Side 30 af 35 FørsteFørste ... 2027282930313233 ... SidsteSidste
Viser resultater 436 til 450 af 512

Emner: Hvad læser du lige nu? III

  1. #436
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: Hvad læser du lige nu? III


    Philip Kerr - Høj gearing

    Efter at have læst de 6 fremragende bøger i Berlin Noir-serien, skulle denne da lige have chancen, og den tegner såmænd til at være udmærket.
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  2. #437
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    Det fjerde og seneste epos i serien om Afdeling Q:



    Oven på 3'eren, som jeg fandt særdeles vellykket, ser jeg frem til at dykke ned i fireren, som er på vej til mig med posten.

    Foruden en krimihistorie, der fører til opklaring af en række gamle forsvindingssager, har vi en historie om udvikling af dansk nynazisme og i tilgift den gamle sag om Mørcks skududveksling.

    Bag det hele er der en kortlægning af de uhyrligheder, hvormed myndigheder og læger behandlede en gruppe af samfundets udstødte til langt op i den danske velfærdsstat med anstalten på Sprogø som en national skamplet af dimensioner.
    Jussi Adler-Olsen skriver velgørende anderledes dansk krimi. Tak for det!
    - nuppet fra Lars Ole Saurbergs anmeldelse i Jyllandsposten: http://kpn.dk/boger/article2240837.ece

    Det lyder jo lovende. 3'eren, Flaskepost fra P, skulle dog efter sigende være bedre end Journal 64. 5'eren skulle i øvrigt udkomme til efteråret.

    Mit eneste forbehold over for Adler-Olsens fortælleteknik er, at der overlades meget lidt til fantasien. Man får nærmest plottet og morderens eller mordernes motiver foræret, og jeg har det altså - når det kommer til krimier - bedst med, at man skal sidde og spekulere over det hele bogen igennem, før den vildt overraskende slutning vender op og ned på alting.

  3. #438
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    423

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    Er netop begyndt på denne job-relevante bog.



    Lad inspirationen flyde...


  4. #439
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    Hvorfor ikke tage fat på resten af Adler-Olsens forfatterskab, nu man er så godt i gang. Jeg er således kommet små 100 sider ind i hans debutroman, der handler om to engelske piloter under 2. verdenskrig, der styrter ned i Tyskland, hvor de lader sig indlægge på et sindssygehospital under dække af at være sårede SS-soldater, der er ramt af krigstraumer.

    Men kan man i længden skjule sig ved at simulere sindssygdom? Og er der andre patienter, der simulerer?
    Sidst redigeret af Don J. : 06.08.11 kl. 00:08

  5. #440
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    Ferie! Derfor Nordkraft (som jeg jo er færdig med nu), fulgt af



    Det er ferie, og jeg har endelig tid til rigtigt at læse. Derfor har jeg genoptaget denne nyoversættelse af Jan Hansen, som jeg aldrig fik færdiggjort sidst. Og der er rigeligt med bøger på listen.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  6. #441
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    301

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    Nappet med venstre hånd i München lufthavn.

    Forbavsende godt tidsfordriv.
    16' Max har fået rigtigt godt fat i Ailton der ikke rigtigt lykkes med noget

  7. #442
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    Det er første gang jeg forsøger mig med Kingsley Amis, og så er det vel naturligt at starte med mandens berømte debut. Morsom og velskrevet indtil videre.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  8. #443
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    En af mine gode venners debutroman såmænd. Den mangler stadig den sidste grammatiske overhaling, men er ude nu i e-bog-udgave hos Amazon. Jeg har foreløbig læst de to første kapitler og er ganske begejstret.

    Would you like to know how Osama bin Laden was REALLY killed? You may just get the answer to this question and many others about the terrorist leader and al Qaeda in this thriller by Danish debut author Christoffer Holmsteen. The book is a story of love and humanity, set against hate and violence, wrapped in a nerve-wracking narrative of powerful suspense. The story, that takes off on 9/11/2001 and jumps to 2011, offers the reader insight into the minds of terrorists and the law enforcement officers who risk their lives to bring them to justice. Geographically it spans much of the globe from New York City to Beirut and Cairo, Iran, Israel and Pakistan, Copenhagen and back to the Big Apple. As you immerse yourself in this tale, you will be allowed into the world of soldiers, spies, police officers, terrorists and politicians. It is a story that will provoke questions like What is TRUE and What really is TERROR and WAR, by allowing the reader to look at the world through the eyes of those involved, suicide bombers and their handlers, as well as the men and women who try to stop them. This is one book you will not want to put down until you finish reading it!
    Bogen kan downloades lige her: http://www.amazon.com/True-Terror-Wa...6099737&sr=1-1

  9. #444
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Mustaine: A Life In Metal

    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #445
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    Jeg skulle jo prøve iBooks, hip som jeg er. Og dér kunne Benn Q. Holms nyeste købes formeddelst 149.-, jeg er just startet på den.


    Mvh
    Kasper

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #446
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    Hejsa
    Elver's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #447
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    Netop færdiggjort dette pragtværk:



    og er gået igang med denne



    Som jeg har glædet mig vældig meget til.


    /Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #448
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    Efter at have gået decideret krimi-amok i de foregående måneder, står den nu på mere "seriøs" og nødvendig læsning.

    Jeg har kastet mig over følgende nyligt udkomne Bowiegrafi:

    The Man Who Sold the World - David Bowie and the 1970's af Peter Doggett

    Den omhandler som titlen angiver Bowies mest produktive årti, 70'erne (hvilket i Bowie-tidsregning er årtiet fra 1969-1980 - Space Oddity til Scary Monsters and Super Creeps), hvor han i den grad etablerede sig som eneherskeren over al musik på planeten Jorden. Dette er et ubestrideligt faktum og ikke noget, der kan diskuteres.

    Efter en kort (50 sider) introduktion af de unge år og den familiemæssige ballast, giver Doggett sig i kast med samtlige Bowie-sange i perioden, såvel udgivne som ikke-udgivne, i kronologisk rækkefølge. Både mht. teksten, musikken, og hvad der ellers gik for sig af kulturelle og politiske tendenser i tiden, bliver der seriøst nørdet til den store guldmedalje med sort bælte, tyskerforspring og dobbelt salto.

    Blot 100 sider inde i 400-siders værket må jeg overgive mig totalt til dette mageløse stykke med læsning. Jeg ler, jeg græder, jeg klapper hundehvalpe, løfter små børn i vejret og kaster alle mine hatte simultant i vejret under gjaldende og taktfaste hurra-råb.

    Kan med stor fordel læses kun afbrudt af gennemlytning af de aktuelle albums samt evt. søvn og indtagelse af diverse måltider.

    Imens ligger nedenstående Bowiegrafi på reolen og hvisker "Tag mig! Tag mig!"

    David Bowie - af Marc Spitz, den legendariske svømmer (der på besynderlig vis har stavet sit fornavn forkert).
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #449
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Hvad læser du lige nu? III

    Seneste skud på Berlin Noir stammen:



    Kort inde i bogen kan det konstateres, at den er lige så elegant og velskrevet som de andre bøger i serien.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #450
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    403

    Re: Hvad læser du lige nu? III



    Er nået til bog 3 del II af A Song of Ice & Fire serien. Der ryger nogle flere hoveder allerede tidligt i bogen, de fleste af dem med kroner på. Nogle af dem holdt jeg meget af af, andre not so much. Der bliver ikke skånet nogen kan jeg vist godt røbe uden at gå helt spoiler amok for de der vente på at HBO når hertil i deres filmatisering af serien :-)

    Herlig og blodig underholdning

    DD
    GNÆK! sagde den sorte smølf
    Dirk Diggler's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad drikker du lige nu? III
    By k b hagen in forum Mad
    Svar: 287
    Sidste Meddelelse: 06.06.08, 19:51
  2. Hvad læser du lige nu? - nr. 2
    By -smølle in forum Kultur
    Svar: 383
    Sidste Meddelelse: 09.01.08, 18:48
  3. Hvad læser du lige nu? III
    By Pipetown in forum Kultur
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.12.07, 11:27
  4. Hvad spiser du lige nu? vol.III
    By k b hagen in forum Mad
    Svar: 280
    Sidste Meddelelse: 30.07.07, 16:30
  5. Hvad læser du lige nu?
    By -smølle in forum Kultur
    Svar: 330
    Sidste Meddelelse: 10.05.06, 11:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •