Se afstemningsresultater: Tror du tilskuergennemsnittet er faldet fordi:

Stemmeafgivere
508. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Kampene ligger om lørdagen?

    134 26.38%
  • Pris ved indgangen?

    29 5.71%
  • Spillet på banen?

    294 57.87%
  • Et helt fjerde, lad høre...

    51 10.04%
Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 68

Emner: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    Kan det virkelig passe at det er fordi kampene ligger om lørdagen?

    Personligt har jeg mine børn hver anden weekend og en diskus prolaps hvilket er den store forskel fra sidste sæson, men når jeg ligger hjemme på sofaen er jeg da glad for at jeg ikke har betalt 150 kr for at sidde og blive små irriteret over hvor kedeligt der spilles, for jeg har heldigvis muliheden for at skifte kanal når det bliver for meget.

    Hvad tror du det faldende tilskuergennemsnit skyldes?


    http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Sup.../07/095125.htm
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    Har stemt 4, da jeg mener at det er en kombination af 1 og 3. Dog er det nok primært spilletidspunktet, der afgør hvor mange, der møder op. Spillet er jo ikke bedre om søndagen; men det er tilskuertallet.

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    565

    Re: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    Helt enig med Cybamerc...

    Tror dog også det skyldes at prisen (godt nok vil vi være et stor hold) er ALT ALT for høj til hvad den brede skare har råd til... Jeg f.eks. har ikk længere råd til at komme ind og se 95% af alle hjemme kampe da det i mine øjne er ALT ALT for dyrt med sæson kort og billeterne koster jo det samme som skulle man i teateret og se en 5 timers forstilling det giver ingen mening vi lever i dk og det burde ikk koste mere end 100 kr at komme ind og se FCK - Randers ???
    EN GANG FC ALTID FC...

    SUCCÉS IS TEMPORARY - LOYALTY IS FOREVER

    TODI VI SAVNER DIG ... :'(... den største af dem alle :(

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    922

    Re: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    For mig er priserne meget afgørende. Jeg har ærligt talt ikke den vilde lyst til at se FCK-Horsens, FCK-Viborg, FCK-Esbjerg, FCK-AGF, FCK-FCN for 150 kr. Det er helt uforståeligt for mig, at det skal være så dyrt at se fodbold mod bundhold. AaB, FCM, OB og BIF ville jeg måske betale 150 kr for at se. Men egentlig mener jeg kun at Brøndby-kampe burde komme op idet lejde.
    "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."
    - Bill Shankly

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    231

    Re: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    Jeg mener klart at det er fedest at tage til bold om lørdagen. Om det er ude-eller hjemmebane. Så har man jo søndagen til at pleje sine evt. "problemer" i...
    -
    Ailton, Hvad sagde jeg!!

    Guldfuglen!

    [CENTER]JC
    ZP - MZ - MA - OW
    LS - WK - AH - JG
    AA - CS


  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    59

    Re: FCK-fans gider (heller) ikke Parken om lørdagen

    indtil sidste sæson havde jeg sæsonkort, og så stort set alle kampe i efteråret. i år har jeg været i parken 3 gange og på brøndby stadion 1 gang (til fck mod limsnifferne udekampen). jeg føler ingen trang til at tage ind og se kampene live, når kvaliteten af spillet er så dårlig, faktisk sker det tidligere utænkelige at jeg ikke engang ser det på TV. Jeg har ellers stået mere end 13 år i parken, hvorfor ikke - spillet er røvsygt/kedeligt banen er helt til at tude over.
    jeg håber det ændrer sig til foråret, at jeg får lysten til at se fck tilbage.

  10. De følgende 8 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    det cybamerc siger. hvis spillet var lidt festligt en gang imellem, ville jeg sgu nok troppe op til såvel de større som de mindre kampe, uanset at prisen da er pænt høj. spilletidspunktet er så i sig selv ofte en hindring.

    ja, fodbold spilles søndag kl. 15. uden ståle.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,024

    Re: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    Jeg tror de lavere tilskuertal skyldes flere ting. Sidste år spillede vi Champions League med mange store kampe og spillede også bedre fodbold end vi gør i denne sæson. Så dem der ikke har sæsonkort, tror jeg måske er blevet lidt "mætte" af de mange kampe. Og samtidig med det ikke særligt prangende spil og de høje priser kommer disse mennesker ikke til så mange kampe som sidste sæson.
    mvh. Kasper!
    Wiland
    Ankersen - Antonsson - Zanka - Augustinsson
    Kusk - Kvist - Delaney - Jørgensen
    Cornelius - Pourié

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    Jeg har svaret 3, men tror det er blanding af det, og en generel afmatning, hvor nogle har nået et mætningspunkt (især os lidt "ældre"), og der kommer ikke helt så mange nye unge til fordi kampene ikke er så hypede mere. Spillet på banen spiller en stor rolle, mener jeg helt sikkert, men også en følelse af selvtilfredshed fordi vi nu har vundet så mange mesterskaber, og fordi vores rivaler har klaret sig dårligt. At vi har fået nye rivaler i det jyske giver bare ikke det samme som de gamle. Alt det tilsammen tror jeg giver den afmatning vi ser.

    At der spilles kampe om lørdagen tror jeg altså ikke har den store betydning. Når man kan spille kampe for fulde huse om lørdagen i alle andre lande i Europa, hvorfor skulle man så ikke kunne i Danmark. Lidt vane er der vel stadig i mange, men jeg kan altså stadig ikke, uanset hvor meget jeg så vender og drejer det, se at det skulle være så meget ringere at spille lørdag eftermiddag end søndag eftermiddag. Det har i hvert fald absolut ingen betydning for min lyst til at gå til fodbold!

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    Jeg har stemt 4 ligesom flere andre, da jeg også tror på en kombination af flere ting. Udover de allerede nævnte mht. tidspunkt, spille- og banekvalitet mener jeg også, at de ulidelige og evindelige flytninger af kamptidspunkter spiller en rolle her. Det er jo notorisk umuligt at lægge weekendplaner bare et fornuftigt stykke ud i fremtiden, fordi Viasat kaster rundt med kamptidspunkterne efter forgodtbefindende. Det lyder måske tåbeligt, men der er altså stor forskel på søndag kl. 15 og lørdag kl. 17 i en børnefamilie. Det virker også som om venner og familiemedlemmer planlægger og inviterer til fødselsdage og den slags i bedre tid end kampprogrammet fastlægges. Og sjovt nok er lørdag eftermiddag/aften et populært tidspunkt for den slags (familie)forpligtelser, mens søndag kl. 18 er væsentligt mindre brugt i den sammenhæng.
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    239

    Re: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    det er trænerens skyld!!!

    ej tror det er spillet på banen der spiller ind. selv forstår jeg det ik. flor jeg vil se drengene spille ude og hjemme uanset hvordan spillet er!
    Copenhagen PHANS

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,152

    Re: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    Som Kasper skriver, så er hovedgrunden uden tvivl en form for mæthed. Folk har simplethen fået for meget ovenpå sidste sæsons fantastiske sæson. Klart at vi ikke kan følge 100% op på det.

    Prisen er IMO også for høj, men den spiller næppe ind vs sidste sæson.

    Lørdagskampene koster selvfølgelig også lidt pga, at folk gerne har andre aftaler der.

    Mht kvaliteten på spillet, så er der delte meninger om dette. Men hvis man bliver væk pga., at man mener spillet er ringe, så er man IMO ikke fan!!! Om så FCK spillede opstilingen 10-0-0 i landets 7. bedste række, så er man tilstede hvis muligheden er der. Ja man kan være utilfreds med spillet, men er man fan så ånder man så meget for fodbold, at man simplethen ikke kan holde sig væk.

    Spørgsmålet skulle nok nærmere være: "Hvorfor gider københavnere ikke tage i Parken i samme grad som sidste år" - og der er svaret som sagt IMO ganske enkelt: MÆTHED

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    Jeg er sikker på, at spillet på banen har haft en ganske stor betydning, men derudover vil jeg også påpege spilletidspunktet. Altså ikke lørdag alene, men også klokken 17. For mig at se er det et meget selekterende tidspunkt. Man kan hverken have eftermiddags eller aftenaftale og nå til fodbold hvis kampen starter klokken 17. Det samme gælder for tv-seerne. Det er mig derfor en kilde til undren, at man har valgt netop dette tidspunkt. For mig at se ville klokken 15 være markant bedre.

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: FCK-fans gider ikke Parken om lørdagen

    ›At der spilles kampe om lørdagen tror jeg altså ikke har den
    ›store betydning. Når man kan spille kampe for fulde huse om
    ›lørdagen i alle andre lande i Europa, hvorfor skulle man så ikke
    ›kunne i Danmark. Lidt vane er der vel stadig i mange, men jeg kan
    ›altså stadig ikke, uanset hvor meget jeg så vender og drejer det,
    ›se at det skulle være så meget ringere at spille lørdag
    ›eftermiddag end søndag eftermiddag. Det har i hvert fald absolut
    ›ingen betydning for min lyst til at gå til fodbold!

    Men der nu altså en klar korrelation mellem spilletidspunkt og antal tilskuere i denne sæson. Tilskuerantallet har ligget mellem 16.000 og 17.300, når kampdagen har været en lørdag. Samme tilskuertal har ligget mellem 20.100 og 23.500, når spilletidspunktet har været en søndag. Det var det samme sidste efterår (selvom der er meget få kampe som datagrundlag), Lige så snart vi ikke spiller om søndagen, dykker tilskuertallet pænt under 20.000. At der er sammenfald mellem tidspunkt og antal tilskuere, behøver selvfølgelig ikke betyde, at der er en årsagssammenhæng, men det er da en tanke eller to værd.

    En teori, jeg har hørt luftet flere gange, er, at lørdag traditionelt er der, hvor mange selv spiller fodbold / går til sport - specielt børn og unge - og at det skulle forklare en pæn del af udsvinget. Resten kunne så komme fra frafaldet af familiefædre/-mødre der for længst har opgivet lørdag som kampdag aht. familiearrangementer etc. Om der er hold i teorien aner jeg dog ikke.

    Spillets kvalitet tror jeg til gengæld ikke har den helt store betydning (endnu) for tilskuerantallet. Det argument forklarer i hvert fald ikke, hvorfor der er stort set det samme antal tilskuere til søndagskampene i år (sådan +/- ca. 1.000), som der har været i de seneste to efterårssæsoner (BIF kampe udeholdt). Eller vent...det gør det jo, hvis vi antager, at vi har spillet lige så pissekedeligt i år, som vi plejer, blot med lidt dårligere resultater og færre mål til følge ;-)

    Mæthed tror jeg heller ikke på som argument. Igen fordi der ikke kan spores en mæthed om søndagen (i tilskuerantallet).
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: FCK-fans gider (heller) ikke Parken om lørdagen

    For mig er det en blanding mellem for høj pris og kedeligt fodbold. Hvis prisen var lavere, så ville jeg oftere tage ind og se bold selvom spillet var kedeligt.
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK fans i parken til Kessler kampen
    By Pewk in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 04.02.07, 15:51
  2. Bergdølmo gider ikke spille...
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 30.08.05, 14:29
  3. Gider ikke høre om 11. september længere.
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 02.01.05, 10:59
  4. Morten Olsen gider ikke mere.................
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 08.09.04, 10:28
  5. Farvel Pettersson. Jeg gider ikke se på dig mere
    By FCKmanden in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 16.10.03, 15:17

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •