Se afstemningsresultater: Skal Ståle fyres?

Stemmeafgivere
824. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, væk med ham

    519 62.99%
  • Nej, Ståle er bare kanon

    305 37.01%
Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 97

Emner: Stålometeret

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,001

    Re: Stålometeret

    Jeg stemte "Nej, Ståle er bare kanon", men jeg sige, at jeg er meget i tvivl. Han førte os i CL sidste år, og vi fik nogle fantastiske resultater. Men sådan et resultat som i går gør virkelig ondt, og man må sige, at det var kulminationen på et langt fra accepteret efterår. Så jeg må nok sige, at jeg hælder mere til, at han skal fyres.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Stålometeret

    Ståle har efterhånden bevist at hans styrke ligger i at få styr på det defensive, at få holdet til at forsvare sig godt, og han har så håbet at ved at anskaffe sig x antal stærke individualister til den offensive del og give dem frie tøjler, så ville de stille og roligt finde på noget bare bolden blev flyttet derop meget hurtigt.
    Der var mange som var meget glade da Ståle kom til klubben, men som med tiden er røget over i den anden grøft, deriblandt mig... Jeg var imponeret over hans energi og hans idéer for hvordan han ønskede at spille sit spil, men stille og roligt kan jeg se at det bare var en masse varm snak, for i den tid han har haft ansvaret for 1. holdet er vores angrebsspil efterhånden overladt 100% til tilfældighederne, medmindre vi får en dødbold, og der er det heller ikke den sværeste indøvet detalje, slå den hårdt ind i hovedet på gravgaard eller Hangeland...
    Ståle fik os i CL sidste år, hatten af for det, men har han udviklet holdet til at kunne stå distancen når man er der? nej, og han han har heller ikke det der skal til for at kunne gøre det.
    Jeg søger ikke et FCK hold som kan vinde stort over hver eneste hold i sasligaen, men jeg søger et hold som kan være så dominerende i hver eneste kamp at der ikke er nogen form for tvivl om resultattet, som andre skriver, så er det meget længe siden at man har siddet med en følelse af at vi scorer på den næste gennemspillet chance, for der er aldrig nogen gennemspillet angreb, de chancer vi får er ved fejl fra modstanderen eller en ballon ind i feltet...
    Ståle ud, og lad os dog bruge nogle flere millioner på en ordentlig træner med de rigtige idéer som kan støttes op af noget erfaring, som ikke overlader noget til tilfældighederne i angrebsspillet, udnyt at vi har mange teknisk stærke spillere som tidligere har bevist at de godt kan spille hurtigt langs jorden.
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    291

    Re: Stålometeret

    Jeg har i et stykke tid efterhånden haft det sådan, at jeg var godt træt af Ståle's utroligt kedelig og migræne fremkaldende bold. Jeg havde det dog også på den, at han da trods alt havde skabt nogle pæne resultater, så jeg aftalte med mig selv, at jeg ville se tiden an til vinter. Det har jeg så gjort og er blevet eniog med mig selv, at jeg håber at han bliver RAUSET!!1

    For det første er spillet ikke blevet mere underholdende, hvilket har medført at jeg faktisk adskillige gange er faldet i søvn under en kamp i dette efterår. Nu begynder resultaterne så også at mangle, og en anden plads i ligaen, er simpelthen langt fra godt nok når man har den trup vi har. Som der er sagt før, har mange svært ved at finde spillere fra superligaen, der kunne gå ind på vores hold. Derfor er mit største juleønske lige nu, at Ståle ryger RAUS!!1 helt op til de nordligste Norge, hvor han så kan stå sammen med "Drillo" og ligge lange bolde fra det ene fjeld, til det andet fjeld.

    ¤GoofyBAUER¤
    "hvad ævler du om støt klubben i medgang og modgang til døden skiller"-SSO d. 24/05/07

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    230

    Re: Stålometeret

    Som en kommentator sagde: "Det er trænerens ansvar at gøre holdet bedre end summen af de individuelle spillere". - Jeg synes vi i høj grad er vidner til det modsatte, vi har helt klart materialet til meget bedre spil end vi har set i denne halvsæson, men holdet spiller uden ide og gennembrudskraft.

    Ståle har uden tvivl resultaterne med sig, men vi har godt nok også haft heldet i afgørende situationer.
    Selvom jeg er stor tilhænger af NCHs motto "jo mere man øver sig, jo heldigere bliver man" så mener jeg Ståle får meget kredit for kampe hvor vi absolut ikke var bedre end modstanderen (Ajax, Beitar, Lens) - Var disse kampe tippet den anden vej var Ståles meritter pludselig ikke prangende.

    Jeg kan godt li Ståles temperament og attitude, men han får altså for lidt ud af det for tiden. Jeg mener ikke han skal fyres , og det er alligevel en helt akademisk diskussion, for han bliver uden tvivl på posten.

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: Stålometeret

    ››Jeg har det som dig: At jeg blev forelsket i FCK's uforudsigelige
    ››og offensive og tekniske spil. Og jeg er skuffet over det vi
    ››leverer offensivt især.
    ››Men spørgsmålet er om det altid er Ståles skyld når det ikke
    ››fungerer? Det tvivler jeg på. Han sætter holdet ud fra et
    ››materiale og de har spillet utroligt mange kampe i efteråret. Det
    ››er første gang vi er i gruppespillet. Så er vi altså heller ikke
    ››bedre. Det gør AaB's førsteplads endnu flottere, men jeg mener
    ››ikke det er vejen frem at fyre Ståle. Men det er da det nemmeste.
    ››Ståle vil gerne spille offensivt, det er jeg sikker på. Hvis han
    ››ikke vil, kan vi jo se det i foråret. Der har han en god trup og
    ››forhåbentlig 2-3 forstærkninger at arbejde med. Efter foråret kan
    ››man evaluere spillet mere nuanceret.

    ›Gider i ikke stoppe med alt det pis med mange kampe, jeg kan ikke
    ›se at de har spillet så frygteligt mange kampe. De er
    ›profesionelle, de laver ikke andet, så hvis man ikke kan holde
    ›til at spille fodbold 1 til 2 gange om ugen, så er der sq da
    ›noget galt.
    ›Kig på spillerne bare en gang og sig mig hvem er har spillet så
    ›mange kampe, mig bekendt har de fleste siddet over et antal
    ›kampe, pgr. af skader.
    ›Kig på England se hvilket program de skal igennem nu, de sidder
    ›sq ikke og piver.

    Helt enig ... og Ståle bruger alligevel ikke den trup vi har, men foretrækker at lade dødtrætte start XI'ere slide sig gennem uge efter uge ...
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    235

    Re: Stålometeret

    Det lidt sjovt når man snakker om at Ståle har skaffet os resultater, og derfor skal han ikke fyres. Han har fået os i CL og det er jeg taknemmelig for. Nogle mener at han netop ikke skal fyres fordi han fik os i CL. Men er en heldig kamp mod Ajax det eneste argument for at han er en kompetent træner.???

    Ja, vi vandt over reserve-united og over Celtic som var videre, men er det virkelig grundlaget for han skal blive. Det her er et spørgsmål til alle dem som mener han bør blive:

    Tror i ikke der findes trænere (som kan lokkes til FCK), som kan gøre det bedre end Ståle`???
    Dansk Liga med 16. hold!

    Krohn-Dehli, Duncan, Randrup, Jallow, Vilfort, Faxe, Eggen beviser at BIF har, og altid har haft, DKs smukkeste hold

  8. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    230

    Re: Stålometeret

    ››Gider i ikke stoppe med alt det pis med mange kampe, jeg kan ikke
    ››se at de har spillet så frygteligt mange kampe. De er
    ››profesionelle, de laver ikke andet, så hvis man ikke kan holde
    ››til at spille fodbold 1 til 2 gange om ugen, så er der sq da
    ››noget galt.
    ››Kig på spillerne bare en gang og sig mig hvem er har spillet så
    ››mange kampe, mig bekendt har de fleste siddet over et antal
    ››kampe, pgr. af skader.
    ››Kig på England se hvilket program de skal igennem nu, de sidder
    ››sq ikke og piver.

    ›Vi kan da sagtens kigge på England, der har de fleste hold jo
    ›spillet fære kampe end os lige nu, og med en meget bredere trup.

    Vi kigger på Liverpool fortæl hvor mange kampe de har spillet mindre, og tror at de spiller med noget højere intensitet i deres kampe, men ingen piveri.
    Hvormange spillere har de mere, hvis man ville har man jo et helt andet hold at tage af. Mig bekendt er det den samme stamme som spiller i hver eneste kamp. Mener det er ynk af spillere, der ikke laver andet.

  9. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Stålometeret

    Igen har vi en tråd, hvor alle fck's mandagstrænere kan være kloge, og hvor alle Ståle-haderne igen kan få frit løb for frustrationerne. Det ville klæde forummet, at få samlet alle disse tråde i en, da de alle handler om det samme.

    Og igen er tråden blevet total unuanceret, og det er tydeligt at folks indgroet had til Ståle og de forudtagede holdninger præger denne tråd.

    Alle kan se, at vores spil de sidste måneder ikke har været flydende, også ledelsen og trænerteamet. Men er det jo nok næppe fordi Ståle ikke vil spille offensivt eller at der ikke trænes løbemønstre, teknik osv. Dette ville være det rene vås at påstå. Problemet skyldes en del faktorer såsom
    -slid: ja vi er slidte, og ja der er en god grund til det. At sammeligne og med engelske hold er det rene vås - bare se på bredden af trupperne.
    -skader: Det er tydeligt for enhver at skader hos især Grønkjær og Silber har kostet
    -manglende bredde: Det er tydeligt for enhver, at vores reserver ikke er gode nok.

    Derudover hæfter jeg mig ved folk imo total urealistiske syn på spillernes evner. At vi skal kunne slå Aberdeen nemt, vinde DM nemt, eller køre alle andre hold i suppen over, synes at være den gængse tankegang her. Dette er jo total urealistiske tankegang. Vores trup er bedre end Aberdeen og bedre alle andre superligahold, men næppe ret meget. Og breddemæssigt har vi et kæmpe problem. Derfor er det imo super arbejde af Ståle at præstere så godt de sidste 2 sæsoner, og især i år med de præmisser han har haft med skader, slid, tynd bredde osv.

    Folk snakker meget om dræbende kedeligt fodbold, og jeg medgiver gerne, at vi i år ikke har spillet champagnebold. Men dette kunne jo skyldes at modstanderholdene i suppen frygter os så meget, at de i Parken graver sig ned hver gang, og dermed ikke giver os muligheden for flot bold.
    De samme kritikere har også ret i, at vi meget få chancer har skabt i europa. Hvad man glemmer at nævne er at vi kun har mødt rigtig stærke hold i år i form af Beitar (næsten det israelske landshold, og med meget større budget end os), Benfica (europpæisk storhold, som vi spiller ud af banen), Lens (klassehold trods krise), Panathinaikos (beton defensiv), Moskva (godt hold, som rensede FCM), Madrid (som er i en helt anden liga) og Aberdeen (hvor vi bare er dårlige). Derfor kan jeg næppe se den store katastrofe i dette, omend at vi ikke behøver at klappe i vores små fede hænder af ren fryd.
    Folk har ret i, at vi har spillet ret defensivt i disse kampe, men helt ærligt så er dette jo måden hvor vores (på papiret) meget dårligere hold har en chance. Det er muligt at vi med en mere offensiv taktik kunne kreere flere chancer, men jeg er personligt træt af den naive måde danske hold i mange år uden succes har spillet på i europa, og jeg er GLAD for at vi har en realistisk og taktisk dygtig træner.

    Ydermere er der en anden ting i debatten, som jeg finder utrolig unuanceret, nemlig at folk vil have træner + spillere fyret samtidig med at der ikke kommer nogle forslag på nye ansigter. Det er muligt, at Ståle ikke er den bedste træner i verden, men hvem i al verden skulle overtage? Samtidig er det muligt, at spillere som hjalte, kvist, würtz, nordstrand osv ikke er gode nok, men det er nu en gang de bedste vi kan tiltrække til vores land/klub, og samtidig føre en forsvarlig økonomisk politik - og det er jeg GLAD for at klubben gør.

    Ja, vi er alle skuffet, og ja man skal se kritisk på ledelse og træner. Men tonen og holdningerne i denne og andre debatter er imo ubrugelige. Ståle har gjort det godt, og han har mindst fortjent chancen i foråret med. Her vil han forhåbentlig få de tiltrængte forstærkninger, en god opstartsface, en god bane osv.
    Spiller vi ringe i foråret både resultat- og spillemæssigt, så skal trænersituationen selvfølgelig tages op igen.

    Men at kræve Ståle fyret nu er imo direkte idioti.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #39
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Stålometeret

    ›Vi kigger på Liverpool fortæl hvor mange kampe de har spillet
    ›mindre, og tror at de spiller med noget højere intensitet i deres
    ›kampe, men ingen piveri.
    ›Hvormange spillere har de mere, hvis man ville har man jo et helt
    ›andet hold at tage af. Mig bekendt er det den samme stamme som
    ›spiller i hver eneste kamp. Mener det er ynk af spillere, der
    ›ikke laver andet.

    Man kan sagtens havde den holdning, at det er ynkeligt at spillere ikke kan klare mere. Men det jo nok ret svært for os almindelige mennesker at sætte os ind i, hvor meget topkampe hver uge slider - især psykologisk.

    Men mht liverpool, så har manden altså ret. Liverpool har (så vidt jeg husker) i denne sæson nærmest stillet med 11 nye spillere i premier league efter kampe i CL osv. Dette har FCk på ingen måde mulighed for. Vores muligheder pt er måske at bytte Niclas med Oscar.

    Derfor er fck's muligheder på ingen måde at sammenligne med engelske klubber.

    At fck's reserver ikke bliver brugt (fordi de er ringe) er en helt andet kæmpe problem, som kan diskuteres andet sted.

  12. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    28

    Re: Stålometeret

    Jeg syntes at Ståle har været fantastisk!

    På kun et år har han været istand til at skabe spænding i superligaen igen!

    Før var det alt for kedeligt at se den ene sejr efter den anden, og der vil jeg gerne takke Ståle for at have gjort mig helt dårlig under en kamp, hvor jeg tidligere slappede alt for meget af!



    Ps: I kan være A!

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Stålometeret

    ›››Gider i ikke stoppe med alt det pis med mange kampe, jeg kan ikke
    ›››se at de har spillet så frygteligt mange kampe. De er
    ›››profesionelle, de laver ikke andet, så hvis man ikke kan holde
    ›››til at spille fodbold 1 til 2 gange om ugen, så er der sq da
    ›››noget galt.
    ›››Kig på spillerne bare en gang og sig mig hvem er har spillet så
    ›››mange kampe, mig bekendt har de fleste siddet over et antal
    ›››kampe, pgr. af skader.
    ›››Kig på England se hvilket program de skal igennem nu, de sidder
    ›››sq ikke og piver.
    ››
    ››Vi kan da sagtens kigge på England, der har de fleste hold jo
    ››spillet fære kampe end os lige nu, og med en meget bredere trup.

    ›Vi kigger på Liverpool fortæl hvor mange kampe de har spillet
    ›mindre, og tror at de spiller med noget højere intensitet i deres
    ›kampe, men ingen piveri.
    ›Hvormange spillere har de mere, hvis man ville har man jo et helt
    ›andet hold at tage af. Mig bekendt er det den samme stamme som
    ›spiller i hver eneste kamp. Mener det er ynk af spillere, der
    ›ikke laver andet.

    Jammen så tager vi da Liverpool, der har spillet 28 kampe i samme periode, mens FCK har spillet 30 kampe. Træningskampe er ikke regnet med.:)

    Så kan vi jo også lige se på de 2 trupper, nu når du mener vi har et helt andet hold at tage af.:)

    Liverpool: 31 spillere
    3 Steve Finnan (FO)
    4 Sami Hyypiä (FO)
    5 Daniel Agger (FO)
    6 John Arne Riise (FO)
    7 Harry Kewell (MI)
    8 Steven Gerrard (Anfører) (MI)
    9 Fernando Torres (AN)
    10 Andriy Voronin (AN)
    11 Yossi Benayoun (MI)
    12 Fábio Aurélio (FO)
    14 Xabi Alonso (MI)

    15 Peter Crouch (AN)
    16 Jermaine Pennant (MI)
    17 Álvardo Arbeloa (FO)
    18 Dirk Kuyt (AN)
    19 Ryan Babel (MI)
    20 Javier Mascherano (MI)
    21 Lucas (MI)
    22 Mohamed Sissoko (MI)
    23 Jamie Carragher (Vice-anfører (FO)
    25 José Manuel Reina (MÅ)
    30 Charles Itandje (MÅ)

    33 Sebastián Leto (MI)
    34 Jay Spearing (MI)
    35 Ray Putterill (MI)
    36 Ryan Flynn (MI)
    39 Stephen Darby (FO)
    40 David Martin (MÅ)
    42 Nabil El Zhar (MI)
    46 Jack Hobbs (FO)
    48 Emiliano Insúa (FO)

    FCK: 24 spillere.
    1 Jesper Christiansen (MÅ)
    3 Niclas Jensen(FO)
    4 Hjalte Bo Nørregaard (MI)
    5 Brede Hangeland (FO)
    6 Rasmus Würtz (MI)
    7 Ailton Almeida (AN)
    8 Michael Silberbauer (MI)
    9 Morten Nordstrand (AN)

    10 Jesper Grønkjær (MI)
    11 Marcus Allbäck (AN)
    13 Atiba Hutchinson (MI)
    14 Michael Gravgaard (FO)
    15 Mikael Antonsson (FO)
    17 Oscar Wendt (FO)
    22 Morten Bertolt (MI)
    23 William Kvist (MI)

    24 Libor Sionko (MI)
    25 Mathias 'Zanka' Jørgensen (FO)
    26 Nikolaj Hansen (FO)
    27 Jacob Neestrup (MI)
    28 Mads Laudrup (MI)
    29 Lasse Qvist (AN)
    31 Frederik Vang Larsen (MM)
    41 Nathan Coe (MÅ)

  15. #42
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: Stålometeret

    ›Det lidt sjovt når man snakker om at Ståle har skaffet os
    ›resultater, og derfor skal han ikke fyres. Han har fået os i CL
    ›og det er jeg taknemmelig for. Nogle mener at han netop ikke skal
    ›fyres fordi han fik os i CL. Men er en heldig kamp mod Ajax det
    ›eneste argument for at han er en kompetent træner.???

    ›Ja, vi vandt over reserve-united og over Celtic som var videre,
    ›men er det virkelig grundlaget for han skal blive. Det her er et
    ›spørgsmål til alle dem som mener han bør blive:

    ›Tror i ikke der findes trænere (som kan lokkes til FCK), som kan
    ›gøre det bedre end Ståle`???
    Spørgsmålet er nærmere; Kan vi finde en dårligere træner til en klub som FCK?

    For at citere blog4, mener jeg der er, "JEG KUNNE HAVDE SKAFFET EN 2. PLADS MED DET SPILLERMATERIALE!"
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  16. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    390

    Re: Stålometeret

    ›Og igen er tråden blevet total unuanceret, og det er tydeligt at
    ›folks indgroet had til Ståle og de forudtagede holdninger præger
    ›denne tråd.

    Tror ikke det er forudtagende holdninger. Os der kritiserer ham, holder os til facts. Alle kan jo se vi spiller uden idé, kreativitet og tempo. Alle kan se vi spiller med lange bolde. Alle kan se, at spillerne, udover hangeland, ikke udvikler sig.

    ›Alle kan se, at vores spil de sidste måneder ikke har været
    ›flydende, også ledelsen og trænerteamet. Men er det jo nok næppe
    ›fordi Ståle ikke vil spille offensivt eller at der ikke trænes
    ›løbemønstre, teknik osv. Dette ville være det rene vås at påstå.
    ›Problemet skyldes en del faktorer såsom
    ›-slid: ja vi er slidte, og ja der er en god grund til det. At
    ›sammeligne og med engelske hold er det rene vås - bare se på
    ›bredden af trupperne.
    ›-skader: Det er tydeligt for enhver at skader hos især Grønkjær
    ›og Silber har kostet
    ›-manglende bredde: Det er tydeligt for enhver, at vores reserver
    ›ikke er gode nok.

    Hvad så med starten af sæsonen hvor spillerne var friske og hvor vi ingen skader havde? Der var spillet lige sådan. Hvad med nu mod Aberdeen, hvor der havde været to ugers pause? Vi manglede hangeland, ja, og grønkjær er lige kommet tilbage, ja. MEN. Hangeland er ikke ham der skal lave de overraskende ting i offensiven og vi bør kunne spille bedre, selvom grønkjær lige er kommet tilbage fra skade eller ikke er med.

    ›Derudover hæfter jeg mig ved folk imo total urealistiske syn på
    ›spillernes evner. At vi skal kunne slå Aberdeen nemt, vinde DM
    ›nemt, eller køre alle andre hold i suppen over, synes at være den
    ›gængse tankegang her. Dette er jo total urealistiske tankegang.
    ›Vores trup er bedre end Aberdeen og bedre alle andre
    ›superligahold, men næppe ret meget. Og breddemæssigt har vi et
    ›kæmpe problem. Derfor er det imo super arbejde af Ståle at
    ›præstere så godt de sidste 2 sæsoner, og især i år med de
    ›præmisser han har haft med skader, slid, tynd bredde osv.

    At vinde over Aberdeen nemt, på deres udebane er også urealistisk synes jeg. Men at vinde er ikke urealistisk. Og at spille med idé i offensiven, SKAL være muligt. Vinde DM nemt, bør vi kunne. Her taler jeg med 6 point f.eks. Vores hold er altså meget bedre end de andres. Sionko, tjekkisk landsholdsspiller. Grønkjær, superligaens helt store stjerne. Albäck, nok en af de bedste angribere nogensinde i superligaen. og fast i den svenske landsholdstrup. Ailton, stor stjerne da han var i Sverige. Nordstrand, 18 mål sidste sæson i 25 kampe. Omkring landsholdet. På og omkring landsholdet er også JC, Gravgaard, Niclas, Kvist, Hjalte, Würtz og Silber. Atiba er for Canada og eftertragtet i Premier League. Hangeland for Norge, også eftertragtet i Premier League. Antonsson og Wendt skulle begge have været med på Sveriges ligalandsholdstur.
    Nævn en anden klub der kan sige det samme, om samme antal spillere.

    ›Folk snakker meget om dræbende kedeligt fodbold, og jeg medgiver
    ›gerne, at vi i år ikke har spillet champagnebold. Men dette kunne
    ›jo skyldes at modstanderholdene i suppen frygter os så meget, at
    ›de i Parken graver sig ned hver gang, og dermed ikke giver os
    ›muligheden for flot bold.

    Det er også unfair, hvis de andre pakker sig. Eller. Men det er jo ikke engang tilfældet. De andre pakker sig ikke nær så meget, som de gjorde engang. Vi bliver mødt meget højere oppe på banen nu og de andre hold tør altså godt angribe os på vores hjemmebane. De ved, at vores offensiv er elendig og det vi har er lange bolde.
    De andre hold pakker sig slet ikke på deres hjemmebane. Og der skaber vi heller intet. Hvorfor ikke bare indrømme, at vi intet skaber, ligegyldigt hvem vi møder?

    ›De samme kritikere har også ret i, at vi meget få chancer har
    ›skabt i europa. Hvad man glemmer at nævne er at vi kun har mødt
    ›rigtig stærke hold i år i form af Beitar (næsten det israelske
    ›landshold, og med meget større budget end os), Benfica
    ›(europpæisk storhold, som vi spiller ud af banen), Lens
    ›(klassehold trods krise), Panathinaikos (beton defensiv), Moskva
    ›(godt hold, som rensede FCM), Madrid (som er i en helt anden
    ›liga) og Aberdeen (hvor vi bare er dårlige). Derfor kan jeg næppe
    ›se den store katastrofe i dette, omend at vi ikke behøver at
    ›klappe i vores små fede hænder af ren fryd.

    Det er så netop ikke kun i Europa vi ikke skaber chancer. Det er, som skrevet tidligere, ligegyldigt hvem vi møder. Vi spillede godt mod Benfica i første halvleg, men det var kun en enlig svale. Og jeg er ligeglad om vi møder de bedste hold i verden. Jeg forventer ikke vi vinder. Men jeg forventer vi som minimum kan skabe ÉN chance. Desuden undrer det mig, at hver gang vi taber til at dårligt hold, som da vi blev udmyget af Aberdeen, der var vi bare dårlige. Næsten som om det var en gang og kun den ene gang vi var dårlige. Men det er det jo ikke. Vi er dårlige i ALLE kampe.

    ›Folk har ret i, at vi har spillet ret defensivt i disse kampe,
    ›men helt ærligt så er dette jo måden hvor vores (på papiret)
    ›meget dårligere hold har en chance. Det er muligt at vi med en
    ›mere offensiv taktik kunne kreere flere chancer, men jeg er
    ›personligt træt af den naive måde danske hold i mange år uden
    ›succes har spillet på i europa, og jeg er GLAD for at vi har en
    ›realistisk og taktisk dygtig træner.

    At vi spiller defensivt er også fint nok med mig, hvis vi så bare var hurtige i kontraer, når vi fik bolden. Men det er vi ikke. Vi spiller piv hamrende langsomt. De andre behøver ikke at løbe tilbage. Det kan tage det stille og roligt og gå hen til deres pladser, for det er helt sikkert at vi ikke lave ren hurtig kontra.

    ›Ydermere er der en anden ting i debatten, som jeg finder utrolig
    ›unuanceret, nemlig at folk vil have træner + spillere fyret
    ›samtidig med at der ikke kommer nogle forslag på nye ansigter.
    ›Det er muligt, at Ståle ikke er den bedste træner i verden, men
    ›hvem i al verden skulle overtage? Samtidig er det muligt, at
    ›spillere som hjalte, kvist, würtz, nordstrand osv ikke er gode
    ›nok, men det er nu en gang de bedste vi kan tiltrække til vores
    ›land/klub, og samtidig føre en forsvarlig økonomisk politik - og
    ›det er jeg GLAD for at klubben gør.

    At man kræver en ny træner, er jo ikke unuanceret. Man kan da ikke forvente, at vi fans skal finde træneren til vores klub. Det bør CV, Flemse og de andre høje herre da gøre. Det er vel det, de får penge for. Og hvis man påstår der ikke er nogen bedre træner en ståle, vi kan komme i nærheden af nu, så er det da kun fordi, der INGEN ledige trænere er.

    ›Ja, vi er alle skuffet, og ja man skal se kritisk på ledelse og
    ›træner. Men tonen og holdningerne i denne og andre debatter er
    ›imo ubrugelige. Ståle har gjort det godt, og han har mindst
    ›fortjent chancen i foråret med. Her vil han forhåbentlig få de
    ›tiltrængte forstærkninger, en god opstartsface, en god bane osv.
    ›Spiller vi ringe i foråret både resultat- og spillemæssigt, så
    ›skal trænersituationen selvfølgelig tages op igen.

    Hvordan skal tonen være, hvis man vil have en træner fyret og man ikke må skrive eller sige det? Siden det er ubrugeligt at gøre det, så ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre det. Det må du meget gerne lige fortælle mig. Ved godt du ikke skriver direkte, at det er ubrugeligt at sige eller skrive det, men det er jo det du mener, siden debatten er ubrugelig.
    Hvis ikke spillet bliver bedre i foråret skal trænersituationen ikke tages op igen, som du mener. Der bør slet ikke være nogen diskussion. Der skal bare være en ny træner. Ingen diskussion, kun handling. Gerne nu, selvom jeg godt ved det helt sikkert ikke sker

    ›Men at kræve Ståle fyret nu er imo direkte idioti.

    Hvis man vil have kedeligt spil, lange bolde og dalende resultater, så ja.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    196

    Re: Stålometeret

    Jeg syntes ikke Ståle er kanon, men syntes stadig det er bedste at skifte træner efter en sæson - ikke midt i den.
    "Hutchinson ... og der kommer målet! ... Ja, ja, ja! ... Marcus Allbäck bringer den det sidste stykke; FCK er foran mod Manchester United!"
    - Carsten Werge, d. 01.11-06

  19. #45
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    68

    Re: Stålometeret

    >Folk snakker meget om dræbende kedeligt fodbold, og jeg medgiver gerne, at vi i år ikke har spillet champagnebold. Men dette kunne jo skyldes at modstanderholdene i suppen frygter os så meget, at de i Parken graver sig ned hver gang, og dermed ikke giver os muligheden for flot bold.

    Det argument må der simpelthen blive sat en stopper for!
    Tror du ikke midterhold og bundhold fra Holland pakker sig? Alligevel vinder topholdene ofte med store cifre og ganske overlegent over de mindre hold. Samme mønster ses i de fleste andre ligaer. Jeg kan medgive at enkelte bund- og midterhold 'i nogle kampe' kan stå så godt defensivt at de kan holde topholdet fra fadet. MEN at påstå at samtlige sasligahold har en helt vildt god evne til at pakke sig mod netop FCK er HELT FORKERT. Må jeg minde om at det kun er Viborg og Lyngby vi har vundet henholdsvis 3-1 og 2-0 over i denne sæson på hjemmebane. Det er simpelthen ikke godt nok! Om de så stilte sig 11 mand inde på stregen så skal FCK kunne gå et tempo eller to op og vinde overbevisende samtidig med at man spiller flot.

    Modargumenter modtages gerne ;)

  20. De følgende 3 brugere er enige:

Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stålometeret
    By Garneren in forum De korte linier
    Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 03.11.09, 19:12
  2. Stålometeret
    By Zetterstedt in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 23:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •