Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 23

Emner: Stamværtshuset påbegynder den årlige status

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    184

    Stamværtshuset påbegynder den årlige status

    Og det er såmænd ikke fordi, vi har misset, at ugen bød på en fodboldkamp, en træningskamp. Men dels har vagthavende ikke set kampen, dels mistede kampen vel en hel del af sin værdi
    - fordi Aalborg ikke havde meget at bruge den til, da deres UEFA-rolle er udspillet
    - fordi vi ikke stillede med noget i nærheden af det hold, der løber på banen i Aberdeen om en uge
    - og fordi det hele udviklede sig til flyvende-udskiftning-hat-og-briller!
    Og vi kunne stadig ikke score, heller ikke i træningskamp.

    Men så kan vi sludre fordrukkent om så meget andet. Klik på Bossen og Bumsen for at finde ud af hvad ...



    ... eller klik på det konventionelle link til Ugens Ræb: Status.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    481

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status.

    Bittert fra start til slut...I'm all for it!

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    415

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status.

    Kære Holger,

    En nydelse at læse ræbet denne gang. Dejligt skarpt og med en, med rette, god og benhård kritik af......alt!

    Dette ræb burde være obligatorisk læsning for alle (læs: ledelsen)
    Vi sender et postkort fra Europa
    JZC#20's Avatar


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    219

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status.

    Adgangsforholdene er også fortsat håbløse. Og så vil jeg i grunden skide på, hvor mange gange Dan Hammer og de øvrige magelighedspinger med VIP-parkering halvvejs inde på A-tribunen gentager det arrogante mantra: Kom i god tid! Jeg har oplevet 10-15 minutter lange køer tværs over Østre Allé, både når jeg er kommet en halv time, et kvarter og fem minutter før kick-off. Det handler simpelthen om, at der er for få indgange åbne. Det er er hån mod f.eks. sæsonkortholdere, der for manges vedkommende låner Parken penge et helt år forud, at man blot holder to af seks-otte mulige indslusningsporte åbne foran eksempelvis C5/C6.
    Jeg kunne ikke være mere enig! Det er ganske enkelt en skandale, at man som sæsonkortholder (til C5/C6) gang på gang skal finde sig i at se folk med billetter eller kontanter "flyve ind" på tribunen, mens man selv sidder fast i en urimeligt lang kø!

    Det burde for helvede være sæsonkortholderne, de mest trofaste tilskuere, der fik den bedste behandling af alle.

    Vågn op håndbold-Dan og få gjort noget ved problemerne!

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,219

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status.

    "›Jeg kunne ikke være mere enig! Det er ganske enkelt en skandale,
    ›at man som sæsonkortholder (til C5/C6) gang på gang skal finde
    ›sig i at se folk med billetter eller kontanter "flyve
    ›ind" på tribunen, mens man selv sidder fast i en urimeligt
    ›lang kø!"


    Nja, er det nu også det? Sæsonkortholdere kommer jo - efter alt at dømme - igen, næsten uanset hvad. Bl.a. da vi jo har betalt et år forud. Så det er vel vigtigere at servicere dem der betaler kontant eller har almindelige billetter eller fribilletter? Det er langt vigtigere at sikre at de evt. kommer igen end at lefle for sæsonkortholderes luksusproblemer. Der er altså ikke råd til alt.

    "›Det burde for helvede være sæsonkortholderne, de mest trofaste
    ›tilskuere, der fik den bedste behandling af alle.

    ›Vågn op håndbold-Dan og få gjort noget ved problemerne!"


    Problemer er et stort ord. Lidt fnidder. Husk på som Holger også skriver i denne omgang af Ugens Ræb:

    For det koster jo penge.
    Jeg ved ikke rigtigt hvad folk forestiller sig. F.C. København er altså ikke en eller anden form for velgørenhedsorganisation. Og ja, jeg har læst Holger og andres argumenter om at der kunne være flere penge i bedre service og bedre det ene og det andet. Det kan altid blive bedre og kritik fra fans og deslige er stensikkert noget der tages meget nøje og seriøst op i Parken Sport og Entertainment. Men at der skulle være flere penge at tjene på bedre service og dit og dat, tja, det er vel at regne for spekulationer? Der er ingen direkte beviser for dette så vidt jeg ved? Hvis der var så havde ledelsen vel indført bedre service og bedre dit og dat?

    Det er nemt nok at sidde bag en computerskærm og kritisere. Der er godt nok en udtalt mangel på respekt for ledelsen blandt fans.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    197

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status.

    ›Det er nemt nok at sidde bag en computerskærm og kritisere. Der
    ›er godt nok en udtalt mangel på respekt for ledelsen blandt fans.

    Det er så i den grad vice-verca kan man sige :o)

    /Nicolai L.
    Mvh Nicolai L(øven)

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,219

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status.

    "›Det er så i den grad vice-verca kan man sige :o)"

    Der er flere årsager til, at postulater som disse og alle mulige andres lignende kritik og manglende respekt for ledelsen osv. får mit pis i kog. For det første er det udtryk for den dér grundholdning om, at klubbens ledelse er en flok blodsugende møgdyr, der går på arbejde for gøre livet så besværligt som muligt for klubbens fans. Tror i virkelig, at F.C. København ville være dér, hvor vi er nu, hvis det er tilfældet?

    For det andet savner postulatet logik, idet det må være tydeligt for enhver at Parken (undskyld: PARKEN!) Sport og Entertainment forsøger at skabe specielle fordele for fans og altså også sæsonkortholdere. Der er mange fordele ved at være fan og sæsonkortholder i dag. Enig. Det er ikke perfekt, men der kan jo ikke være råd til alt.

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    197

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status.

    Nu lige inden blodtrykket koger helt over, så tag min bemærkning som den er ment tak, altså med en smil :o)

    /Nicolai L.
    Mvh Nicolai L(øven)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status

    Holger siger det jo ganske enkelt: Alt er lort i Kedelige København!...! ;-)

    Torben - men vi da håbe, det bliver bedre i 2008....
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status.

    ›sæsonkortholdere. Der er mange fordele ved at være fan og
    ›sæsonkortholder i dag. Enig. Det er ikke perfekt, men der kan jo
    ›ikke være råd til alt.

    Det er altså ikke et argument, at der "ikke er råd til alt".

    Indgangsforholdene for sæsonkortholdere er under al kritik. Hvis man ikke gider komme en time i forvejen - og hvorfor i alverden skulle man dog gide det - får man meget ofte lov til at stå endog særdeles længe i kø, og det er bare ikke i orden - og det gælder både C5/C6 og C10/C11-indgangen.

    Jeg gad nok se det regnestykke, som påviser, at det ville koste noget af betydning at øge gennemstrømningen i de to indgange (fx ved at have et par kontrollører ekstra hvert sted) - til gengæld ville det gøre en meget loyal kundebase betydeligt gladere for deres produkt, hvis de ikke skulle begynde de fleste besøg i Parken med at stå i kø i 10-15 minutter.

    Og ja, det er nemt at kritisere - men det er sandelig også nemt at løse det problem, der er tale om, og så må kritikken siges at være højst berettiget.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status.


    ›Jeg ved ikke rigtigt hvad folk forestiller sig. F.C. København er
    ›altså ikke en eller anden form for velgørenhedsorganisation. Og
    ›ja, jeg har læst Holger og andres argumenter om at der kunne være
    ›flere penge i bedre service og bedre det ene og det andet. Det
    ›kan altid blive bedre og kritik fra fans og deslige er
    ›stensikkert noget der tages meget nøje og seriøst op i Parken
    ›Sport og Entertainment. Men at der skulle være flere penge at
    ›tjene på bedre service og dit og dat, tja, det er vel at regne
    ›for spekulationer? Der er ingen direkte beviser for dette så vidt
    ›jeg ved? Hvis der var så havde ledelsen vel indført bedre service
    ›og bedre dit og dat?

    ›Det er nemt nok at sidde bag en computerskærm og kritisere. Der
    ›er godt nok en udtalt mangel på respekt for ledelsen blandt fans.

    For pokker da, at se bold i PARKEN er jo ligefremt sammenligneligt med en indkøbstur i Netto: Discount produkt og endda en lang kø.

    Eneste forskel er at priserne i det mindste er lave i Netto.

    Iøvrigt koster det næppe det helt vilde at sætte flere folk på billetering/visitering, eftersom det allerede er nævnt der er masser af porte man kunne benytte.

    Al ære og respekt for at du måske synes der skydes for meget skarpt efter ledelsen. Men lige på de 2 punkter, indgangsbesværet samt spillet på banen, er det uafviseligt NØDVENDIGT med en opgradering.

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status

    Endnu et velartikuleret mavesurt pust fra Grumpy Old Men Inc.
    Som sædvanlig masser af tungt artilleri bag argumenterne, omend Spruthuset på linie med en betragtelig del af skribenterne på Sidelinien, vel efterhånden bør spørge sig selv om glasset er halvt fyldt eller halvt tømt.....

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status

    For satan da, hvor der bliver jokket igennem på de ømme ligtorne. Det hele sidder lige i skabet, Holger! Tak.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status.

    Hej Morten

    ›Nja, er det nu også det? Sæsonkortholdere kommer jo - efter alt
    ›at dømme - igen, næsten uanset hvad. Bl.a. da vi jo har betalt et
    ݌r forud.

    Klart. Og det kan man jo sagtens mistænke er led i kundeservice-strategien fra PSE. De véd, at vi ikke bare vælger et andet produkt, som andre kunder i andre sammenhænge ville gøre, hvis de følte de blev taget i r**** og ikke fik det produkt, de betalte for. For vi går jo som fodboldfans ikke bare et andet sted hen og ser bold hver anden weekend.

    ›Så det er vel vigtigere at servicere dem der betaler
    ›kontant eller har almindelige billetter eller fribilletter? Det
    ›er langt vigtigere at sikre at de evt. kommer igen end at lefle
    ›for sæsonkortholderes luksusproblemer. Der er altså ikke råd til
    ›alt.

    Det er sgutte "luksusproblemer". Det handler om at mærke de fordele, der er ved at købe sig en fast plads og betale forud for den. F.eks. at man ikke behøver komme en halv til en hel time før kick-off for at komme først til en god plads! Og det handler om, at PSE ved præcis, hvor mange sæsonkort der er solgt og kunne allokere den nødvendige logistik til at sikre nem og hurtig adgang til stadion. Også incl. visitering!

    Paradoksalt nok, så ender det ca. hver tredie gang (og hver gang til BIF- og euro-kampe) med, at der til sidst - når presset bliver FOR stort, og de i grunden uskyldige stewards får FOR meget verbal abuse fra mængden - bliver åbnet en, måske to indgange mere. Hvorfor fanden så ikke bare gøre det fra starten. De VED jo, at der ikke er åbnet for tilstrækkelig adgang!
    Når det er sagt, så kender jeg af gode grunde kun konkret til adgangen for sæsonkortholdere foran C5/C6 og C10/C11, men det er nu min oplevelse, når jeg kommer forbi på vej til "min" indgang, at der er lige så lange køer og langsommelig adgang foran langt de fleste andre indgange til B- og C-tribunerne.
    Jeg kan ikke få ind i mit hovede, hvorfor Parken er det ENESTE stadion i Europa (af dem jeg har besøgt, forstås :-)), hvor man skal stå i KØ for at komme ind, når der kommer mellem 20 og 40.000 (70.000!) tilskuere. Man håndterer adgangen enten forkert eller - bevidst? - ikke godt nok!
    I øvrigt samme gedemarked til koncerter i Parken. Ingen andre spillesteder - fra 1.000 til 80.000 mennesker - har jeg oplevet at skulle stå i kø som foran Parken. Alle steder er adgangslogistik tilpasset stedets kapacitet og den forventede mængde (= antal solgte billetter)!

    ›Det er nemt nok at sidde bag en computerskærm og kritisere. Der
    ›er godt nok en udtalt mangel på respekt for ledelsen blandt fans.

    Jamen, respekten er lille, når ledelsen synes bevidst om problemet og ikke gør noget ved det udover det kongearrogante universalsvar: "Kom i god tid"! Det pisser mig virkeligt af. For som Simon nævner det, så er det et forholdsvis enkelt problem at løse. Hvis man ville. De fysiske muligheder for at sluse folk 3-4 gange hurtigere ind ER til stede!

    PS! Tak for de pæne ord rundt omkring.
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    209

    Re: Stamværtshuset påbegynder den årlige status

    På alle måder et glimrende ræb. Især hvis man deler Holgers besættelse af Bossen (den 29/6 is so far away....)

    "Stadig er reaktionen fra de bonede Øster Allé gulve enten tavshed eller uklædelig arrogance fra bestyrelsesformanden, der ikke synes at acceptere, at nogen som helst andre end han selv og hans groundsman har forstand på Parkens græs og følgelig ret til at udtale sig derom. Heller ikke dem, der lejer banen i ny og næ."

    Har selv konstateret, at man som fan af PS&E, har kunnet nusse hæle med tæerne, når Flemse prøver at overbevise verden om, at vores bane er tiptop. Det der undrer er strategien bag den aggressive defensiv af et forhold, der på alle måder ikke er i orden. På den ene side ved man godt, det ikke er i orden. Men man er åbenbart ikke bange for at miste status som nationalstadion, og dermed en hatfuld af penge for leje af pløjemarken i forbindelse med landskampe, så man vælger bare at råbe af kritikken. På den anden side er man heller ikke interesseret i at gøre dét, der skal til ved problemet. For til syvende og sidst handler det om, at Parkens plæne bruges til koncerter og julebazar for alverdens arrangementer - det er vi blevet svinerige på. Og skal man redde Parkens græs, skal man lade være med at tjene de penge, som har gjort os til nr.1 i Skandinavien. Man kan vel bare håbe på, at DBU ikke opdager at Brøndby Stadion, ville kunne blive en mindst ligeså god hjemmebane for Nationalmandskabet. Der er godt nok mindre kapacitet, men Brøndby Stadion er, alt andet end lige, noget nemmere at skabe atmosfære i. Og pludselig løber pengene ned i Per B's familieforetagende i stedet for Flemmings.

    Glasbarnet

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den evige dvale rammer Stamværtshuset
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 03.08.07, 10:55
  2. Status 05/06!
    By Røll in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 05.12.05, 18:59
  3. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 09.04.05, 05:32
  4. Den årlige tilbagevendende hyldest....
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 09.03.04, 13:58

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •