3. bedste tyske række til lokalbraget over dem alle, nemlig mellem Rot Weiss Obernhausen og Rot Weiss Essen.

    Til trods for silende regn og knap så mange overdækkede pladser, så var stadionet fyldt til bristepunktet, hvilket er omkring 14.000 - til en 3. divisonskamp!!!

    Der var en god stemning på trods af at der af sikkerhedsgrunde ikke var alkohol i øllet eller glühweinen og efter kampen gjorde det massive opbud af kampklædt politi med hunde sit til at holde ro og orden.

    Det kostede vist 8 Euros denne dag, hvilket er ca. 60 kroner i entré - men det er bestemt det værd og sjovere end på de store stadions.

    Dog er selve niveauet ikke meget bedre end den danske 1. divison og kampen endte 1-0 til Obernhausen på et mål jeg ikke så, da jeg havde begravet mig i glühwein og currywurst.

    [/IMG] [IMG] [/IMG][/IMG]
    Sidst redigeret af fckfrb1 : 13.03.08 kl. 22:43

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    40

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    selvom "frede" har omtalt stadio olimpico ovenover, vil jeg også lige give mit besyv med fra samme stadion, men med andet hjemmehold, nemlig da jeg var inde og se Roma-Fiorentina.

    Fik købt mig to billetter til kæresten og jeg af 17 euro stykket, og det var de allerbilligste de havde, næste pris var 28 euro og så helt op til 96 euro så vidt jeg husker.
    for 17 euro kommer man til at sidde på disse lidet komfortable sæder


    Iøvrigt var det på 3 øverste række, og så er man satme langt væk fra banen! så langt at jeg slet ikke opdagede at krøldrup var på banen for Fiorentina, da han hverken figurerede i kampprogrammet eller på storskærmen da holdene blev præsenteret. martin J genkendte jeg kun fordi han løber sån lidt kejtet:-)


    vi ankom til stadion halvanden time før kampen og blev mødt af et talstærkt carabinieri med maskinpistoler der nok havde taget modet fra de tegneseriehooligans der løber rundt herhjemme. vi oplevede da heller ikke noget ballede før kampen. det var utroligt nemt at komme både ind og ud af stadion da der er rigtig mange indgange hele vejen rundt om stadion.

    Som frede siger har italienerne har slet slet ikke samme fantastisk traditioner som os for at fylde sig med øl og pølser under kampen. dog kunne vi godt købe øl, hvilket frede ikke kunne til lazio kampen, spøjst hvis de har forskellige regler for det. Men os og et par andre turister var vist de eneste der benyttede sig af muligheden for at nyde en øl under kampen, for alle italienerne drak kun sodavand. Derimod lykkedes det mig ikke at købe en pølse og det eneste faste føde vi kunne få fat i var en pakke med kiks(???) af forskellig slags som en sælger gik rundt med. på et tidspunkt da vi stod og kiggede på nogen ret ophidsede fiorentina fans der ville lave ballade udbrød min kæreste: "jeg forstår ikke de er sån oppe og køre når de ikke har fået andet end kiks og cola".....den lader vi lige stå et øjeblik:-D

    selve kampen var ikke det store at skrive hjem om, en kedelig 1-0 sejr til roma. Hvilket mindede mig om at det egentlig var den første hele italienske kamp jeg har set siden tv2 havde rettigheder til serie a i starten af halvfemserne, det er der sgu en grund til!

    højdepunktet var faktisk inden kampen startede da romerne sang deres pendant til vores "det er kampdag...." der rejste hele stadion sig og sang med, der fik jeg sgu kuldegysninger! videoen jeg har filmet giver slet ikke samme stemning som der var live, men det er da lidt derhenad.
    http://www.youtube.com/watch?v=EWJs6pSYAww

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    822

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    Nå, selvom det efterhånden er et stykke tid siden, kan jeg da berette lidt om min tur til White Hart Lane i 2006. Her mødte hjemmeholdet italiernerne fra Inter Milan i en friendly. Vejret var fantastisk, og Spurs vandt fortjent 2-1.

    Området omkring White Hart Lane er typisk London-forstad, og det var tydeligt at se, at butikkerne på hovedgaden overlever pga. weekendens kampe. Området var præget af pubs, små spisesteder, samt et utal af money transfer-butikker med div. afrikanske flag hængende ude foran. (Tottenham er en af de bydele i London med flest afrikanere).



    Stemningen på stadion var ganske glimrende, folk hyggede sig, og der blev hovedsageligt sunget sange om rivalerne fra Arsenal. Jeg nåede ikke at få undersøgt kvaliteten af mad- og drikkevarer, men jeg bemærkede sælgere rundt omkring på tribunen.





    Desværre var hjemturen fra Tottenham til det sydlige London hvor vi boede, knapt så succesfuld. Stationen White Hart Lane var blevet lukket af politiet pga. et overfald på italienske fans, og folk stod i en 2-300 meter lang kø. Vi stillede os i køen, men fik at vide at vi nok først ville komme med toget 2 timer senere. Derfor gik vi på en af de mange lokale pubs og slappede lidt af, inden vi gik tilbage. Denne gang fik vi så at vide af det venlige politi, at vi roligt kunne gå til den "nærliggende" station. 5 minutter ville turen tage, men først efter 30-40 minutters gang igennem et meget(!!) udsat/slemt område nåede vi stationen, som var propfyldt. Efter et stykke tid uden noget tog begyndte folk at ringe til tog-servicen, som fortalte at der ikke ville køre flere toge fra den station. Lettere frustrerede gik vi til busstoppestedet, og ventede i 30 minutter, og kørte så gennem hele London ned til Waterloo Station. Turen tog ca. 1 time, men var nu alligevel meget underholdende i selskab med de gæstfri og venlige Spurs-fans.
    EC1V Finsbury

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    97

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    Så vil jeg fortælle om min tur til Berlin. Jeg var nemlig så heldig at overvære kampen mellem Hertha Berlin og Hsv på Olympia stadion d. 15 April 08.

    Mig og min ven ankom allerede til stadion 2 timer før kickoff da vi skulle hente vores billetter som var bestilt over internettet. Allerede der var en del mennesker mødt op hovedsageligt hertha fans. Fans med cowboyveste overproppet med mæker fra klubben samt. 4 håndlæder fra hver arm og 7 ned fra bæltet (typisk tysk). En del politifolk var også tilstede. Ude foran stadion var boder sat op hvor der blev solgt øl, vand, pølser, forskelligt klubmerchandise osv... Desuden var der end masse underholdning som musik og andet. Der blev gjort meget ud af det, meget mere end man ser til en almindelig dansk fodboldkamp.

    kropsvisitering foregår ikke på selve stadion men et stykke væk, her køres billtten også igennem en maskine. Derefter kommer man ind på selve "stadionspladsen" hvor man kan bevæge sig frit rundt. Her er også forskellige boder sat op. For at komme ind på stadion skal man naturligvis vise sin billet igen ved sin indgang.

    Stadionet er helt fanstastisk, og med gode forhold. Hvad man vel kan forvente af et morderne stadion. For at købe drikkevarer eller mad skal man helt ud fra stadion i en af boderne, det lyder måske underligt men det fungerede nu ganske udemærket. Pølserne er gode (det er jo tyskland) eneste minus er bare at de bruger en lille rund bolle som bølsebrød som kun fylder ca. 1/3 af pølsen. De koster typisk omkring 2 euro alt efter hvor man vælger at købe den. Derudover er toiletforholdene også i top.

    Vores siddepladser var lidt tæt på banen, men ganske udemærket. Vi sad tæt på Hsv afsnittet, og de fleste mennesker der sad omkring os var også hsv fans. Stemningen på stadion var rigtig god, de 40.000 tilskuere formåede at skabe en rigtig flot kulisse. Herthas fans har en rigtig god Kurva nede bad det ene mål ("Ostkurve") med plads til rigtig mange mennesker. De bragede godt igennem hele kampen igennem med god vokal og massere af flag, og der blev flaget konstant dernede! Hsv's fans var mødt talstærkt op trods at det var en tirsdag. Dog var var de ikke så stærke på vokalen, dog er de gode visuelt med at bruge armene meget. De havde heller ikke medbragt ret mange flag. Et par lys blev også tændt hos de medrejsene fans i løbet af kampen.

    På stadion er de rigtig gode til at give oplysninger ud til puplikum. Hele tiden var der ting der poppede op på storskærmene om de andre bundesliga kampe, statistiker og alt muligt andet. Eneste irriterende ved dette var at det resulterede i en lille melodi hele tiden!

    Folk var venlige, vagterne var ogsa ganske flinke. Alt i alt en god og positiv stemning. Der var ingen optræk til ballade før, under eller efter kampen. Udover en lille gruppe hertha fans som sang st. pauli sange efter kampen, men de fleste hsv fans tog det nu nok bare som en joke :) i så fald medførte det ikke noget.

    efter kampen var der godt gang i gaderne, herthas fans virkede godt tilfredse med 0-0 mod topholdet. Hvilket jo også er forståeligt nok.

    En rigtig fed oplevelse trods et kedeligt resultat (0-0)

    En lille bunkebilleder jeg fik taget. Det sidste billeder er fra dagen før kampen.









  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    Vil godt fortælle kort om min oplevelse på Mallorca, da FCK spillede mod dem i Uefa Cuppen for et par år siden.

    Det var et meget åbent stadion og det var helt rundt, og lukket hele vejen rundt, og det blæste ret meget, vinden blev fanget inde på stadion og begyndte og køre rundt og rundt, og fik samlet alt det skrald der lå i en lille 'skrald-tornado' det var meget underholdene, og Mallorca's maskot løb ind midt i tornadoen og slog ud efter det flyvende skald med sin 3-fork.

    Som i nok kan høre/huske var kampen ikke værd at følge med i. Martin Actionmans eneste mål for FCK samt at man kunne notere at Eto'o var på banen, er vel det eneste man kunne tage med dernede fra.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  14. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    979

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    Ved ikke om denne kamp tæller i denne tråd, men alligevel...
    Jeg var forleden på Risvangen og se Aarhus Fremad- Køge.
    Der var en super stemning på trods af de kun (ca) 350 fremmødte.
    "Aarhus Fremad Bawlers" skabte en hyggelig stemning, med mange originale og sjove sange.

    Der var selvfølgelig Ceres/Royal UniBrew på stadion, og utrolig ringe hotdogs...
    Da Køge udlignede til allersidst løb den tidligere Brøndbyungdomsspiller Martin Arlofelt ud til "Bawlers" og råbte "fuck jer, FUCK JER" og gav fingeren, fuldstændigt uprovokeret... "Bawlers" havde kampen igennem kun støttet deres hold, og ikke råbt et eneste ord om Køge eller Arlofelt...
    Jeg havde tilfældigvis en Næstvedtrøje på. Og på vejen ud, mødte jeg tidligere Aarhus Fremad- og nuværende Næstvedtræner, Kim Poulsen som jeg hilste på, og han blev helt utroligt glad, og vinkede og dyttede osv da han senere kørte forbi os....
    Alt i alt en rigtig hyggelig aften på Risvangen
    Tror ikke det er sidste gang jeg har været på Risvangen
    Sidst redigeret af Helstad : 25.04.08 kl. 20:26
    Hellere selvglad, end stolt

  15. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    Jeg ved ikke om denne retteligt hører til i Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark så af respekt for stampes arbejde smider jeg den her.



    Lørdag den 4. Maj var dagen jeg begav mig mod Hasle Stadion på Bornholm, der skulle være top opgør i Bornholmsserien. Hasle IF mod IK Viking. Jeg drog alene af sted og da der ikke lå nogle værtshuse på den 800m lange strækning der er fra de gamles hus til stadion springer jeg dette punkt over. Kampen startede også kl 10.30 så det var vel nok de færreste, ud over Vikings medbragte fans, der havde lyst til alkohol på den tid af døgnet.

    Det var langt fra mit første besøg på Hasle stadion, det var skam også her jeg trådte mine første skridt iført fodboldstøvler.

    Tilgængelighed - er det til komme dertil.
    Buslinie 1 fra Rønne kører lige til Damløkkevej hvor også stadion ligger, så efter en lille gåtur er man der, dejlig let.

    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.
    Der var en enkelt, det var også ham der tog sig af entreen.

    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.
    Hasle stadion er en boldbane, ingen tribuner eller fine fornemmelser her. Dog var der sporadisk sat bænke op til trætte ben.

    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.
    Der er en måltavle, den talte op i den ene halvleg og ned i den anden, ved siden af den var også udsalget af forfriskninger. Ellers er der to udskiftningsskure og et tårn til når den lokale tv-station kommer på besøg. Der er også sat en rutsjebane og en sandkasse op til børnene, den står bag måltavlen, på den måde kan man orientere sig om kampen og om ens unger er ved at blive spist af en af de løse hunde inde fra naboen. Toiletter er der oppe i klubhuset, en lille gå tur derfra, tilgengæld er der hække, buske og nogle træer hvor man kan komme af med overskuds vandet.



    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult
    Der var slæbt to kasser høkerbajere frem og de blev solgt kolde fra kassen, der var en enkelt kasse sodavand, en kurv med pølsehorn og nogle chokoladebarrer.


    Priser - er det dyrt/billigt.
    En flad 10’er, ungdomsmedlemmer af Hasle IF kommer gratis ind. 11,- for en Tuborclassic i flaske, marsbar til 4,- og to skolepiger solgte pølsehorn til fordel for deres skolerejse til Amsterdam.

    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.
    De lokale tilskuere består af spillere fra 2. & 3. Holdet, forældre, bedsteforældre, hende omgangstøsen alle på holdet har været sammen med og egne (sikkert også hendes) børn, det blev vel alt i alt til små 120 tilskuere – der er ingen af de hersens ”Danse med en sko i hånden og ryggen til banen med et flag i den anden hånd og et romerlys i munden”-fans. Der blev sjældent opløb til andet end råb som ”Dommer for pokker”, ”Hvad så med den nede i hjørnet”, ”Hold dog kæft 10’er, du er grim!”, ”Hvor er det usportsligt” og ”Hold dog op med det!” – javel, her kunne man rende ind i en verbal skideballe hvis ikke man rettede ind til højre. Der blev dog ikke kaldt ostemad en eneste gang, hvilket man de medrejsende fra Viking, må betragte som et hændeligt uheld. Der var 5-6 styk fra Viking der havde erobret en bænk hvorfra de mageligt så hele kampen, jeg er sikker på optagelses ritualet i den supportergruppe har været at sluge en badebold – således oppustede var der dog kun en af dem der bar klubbens tørklæde, således forvisset om de var casual og sikkert også nogle af de dersens hooligans holdt jeg mig på god afstand



    Pauseunderholdning
    Denne bestod af udskiftningsspillerne der sparkede bolden frem og tilbage til hinanden, altså det samme som i Parken.

    Programmet
    Program var der ikke noget af, ingen holdopstilling eller lignende, sidste sæson havde der dog været, det måtte jeg så tage til takke med – dengang bestod sådan et af et stykke origamifoldet A4 ark med et holdfoto, en holdopstilling og en side med sponsorer.


    Kampen
    Kampen endte 3-4 til Viking der dermed bragte sig helt til tops i Bornholmsserien. Desværre var TV2Bornholm ikke tilstede, der er ellers rejst et TV-tårn så man har det helt rette perspektiv! Mere om kampen kan sikkert læses i morgendagens avis, Bornholms tidende.

    Kändisar
    Ingen, ikke det der lignede, hverken Krølle Bølle, De underjordiske eller Jeppe Kofoed - dog var der nogle unge piger der måske kunne.... Men nok om det.

    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.
    Tja. Tjo, Altså, der blev spillet noget der lignede fodbold, der var øl og pølsehorn. Vejret var også godt og jeg fandt en firkløver, så helt spildt var det vel ikke?

  16. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Stadionoplevelser fra hele verden

    ›Jeg ved ikke om denne retteligt hører til i
    Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark så af respekt for
    ›stampes arbejde smider jeg den her.

    nu har fujgo også sluppet sin indre brøndbyfan løs og anmeldt et stadion uden at sokken var med og ingen har endnu knust hans nosser for det. Efter min mening hører denne mere til i danmark-tråden frem for denne, mere internationale, tråd.

    Onde tunger vil vide at bornholm ikke rigtigt er en del af danmark, men indtil vi officielt sælger den til sverige virker det passende at have den på danmarkstouren.

    Du skal selvfølgelig have ros for i det hele taget at flække en anmelselse sammen, med undtagelse af den håbløse mangel på billeder af stadionpølsen (som givetvis er det alle vil se).
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  17. De følgende 7 brugere er enige:

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stemningsbilleder fra Danmark og resten af verden
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 12.03.10, 09:27
  2. Aprilsnar i fodboldens verden
    By Fulle in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 02.04.08, 17:09
  3. Fedeste Stadion i verden
    By scaleo in forum Diverse
    Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 15.11.07, 20:50
  4. Hele interviewet med NCH fra dagens EB:
    By tdn70 in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 09.09.04, 14:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •