Side 22 af 35 FørsteFørste ... 121920212223242532 ... SidsteSidste
Viser resultater 316 til 330 af 512

Emner: Hvad læser du lige nu? III

  1. #316
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    *Jeg starter først og fremmest lige med at hive Dannebrog ned fra flagstangen igen* :o///




    Lige nu læser jeg Hævneren af Frederick Forsyth. Jeg læste den første tredjedel af bogen i ét hug og fandt bogen svær at lægge fra sig. Jeg kan godt lide Frederick Forsyths politiske indsigt og den måde han opbygger handlingerne i sine bøger. Den engelske titel henviser til denne her (som indgår i handlingen) og oversættelsen af titlen er IMO helt unødvendig. Men så kan jeg jo lære at læse den på engelsk. :o/

    Læs iøvrigt lidt mere her om bogens handling.


    Mvh
    Kasper

  2. #317
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    Jeg er i gang med Orakelnat af Paul Auster.

    En klassisk Auster-historie indtil videre, men for hulen der må være en layouter på svampe, der skammer sig. Sidevis af alenlange fodnoter, så man adskillige steder skal læse 5-7 sider forneden og dernæst bladre tilbage for at genoptage historien. Jeg er så vred, at jeg kunne oprette en Facebook-gruppe (havde det ikke været for en mindre detalje) i blindt raseri og derved afstedkomme et par avisartikler a la "Facebook i oprør over fodnotehelvede" og lignende Cavling-materiale.
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #318
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    232

    Re: Hvad læser du lige nu? III


  5. #319
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,001

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    Er netop blevet færdig med denne fine bog som jeg fik i julegave. Som sædvanlig en udelt fornøjelse at læse Auster, der denne gang har placeret en stor del af handlingen i Paris, hvilket for mig er et stort plus.

    Denne anden julegave skal jeg til at gå i gang med:

    Hvilket jeg glæder mig meget til.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #320
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    423

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    Er netop gået i gang med denne novellesamling af min yndlings nigerianske forfatter (nok også den eneste jeg lige kender) Chimanda Ngozi Adichie. Jeg er normalt ikke vild med Novellesamlinger, men da jeg er helt tosset med hendes to første bøger Purple Hibiscus og Half a Yellow sun, ser jeg mig nødsaget til at læse denne.

    Hun har en evne til at beskrive Nigeria (og dem der er udvandret derfra) i gribende historier der sørger for at du ikke lægger bogen før den sidste side er læst. Jeg vil især anbefale Half a Yellow sun, som beskriver krig og kærlighed i Nigeria.

    Jeg har læst de første to historier i The Thing Around Your Neck og de handler begge om hverdags emner fra Nigeria. De er begge gode små historier, men som sædvanligt med noveller føler jeg at man ikke kommer dybt nok ned i persongalleriet.



  8. #321
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    Ved et tilfælde erhvervede jeg mig Jette A. Kaarsbøls Den lukkede bog, og er her 150 sider inde helt og aldeles forliebt i såvel fortælling som sprog.
    Især sproget er mig en kilde til stor fryd!
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  9. #322
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    118

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    -egon

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #323
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    508

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    Jeg læser denne fabelagtige historie, der efter at være startet lidt tungt nu er ved at få farten op.

    Sagde du Fede?

  12. #324
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    Jeg skal komme med en idt længere vurdering af "Inverting the pyramid", når den er læst færdig. Men indtil videre, hvilket vil sige de første to kapitler, er den ganske interessant, om end måske ikke en page-turner. Den spæde start på de egentlige historiske fodboldtaktiske overvejelser og ændringer er kun allerførst begyndt i slutningen af andet kapitel, så bogens kernefortælling er først lige begyndt.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  13. #325
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    Jack Kerouac - Vejene - Det oprindelige manuskript.

    Samtlige sider plastret til med ord fra venstre til højre margen og top til bund uden antydningen af afsnitsinddeling af nogen art eller lignende. Det er vist noget med, at det oprindelige manuskript blev skrevet på en rulle papir, men altså de havde vel for helvede heller ikke smurt siderne ind i brødkrummer mv., såfremt Kerouac havde skrevet det på brugte servietter.

    Afpisningen over ovennævnte skal vist lige aftage et par tødler, inden indholdet kan vurderes nøgternt. Nå ja, og så skal den vel også færdiglæses.
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #326
    CR er offline Munkene fra Freiburg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    462

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    Kim Marconi "Manifest"

    Ganske fascinerende thriller, som spiller op til COP15 mødet i december sidste år. Historien om en klima-aktivist, der i afmagt over ikke at blive taget alvorligt, griber sagen i egen barm.

    Det mest fascinerende er dog den research som forfatteren har lagt for dagen - mere herom her: http://politiken.dk/kultur/boger/sko...icle841671.ece
    - hvor bl.a. Klaus Bondam må føle sig (endnu engang) direkte dum og naiv.

    Claus

  16. #327
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    Extremely Loud and Incredibly Close. - Jonathan Safran Foer.

    Det ærgrer mig at jeg først nu er ved at læse historien om det 9-årige 'vidunderbarn' Oskar Schells odyssé gennem New York. Han søger svar efter farens død under terrorangrebet 2001. Helt igennem fin bog.
    Jeg får flashbacks til passager i Spike Lees film 25th Hour når jeg læser bogen, så det er en fryd. Reelt omhandler de jo ikke det samme, omend de jo er noget af det første post 11. September fra New York hvad film og bøger angår.


    Mvh
    Kasper
    Sidst redigeret af Caligula76 : 01.02.10 kl. 20:47

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #328
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    Well, da den i skrivende stund lige er udkommet, læser jeg den i sagens natur ikke lige nu. Men den er bestilt, og jeg ser meget frem til at læse denne bog, som er den seneste fra en af Danmarks mest interessante skribenter, når det handler om Danmarks nye økonomiske, politiske og kulturelle overklasse samt social ulighed og marginalisering i dagens Danmark, Lars Olsen, hvis bøger jeg for alvor stiftede bekendtskab med i forb. m. et studieprojekt sidste år.

    Selvom jeg ikke er 100 % enig i hans udlægning af virkeligheden, kan jeg dog nikke genkendene til meget af det, han beskriver. Det er særdeles tankevækkende ord, der flyder fra hans hånd, hvilket linksene nedenfor bærer vidnesbyrd om.

    Hans tilgang til emnet er utraditionel, da han ikke er bleg for at blande traditionelle statistiske metoder med personlige indtryk og oplevelser. Det synes jeg i sig selv er et af de bærende elementer i hans bøger, der først og fremmest har til sigte at skabe debat. Alle beslutningstagere - og absolut også os mere dødelige lønslaver - bør læse med.



    Læs om bogen her, her, her, her og her.
    Sidst redigeret af Don J. : 06.02.10 kl. 10:40

  19. #329
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    423

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    Er gået igang med "The Road" af Cormac McCarthy. Var i tvivl om jeg skulle tage denne eller Country for old men, men da jeg har set Country for old men, tænkte jeg at jeg ville læse The Road før jeg så filmen, så kan jeg altid læse Country for old men på et senere tidspunkt.



  20. #330
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    Velskrevet og morsom som altid, uden at nærme sig tidligere værkers kvalitet.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Hvad drikker du lige nu? III
    By k b hagen in forum Mad
    Svar: 287
    Sidste Meddelelse: 06.06.08, 19:51
  2. Hvad læser du lige nu? - nr. 2
    By -smølle in forum Kultur
    Svar: 383
    Sidste Meddelelse: 09.01.08, 18:48
  3. Hvad læser du lige nu? III
    By Pipetown in forum Kultur
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.12.07, 11:27
  4. Hvad spiser du lige nu? vol.III
    By k b hagen in forum Mad
    Svar: 280
    Sidste Meddelelse: 30.07.07, 16:30
  5. Hvad læser du lige nu?
    By -smølle in forum Kultur
    Svar: 330
    Sidste Meddelelse: 10.05.06, 11:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •