Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: En åbning for en Guns N' Roses reunion

  1. #1
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    En åbning for en Guns N' Roses reunion

    Duff og Slash er klar:

    http://www.ultimate-guitar.com/news/..._with_gnr.html

    Izzy er sådan set også, efter at have spillet med det nye G'N'R i år.

    Måske et rigtigt comeback?

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  2. #2
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion

    Jeg synes stadig at Slash, trods dit link, virkede kryptisk da han var på Letterman og promovere sin biografi. Lød meget som om, at han havde lagt det bag sig.

    Det er derudover også svært at forestille sig, at Axl vil droppe sin "kontrolfreak-indstilling". Mon ikke bare de skal lade det blive ved de stærke album og for evigt udsætte det lidt farceagtige forløb omkring Chinese Democracy?

    Jeg er derudover oppe og køre over de meget vedholdende rygter om gendannelsen af Rage Against the Machine, som indtil videre er blevet bekræftet ved en masse shows, heriblandt Rock Am Ring til sommer.

  3. #3
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion

    Så ser det ud til at, der kommer en rigtig åbning - Slash afviser for første gang i umindelige tider ikke en reunion i forbindelse med Rock and Roll hall of fame i 2013:

    "As for the reunion, he reportedly said, "I have no idea how that's supposed to go. If Axl, Duff, Izzy and myself start communicating, it could go one way. If we don't, God knows"

    http://www.roadrunnerrecords.com/bla...sitemID=141297

    http://www.ultimate-guitar.com/news/...n_in_2013.html

    http://blog.inmusic.ca/inmusic/2010/...n-in-2013.html


    En lille teaser:

    http://www.youtube.com/watch?v=khNLvpTl-qU

    + en til:

    http://www.youtube.com/watch?v=CaT_4...eature=related

    :-)
    Sidst redigeret af zebos : 23.06.10 kl. 01:09
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion

    For lige at spille Djævelens avocado: Hvis den aldrende gruppe, der ikke har været et reelt band i årtier, beslutter sig til at spille sammen igen om næsten tre år (!) for en flok pinger og kändisser, vil det så ikke bare være en forbandet farce?

    Appetite for Destruction var forrygende. Den var også lavet da Axl Rose var 25. Han når at blive 51, og hans ry fra den plade har han pisset væk med nogle håbløse projekter og en masse frastødende plastikkirurgi.

    Ærlig talt, havde han lidt stil ville han og hans exvenner lade være med at stille op i en pensionistudgave af den gruppe der i ganske kort tid for længe, længe siden faktisk havde noget farligt og eksplosivt over sig, men nu er et tilnavn til Roses groteske og grinagtige forfængelighedsprojekter.

    mvh,
    -smølle

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #5
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion

    ›For lige at spille Djævelens avocado: Hvis den aldrende gruppe,
    ›der ikke har været et reelt band i årtier, beslutter sig til at
    ›spille sammen igen om næsten tre år (!) for en flok pinger og
    ›kändisser, vil det så ikke bare være en forbandet farce?

    Jo, men det er jo kun ren spekulation. The Cult har fx fornyligt lavet et spektakulært comeback med deres "back to the wild"-tourné. Hvorfor er det at folk tror at fordi man er omkring de halvtreds, så kan man ikke længere spille giftig rock n' roll? Hvad så med Neil Young fx, der om nogen kan fyrer den af, selvom han har rundet de treds. Vi kan jo ikke gøre andet end at vente at se. Hvis det overhovedet bliver til noget. Det der taler for at det kunne være fedt, er at samtlige bandmedlemmer har holdt sig aktive igennem årene. Selv Axl Rose har genfundet formen.

    Appetite for Destruction var forrygende. Den var også
    ›lavet da Axl Rose var 25. Han når at blive 51, og hans ry fra den
    ›plade har han pisset væk med nogle håbløse projekter og en masse
    ›frastødende plastikkirurgi.

    Jeg er enig med dig i Appetite For Destruction, Resten er jeg overhovedet ikke enig med dig i -smølle, så jeg tager, som en anden Eddie, fat i de snorer der holder djælvens advocado fra før og er på bølgelængde med Mikkel Elbech fra Gaffa:

    "De færreste i den internationale kritikerskare formåede således at lytte til albummet på dets egne musikalske præmisser, men bandt i stedet deres kritik op på diverse sekundære frustrationer – ikke mindst det generelle kritikpunkt, at Guns N' Roses jo altså ikke er Guns N' Roses, når der kun er ét originalt medlem tilbage."

    "Og jovist, det er en skam, at den oprindelige besætning – eller i hvert fald én, der inkluderede både Slash og Duff McKagan – ikke holdt længere, end den gjorde. Set med venligere briller, end Axl Rose ellers er vant til at blive betragtet med, kan man fremføre den teori, at han simpelthen har gjort det eneste, han har følt, at han kunne. De tilbagevendende anklager om, at bevaringen af bandnavnet skulle være motiveret af økonomiske bevæggrunde, har vist sig ikke at holde i længden – der er bestemt lettere måder for et rockikon som Axl Rose at tjene penge på, end ved at turnere verden rundt med adskillige års mellemrum, eller ved kun at have udgivet ét album i nu 17 år, eller ved ikke at malke et potentielt dvd-marked med bare én regulær, ny udgivelse, eller ved at lægge sag an mod pladeselskabet, når de – som de gjorde i 2004 – vil udsende en "Greatest Hits", som i øvrigt kom til at sælge imponerende verden over."

    http://gaffa.dk/anmeldelse/40521

    Med andre ord, så synes jeg at din kritik er indholdsløs. Du formår ikke at sætte dig udover løse rygter, der åbenbart er blevet til en fastforankret sandhed og en holding til Axl Rose's ry og plastikkirugi (der i øvrigt kun er løse rygter, hvis man kigger på hans ansigt, så ligner det et fra en mand på de cirka halvtreds) og som overhovedet ikke har noget med musikken at gøre. Det er jo på niveau med Billed Bladet eller Se & Hør, at bruge den slags argumentation. Hvis man sætter sig ned og rent fatisk lytter til det eneste musikalske projekt "Chinese Democrasy" (og ikke flere projekter, som du skriver), som Axl har lavet siden cover-singlen "Sympathy For The Devil" fra 1994, så vil man finde et album, der rent håndværksmæssigt ligger langt over gennemsnittet, for hvad der ellers spyttes ud fra pladeindustrien. Jeg kunne godt gennemgå udgivelsen sang for sang, men det er vist lige i overkanten. :-)

    ݮrlig talt, havde han lidt stil ville han og hans exvenner lade
    ›være med at stille op i en pensionistudgave af den gruppe der i
    ›ganske kort tid for længe, længe siden faktisk havde noget
    ›farligt og eksplosivt over sig, men nu er et tilnavn til Roses
    ›groteske og grinagtige forfængelighedsprojekter.

    ›mvh,
    ›-smølle

    Tja, jeg vælger at først at tage stilling, når det er sket. Hvis vi kigger på hvad fx Slash og Axl Rose, som rent faktisk er aktuelle emner, har bedrevet musikalsk i 2010, så virker de begge i topform rent musikalsk, hvis man kigger på de generelle tilbagemeldinger, der har været i forbindelse med deres koncerter i Danmark. At Axl havde en svipser med et flag i Norge, har intet med musikken at gøre og én svale gør ingen vinter i den sammenhæng. Faktum er at fire nævnte er dybt professionelle musikere, der alle har holdt sig i gang gennem årene. Slash og Duff McKagan med stor succes i Velcet Revolver (sammen med Matt Sorum iøvrigt), Izzy Stradlin med hans lange række af fremragende soloalbums og Axl, der kun var væk i 5 år (1996-2001) fra den internationale scene. Godt nok gjorde han et meget rustent comeback i 2001, som han også selv har påpeget flere gange (Axl Rose har faktisk selvkritik, hvilket overhovedet ikke passer med det billede/ image medierne gerne vil tegne, da det sælger bedre). Jeg kan derfor ikke se nogen grund til at det ikke skulle blive en succes, når fire (fem med Matt Sorum), professionelle musikere med mange års erfaring går sammen igen. Hvis det havde været for pengenes skyld, så havde de gjordt det for nogle år tilbage, hvor de rent faktisk fik tilbudt et gigantisk beløb for at gøre det.

    Det jeg egentlig vil sige, er at debatten er langt mere nuanceret end du og andre forsøger at gøre den til. :-)

    Og hvis de går sammen og mange folk synes det er fedt, så fred være med det ikke? Jeg er enig med dig i at man ikke kan leve på fordums bedrifter og det gør Axl og Slash jo netop heller ikke i øjeblikket, de går ud og leverer varen på en ret professionel måde.

    Mvh

    zebos
    Sidst redigeret af zebos : 23.06.10 kl. 13:37
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #6
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion

    Nu kører rygtemøllen igen og denne gang er der vist kød på benet, blandt en masse andet følgende:

    * Det klassiske G'N'R logo, som ejes i fællesskab af Axl Rose, Duff McKagan og Slash er tilbage på den officielle Guns N' Roses hjemmeside
    * Sort/ hvide klip af et koncertpublikum, hvor "Welcome to the jungle" spilles indover, kører i de amerikanske biografter i øjeblikket, som en del af introen til den nye Star Wars film.

    Og sørme om Billboard i dag på Facebook ikke skriver "The rumors are true!":
    http://www.billboard.com/articles/co...dium-las-vegas

    Clickbait eller ej, det mere end lugter af en gendannelse. Spørgsmålet er så hvor mange af de originale medlemmer, der er med på vognen? Men interessant bliver det da og forhåbentlig bliver det ikke en syg rockhøne, der ødelægger alt legacy.

    Nu også fra Blabbermouth:
    http://www.blabbermouth.net/news/confirmed-reunited-guns-n-roses-to-play-next-years-coachella-music-and-arts-festival/

    Men hvis Izzy Stradlin ikke er med, så er en del af magien væk. Han var så stor en del af det oprindelige band og har skrevet eller været med til at skrive mange af de største sange.
    Sidst redigeret af zebos : 30.12.15 kl. 01:41
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    422

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion



    Det her, burde være nok, til et NEJ tak.

    Ud over det åbenlyse, så spiller "wannabeslash" ikke solo. Han har bare en "Slash-hat" på.

    At en reunion skulle gøre godt for GNR, har jeg svært ved at tro på.

    Jønch..
    "When angry, count to four; when very angry, swear" ~ Mark Twain ~
    Jønch's Avatar

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion

    Citat Oprindeligt indsendt af Jønch Se meddelelser


    Det her, burde være nok, til et NEJ tak.

    Ud over det åbenlyse, så spiller "wannabeslash" ikke solo. Han har bare en "Slash-hat" på.

    At en reunion skulle gøre godt for GNR, har jeg svært ved at tro på.

    Jønch..
    Muhaha! Hvorfor er der ikke nogen søde mennesker, der stopper Axl? Men ret beset taler det her ikke imod en reunion af det oprindelige band, for Slash, Izzy og Duff skulle nok kunne holde et tempo og et groove bedre end det her lort. De ville bare være nødt til at finde en ny sanger...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion

    Citat Oprindeligt indsendt af Jønch Se meddelelser

    Det her, burde være nok, til et NEJ tak.
    Og jeg tager det som en vindikation af kritikken fra for fem år siden ... havde dog ingen idé om, at det stod skidt til med Axl Roses stemme og generelle dømmekraft ;-)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #10
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Og jeg tager det som en vindikation af kritikken fra for fem år siden ... havde dog ingen idé om, at det stod skidt til med Axl Roses stemme og generelle dømmekraft ;-)
    Uden at sige for meget så virker det som om der er gået en del spændstighed i både krop og stemme tabt siden begyndelsen af 90'erne hvor det kørte lidt bedre for Axl.



    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  17. #11
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion

    Jo, Axl har lavet nogle mildest talt ringe optrædener i nyere tid. Det er nok også derfor at han er gået i skarp træning og mon ikke to så professionelle mennesker, som Slash og Duff McKagan kan hjælpe ham i den rigtige retning. Selvom Axl Rose er over 50 år, så kan man altså godt træne sin stemme tilbage til et vist niveau og for at være ærlig, så er det ikke alle nyere optrædener, der har været så ringe som i ovenstående link.

    Nå, nok om Axl Rose - den nyeste udvikling i gendannelsen er mere spændende - der peges nu på at Izzy Stradlin, der om nogen var vigtig for G'N'R's succes qua hans store input til sangskrivningen, er med ombord og rent faktisk at Guns N' Roses er i gang med at skrive ny musik! Her er to forskellige kilder:
    http://www.alternativenation.net/izz...-guns-n-roses/
    https://www.ultimate-guitar.com/news..._the_line.html

    Lyt til interviewet her:
    https://soundcloud.com/kym-gibbs/all...io-01-08-20016
    Og hvem er kilden? Det er sørme Guns N' Roses' tidligere manager, Alan Niven. Altså en person, der muligvis kunne tænkes at vide mere end mange andre. I min optik, umiddelbart ikke en dårlig kilde.

    Alan Niven har da også altid ment at Izzy Stradlin var meget vigtig for Guns N' Roses:
    http://metalhammer.teamrock.com/feat...f-guns-n-roses

    Derudover forhandles der også med Steven Adler om en eller anden form for rolle i gendannelsen:
    http://ultimateclassicrock.com/guns-n-roses-reunion-steven-adler-3/
    Sidst redigeret af zebos : 09.01.16 kl. 20:15
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion

    Guns N' Roses er en af de mest ikoniske grupper fra min barndom/ungdom og i det hele taget i den tid jeg har levet. Jeg var en 11-12 år da Appetite for Destruction begyndte at hitte på datidens musikkanaler, som i mit hjem var Sky Channel og Super Channel. MTV kom først i kanalpakken senere. Paradise City var nummeret der introducerede mig til dem og jeg var vild med det fra starten. Albummet bed sig også fast lige fra starten og det var den første plade, hvor teksterne interesserede mig. Specielt nummeret My Michelle gjorde et stort indtryk. Samtidig var der en masse historier om gruppens medlemmer, som var dels skræmmende men også fascinerende for en ung dreng som mig. Jeg husker blandt at der gik rygter om, at Axl Rose var død.

    Så det var med en vis ængstelse, at jeg modtog nyheden om, at medlemmerne atter havde fundet sammen til en genforening. Jeg har nu altid haft på fornemmelsen, at det nok skulle ske en dag uagtet hvor rygende uvenner Axl Rose og Slash har været. Jeg har dog haft tvivl om det ville være en god idé.

    Mest pga. Axl Rose. En glimrende frontmand i gamle dage men også med en vokal, som man kunne have tvivl om den ville holde her 30 år efter. Den har ikke altid været lige god når han har turneret med det nye Guns N' Roses. Jeg må dog sige, at de klip jeg har set med gruppen fra de koncerter de har spillet, der virker stemmen til at være der. Og så tror jeg helt sikkert, en koncert i 2016 med dem kan blive en fed oplevelse. Der er lidt fra deres koncert i Los Angeles for nylig her https://www.youtube.com/watch?v=2oBb-bxdwO4

    Lige så intens som i 88 er det dog nok ikke. Som fx i denne version af Rocket Queen, hvor Axl forlader scenen efter første vers, da han skal ned efter smøger, men dog kommer tilbage lidt senere :-) https://www.youtube.com/watch?v=DmQOLc4LW6o

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    422

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion

    Nåh.. Nu har jeg været efter den gode Axl. Og med god grund, synes jeg selv.

    Siden har han fået en tjans hos AC/DC, eller det der er tilbage.

    Lad mig sige med det samme. På bagrund af det youtube jeg har set, at jeg er overrasket.
    Og det er på den gode måde. Han gør det faktisk godt!

    Og hvad jeg kan læse mig til, på selv samme medie, er folket enige.
    Om han kan levere med GNR, er der så lidt tvivl om. Som Brian Johnson kan han.

    Sluttelig lige en video med Axl/DC. (mobil og det der)



    Jønch..
    "When angry, count to four; when very angry, swear" ~ Mark Twain ~
    Jønch's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: En åbning for en Guns N' Roses reunion

    Minsandten om ikke Steven Adler nu også har indfundet sig i gruppen igen. I hvert fald i en gæsteoptræden.


  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Bedste Guns N' Roses sang?
    By zebos in forum Kultur
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 15.05.07, 17:29
  2. Tråden om "det nye" Guns N' Roses
    By zebos in forum Kultur
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 08.11.06, 11:06
  3. Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 15.03.06, 17:52
  4. Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 06.08.05, 18:28

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •