Se afstemningsresultater: Hvad synes du om Ståle?

Stemmeafgivere
633. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ståle skal ingen steder

    303 47.87%
  • Ståle skal have lang snor

    198 31.28%
  • Ståle skal fyres

    132 20.85%
Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 71

Emner: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    Små 600 brugere af Sidelinjen har givet deres mening til kende i undersøgelsen om, vi fans kan være tilfredse med spillet: Godt 70 procent har svaret "nej".

    51 procent af alle de, som har givet deres mening til kende om, hvem der er årets træner 07 har peget på Ståle.

    Hvad siger disse tal?

    De fortæller, at Ståle ikke gør sit job ordentligt! Mange af vi fans har ganske enkelt mistet troen og respekten for ham. Min personlige mening er, at hvis vi fortsætter med spille som vi gjort hidtil denne sæson, bør et trænerskifte være aktuelt i vinterpausen.

    Skid hul i at ledelsen, ihvertfald udadtil, har fredet Ståle og sat ham på en piedestal. Hvad synes vi fans? Os der kommer troligt i parken. Os der har set 14 mål i 16 kampe hidtil.

    Kan Ståle vende skuden og ændre sit koncept til noget mere offensiv bold?

    Hvis ikke - hvem kan hypotetisk være nyt træneremne i FC?

    Jeg dristig og siger Morten Olsen (ved godt, det er småutopisk, men mere for at understrege, at det er dén type bold, jeg kan lide)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    435

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    ›Små 600 brugere af Sidelinjen har givet deres mening til kende i
    ›undersøgelsen om, vi fans kan være tilfredse med spillet: Godt 70
    ›procent har svaret "nej".

    ›51 procent af alle de, som har givet deres mening til kende om,
    ›hvem der er årets træner 07 har peget på Ståle.

    ›Hvad siger disse tal?

    ›De fortæller, at Ståle ikke gør sit job ordentligt! Mange af vi
    ›fans har ganske enkelt mistet troen og respekten for ham. Min
    ›personlige mening er, at hvis vi fortsætter med spille som vi
    ›gjort hidtil denne sæson, bør et trænerskifte være aktuelt i
    ›vinterpausen.

    ›Skid hul i at ledelsen, ihvertfald udadtil, har fredet Ståle og
    ›sat ham på en piedestal. Hvad synes vi fans? Os der kommer
    ›troligt i parken. Os der har set 14 mål i 16 kampe hidtil.

    ›Kan Ståle vende skuden og ændre sit koncept til noget mere offensiv bold?

    ›Hvis ikke - hvem kan hypotetisk være nyt træneremne i FC?

    ›Jeg dristig og siger Morten Olsen (ved godt, det er småutopisk,
    ›men mere for at understrege, at det er dén type bold, jeg kan
    ›lide)

    Jeg synes nu liiige vi skal klappe hesten lidt. Vi står jo ikke i Brøndbys position, vi må tage vores samlede resultater som udgangspunkt. Vi ligger jo i top tre, i TOPPEN, ikke i den nederste del, som Bif og Tottenham osv.

    Vi er dobbeltforsvarede mester, vi var uheldige med ikke at komme med i CL for andet år i streg + vi er nu med i Uefa-cuppen, som erstatning. Ståle skal have meget lang snor, iflg. mig.

    Men omkring spillet, der skal måske fokuseres mere omkring afslutninger til træning, vi har klasse spillere til rådighed, så det er 100 procent et mentalt problem, men selvfølgelig Ståles overordnede ansvar.
    Det, der viser en første klasses intelligens, er evnen til at have to modstillede tanker i hovedet samtidig og stadig bevare evnen til at fungere.

    (F. Scott Fitzgerald)


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    Morten Olsen bliver det med garanti ikke. Han har udtalt, at han ikke vil træne en dansk klub igen. Derudover tvivler jeg på, at Olsen og Don Ø kan samarbejde i det daglige.

    Jeg har ikke det store overblik ift. trænermarkedet. Jeg mener dog, at en ny træner skal vægte det tekniske spil højere, end Ståle har gjort. Vi skal udvikle os i en positiv retning og udnytte det store potentiale i spillertruppen bedre.

    Morten Wieghorst er en mulighed. Han står for positiv fodbold og har gjort FCN til et bedre hold. Ulempen er, at han ikke har trænet en topklub; men det havde Ståle jo heller ikke inden FCK.

    Andre emner i SAS Ligaen kunne være Lars Olsen, Kent Nielsen eller Erik Hamrén. Lars Olsen er dog ikke realistisk, og han har da også haft visse startvanskeligheder i OB. Ser ham dog som en af danske trænere med størst potentiale. Erik Rasmussen ville helt sikkert kunne gøre FCK til et bedre spillende hold; men jeg har min tvivl ang. mandens taktiske evner. Derudover er hans forhold til Don Ø ikke det bedste.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    390

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    Nu er det jo ikke fordi vi klager over afslutningerne kun, selvom de jo uden tvivl kunne blive langt bedre. Det er jo mere spillet generelt der er noget galt med og det er Ståle bare ikke mand nok til hverken at kunne ændre eller ville ændre. Han er simpelthen bare ikke god nok.

    Vi kan sige vi var uheldige med ikke at komme i CL i år, men det er jo kun delvist rigtigt. Vi er heldige med overhovedet at være i Europa endnu. Beitar spillede bedre end os og burde være gået videre.

    Sidste år var jo rent held og tilfældighed at vi gik videre. Jeg har lige set highlights igen på youtube og vi var jo usandsynligt heldige og scorede på to af to chancer. Og jo, jeg var og er glad for vi var så heldige. Men det var jo ikke fordi vi var bedre end Ajax. Vi var bare pisse heldige. Og jeg tror stadig det er det Ståle lever på. Når jeg og andre brokker sig over spillet, kommer folk altid med resultater. De glemmer bare, at det stadig ikke er Europa vi brokker os over spillet, men i ligaen (selvom vi godt må holde bolden i egne rækker i Europa, mere end 10 sekunder af gangen).
    Alle kan vinde ligaen med det hold og alle (undtagen ståle åbenbart) kan vinde og få spillet til at køre med det hold.

    Et bud på en ny træner vil jeg holde mig fra, da CV og de andre høje herre bør vide mere om det end jeg.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    ›Små 600 brugere af Sidelinjen har givet deres mening til kende i
    ›undersøgelsen om, vi fans kan være tilfredse med spillet: Godt 70
    ›procent har svaret "nej".

    ›51 procent af alle de, som har givet deres mening til kende om,
    ›hvem der er årets træner 07 har peget på Ståle.

    ›Hvad siger disse tal?

    ›De fortæller, at Ståle ikke gør sit job ordentligt! Mange af vi
    ›fans har ganske enkelt mistet troen og respekten for ham. Min
    ›personlige mening er, at hvis vi fortsætter med spille som vi
    ›gjort hidtil denne sæson, bør et trænerskifte være aktuelt i
    ›vinterpausen.

    Hvordan kan du komme frem til det resultat på baggrund af de to afstemninger. Spillet er lort, men har FCK - hånden på hjertet - nogensinde spillet så vi kunne være rigtig tilfredse med det? Lidt over halvdelen af stemmerne i afstemningen om årets træner er gået til Ståle. Peger det resultat ikke i den stik modsatte retning af det første, eller forventes der så meget klebfølelse, gejst og vilje, at en FCK-træner "burde" kunne trække 100% af stemmerne herinde? Er de 49% af stemmerne, der er gået til andre kandidater, så alene anti-Stålestemmer og ikke pro de andre kandidater? Det kunne vel egentlig godt tænkes, at der bare var nogle brugere herinde, der synes, at fx. Wieghorst gør det OK i det nordsjællandske og måske endda bedre end Ståle med et dårligere spillermateriale. Jeg synes ikke, at du kan konkludere som du gør. Men derudover er jeg også træt af spillestilen.

    ›Skid hul i at ledelsen, ihvertfald udadtil, har fredet Ståle og
    ›sat ham på en piedestal. Hvad synes vi fans? Os der kommer
    ›troligt i parken. Os der har set 14 mål i 16 kampe hidtil.

    Jeg synes, at vi spiller forfærdeligt, men ikke mere forfærdeligt end under Backe. Konceptet fra Backes tid er fortsat, måske med noget mere usikkerhed i defensiven og indtil vi skifter spillestil til noget hurtigt pasningsspil, vil vi spille dræbende kedeligt imod defensive hold på hjemmebane. Idag går det helt op i hat og briller mod et ultradefensivt Randershold, der har backkæden stående i feltet og midtbanen placeret 10-15 meter længere fremme igennem hele kampen. Men alvorligt talt; skyldes blamagen idag ikke mest, at der intet kommer fra fx. venstresiden (Niclas + Atiba = ¤#!"#¤%%&!), at Würst og Silber ikke fungerer sammen på midten og at det groft sagt kun er Sionko, der både vil og kan? På en god dag var de tre stolpeskud jo gået ind, Hjalte havde ryddet op på midten, Anton havde ikke begået straffe og Grønkjær havde været en trussel på venstrekanten. At vi så kun har to fungerende angribere, hvoraf den ene er træt og den anden gammel, er et reelt problem, men det har ikke så meget med spillestilen at gøre.

    ›Kan Ståle vende skuden og ændre sit koncept til noget mere offensiv bold?

    ›Hvis ikke - hvem kan hypotetisk være nyt træneremne i FC?

    Det burde han kunne, men først og fremmest skal han have noget energi og sult ind i truppen igen. Og så skal han muligvis have nogle andre spillere. Sionko har løftet utroligt meget, men vi har bare kun ham og Grønkjær, der for alvor kan spille ordentligt på kanterne og det er for lidt. Würst har været meget skuffende på midten, Silber er vel på vej væk, Kvist er bare ikke back og Ailton...
    Det helt store problem; der er sgutte nogen sikre, realistiske trænerkort at se. Vi ender enten med en hæderlig træner, der skrider lige så snart han får tilbudt noget mere spændende, en svensker, der ikke kan klare presset, eller endnu en skandinavisk langgaber. Jeg er absolut ikke begejstret for Ståle, men han er sandsynligvis noget af det bedste vi kan få pt. Vi er i begyndelsen af en europæisk etableringsfase og det ville være fatalt, hvis vi rendte ind i en ny periode med svigtende kapacitet på trænerpladsen og deraffølgende deroute. Ståle har dog leveret relativt stabilt i europæisk sammenhæng og det må nødvendigvis give noget kredit.

    ›Jeg dristig og siger Morten Olsen (ved godt, det er småutopisk,
    ›men mere for at understrege, at det er dén type bold, jeg kan
    ›lide)

    MO fungerer måske OK som landstræner, men må jeg minde om, at han ikke er gået kontrakten ud en eneste gang som træner i en ordinær klub. Alle steder er han blevet sparket ud - i hvert fald et sted pga. manglende opbakning fra spillertruppen og (så vidt jeg husker) pga. manglende resultater et andet. Jeg er af den overbevisning, at MO har fundet sit kald som landstræner, hvor han har spillerne under sin kommando i korte, intense perioder, men at han ikke dur som træner i en klub, hvor han skal præstere dagligt, år efter år. I øvrigt florerer der jo en livlig debat om hans (manglende) evner som træner i en anden tråd og der er mildest talt delte meninger om taktiske evner og spillestil contra resultater.
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    ›Vi er dobbeltforsvarede mester, vi var uheldige med ikke at komme
    ›med i CL for andet år i streg

    Held havde i mine øjne ikke så meget at gøre med det. Årsagen skal mere findes i indkøbspolitikken. Würtz var ikke et ambisiøst nok indkøb til den vigtige plads på central midt, og så lykkes det ikke at finde en tilfredsstillende højreback (ikke at WK ikke har gjort det ok, men hans bidrag til midten har været savnet). Noget som ikke kun Ståle kan klandres for og i øvrigt var kvalifikation til Uefaen ganske godt gået.

    Ståle er skyld i, at vi to år i træk har haft succes internationalt og vundet skabet. Han kan i mine øjne ikke bebrejdes noget som helst.

    Han skal naturligvis ikke have længere snor end alle andre, men at snakke om et trænerskifte på et tidspunkt, hvor alt "spiller", er i mine øjne latin og sort snak..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,144

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    ›Nu er det jo ikke fordi vi klager over afslutningerne kun, selvom
    ›de jo uden tvivl kunne blive langt bedre. Det er jo mere spillet
    ›generelt der er noget galt med og det er Ståle bare ikke mand nok
    ›til hverken at kunne ændre eller ville ændre. Han er simpelthen
    ›bare ikke god nok.


    DAMN... Det er satanrasme noget af en udtalelse at slutte et indlæg med - care to explain ?... I detaljer ?... Og hvem der ellers skulle kunne gøre det med en trup så smal som vores og et program så hårdt ?...

    Eller er det ligemeget ?......

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    ›Han skal naturligvis ikke have længere snor end alle andre, men
    ›at snakke om et trænerskifte på et tidspunkt, hvor alt
    ›"spiller", er i mine øjne latin og sort snak..

    "alt spiller"????

    lad os se engang: allbäck og niclas virker som om de allerede er gået på pension; ailton er lort; den centrale midt er uden evner med bolden og koster med jævne mellerum dyrt i boldtab; vi har ingen højre back. måske er det slet ikke så sært, at spillet er usandsynligt ringe. det eneste der fungerer nogenlunde er midterforsvaret, målmanden, ½ angriber og fløjene, og det bliver pasningsspillet altså ikke godt af. det er muligt at ståle har ambitioner om at få spillet til at glide, men så skal han lige finde nogle spillere, der kan præstere det - og det har han ikke evnet, eller osse har pengene ikke været til rådighed. hvis det sidste er tilfældet, skal man bare heller ikke regne med nogen nævneværdig europæisk succes på længere sigt, og måske heller ikke forvente at man sådan lige med et snuptag vinder dm.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    390

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    Jeg kan forklare det således: Hvis Ståle vil ændre det, hvordan kan det så være det ikke sker. Så det jo bare han ikke er god nok. Hvis Ståle vil spille flot/flydende angrebsspil, hvordan kan det så være vi spiller så dårligt, specielt i betragtning af de spillere vi har. Næsten alle andre hold spiller bedre. Det er det deres trænere formår, selv med dårligere spillere. Dvs., hvis det var han ville ændre det, så må man sige det er fuldstændig mislykkedes og så er han bare ikke god nok.
    Hvis han ikke vil ændre det, mener jeg heller ikke han er den rette mand eller god nok til vores hold. Som tophold der skal styre kampene, skal vi ikke leve på tilfældigheder fra høje bolde og på dødbolde. Som tophold skal vi kunne spille langs jorden i et bare nogenlunde tempo. Det magter vi slet ikke. Kun i små glimt og det er når spillerne vælger at gå væk fra Ståles stil (for hvis det var ståles stil med spil langs jorden i bare rimeligt tempo, så er vi tilbage til det jeg skrev før, med at han bare ikke er god nok, når det sker så sjældent).

    Nu har Ståle haft 1,5 år og resultaterne var i første sæson fine og i år i Europa har de også være gode nok, men i ligaen er det gået skævt. Sidste år spillede vi, efter min mening, heller ikke flydende spil langs jorden. Men meget få brokkede sig eller turde brokke sig, fordi vi havde resultaterne med os. Men det var også mange gange på dødbolde eller en høj bold og så en tilfældighed der gjorde at vi scorede.

    I år kører vi ud af samme spor og det spor går bare ikke i længden. Der er da ingen, vil jeg tro, der synes det er imponerende det spil vi spiller. Det er jo faktisk alt andet end imponerende.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    390

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    Glemte at skrive hvem der ellers ville kunne gøre det bedre. Jeg har jo sagt flere gange, jeg taler om hvordan vi spiller i ligaen og der mener jeg at bl.a. Erik Hamrén, Erik Rasmussen, Morten Wieghorst, Lars Olsen og Kent Nielsen ville kunne få mindst de samme resultater, som vi hidtil har fået i år, og bedre vil jeg uden tvivl mene, og samtidig få vores hold til at spille fodbold.

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    Enig - min pointe er, at det jo IKKE er RESULTATERNE DER ER PATIENTEN, MEN DERIMOD MÅDEN VI SPILLER PÅ!

    Jeg har intet imod at vinde titler! Men jeg vil også gerne se flot bold og være stolt over den type bold min klub spiller...

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    390

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    det er muligt at ståle
    ›har ambitioner om at få spillet til at glide, men så skal han
    ›lige finde nogle spillere, der kan præstere det - og det har han
    ›ikke evnet, eller osse har pengene ikke været til rådighed.

    Jeg mener nu nok Ståle har spillerne til at kunne få et bare nogenlunde flydende angrebsspil/pasningsspil igang. Det er bare ham der ikke er god nok/vil og dermed ikke god nok, til at udnytte det.

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    390

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    Ja, det er jo netop ikke resultaterne (udover dem i ligaen denne sæson, der bare slet ikke er gode nok), men spillet jeg brokker mig over. Og jeg er sikker på, at hvis vi spiller mere langs jorden og holder et nogenlunde tempo, så ville vi også få flere point, bedre spil og større sejre end det sædvanlige 1-0, og dermed kunne score flere mål end de imponerende 16 styks i 14 kampe.

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    Denne tråd er simpelthen for useriøs. Et trænerskifte er absolut ikke aktuelt, og så kan vi være noget så utilfredse med spillet, men lad os lige huske på at det i perioder har været fantastisk godt. Husk f.eks. efteråret 2006, eller første halvdel af foråret 2007, hvor det rent faktisk var sjovt at se fodbold igen.

    Forskellen på FCK og andre hold er, at når vi har en krise er det stadig muligt for os at vinde kampe - andre hold taber. Værre er det heller ikke.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  21. De følgende 8 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Re: Er trænerskifte aktuelt - og hvem skal tage over?

    Jeg er en af dem der ikke har været tilfreds med spiller i denne sæson, men jeg vil ikke give Ståle hele skylden for det. Man kan altid sige at han skal motivere spillere, men spillerne må også selv tage noget ansvar for egne præstationer, og her har spillere som Allbäck, Niclas Jensen, Silberbauer og Atiba i mine øjne spillet under det niveau man bør kunne forvente af dem. En Allbäck i topform er noget af det jeg savner utrolig meget ved spillet i år.

    Anyway, selv hvis vi giver Ståle skylden - og jeg mener da også godt man kan kritisere ham for bla. ikke at få kombinationerne til at flyde godt nok - så spiller resultaterne stadig en endnu større rolle end spillet i mine øjne. Det mest negative man kan sige om resultaterne under Ståle er, at vi i denne sæson ikke har været suværene i ligaen. Men vi er trods alt stadig med i guldkampen, og er vel ret beset også stadig favoritter til at vinde mesterskabet.

    ›Morten Wieghorst er en mulighed. Han står for positiv fodbold og
    ›har gjort FCN til et bedre hold. Ulempen er, at han ikke har
    ›trænet en topklub; men det havde Ståle jo heller ikke inden FCK.

    Men du mener jo heller ikke Ståle er god nok ;-)

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvem skal Ståle tage med fra Norge?
    By mikzki in forum De korte linier
    Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 02.04.07, 21:27
  2. Skal du i lufthavnen og tage imod spillerne?
    By Leander in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 24.08.06, 11:16
  3. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 16.10.03, 20:45
  4. Skal vi tage chancen?
    By tricolor in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.10.03, 19:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •