Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: B93-KB/FCK4

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    B93-KB/FCK4

    Efter sidste weekends sagnomspundne uafgjorte mod Skjold (hvor jeg var lovligt undskyldt) var forventningerne helt i top op til dagens opgør på samme bane mod Hovedstadens Udskud fra B93. Sidste interne møde resulterede i en meriterende 2-1 sejr til KB, hvorimod sidste efterårs B93 AWAY mere var i retning af en "Gæt hvem fra KB der drak mest i går"-kamp.

    Man kunne på forhånd se, at KB virkelig satsede hele butikken på en sejr, eftersom der var udtaget imponerende 13 mand til truppen - heraf to keepere. Det må formodes, at spillere som Mikkel Føge og Mikkel Linnet var afsted med deres respektive landshold, så bænken kunne præstere en hel markspiller i form af 3.-holds aktuelle Simon Drejer. Alt dette betød, at Stefan "tai chi" Monberg var udset til at starte på banen, hvilket må have kostet adskillige hoveder blandt odds-sættere rundt omkring. Odds på at bemeldte Monberg i løbet af kampen ville blive udskiftet med Drejer styrtede til 1,01 ca. 2 minutter inde i kampen, da chokket var rystet af Danske Spils udsendte. Yderligere indikator på at de 3 point for enhver pris skulle i land var Bennys medbragte "SPILLE!!!"-plancher, som vi tydeligt kunne se fra vores placering lige bag udskiftningsboksen.

    KB stillede op som følger:
    Nathan Coe
    Nikolaj Hansen (anf.) - Bongumusa - Rasmus Bogh - Casper Windfeld
    Kim Tandrup - Jacob Neestrup - Mads Laudrup - Kevin Bechmann Timm
    Lasse Qvist - Stefan Monberg (ikke en slåfejl)

    På bænken: Martin Jacobsen og Simon Drejer.

    Udskiftning: 84' ud Monberg - ind Drejer til alles store overraskelse.

    Kampprogrammet vidnede om knap så megen research, eftersom følgende stod at læse:
    Velkommen til dagens kamp i 2. division Øst, hvor B93 møder KB, eller FCKs reserver, om man vil
    Det ville man så ikke, hvis man ellers kunne stave sig igennem KB's startopstilling. Programmet fortsatte dog med følgende sludder:
    For en gangs skyld lyver tabellen, da KB må anses for at være et væsentligt stærkere hold end deres umiddelbare 13. plads indikerer.
    De har vist ikke fulgt KB i indeværende sæson, for det har sandelig ikke været imponerende.

    B93 har vist ikke haft godt af at forbilve et 2. divisions-hold, for der var godt nok langt imellem tilskuerne på denne råkolde oktoberdag. Om det var den horrible entré på 60 kr. (jeg formoder, at jeg har overset skiltet med "Fri pølsebuffet inkluderet"), skal jeg ikke kunne sige, men jeg hælder mere i retning af Happy Hour på Jagtbitter på Stafetten. B93's fanklub var i hvert fald lige knap tilstrækkeligt mange til at synge i kanon, så det forblev ved jammerlige trut i speedway-hornet og et par blæs i en eller anden forkølet fløjte af ubestemmelig art.

    Nå, men der blev jo også stillet fodbold, selv om flere var i tvivl om dette i pausen. Der blev lagt stille fra land fra begge mandskaber, og i den indledende fase bølgede kampen frem og tilbage mellem jammerlig og dræbende kedsommelig. Havde det ikke været for de arktiske temperaturer og den meget vokalt aktive B93-keeper, havde man givetvis kunne høre en diskret snorken fra lægterne.

    Efter 11 minutter indtræffer kampens absolutte højdepunkt, da B93-målmanden højt og tydeligt bekymret råber "HVEM HAR 11'EREN?", på et tidspunkt, hvor KB's nr. 11 stod relativt alene omkring midterlinjen. Svaret herpå var "Stefan Monberg", så ingen grund til bekymring her, og kampen måtte da også lige stoppes i 5-10 minutter, indtil spillere, ledere og tilskuere havde grinet af og sundet sig.

    B93 satte sig efter et kvarters tid på kampen, og på et tidspunkt trak det voldsomt op til et hjørnespark, men det blev ved truslen. Allerede efter 32 minutter fik KB sin første chance, da stærkt omtalte Monberg fandt Lasse Qvist med en godt set aflevering i dybden. Desværre får målmanden blokeret Lasses afslutning, og set i bakspejlet burde han nok bare have lobbet bolden over i modsatte hjørne.

    Kampuret stod på 43 minutter, da en lang aflevering sendes afsted i dybden. Monberg sætter i fart lunter over midterlinjen, og snubler enten over denne eller bliver diskret berørt af sidste 93'er bortset fra målmanden, og dommeren kvitterer med et stk. gult kort til B93-spilleren, mens Monberg forsøger at malke situationen ved at mumle noget om "arh, hvad med en spegepølsemad?". Og må jeg her benytte lejligheden til lige at blive en knivspids pædagogisk i fht. en ofte hørt misforståelse. Der er ikke noget, der foreskriver rødt kort, såfremt man flæsker bageste mand, det handler om, hvorvidt der er tale om en oplagt målchance. Ihukommende Monbergs antrit er ingen vist i tvivl om, at selv en friløber med 10 meter til mål ikke er en oplagt målchance, om der så havde været 40 meter hen til nærmeste forfølger. Hell, Nathan Coe ville kunne indhente og passere Monberg i sådan en situation. Dette foregik som sagt ved midterlinjen, og Monberg så også ud til at være tilfreds med at blive sparet for den løbetur.

    Pausen blev vel overstået, og løjerne kunne igen begynde på grønsværen. Og løjer var der sammenlignet med 1. halvleg. Som vanligt skøjter vi forbi modstandernes chancer, men de var nu heller ikke så talrige, at det gjorde det store. Anyhoo, efter 50 minutters spil sender Kevin Bechmann et godt og hårdt skud afsted, men målmanden får viftet den lige over overliggeren til alles vrede. 10 minutter senere er det igen Monberg, der spiller Qvist fri på kanten af feltet. Qvist drejer rundt på en tallerken og sender bolden på indersiden af opstanderen i en situation, hvor han nok burde have hamret den utageligt op i nettaget.

    I det 67. minut er det Bechmann der afleverer fint til Qvist, der igen overplacerer sin afslutning. Herefter går der ikke så mange minutter, før B93 bringer sig på 1-0 efter et indlæg igen får lov at passere over i venstre side, hvorfra en helt fri mand kan sende bolden i kassen.

    Herefter sker der ikke det store, selv om Bogh bliver sendt i angrebet for at bruge sin hovedstødsstyrke til at vinde boldene, men det bliver unægtelig lidt vanskeligt, når boldene ikke bliver spillet derop mere end et par gange, så kampen endte 1-0 til B93, hvilket må siges at være temmelig ufortjent. En skrivebordsafgørelse vil formentlig give KB medhold, hvorfor vi min. kan forvente 1 point ud af anstrengelserne, så det er bare med at klage.

    Fik jeg nævnt, at det var koldt?
    Sidst redigeret af Spejder fra Mars : 28.10.07 kl. 13:31
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar


  2. #2
    mjølner er offline Absolut et voksenproblem
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    543

    Re: B93-KB/FCK4

    SFM: Nu håber jeg den "ondelynemig" at du er på plads på søndag....er blevet afhængig af dine indlæg når vi (Greve) har mødt KB :-)

    Råbe/Trommefanden og de øvrige kommer garanteret direkte fra morgenværtshus.
    Prøv nu at kigge ud over brillekanten og se det hele UDEN for universitetet og dets evige politiske korrekthed.
    THE REAL WORLD!!!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: B93-KB/FCK4

    ›SFM: Nu håber jeg den "ondelynemig" at du er på plads
    ›på søndag....er blevet afhængig af dine indlæg når vi (Greve) har
    ›mødt KB :-)
    Det er bestemt intentionen, men jeg kommer selv fra Århus AWAY og Kessler-kamp, så den aktuelle forfatning kan jeg ikke love noget (opmuntrende) om :o/
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. B93 - KB/FCK2
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 16.11.08, 20:43
  2. KB/FCK2 - B93
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 12.05.08, 18:07
  3. KB/FCK2 - B93
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 18.04.07, 21:21
  4. B93 - KB
    By Woody II in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 03.09.06, 20:43
  5. KB/FCK3-B93
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 21.05.06, 19:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •